Jump to content

Спрях се на 3.0 б6 4х4 типтроник


Recommended Posts

Колеги ,здравейте.Спрях се на 3000 кубика бензин 4х4 комби типтроник б6.ще ходя на оглед та въпроса ми е на п.ъв поглед при огледа кое да гледам какво бихте ме посъветвали,благодаря ви предварително!

Редактирано от Siciliqneca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да гледаш.....ами най-добре отиди с някой който има кабел за диагностика. Ако и има някакъв опит, карал е с този автомат...още по-добре. Ако отидеш сам, и явно нямаш "поглед" в/у този мотор и кутия....твърде вероятно ще си тръгнеш с колата и после е пак твърде вероятно да натрупаш "опит" с този мотор и кутия :hilezh:.

Дай да я видим тая В6-ца.

А за 1.8TQ не си мислил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1

Ами мислил съм го колега ,но на колкото и да съм ходил все некви проблеми ще имат,а и честно казано за комби ми малее този двигател.Не зням защо,но този asn много ми привлича вниманието ,дано да имям късмет

Редактирано от Siciliqneca
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 1.8TQ BEX (190кс) и върви доста прилично ще кажа повече след като я ремапна. Приятел има 3.0 4х4 типтроник и ми се струва, че моята върви повече, но там само съм се возил (и двете са авант) 
Според мен дори и 163к.с. след ремап става приятна за каране и не се усеща да й малеят, но от теб си зависи. Най-големия плюс на 1.8Т е, че е дискутиран и разискан хиляди пъти и малко или много е идиотоустойчив.

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Siciliqneca написа:

1

Ами мислил съм го колега ,но на колкото и да съм ходил все некви проблеми ще имат,а и честно казано за комби ми малее този двигател.Не зням защо,но този asn много ми привлича вниманието ,дано да имям късмет

Мога да споделя опит с различни 1.8ТQ....B5, B6 и В7. Нямам идея за 3.0 квадро с автомат как е, но мога да ти кажа че за мен най-добрия вариант е 1.8TQ с мотор BFB ( в купето на В6 или В7 ) с "дългата" 6 степенна ръчна кутия GJW.  Много рядко, но се намират в последните 2003/2004 В6-ци и в В7. Мапва се и става едни 200 коня и 300 нютона. BEX-a на simoV49 е добре с 190 заводски коне, други дюзи, два кулера и друго турбо, но има отвратително къса кутия. На магистрала е много дразнеща. Разликата е минимум 600 оборота на 6-та...да не беше и повече. А 1.8 си е миксер и в А4.....колко пА да е обезшумено купето.

Помисли и за разходите....ако слагаш ГИ. На 1.8 с полска ГИ - 1170 лв. Разход 4 човека и багаж и 150 по магистралата - 11 газ.

На 3.0 ГИ ще е по-скъпо, разхода ще е 2 литра нагоре...може и повече. Течове от капаци и на двете глави. Проблеми с всмукателния колектор (разгледай темата в 4Ф раздела...най-отгоре е). Ремъци и ролки не знам, но все ще са повече пари от на миксера, както и труда ще е повече. За автомата...ами да, хората казват един торк...500-600 лв. Така е, ама има и едни 200-300 лв. сваляне на кутия, сложи и едно маслО да Й смениш....300-400-500 лв. Та така.....

Ето то 2 файла за 1.8TQ и за 3.0Q. https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4avb7/2006_02_a4av_b7_18tquattro.pdf

https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4avb6/2003_03_a4av_b6_30.pdf

То като се загледах....аз смисъл в 3.0 не виждам, освен на звук и "плавното разгръщане на мощността" :hilezh: И ако караш повече градско кефа от автомата.

Без чип 1.8TQ 163 к.с. ръчка прави 0-100 км/ч колкото 3.0.....

И не те навивам за 1.8TQ...каквото ти харесва, това да е :zustimm:

Редактирано от kurty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета доста гледах и абсолютно нищо читаво нямаше на пазара,имаше някакви 1.8т ама или няма да е 4х4 или пък ще има едня камара забележки по купето или пък ще е на адски мн км и то като не ти грабне окото и няма смисъл.Само не мога да се сетя кои болтове на двигателя се развиваха след това намазваха със силикон и се завираха на двигателя да не криви кобилиците и валовете,нещо таковя бях намерил като инфо за този двигател 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При BFB-то единственото нещо което ме дразни за момента е звука му. Като на някоя малолитражка е, а са му мазнали 2 кюнеца отзад.

Иначе като вървеж дори и без чип ми допада много. Самата кола се чувства много лека при каране. Ускорява прилично и си има хал за изпреварване.

На фона на недостатъците при 3.0 бих казал, че е доста по добър вариант. Моето го взех на 154000км реални и до сега съм врътнал приблизително около 30к.

