Jump to content

Необходима ли е смяната на масло на автоматика?


MarAnd

Recommended Posts

Just now, YankovY said:

 в студено време - докато загрее превключва ту на горна, ту на долна предавка. Загрее ли, това изчезва.

 

Това по-скоро няма да е от маслото, а от софтуера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 73
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

19 minutes ago, SECURITY said:

 

Това по-скоро няма да е от маслото, а от софтуера.

Интересно...

Остава въпроса къде в БГ да ида да я проверят кадърно и да ми актуакизират софта, ако е необходимо...че от "майтсори" съвсем съм се напатил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.12.2018 г. at 9:37, robobug написа:

Аз не искам да те убеждавам. Теб явно те убеждават други хора....материално заинтересовани :) 

Но си правя труда да коментирам, заради други хора който може да попаднат на темата - цитираният текст е ПЪЛНА ГЛУПОСТ....освен ако не теглиш каравани с тази кола...или не я използваш на пистата....или използваш неподходящи масло....каквото предлагат някои сервизи.

 

Едит: цената на консумативите за смяна на масло на 5хп е под 100лв с използване на оригиналното за кутията масло Мобил.

 

Edit2: Колега, сега прочетох целия пост. Маслото на автомата може да се скапе много бързо от прегряване....тогава и 50к  км интервал е много. Производителите на коли не знам какво препоръчват, нямам достъп до такава документация, но производителите на кутии препоръчват смяна на определени км. Дал съм линк към сайт на ЗФ. Може да им пишеш, че не си съгласен с тях.

Искал съм да си купя оригинално масло от МИД и не ми предлагат. Предполагам, че не го крият само за ремонтирани кутии.

Личният ми опит показва, че редовно обслужвана кутия изкарва 400к км при чипнат двигател и почти винаги натоварена сериозно кола....поне досега е на 400к...колко ще изкара...може да се счупи след поредната смяна на маслото :)

 

 

Ако бяха материално заинтересовани, нямаше да ме отпратят да си ходя, а щяха да ми сменят маслото, както аз възнамерявах, без да ме предупреждават какво може да последва и после да им стана редовен клиент с повредената си кутия. Така биха ме издоили сериозно. Но хората бяха искрени и ме предупредиха за рисковете, за което съм им благодарен. 
За това кое е ПЪЛНА ГЛУПОСТ, дали моето мнение за скоростната кутия, което си цитирал или твоя Едит за цената на консумативите - нека всеки участник тук сам прецени...  Нямам намерение да продължавам да споря с теб. Не съм започнал темата с такава цел. А и един мъдър човек беше казал, че когато двама души спорят, виновен е по-умният.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вижте по-долу какво съветват самите ZF в сайта си. А именно: кутиите им се пълнят с необслужваеми специално разработени полу-синтетични ATF масла, предназначени за експлоатация при нормални условия. И по-надолу препоръчват смяна на маслото САМО при шофиране извън нормалните условия, или:

- често каране по магистрала с висока скорост

- агресивен, спортен стил на шофиране

- често да дърпате някой или нещо

Самия текст можете да намерите тук: https://aftermarket.zf.com/remotemedia/lol-lubricants/lol-en/lol-te-ml-11-en.pdf

Всичко останало, което пишат с големи букви на началната си страница явно е с цел да си продават Афтърмаркет продуктите.

 

Maintenance recommendations ZF automatic transmissions:

ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils.

In case of above-average operating conditions, such as:

- frequent freeway driving in the upper speed range

- offensive, sporty driving style

- frequent trailer operation

it is recommended to refresh (change) the oil of the automatic transmission every 100,000 km or no later than after 8 years. In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз понеже не съм първия собственик на колата, не ми се гадае тоя преди мен как е карал, дали я е прегрявал, ......, и си го смених.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, DJANO said:

Умишлено държат по-ниски предавки докато са студени, за да загреят по-бързо.

Доказано ли е това или предполагаме? И на мен ми направи впечатление, че след студен старт държи повече обороти преди да смени предавка. Чудех се дали не е нещо от клапанното тяло докато е по-гъсто маслото...

