Jump to content

Какви са признаците за износена верига


Badev_

Recommended Posts

Развивам филтърното тяло значително, да гълта въздух, но не го махам, отвивам и капачката за наливане на масло.

Отдолу се източва маслото и като изтече, завиваш си пробката, ако го сменяш по стандартния начин и вече работата е само отгоре. В двигателя няма масло.

Отгоре през отвора за масло си наливам почти 7 литра, колата събира 7.6л. Завивам капачката за масло.

И последния литър го наливам през филтърната кутия. Слага се филтърното тяло на мястото му без капачката отгоре. Абсолютно сух филтър и започвам по него да наливам, като филтъра се навлажнява от маслото. Наливам между филтъра и облите стени, но там не влиза много и ако се качи много нивото, след това като се завие капачката на филтъра - ще излезе малко масло навън, трябва да се прецени докъде идва долния ръб на капачката, а тя е дълбока.

И отвътре обливам филтъра с масло, но там си се стича надолу към двигателя поне при мен, изливам до 7.6, завивам капачката на филтъра и веднага паля. 

Сменях до за пореден път съвсем на скоро и нямаше тропане. А иначе на студен или топъл старт се обаждат веригите понякога при мен.

@mshbul: мдам, обливаме сме и двамата филтри :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 92
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

всъщност в онази статия се казва, че не е нужно да се пълнят филтрите със собствено тяло, но точно филтрите от хартия като пълнител и с отделно филтърно тяло - и според статията може да се пълнят:

What Oil Filter Can You Fill Before Installing?

Cartridge Type Oil Filter

The most common type of oil filter is the cartridge type. This type of filter has a housing that holds the filter element in place. The housing is typically made of plastic or metal, and the element is made of cellulose filter media or cloth.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@NIKO Ако си наясно как работи системата, русначето с ладичката трудно би те убедил. При всеки старт на двигателя, филтърът си е пълен.Аз не виждам драма в това, при смяната също да е пълен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съществува ръководство от който и да е автомобилен производител, в което да е указана такава операция, новият филтър се монтира и....толкоз.

И пак да повторим, сиНволът с масльонката НЕ указва "НАПЪЛНИ", а "СМАЖИ" уплътнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 50 минути, NIKO написа:

Не съществува ръководство 

Какво ръководство да съществува? Сменят масла на 30 хил. км. и никой не очаква, че тия кошове ще доживеят над половин милион, после някой ще си играе да пълни филтъра с масло или недай боже да сменя вериги. Миналия месец доста ми се смяха, когато връщах рентакар в Италия и ме попитаха дали съм имал проблеми. Отговорих, че с тая нова кола няма какви проблеми да имам. Беше на под година, а на тях им беше смешно, че я нарекох нова. Когато някой пише ръководсво, то обикновено не е за реставратори, за нормални потребители. За съжаление още сме далеч от такива...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kgg.becks 

Слагам масления филтър,натискам го до крайно долно положение заедно с пружината,която затваря клапана на маслото.Сипвам максимално да не прелее и като светкавица слагам капачката фиу 😁.Сигурен съм,че докато се сложи капачката малка част от маслото се стича.Това с кисне на хартия не го бях правил,но докато се намотам да запаля сигурно го накисва 

Редактирано от rugbista
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@rugbista: каква е тази причина и как я натискаш? :) Не съм се заглеждал и ако сипвам в центъра на филтъра, маслото си се стича в двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето няма вреда нито полза от заливането на филтъра с масло, по важното е че никой не сменя филтъра след отказ на клапана против изтичане и след час два маслото от системата се оказва в картера, което не е чак толкова страшно но е неприятно като гледаш как лампата гасне с закъснение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, audi+ said:

клапана против изтичане

този клапан е вграден във кутията на филтърния елемент ли? Ако е така, за да се смени, си е сериозно разглобяване, но съм любопитен да проверя дали клапанът при мен работи коректно. Ще е на следващата смяна след 10к, че скоро го смених.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на дъното на филтърната кутия? Защото не съм го виждал. При смяна на филтъра, вади ли се с него или си остава на дъното на кутията?
Някой знае ли защо отдолу има 3 тръбички?
Най-малката - там се нанизва филтъра и пръчицата с о пръстена в долната му страна?
От големите - от коя влиза маслото във филтъра - предполагам тази в края и от централната вече излиза филтрираното масло?

39159_2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де ,аз си пълня първо филтъра,после си наливам в мотора.
Маслото си стои във филтъра и не спада нивото.
Нали има О пръстен на чопа дето влиза отдолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@OvivO снимките ги взаимствах от колегата @krasi85_ .Това е масленото тяло от 4.2 бензин,като отворя капачката на тялото и филтъра е спекъл като си стои в крайно долно положение(блокирал пружината,която не го избутва нагоре) маслото не се стича в двигателя.Трябва малко усилие за повдигане на филтъра и изчезва маслото.Когато е нов пружината го повдига и отваря клапана и не може да се напълни чашата,докато не се затвори капачката.

 

image.png.37ebaa681b078d410480331979e54304.png

image.png.a3e43f9e3768b000467d0a03bd15cff3.png

Редактирано от rugbista
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@rugbista: 3.0TDI не знам да има въобще това цилиндърче в средата, няма и пружина.

@zdrash, @Gangbango и те не се сещат да имат, а са с тройка дизел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и на 3.0 дизел, но е по-малко и ниско. Поне такъв ми е спомена. Отдавна съм го гледал.

И съм чел, че има опасност да излезе с филтъра и да го изхвърлиш.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...