Освен обслужвания и смяна на един температурен датчик, да чукам на дърво но друго не ми е излизало. На газ във Варна, предимно на къси разстояния ми гори 12/13,

извънградско не съм я засичал още.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kurty, като ти чета поста и започвам да съжалявам, че си продавам колата....................имаш бира от мен. Въпреки, че не го чета само от тебе това а и времето наистина го доказа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да намериш читаво 1.8Т квадрат, както й 3.0 е мисия невъзможна. Или развързваш кесията яко и намираш или сменяш избора/марката. Това е положението.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При BFB-то единственото нещо което ме дразни за момента е звука му. Като на някоя малолитражка е, а са му мазнали 2 кюнеца отзад.

Иначе като вървеж дори и без чип ми допада много. Самата кола се чувства много лека при каране. Ускорява прилично и си има хал за изпреварване.

На фона на недостатъците при 3.0 бих казал, че е доста по добър вариант. Моето го взех на 154000км реални и до сега съм врътнал приблизително около 30к.

Освен обслужвания и смяна на един температурен датчик, да чукам на дърво но друго не ми е излизало. На газ във Варна, предимно на къси разстояния ми гори 12/13,

извънградско не съм я засичал още.  

Няма Тръц на който да не му пръдне темп. датчик и то точно зимата и да не моЕ да запали щото му е жега и реже горивото(личен опит).

Аз мога да кажа, че не очаквах да е толкова непретенциозен тоА мотор и купето.

Купих моята на 240 000, първата година смених тампони на мАтора, спирачки, съединител и предно окачване.От тогава вече 4 години само карам и сменям масла и филтри.С газчицата се возя без пари, данъка е нисък понеже са дърти.

Не съм гледал обяви скоро, но малко са хората, които биха продали читав екземпляр.

Това е автомобил, на който можеш да се довериш, че няма да те остави на пътя и разходите му за поддръжка спрямо вървеж и возия нямат аналог, затова и държат цена.

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, kurty написа:

Мога да споделя опит с различни 1.8ТQ....B5, B6 и В7. Нямам идея за 3.0 квадро с автомат как е, но мога да ти кажа че за мен най-добрия вариант е 1.8TQ с мотор BFB ( в купето на В6 или В7 ) с "дългата" 6 степенна ръчна кутия GJW.  Много рядко, но се намират в последните 2003/2004 В6-ци и в В7. Мапва се и става едни 200 коня и 300 нютона. BEX-a на simoV49 е добре с 190 заводски коне, други дюзи, два кулера и друго турбо, но има отвратително къса кутия. На магистрала е много дразнеща. Разликата е минимум 600 оборота на 6-та...да не беше и повече. А 1.8 си е миксер и в А4.....колко пА да е обезшумено купето.

Помисли и за разходите....ако слагаш ГИ. На 1.8 с полска ГИ - 1170 лв. Разход 4 човека и багаж и 150 по магистралата - 11 газ.

На 3.0 ГИ ще е по-скъпо, разхода ще е 2 литра нагоре...може и повече. Течове от капаци и на двете глави. Проблеми с всмукателния колектор (разгледай темата в 4Ф раздела...най-отгоре е). Ремъци и ролки не знам, но все ще са повече пари от на миксера, както и труда ще е повече. За автомата...ами да, хората казват един торк...500-600 лв. Така е, ама има и едни 200-300 лв. сваляне на кутия, сложи и едно маслО да Й смениш....300-400-500 лв. Та така.....

Ето то 2 файла за 1.8TQ и за 3.0Q. https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4avb7/2006_02_a4av_b7_18tquattro.pdf

https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a4/pdf/a4avb6/2003_03_a4av_b6_30.pdf

То като се загледах....аз смисъл в 3.0 не виждам, освен на звук и "плавното разгръщане на мощността" :hilezh: И ако караш повече градско кефа от автомата.

Без чип 1.8TQ 163 к.с. ръчка прави 0-100 км/ч колкото 3.0.....

И не те навивам за 1.8TQ...каквото ти харесва, това да е :zustimm:

Съгласен съм напълно, аз като взимах моята бях наясно с късата кутия, но аз това търсех, по магистрала карам много рядко. 

 

Преди 5 часа, Deeper написа:

При BFB-то единственото нещо което ме дразни за момента е звука му. Като на някоя малолитражка е, а са му мазнали 2 кюнеца отзад.

Иначе като вървеж дори и без чип ми допада много. Самата кола се чувства много лека при каране. Ускорява прилично и си има хал за изпреварване.

На фона на недостатъците при 3.0 бих казал, че е доста по добър вариант. Моето го взех на 154000км реални и до сега съм врътнал приблизително около 30к.

Освен обслужвания и смяна на един температурен датчик, да чукам на дърво но друго не ми е излизало. На газ във Варна, предимно на къси разстояния ми гори 12/13,

извънградско не съм я засичал още.  

