Jump to content

3.0 TFSI голям разход на масло


liverpoolfan

Recommended Posts

Здравейте!

Надявах се да не пиша никога по такъв повод, но явно ще ми се наложи, защото чета от седмица по форумите и се съветвам със сервизи, та вече се чудя по кой път да поема. Карам 2012 А6 с 3.0 ТФСИ на 145к км. Притежавам колата от около половин година и едно от малкото ми оплаквания е прекомерно големият разход на масло. Доливам около 1 литър на 1000 км, като шофирането ми е предимно градско, а кракът ми не е от най-леките. Колата се кара с Равенол RCS 5W-40. След четене на безброй теми се стигна до извода, че трябва да се смени PCV-то и да стискам пръсти този харч да се оправи, но реалността може и да не е такава, защото след консултация с два от най-коментираните сервизи в този форум не останах много обнадежден.

 

От единия сервиз, с който се свързах, горе-долу ми отказаха да ми помогнат, защото на предишни клиенти не са успявали, а от другия сервиз ми казаха, че проблемът рядко се оправял със смяната на PCV-то. Човекът от втория сервиз ми препоръча да направя 2-3 флъша, а след това ако искам да сменям PCV, защото по негови наблюдения само от няколко флъша на маслото проблемът се лекувал до известна степен.

 

Това звучи окей, но за съжаление няма гаранция в каквото и да е. От друга страна чета, че след смяната с последна ревизия на клапана трябва да се флашне и самият мотор, защото последната ревизия работи под различно налягане и без софт на мотора нямало да има ефект, а това се правило само в Ауди...

Ауди пък, за да ремонтират мотора искат да правят прегледи, тестове и ме притеснява фактът, че евентуално след изсипване на немалко пари проблемът пак няма да е решен.

 

Четох и други неща, че можело да задере някое бутало, а тогава моторът е в кофата, както и че може да тече от сумати места, но за това не искам и да мисля. :D

 

И тук идва питането ми към вас, защото се чудя по кой път да поема...

Вариантът с 2 флъша на мотора, а след това смяна на PCV и всички неща около него, заедно и с почистване от нагар в неофициален сервиз удачен ли е или да ходя направо в Ауди и да си правят техните неща? Като цяло въпросителни много, а конкретен отговор е трудно да се даде, ясно ми е. Знам че във форума не сте гадатели, но случайно ако някой е минавал по този път или ако може да ме посъветва с нещо ще бъда благодарен и то най-вече дали да се занимавам със флъшовете и дали има смисъл да ремонтирам колата в Ауди.

Всякакви други препоръки и мнения също ще бъдат полезни, защото може и да има нещо, което да ми убягва.

 

Поздрави!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Софта на мотора се ъпдейтва и извън Ауди. За останалото няма кой да ти даде правилната рецепта ако такова изобщо има ;)

За флъш само детегредентни такива ползвай. Ако иде реч за XADO аз бих го избягвал при наличието на Lubegard, Amsoil и т.н. топ флъшове.

 

п.с. Какво ще рече да ти ремонтират мотора в Ауди, като те сменят само нова със старо ?

Link to comment
Share on other sites

Остави флъшовете, няма да помогнат. Направо се насочвай към PCV-то. Обаче преди това трябва да провериш дали вече нямаш ревизирания PCV модул, който работи на по-ниско налягане. Виж датата на производство на колата дали е първата половина на 2012 г. или втората. Ако е втората, може вече да е с ревизирания PCV модул. Виж също в историята в Ауди дали модула е сменян след това. Ако вече си с ревизирания, повторната му смяна няма да помогне.

 

Разбира се няма 100% гаранция че ревизирания модул ще отстрани проблема и тогава вече работата става дебела, защото отиваш към смяна на сегменти.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Преди да харчиш  още пари, направи диагностика с ендоскоп. Състоянието на цилиндрите ще покаже има ли нужда от PCV или разни прехвалени масла и добавки.

Link to comment
Share on other sites

Минал съм през тази процедура с PCV клапана в Порше преди 6-7 години с S4 B8, някъде около 1000 лв. излезе всичко заедно с тяхната процедура за тестване на харча на масло - пълнят до горе с масло, караш 500 км. и се връщаш да замерят колко е изхарчило. Ако си над лимита ти ъпдейтват софта на колата и ти слагат новата ревизия PCV-то, при мен разхода на масло стана около 100-150 гр. / 1000 км.... колата вече е над 300к км. и мотора още не е за в кофата, едни младежи и дават яко газ.

Edited by BECKO
Link to comment
Share on other sites

Преди 18 часа, P_PETKOV написа:

Софта на мотора се ъпдейтва и извън Ауди. За останалото няма кой да ти даде правилната рецепта ако такова изобщо има ;)

За флъш само детегредентни такива ползвай. Ако иде реч за XADO аз бих го избягвал при наличието на Lubegard, Amsoil и т.н. топ флъшове.

