Jump to content

Мнение за автомобил


Recommended Posts

Ок, признавам си. Много искам да имам лизингова вноска. Ще се чувствам успял, ще имам ламарина пресована скоро и всички останали клошове ще ме гледат със завист. Мда.

 

Само че във всяка една страна карането на стара кола е по-изгодно, изключвам някой дизелови забрани. Както по-горе написах, почвате да вадите невалидни доводи веднага, математиката не лъже. Говорим чисто финансово. Всичко друго си е словестна еквилибристика.

 

@Fireblood 

Всеки си преценява, аз говоря финансово погледнато.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е изгодна старата кола...супер изгодна, като сметнеш обслужването, ремонтите легализацията.

И саа не почвайте, че обслужването си е обслужване...щото на нова кола нито ще сменяш дискове, нито ангренаж, нито масло скорости и т.н. ремонти, на които за самоуспокоение им казваме обслужване.

Аз въпреки, че винаги съм си купувал стари таралясници се убеждавам, че не се изаслужава. Тия 500лв€ лизинг месечно не са няква огромна сума,  за да драматизираме така,  все пак и старата кола си иска по 4-500лв ако сложиш всички такси, газови, ремонти, обслужване, данъци такси, застраховки...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Булка, всяка кола има данъци, такси, застраховки, даже на новите са по-скъпи (без данъците, но там е пренебрижима разликата).

Няма да убеждавам никой в нищо. Всеки си изкарва парите и си ги харчи както намери за добре. Аз казвам само, че НЯМА чисто финансово нова кола, която да е по-изгодна от употребявана в същият клас. И че лизингът винаги е в ущърб на клиента. В България, Германия, Камбоджа, Марс... Но не се учудвам на ширещата се финансова неграмотност. Хората си купуват ТЕЛЕВИЗОР за бога на изплащане... Просто имам различна система от нормалната и общоприетата. Всичко купувам в кеш, когато го изкарам. Ако нямам пари за нещо, просто да ги извадя и да платя, значи не мога да си го позволя. Искам парите ми заработени с труд да ми носят повече пари, а не да ги затварям в глупости за да впечетлявам хората по светофарите и кафетата. Пак казвам, на нова кола мога да поема загубата на стойност, само ако цената и е 15% процента от дохода ми за годината.

Редактирано от ЦецоКолев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Аз пък имам пари кеш да си платя коша 2ра ръка, но пак си го плащам лизинг, щото кеша може да ми потрябва в момента за нещо по-важно. Следващата кола определено ще е нова нисък клас, няма да е за 120к от магазина, но за 40-50 има достатъчно адекватни да не се чудиш с какво точно да заместиш таралясника при поредното влизане в сервиза за "обслужване" (казано по-точно - реставрация) и жена ти да ти пили как ще закара децата тук и там. Тея сметки как се думкат 50 бона кеш за нещо са безумни. Тва бих го направил само ако ги правя на месец. Още нещо, имам файл с всички разходи по колите ми и нещата вече много се доближават до вноска за нова. Отделно излизат все по-добри оферти за оперативен лизинг, където плащаш 2 вноски и вадиш колата. 6-800лв на месец за некой шкодилак и забравяш за всичко. Дали те ударил някой, дали ще я гепят, дали ще я удари градушка или квото и да е. Просто не я мислиш. И да, ако можеш да цакаш наема/лизинга/вноската, значи можеш да си го позволиш. Дали е изгодно, всеки преценява според нуждата си. Аз мисля да го играя реставратор за последно. Времето/парите и възпрепятстването за обикаляне по майстори и разбирачи също може да се таксува, тогава сметките отиват много близо до "големата набутвация" за нова бангия. 

Редактирано от pampo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, ЦецоКолев said:

Пак казвам, на нова кола мога да поема загубата на стойност, само ако цената и е 15% процента от дохода ми за годината.

Или се правиш, че не разбираш или просто не ти отърва. 

То по твоята логика човек трябва да има годишен приход от над 1.5 милиона, за да си вземе приличен автомобил. 

И как можеш да твърдиш, че няма финансово по изгодна кола от втора употреба?

Булката ти е нахвърляла само част от плюсовете. По подписа ти се вижда, че живееш в западна европа. Ти данъци, ремонти, обслужвания не правиш ли? 

Тул, в България, само парите които плащаш за регистрация, документация, граждански, каскота, данъци ... ми те минават годишният ти лизинг като цифри. 