Аз на А3-ката поради селски тонек от предишния собственик сложих генерация от S3 без катализатори и резонатори, само с крайно гърне и звука е супер приятен, а на ВЕХ-а хич не ме кефи и ще се мисли по-натам некъв ъпгрейд, по възможност съобразен с екологичните изисквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, simoV49 написа:

Съгласен съм напълно, аз като взимах моята бях наясно с късата кутия, но аз това търсех, по магистрала карам много рядко. 

 

Аз на А3-ката поради селски тонек от предишния собственик сложих генерация от S3 без катализатори и резонатори, само с крайно гърне и звука е супер приятен, а на ВЕХ-а хич не ме кефи и ще се мисли по-натам некъв ъпгрейд, по възможност съобразен с екологичните изисквания.

 

Е то не на празно им викат миксери деба :D  В ниските ми харесва, че е адски тиха ... понякога дори не можеш да разбереш дали работи, но от 3к на горе е ебаси мрънкалото. Като се прибирах от УК с нея чак се чудих дали е нормално да бръмчи толкова зле и не смях да я напъна като хората :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.0 може да създаде много повече главоболия, но може да се намери по-запазен екземпляр. Освен стандартния лаф за "плавното разгръщане на мощността" плюсовете са му звука, по-точно че липсва 4цилиндровото прибучаване и бучене при поддържане на обороти на магистралата и най-важното с всеки читав шестак тръгването от място става в пъти по-лесно и спокойно. 1,8Т на жега или натоварено и в комбинация с пародията на съединител, която са му сложили едно време се усеща мноого тежко при нормално тръгване от място.

Шестака с автомат просто е друга вселена кола като усещане спрямо 1,8ТQ с ръчка. Казвам това като човек карал 3 бр такива последните 10години.

3.0 гори повече, по-опасен е като възможни ремонти, някои части са бая скъпи, може и да не върви като във фабричен вариант и да се прави трудно, гори доста повече, но каквото и да си говорим това е по-класното задвижване.

 

Междру другото на 1,8Т не са му проблем късите скорости за акустичните проблеми на магистралата, моите се чуваше мотора повече на 120/3к оборота околкото на 150/4к оборота. Шестака който и да е няма значение на какви обороти го караш никога няма да се чува така и ще липсва усещането за напрежение, което дразни еднакво със звука. Който има възможност по-добре да си пробва и двете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Deeper написа:

 

Е то не на празно им викат миксери деба :D  В ниските ми харесва, че е адски тиха ... понякога дори не можеш да разбереш дали работи, но от 3к на горе е ебаси мрънкалото. Като се прибирах от УК с нея чак се чудих дали е нормално да бръмчи толкова зле и не смях да я напъна като хората :D

В ниските е верно, че не се усеща :D Но съм с две ръце за няква тунинг генерация, защото при ускоряване си радва, стига да не е като тая дето я взех с нея, че там не се седеше в колата :D 


И съм съгласен с @DLS много е важно какво се търси и трябва задължително да се пробват и двете, за да си направиш сметка. Другия голям плюс на повечето 3.0-ки е, че са с повече екстри обикновено

 

Редактирано от simoV49
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 minutes ago, DLS said:

 на 120/3к оборота околкото на 150/4к оборота. Шестака който и да е няма значение на какви обороти го караш никога няма да се чува така и ще липсва усещането за напрежение, което дразни еднакво със звука. Който има възможност по-добре да си пробва и двете...

 Моето на 140 е на 3к. на 4к е на 180 - вътре е доволно тихо, това беше единия от критериите по които си избирах кола.

То верно тука са само масоньие, ама па на 1,8 да кажеш миксер, 1.0 на екобууст кво трее бъде?

А да и Екобууст-а си държи доволно 130 по магистрала без да е шумен - лично тестван.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кривиш си душата или не си карал тиха кола просто. 

Много ми харесва BFB-то, но шума си е факт. 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм доста тихи коли и смея да твърдя, че BFB е доста тих мотор при скорости до 160. Зависи и от общия пробег на колата, изолация и т.н. Например Авенсис 2 с 1,8 и 2,0 е в пъти по шумен, да не говорим пък с 1,6 е там вече е миксер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото са шумни 1.8Т 20v моторите,особено с quattro и 6 степенна кутия.Затова не се задържат много по обявите.Стари бараки,какво да правиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.01.2019 г. at 23:04, Siciliqneca написа:

Не зням защо,но този asn много ми привлича вниманието ,дано да имям късмет

Вземай го ... Четат ми се теми за ремонт на този двигател. Омръзна ми вече само за 1.8Т да се пише. Не знам за късмет но пари определено ще трябват. Разход от 19л./100км. градско са реален разход на това което си харесал.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета когато я запаля нормално ли е да изпуши ,след това изчиства и си излиза нормално изпарение.но в началото за около 10 секунди си изпушва...сменил съм маслото с 5w40  а не с 30,масларите и ми казаха.че вече не била за 5W30 a за 5w40...или е от гумичка на клапан примерно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва я купи и вече питаш за проблем. Пусни си тема в раздела за модела. Записвам се да чета, че може да си първия, който се преборил с този двигател на тези години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...