Jump to content

Ауди А5, кой агрегати са с ЗФ автоматична трансмисия?


Recommended Posts

Здрявейте, 

Заглеждаме се по А5, но искам да е с ЗФ автоматичната трансмисия. Кои агрегати са с нея и по какво да позная, че модела е с автомат от ЗФ? Мултитроник, Строник или...? 

Благодаря предварително на отзовалите се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Нито Мултитроник, нито С-троник е кутия на ZF... типтроник е това, което търсиш.

Добре е да уточниш кое поколение на А5 те интересува и дали говорим за европейски модел или за американка, тогава ще стане ясно с кой мотор трябва да е колата... иначе няма такава лагава гад като ZF-a :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, BECKO написа:

иначе няма такава лагава гад като ZF-a :) 

 

 

Лагав, ама ако му сменяш на по 100 000км маслото е вечен, има и на по половин милион по пътищата без ремонт...

А мултитроника и оная недосмислица дсг-то се разпадат още в гаранция и като бонус едното върви като тролей, а другото се сяпа и подскача нелепо в задръстванията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 minutes ago, quаttro said:

а другото се сяпа и подскача нелепо в задръстванията...

Бая ДСГ-та си карал явно :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

"Отпусканe на съединителя, подаване на газ…и-и-иии отскок! На светофара автомобилът прави такива движения, че човек се чуди дали зад волана не е начинаещ водач. В случая обаче със съединителя оперира не някой новак, а най-модерна техника за управление на трансмисията, позната като DKG (oт немски – Doppelkupplungsgetriebe)"


дори и вагбилд я признават тая нелепица :lol:

Страданията на скоростните кутии с два съединителя

https://autobild.bg/страданията-на-скоростните-кутии-с-дв/

 

Цитат

...Опитът на експерта по трансмисии е ужасяващ: трансмисиите с два съединителя са проблемни, изискват много грижи и създават ядове както на клиентите, така и на сервизите. Съмнително е дали този тип кутии маркират реален технически напредък, но нека не забравяме, че играят съществена роля за намаляването на горивната консумация. Но не толкова „разтърсващо“…

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за първото поколение или фейслифта му, спортбек (с 4 врати). ЗФ подлежи и на xHP тунинг и става перфектна. Гледам, че няма куатро с ЗФ, което автоматично значи, че няма да е Ауди. 

Редактирано от Burnar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Burnar написа:

Гледам, че няма куатро с ЗФ, 

 

3.2fsi quattro е със zf6hp,  както и 3.0tdi quattro, но то само в началото на производството. 

S5 4.2 също е zf. 

От Америка май всичките  куатрота са zf. 

Редактирано от quаttro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.09.2019 г. at 0:36, quаttro написа:

 

Лагав, ама ако му сменяш на по 100 000км маслото е вечен, има и на по половин милион по пътищата без ремонт...

А мултитроника и оная недосмислица дсг-то се разпадат още в гаранция и като бонус едното върви като тролей, а другото се сяпа и подскача нелепо в задръстванията...

По-неадекватен коментар скоро не бях чел...............
 

На 11.09.2019 г. at 7:05, Burnar написа:

Става въпрос за първото поколение или фейслифта му, спортбек (с 4 врати). ЗФ подлежи и на xHP тунинг и става перфектна. Гледам, че няма куатро с ЗФ, което автоматично значи, че няма да е Ауди. 

Ахахаххахах
ей го и другия, до преди малко не знаеше кое с коя кутия идва, сега вече тунинги перфекционизъм, ала бала

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 9/10/2019 at 12:54 AM, petrishki said:

Бая ДСГ-та си карал явно :D 

И ти също. Отричаш, че при ниски скорости подскача/придърпва дсг-то  и при кикдаун като сваля предавки можеш да пийнеш кафенце?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, marro-rajdata said:

 при кикдаун като сваля предавки 

Това е от версията на софтуера на мотор и кутия. Може да провериш колко е бърза кутия надолу, използвайки перата.

А софтуера на кутия и мотор се сменят.

Подскачането е като при ръчна кутия (каквато реално е ДСГ-то) - винаги може самоцелно да накараш колата да подскача, софтуера откъде може да знае дали не искаш колата да подскача? Неумението на работа със съединител (или усилени съединители) при ръчна кутия води до същите ефекти.

Всяко ДСГ има различно поведение при тръгване плюс различни версии на софтуера. 

Разликата с хидротрансформатора е, че там може да даваш газ колкото искаш - излишния торк се пробразува в топлина и загуба на гориво и мощност, а при ДСГ-то всичко се пренася на пътя.  

 

А за xHP тунинга има  подробности, които е добре да се коментират с представителя в БГ, преди покупката на кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи си продължаваш да бъдеш дървен философ, смяна надолу предавки и кикдаун са две различни неща и заради двата съединителя е нормално да е супер бавна.

Софтуер ще се смени ако има с какво, ако няма така ще си остане.

От твоите думи да разбирам ли, че при ръчните кутии и кутиите с два съединителя няма загуби?

Въобще продължаваш да четеш супер избирателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кой е дървен философ - аз имам и двата типа кутии, които се коментират и много добре знам какво описвам. А ти си взел някоя кочина за едно кръгче и развиваш теории.