И това е само за да си купиш кола и то не кой знае каква. А последвалите ремонти? А стойността на колата? Ако си калкулираш всички разходи по даден автомобил (не визирам кола за 10к лв) в срок от 5 години да кажем ще осъзнаеш простата истина. 

А и цял свят пазари на лизинг....не защото нямат пари, а защото е по лесно и изгодно...при нормални приходи, ти реално лизинга не го усещаш. 

Защо големите фирми (Кауфланд?) които през 3 години закупуват стотици нови автомобили и то висок клас ги купуват на лизинг? Или и те нямат финансово мислене?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека има някаква финансова култура, която е леко пречупена от недоимък и желание да се покаже разбирач по форумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още си блъскам главата, за какво си кеширах коша, а той ми обяснява за обезценяване. 

Сравнява кола с телевизор на лизинг... 

Че телевизора не се ли обезценява? Дай да купуваме и телевизори втора употреба тогава.. ми дай изцяло да живеем като клошари, щото видиш ли, всичко ново се обезценява.

П.П. Има много стоки, които се предлагат на лизинг с 0% оскъпяване. Пак ли е по изгоден кеша? 🤬

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, има калкулатор за данък МПС, може да се провери. Отделно, и новите коли имат обслужване, което клиента заплаща. Да се смени маслото в официален сервиз не е 50-100лв. И в България някои от официалните представители не поемат гаранция за ходова част..... Тааа и според мен новата кола излиза по-скъпа, както и да го смятам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е, но според мен не е вярно, че чисто нова кола е по-евтина за поддръжка от стара същия клас.

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кредити са начин хора, които са постигнали стабилност в живота да си позволят нещо с Х надценка, което иначе биха си купили след У години. 

 

Ако някой си мисли, че не взимайки кредит е финансово независим, си въобразява тежко. Ако същия смята, че взимайки кредит е финансово зависим, пак е в заблуда.

 

Ако един човек е решил да инвестира парите си за доходност 20-30 години напред, а до тогава да живее в панелки и кара бараки, това е ОК.  Ако друг обаче иска да живее на момента, това също е ОК. Няма смисъл да се спори...

 

Ще повторя колегата - стара кола кара този, който няма пари за нова. 

Редактирано от petrishki
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо изпадате в двете крайности? Не съм казал "Дайте да живеем като скотове в панелки". Казвам просто, че новата кола за средната класа е финансово самоубийство, което обаче малко хорат виждат реално. Самозалъгват се с приказки като "Ма не го мисля, найш ли колко ми е лесно." И "Ма старата ми кола се счупи и трябваше да правя ремонт." На запад чувам пък най-малоумното "Ами старият ми Голф гореше много." Е, колко много? "Ми два литра повече" А колко караш на година "8000 км, защо?"... Всичко това са оправдания на хората за пред себе си, да се самоуспокоят, че са направили правилният избор. В повечето случаи средната класа взема нова кола за да покаже статуса си на средна класа, че вече човека е стигнал това ниво. Една фасада е колата, само човека в нея си знае истината. Имал съм клиент, който движе с чисто ново АМГ, а нямаше 150 евро да си плати услугата, която му извърших. Започна да се цигани, да сумти и да изпада в кризи от "скъпите ми цени". Дали той, въпреки, че банката му е дала, може да си позволи това АМГ? На такива примери съм се нагледал, че... Колкото до мен, аз не печеля страшно много. Точно на средата съм по заплата в Германия в област Баден-Вюртемберг. Който се интересува колко е това, нека провери. Карам две прекрасни коли, доста надеждни и страшно удобни, но стари... по вашите мнения би трябвало всеки ден да съм в сервиза... ами не. Правилно подбрани коли и познания за конкретните модели са достатъчно да има човек спокойствие за придвижването си. 

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


 
Ще повторя колегата - стара кола кара този, който няма пари за нова. 


Айде да не избързваме да обобщаваме така. И нова кола съм имал и не смятам че е обосновано прахосване на такива пари.

Кое смятаме за стара кола? 2, 5, 10 г?
Щот за някои капацитети тука и 2 годишната е стара, ама те не си купуват всяка година нова от магазина.
Иначе както писах вече си е чисто прахосване на пари да я извадиш от магазина. Не си първия дето и вкарва ключа. След 1-2 г пак ще е нова (освен ако не са я разцепили от каране) и за малко пари. Пък ако е с нагънат лак, ехееее още по-добре.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • VBI locked this topic
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...