 

А иначе да попитам пак, какво правим ако видим, че маслото ни е чисто черно и магнитите са като голяма гъба? Чакаме смъртни случаи или се опитваме да удължим живота на кутията с ново масло и чисти филтри?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е доказано но, всичките ми автомати до сега са били така, а не са били счупени. Относно маслото в процедурата на ЗФ пише следното (малко ще перефразирам) : "Ако маслото мирише на изгоряло или има метални парченца по магнитите и в източеното масло да се преустанови смяната му и да се носи китията към ЗФ дилър".

Честно казано и аз се чудех след дълго четене във форумите, но го смених и няма никакви ядове.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, DLS написа:

Доказано ли е това или предполагаме? И на мен ми направи впечатление, че след студен старт държи повече обороти преди да смени предавка. Чудех се дали не е нещо от клапанното тяло докато е по-гъсто маслото...

 

А иначе да попитам пак, какво правим ако видим, че маслото ни е чисто черно и магнитите са като голяма гъба? Чакаме смъртни случаи или се опитваме да удължим живота на кутията с ново масло и чисти филтри?

Моето твърдо мнение е, че ако нямаш проблеми с кутията, по-добре не я разбутвай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък бих казал точно обратното. Здрава кутия няма какво да й стане от ново масло, докато тази, която е почнала да прави някакви проблеми е много вероятно да се влоши след смяната му. Сменяйте смело, ако стане фал то е щял да стане така или иначе. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, MarAnd said:

Моето твърдо мнение е, че ако нямаш проблеми с кутията, по-добре не я разбутвай.

Аз нямам проблеми и с двигателя, а сменям масло? И после си работи същото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/27/2018 at 9:46 PM, MarAnd said:

За това кое е ПЪЛНА ГЛУПОСТ, дали моето мнение за скоростната кутия, което си цитирал или твоя Едит за цената на консумативите 

Нещата са прости - един телефон в Гемини4 проверява каква е цената на литър масло Мобил, гарнитура и филтър....няма място за фантазии.

20л туба от Омникар (официалният вносител на Мобил) стига за 3 автомобила.

 

Твоето "твърдо" мнение е подкрепено с едно нищо. Официалният представител на ЗФ преди време сменяше масло за под 200лв....и препоръчваше смяната.

Ако си видял поне една кутия със свален картер нямаше да си мислиш за кутията като за двигател и че вътре има "налепи и мръсотии" след 10к км :)

 

Ауди препоръчват смяна на масло на 30к км.....и дават гаранция 100к км :)....колкото и на кутията.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 28.12.2018 г. at 21:46, DLS написа:

Аз нямам проблеми и с двигателя, а сменям масло? И после си работи същото :)

Несравнимо е!
Няма автомобилен производител, който да съветва да не се сменя масло на двигателя, нали?
А тези, които съветват да не се сменя маслото в кутията преобладават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едното масло просто има по-голям пробег и производителя спира да се интересува какво става след като изтече гаранцията. А иначе идеята ми беше, че "ако няма проблеми кутията не се пипа" а като с двигателя, аз точно преди смяна на масло не виждам никакви проблеми. Просто е смехотворно да видиш, че маслото е леш и магнитите вече не вършат никаква работа и да оставиш кутията ей така имайки в главата си плана да я караш колата 30-40-50к още. Какво ще стане с тая маджа вътре?
В единия случай смяняш масло и ако имаш късмет всичко е точно и продължаваш да си караш колата след като си удължил живота на кутията.
В другия случай просто чакаш да умре нещо без да имаш идея кога точно ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 29.12.2018 г. at 9:42, robobug написа:

Нещата са прости - един телефон в Гемини4 проверява каква е цената на литър масло Мобил, гарнитура и филтър....няма място за фантазии.

20л туба от Омникар (официалният вносител на Мобил) стига за 3 автомобила.

 

Твоето "твърдо" мнение е подкрепено с едно нищо. Официалният представител на ЗФ преди време сменяше масло за под 200лв....и препоръчваше смяната.

Ако си видял поне една кутия със свален картер нямаше да си мислиш за кутията като за двигател и че вътре има "налепи и мръсотии" след 10к км :)

 

Ауди препоръчват смяна на масло на 30к км.....и дават гаранция 100к км :)....колкото и на кутията.