"Супер избирателно" , хм.... от целия пост си разбрал (и то криво), само, че едните кутии имали загуби, а другите не.

 

Изумен съм, че някой може да подлага на съмнение изобилието на софтуер за ДСГ. Вероятно не знаеш и че 1.8Т могат да се чипват:)

На какво пречат двата съединителя при една роботизирана кутия?

Превключването с пера е моментално (е не за 12мс, както "нагоре", но не е и за 300мс, като при ЗФ).

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.09.2019 г. at 6:05, Burnar написа:

ЗФ подлежи и на xHP тунинг и става перфектна. Гледам, че няма куатро с ЗФ, което автоматично значи, че няма да е Ауди. 

 

Малко заблуждаващо понеже гледайки сайта на xHP решенията им са само за BMW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани го metto_vejdata какво пише, тия неща си ги повтаря от години, а му предлагам да го повозя в здрав S tronic и не ще та не ще...

Бях пускал и клипче, как при кикдаун предавките се сменят от 7-ма на 3-та мигновено, лаг-а за който е чел някъде си той идва от мотора, а не от кутията.

Насеченото тръгване или както там се описва идва или от прецакана кутия, или от такава карана спортно/извънградско дълго време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно. На 60 съм на 6-та, правя кикдаун и слиза на 2-ра достатъчно бързо за да те изненада волана... На куатро едва ли има неправолинейности, но кутията е доста добра. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно бързо е ключово.

1 hour ago, fifipaldi said:

Мани го metto_vejdata какво пише, тия неща си ги повтаря от години, а му предлагам да го повозя в здрав S tronic и не ще та не ще...

Бях пускал и клипче, как при кикдаун предавките се сменят от 7-ма на 3-та мигновено, лаг-а за който е чел някъде си той идва от мотора, а не от кутията.

Насеченото тръгване или както там се описва идва или от прецакана кутия, или от такава карана спортно/извънградско дълго време.

Нямам против да ме повозиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 9/11/2019 at 5:05 AM, Burnar said:

Става въпрос за първото поколение или фейслифта му, спортбек (с 4 врати). ЗФ подлежи и на xHP тунинг и става перфектна. Гледам, че няма куатро с ЗФ, което автоматично значи, че няма да е Ауди. 

Познаваш ли някои в БГ които прави или е правил такъв тининг? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Radeff’s Garage правят , струва около 350лв , но тази процедура си заслужава за коли над 400к.с..Това което получаваш отключване на торк лимита ,оптимизирана долна, горна граница и по- бърза смяна на предавките като се намаля ресурса на кутията. Другия вариант е просто официален ъпдейт на софтуера. 

Редактирано от Raziell
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, marro-rajdata said:

Достатъчно бързо е ключово.

Колко бързо искаш?

 

Кутията превключва мигновено на произволна предавка надолу, недостижимо по-бързо от ЗФ.

Скоростта на превключване  е по-ниска отколкото предавка нагоре, по простата причина, че "нагоре" нямаме превклюване на скорости, а смяна на водещ съединител.

Какво точно се случва при кикдаун е "стратегия", която е заложена в конкретната версия на софтуера на конкретния модел кутия.

При смяна на софтуера, тази "стратегия" може да се променя.

Аз имам около 400к км навъртени на коли с автомат и никога в реалния живот не ми се е налагало да ползвам кикдаун. Какъв е тоя твоя фетиш към кикдауна....по-добре си ремонтирай мотора, вместо да тормозиш кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, fifipaldi написа:

Мани го metto_vejdata какво пише, тия неща си ги повтаря от години, а му предлагам да го повозя в здрав S tronic и не ще та не ще...

Бях пускал и клипче, как при кикдаун предавките се сменят от 7-ма на 3-та мигновено, лаг-а за който е чел някъде си той идва от мотора, а не от кутията.

Насеченото тръгване или както там се описва идва или от прецакана кутия, или от такава карана спортно/извънградско дълго време.

И аз пусках, ама файда няма......Ясно се вижда всичко.
Моят S-tronic e на 650нм от 3г, колата има 150 Лънча, единствено сменям масло на 35 000км.
Имах ги накуп 6НР19a вече 5г се кара на 700нм, с 200нм отгоре и няма драми, ама е лагава много и е бавна.
                            5НР19 без коментар - покойник

                             7 DSG безобразно бърза и приятна кутия, карам я на 20 бара налягане на съединителите и ако си карал читава такава, за друга няма как да искаш да чуеш.Има всякакви софтове и предложения.Имам колеги, които имат такива на 480 000км и само сменят масло.
 

Метката е имал допир единствено с ръчки и типтроници и е нормално да се изказва неподготвен.

Преди 12 часа, marro-rajdata написа:

Достатъчно бързо е ключово.

Нямам против да ме повозиш.

Те това е приказка.............
Аз карах на Робо колата ....... брутален е еСТроника

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познат си търсеше двулитров пасат дълго време. Повечето бяха на 300+к км, без отразена смяна на съединители в сервизната история.

Но имаше и на 200к км с дрънчащ маховик.

Става дума за 6-степенно ДСГ с мокри съединители.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...