 

п.с. Какво ще рече да ти ремонтират мотора в Ауди, като те сменят само нова със старо ?

 

И аз не знам какво значи точно да ми ремонтират мотора в Ауди, може би нещо не съм разбрал :D Иначе благодаря за съветите откъм флъшове, защото точно на ХАДО ми препоръчаха.

Преди 14 часа, CVT написа:

Остави флъшовете, няма да помогнат. Направо се насочвай към PCV-то. Обаче преди това трябва да провериш дали вече нямаш ревизирания PCV модул, който работи на по-ниско налягане. Виж датата на производство на колата дали е първата половина на 2012 г. или втората. Ако е втората, може вече да е с ревизирания PCV модул. Виж също в историята в Ауди дали модула е сменян след това. Ако вече си с ревизирания, повторната му смяна няма да помогне.

 

Разбира се няма 100% гаранция че ревизирания модул ще отстрани проблема и тогава вече работата става дебела, защото отиваш към смяна на сегменти.

 

 

Със доста стара ревизия съм на PCV-то. По ВИН ми излиза, че на 35к мили са го сменяли и тогава не е сложена най-новата ревизия.

Преди 14 часа, МММ1 написа:

Преди да харчиш  още пари, направи диагностика с ендоскоп. Състоянието на цилиндрите ще покаже има ли нужда от PCV или разни прехвалени масла и добавки.

 

Ще го имам предвид, мерси.

преди 42 минути, BECKO написа:

Минал съм през тази процедура с PCV клапана в Порше преди 6-7 години с S4 B8, някъде около 1000 лв. излезе всичко заедно с тяхната процедура за тестване на харча на масло - пълнят до горе с масло, караш 500 км. и се връщаш да замерят колко е изхарчило. Ако си над лимита ти ъпдейтват софта на колата и ти слагат новата ревизия PCV-то, при мен разхода на масло стана около 100-150 гр. / 1000 км.... колата вече е над 300к км. и мотора още не е за в кофата, едни младежи и дават яко газ.

 

Благодаря много! Най-вероятно и аз така ще направя, но ще пробвам първо с 2 флъша, а в началото на 2021 ще се свързвам с Ауди.

Link to comment
Share on other sites

Автора, опитай се да отвориш капачката за маслото докато колата е на обороти. Има ли силен вакуум?

От кой град си?

Edited by zhelyazA6
Link to comment
Share on other sites

Преди 2 часа, liverpoolfan написа:

Със доста стара ревизия съм на PCV-то. По ВИН ми излиза, че на 35к мили са го сменяли и тогава не е сложена най-новата ревизия.

 

На въпросния PCV клапан последната му ревизия е от края на 2016, та едва ли когато колата е била на 35хил. мили е била налична последната ревизия ... ама знам ли.

 

image.thumb.png.c51ed3c4ce0f62cdfa2533a30f0d0967.png

 

Ето нещо като план:

- сменяш PCV клапана заедно с всичко останало което се сменя покрай него, като допълнително бих сменил и тръбите за картерната вентилация които са под копресора.

- след като е свален компресора, се чисти нагара (едва ли няма да има такъв)

- разбираш се със Стефан (kpematop) да ти ъпдейтне софта на мотора

- почваш да следиш разхода на масло

 

- Флъшвете ги остави за след като смениш PCV клапана. За XADO флъша не съм ровил, ама и нямам желание ... някак си нямам вяра, че Украинската химия е по-джиджана от тази на американските Lubegard и Amsoil примерно.

 

Колко хил. км имаш минати с Ravenol-a ?

 

Ето ти извадка от ЕТКА, както се вижда има значение кога точно е произведена колата и т.н.

(*това не са актуалните парт номера)

 

image.thumb.png.095ef7e0be771a7af9cec0df438695cf.png

Edited by P_PETKOV
Link to comment
Share on other sites

Преди 14 часа, zhelyazA6 написа:

Автора, опитай се да отвориш капачката за маслото докато колата е на обороти. Има ли силен вакуум?

От кой град си?

 

Окей, ще проверя за силен вакуум. От Стара Загора съм.

 

P_PETKOV, след като проверих колата излиза, че е излязла от завода на 10ти Декември 2011. На 35к мили е била през 26.08.2014 и тогава са сложили PCV с номер, завършващ на Н, а доколкото знам последната ревизия е от 2016, както написахте и завършва на AC.

Иначе е с Равенола от около 2000 км.

Link to comment
Share on other sites

@liverpoolfan

За твоята кола стават версии AC и AE. Аз бих заложил на последната, такава съм взел и за мен.

Приготви си 500 лв за части. Ако има доста км твоята кола и не са сменяни водна помпа и термостат, препоръчвам да плануваш и тях. Още 500 за части. 

Моят съвет е, не бързай да се хвърляш, а проучи малко материята. Покрай свалянето на вентилатора има много неща за правене.