 

Нещата не са толкова прости, колега, защото Мобил въобще не присъства в списъка с официално одобрените лубриканти на ZF, камо ли пък да е оригиналното масло за първоначално вграждане в кутиите им, както твърдиш...
Lubricant classes and approved trade products:

Lubricant class 11A Automatic Transmission Fluid (ATF) Manufacturer (11A) Trade name (11A) ZF approval number ALEXANDRIA MINERAL OILS COMPANY, ALEXANDRIA/EG AMOC POWER ZF001702 AMALIE PETROQUIMICA, MADRID/ES ATF DEXRON II ZF001128 ARAL AG, BOCHUM/DE ARAL GETRIEBEÖL ATF 22 ZF000147 BP PLC., LONDON/GB BP AUTRAN MBX ZF000196 BUCHER AG LANGENTHAL, LANGENTHAL/CH ATF SUPER ZF000593 CASTROL LTD, LONDON/GB CASTROL ATF DEX II MULTIVEHICLE ZF000223 CASTROL LTD, LONDON/GB CASTROL TRANSMAX ATF DX II MULTIVEHICLE ZF003358 CHEVRON LUBRICANTS, SAN RAMON, CA/US TEXAMATIC B ZF001202 CHEVRON LUBRICANTS, SAN RAMON, CA/US TEXAMATIC 4291 ZF001574 ENI S.P.A., ROME/IT AGIP ATF II D ZF000925 EXXONMOBIL CORPORATION, HOUSTON, TX/US MOBIL ATF 220 ZF000033 FABRIKA MAZIVA FAM AD, KRUŠEVAC/RS ATF DII ZF001187 INA MAZIVA LTD., ZAGREB/HR INA ATF SUPER ZF000248 KOCAK PETROL URUNLERI SAN.VE TIC.LTD.STI, KOCAELI/TR SPEEDOL ATF DEXRON II ZF000979 LIEBHERR HYDRAULIKBAGGER GMBH, KIRCHDORF/DE LIEBHERR HYDRAULIC-GEAR ATF ZF002119 LIQUI MOLY GMBH, ULM/DE LIQUI MOLY ATF DEXRON IID ZF002052 MEGUIN GMBH & CO. KG, SAARLOUIS/DE MEGOL HYDRAULIKOEL ATF DEXRON II D ZF001992 MOTUL SA, AUBERVILLIERS/FR MOTUL DEXRON II D ZF001104 OOO "LLK-INTERNATIONAL", MOSCOW/RU LUKOIL ATF IID ZF001759 ORLEN OIL SP. Z O.O., KRAKOW/PL HIPOL ATF II D ZF000081 PETRONAS LUBRICANTS INTERNATIONAL SDN BH, KUALA LUMPUR/MY TUTELA TRANSMISSION STARFLUID HD-ED ZF000992 PRISTA OIL HOLDING EAD, RUSE/BG PRISTA ATF ZF000355 SHELL INTERNATIONAL PETROLEUM COMP. LTD, LONDON/GB SHELL SPIRAX S2 ATF AX ZF000374 UNIL OPAL, SAUMUR/FR MATIC D ZF001071
 

Дори Приста Ойл присъства, но не и Мобил...
Ето линка: https://aftermarket.zf.com/remotemedia/lol-lubricants/lol-en/lol-te-ml-11-en.pdf


Естествено, че официалният представител ще препоръчва смяна на масло - нали това му пълни хладилника?!..

Моето твърдо мнение се базира на предписанията, които дават както автомобилният производител, така и производителят на скоростната кутия. Но ти явно разбираш повече от тях... или си от хората, които обичат да си човъркат по колите през свободното време.
Във всичките си постове се опитвам да обясня, че моторното масло, няма нищо общо с трансмисионното и не се налага честата му смяна, освен при проблем в кутията, който налага някакъв ремонт. И че профилактичната му смяна не е препоръчителна. Всичко останало са лични импровизации - като напр. да смениш масло на безпроблемна кутия, която е на под 100к км.... :)

преди 13 минути, DLS написа:

Едното масло просто има по-голям пробег и производителя спира да се интересува какво става след като изтече гаранцията. А иначе идеята ми беше, че "ако няма проблеми кутията не се пипа" а като с двигателя, аз точно преди смяна на масло не виждам никакви проблеми. Просто е смехотворно да видиш, че маслото е леш и магнитите вече не вършат никаква работа и да оставиш кутията ей така имайки в главата си плана да я караш колата 30-40-50к още. Какво ще стане с тая маджа вътре?
В единия случай смяняш масло и ако имаш късмет всичко е точно и продължаваш да си караш колата след като си удължил живота на кутията.
В другия случай просто чакаш да умре нещо без да имаш идея кога точно ще стане.