Edited by zhelyazA6
Link to comment
Share on other sites

Преди 2 часа, zhelyazA6 написа:

Не е задължително последната ревизия да завършва на AC. Моята е АЕ...

Трябва точно да се провери, има няколко.

 

Аз поне така разбирам написаното в ЕТКА, че щом колата е произведена преди 07.05.2012 му трябва PCV клапан с номер 06E103547AС    PCV Vent trim revision from 01/10/2016 30mbar

Явно твоята кола е произведена след 07.05.2012 и съответно за твоя мотор последната ревизия на PCV клапана е с номер 06E103547AE PCV Vent trim revision from 01/10/2016 150mbar

 

Ако се прави всичко както трябва около PCV клапана частите отиват към 1000 по-скоро ама това са бели кахъри ако с това се оправи харча на масло :)

 

п.с. Странно обаче защо са сложили PCV клапан на 150 mbar който излиза, че е за Япония ... има нещо странно. За това най-добре да се провери по VIN номер.

 

image.png.817535b715d53d09b381ec4ce13a3550.png

Link to comment
Share on other sites

Преди 2 часа, CVT написа:

@liverpoolfan, дай VIN-a ако ти е под ръка.

 

Заповядай:  WAUGGAFC8CN060081

 

Преди 1 час, zhelyazA6 написа:

@liverpoolfan

За твоята кола стават версии AC и AE. Аз бих заложил на последната, такава съм взел и за мен.

Приготви си 500 лв за части. Ако има доста км твоята кола и не са сменяни водна помпа и термостат, препоръчвам да плануваш и тях. Още 500 за части. 

Моят съвет е, не бързай да се хвърляш, а проучи малко материята. Покрай свалянето на вентилатора има много неща за правене.

Колата е в момента на 150к километра и бях решил, че ако се сваля чарджърът ще е добре да се почисти, да се сменят всички тръбички около него, както и термостатът. За водната помпа не знаех, но и нея ще имам предвид. Мерси!

 

П.С. Термостатът излиза че е сменян на 60к мили, за водната помпа не съм сигурен.

Link to comment
Share on other sites

@P_PETKOV

Защо чак към 1000? Без термостат и помпа. 

Аз съм взел PCV клапан, гумените уплътнения (червени и зелени), малката тръбичка под чарджъра и един О-ринг. Даже и масло за чарджъра съм взел и съм на 500 лв вече, без термостат и помпа.

Тва онлайн етка ли е? На моята малко други неща излизат.

Версията Н е някаква междинна и отпада с тея последните. 

Моята кола е 2013.

 

Edited by zhelyazA6
Link to comment
Share on other sites

Освен нещата изброени от теб включва и тръбите под чарджъра и разни хуйни за дюзите дето дават в ELSA, че се сменят. Разбира се зависи кой какви остъпки ползва де.

Това е хакната етка от някакви руснаци та може да не е 100% вярна.

 

на Н последната ревизия я дава, че е AB ...

 

То само маслото ма компресора което е 150мл го дават в Порше за 115лв

 

За да се смени термостатът пада и предницата иначе се чупи една тръба дето е 500 и кусур лв да я ева ... при мен някой я беше строшил в немско :nixweiss:

 

Edited by P_PETKOV
Link to comment
Share on other sites

Колеги, не знам каква ЕТКА гледате, но на мен ми излиза че опциите са само F, H и L: цък!

 

Вижте № 15:

 

EtkaAmer.png.a92b2c99ffe81bb7124cb2abd408cc83.png

 

Колата е произведена на 10.12.2011, което е преди 26.12.2011, значи е излязла от завода с F.

 

Edited by CVT
Link to comment
Share on other sites

Това са оригиналните версии от завода.

Всичко е сменено с ревизии. АВ, АС и АЕ са актуалните.

Моята е излязла с L, от края на 2014 излизат с Т и сега всичко е АЕ.

При другите подели и платформи е подобна картината.

Смешното е, че в ЕТКА-та ми излиза ремонтен комплект за тоя клапан, ама само за тези последните ревизии.

Значи и те са калпави...

Link to comment
Share on other sites

Преди 9 часа, liverpoolfan написа:

Благодаря много за информацията. Само се чудя дали да я карам последно в Ауди или да търся друг сервиз? Препоръки имате ли?

Провери ли вакуума на капачката?
 

Аз сам ще си правя ремонта. Ама чакам да мине пълнолунието/затъмнението.... 🤪

Edited by zhelyazA6
Link to comment
Share on other sites

Да, проверих за вакуума на студен и загрял двигател. Не знам кое е нормалното, но и в двата случая успях да развъртя и отворя капачката, но с доста усилия. След това като слагах ръката вакуумът не ми се струваше чак толкова силен, но определено ми засмукваше ръката, а работата на двигателя се променяше и ставаше неравномерна.

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...