За да видиш, че маслото е леш и магнитите - гъби, значи вече си отворил кутията, заради някакъв проблем, който си усетил при превключването. Но ако нямаш проблеми и още повече колата ти да е под 200к км пробег, няма смисъл да пипаш кутията. Така мисля аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак приста ойл... малко невероятно ми се вижда.. Сигурни ли сме че тоя списък визира съвместими масла?

Редактирано от Excessive
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А този документ дори е на нашенски.  В който още на 1-ва страница се казва, че маслото се сменя на всеки 80 до 120К км или най-късно след 8 години :verweis: За всички, които се чудят.дали се сменя. Има и ръководство за смяна с моментите на затягане. И май никъде не пише за промиване или пълна смяна с машина и т.н.

https://www.zf.com/global/media/medien_mastersite/aftermarket/service_information/service_information_zf/transmission/cars_4/bulgarisch/modelluebergreifend_16/ZF_SI_Oelwechselkit_50145_BG.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

40 minutes ago, MarAnd said:

За да видиш, че маслото е леш и магнитите - гъби, значи вече си отворил кутията, заради някакъв проблем, който си усетил при превключването. Но ако нямаш проблеми и още повече колата ти да е под 200к км пробег, няма смисъл да пипаш кутията. Така мисля аз.

Ами не точно, реших да си сменя здравия воден радиатор с чисто нов и като видях каква чернилка идва от кутията отворих и смених оригиналния филтър и масло. Преди да видя за какво става дума можеше и да не пипам. Знаех всички приказки за това какво може да стане и въпреки това смених оригинално масло на оригинални 300к км без проблеми, даже подобрение имаше. Е колко по-зле случай може да има, че да ти умре кутията при смяната? 
Моята логика е такава - точа малко масло, ако е хубаво не правя нищо, ако е със стружки ясно, ако е само черно правя частична смяна (не пълна защото често не е оправдано финансово, а и не е много сигурно колко е пълна даже и с машина).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, Excessive написа:

Чак приста ойл... малко невероятно ми се вижда.. Сигурни ли сме че тоя списък визира съвместими масла?

Последвай линка и ще видиш пълния списък на 6 страница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, kurty написа:

А този документ дори е на нашенски.  В който още на 1-ва страница се казва, че маслото се сменя на всеки 80 до 120К км или най-късно след 8 години :verweis: За всички, които се чудят.дали се сменя. Има и ръководство за смяна с моментите на затягане. И май никъде не пише за промиване или пълна смяна с машина и т.н.

https://www.zf.com/global/media/medien_mastersite/aftermarket/service_information/service_information_zf/transmission/cars_4/bulgarisch/modelluebergreifend_16/ZF_SI_Oelwechselkit_50145_BG.pdf

Ето оригиналния текст от сайта на ZF, който (явно умишлено) не е преведен много точно в линка, който публикуваш:

Maintenance recommendations ZF automatic transmissions:

ZF 5-, 6-, 8- and 9-speed as well as the ZF 4HP20 automatic transmissions are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions. Especially driving at very high operating temperatures can result in accelerated aging or increased wear of ATF oils.

In case of above-average operating conditions, such as:

- frequent freeway driving in the upper speed range

- offensive, sporty driving style

- frequent trailer operation

it is recommended to refresh (change) the oil of the automatic transmission every 100,000 km or no later than after 8 years. In each case, only released ATF oil may be used for oil changes. And oil changes must be performed in accordance with the relevant specifications.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола на страница 6 има и Мобил ;)

Само ми се губи защо се опитваш да убеждаващ всички, че няма нужда от смяна на маслото в АСК ако няма явен проблем след като има официални документи от ZF.

Mежду другото за 8HP е същото: В зависимост от стила на шофиране се препоръчва смяна на всеки 80 до 120 хил км. или на всеки 8 години.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има официални предписания за поддръжка от ZF. Качих ги току-що за втори път като съм болдвал важните изрази, подчертаващи че при нормални условия на експлоатация, кутията не се нуждае от обслужване ( maintenance-free ).
Такова е препоръчително само при екстремно шофиране. Виж предния пост.
И да, Мобил е там. Извинявам се, пропуснал съм го.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, нали все пак трябва да си продават афтърмаркет продуктите. ;)

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...