Jump to content

Съвет за спирачни дискове + накладки


plamen_audia4

Recommended Posts

Здравейте,

 

Колата е 3.0 BiTdi - 2017г. Имам я от месец, когато я взех имаше сериозно количество ръжда на предните дискове. Вече минах 1700 км. и ръждата падна но при скорост над 100 км/ч, при спиране се усеща осезаемо тресене. Дисковете имат много още до ограничителя, но мисля да ги махна защото е дразнещо спирането.

 

Спрял съм се на два варианта

Дискове Zimmermann(надупчени) + накладки OEM

- Дискове EBC ( нарязани) + техни жълти накладки  (https://ebcbrakes.bg/kits-front-ebc-yellowstuff-4000-series-kit-pd08kf646)

- предложете вариант ? 

 

Моля за съвет?

 

Пламен

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично и двата варианта не стават особено човекът стая. 

 

Ако искаш читави дискове и накладки вземаш ОЕМ/оригинални. 

 

Ако караш по-агресивно TAROX.

 

Ако гониш максимума слагаш метални маркучи примерно HEL и сменяш спирачната течност с минимум ATE TYPE 200 

 

Пак казвам това е мое мнение след 3 различни размера дискове от човекът стая... Еми нищо общо нямат с ОЕМ дискове и накладки. 

 

П.с. Това, че примерно марка Х правят накладки за ауди изобщо не означава, че афтърмаркет марката Х ще са читави и те така. 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Три коНплекта ОЕМ "дискове", комплетЕ трашь, едно коМплетче "човекстая", сичко е ток и жица! Мнооого километри.

С "пажиг" наклаТки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6 hours ago, P_PETKOV said:

За мен лично и двата варианта не стават особено човекът стая. 

 

Ако искаш читави дискове и накладки вземаш ОЕМ/оригинални. 

 

Ако караш по-агресивно TAROX.

 

Ако гониш максимума слагаш метални маркучи примерно HEL и сменяш спирачната течност с минимум ATE TYPE 200 

 

Пак казвам това е мое мнение след 3 различни размера дискове от човекът стая... Еми нищо общо нямат с ОЕМ дискове и накладки. 

 

П.с. Това, че примерно марка Х правят накладки за ауди изобщо не означава, че афтърмаркет марката Х ще са читави и те така. 


Благодаря, не разбрах само кой е “човекът стая” ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, NIKO написа:

Три коНплекта ОЕМ "дискове", комплетЕ трашь, едно коМплетче "човекстая", сичко е ток и жица! Мнооого километри.

С "пажиг" наклаТки.

 

Възможно е, за това казвам, че това е моят опит. Аз лично с афтърмаркет ширпотребата приключих тестовете. 

 

Иначе от перформънс афтърмаркет от личен опит мога да споделя:

AP Racing за двукомпомпоненти дискове са топ, за накладки Ferodo DS2500

 

П.с. За протокола ОЕМ дискове съм купувал от Немско и Англия. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимерман-а са пълен ташак от години, когато бяха модерни и аз експериментирах с тях - надупчени, нашарени, ултрамега спорт… смачкваха се за по 7-8к километра.

 

ОЕМ- ските спирачки са чудесни, стига да са оразмерени добре спрямо тежестта на колата … което не е винаги така при Ауди, да кажем 4Ф 3.0 ТДИ с “нормалните” спирачки спира като трамвай на мокри релси. В случаи като този си трябва ъпгрейд към по-големи апарати и дискове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах от ОЕМ на дупчени Цимерман с накладки АТЕ и съм много доволен.Карам доста динамично,тип "нервен" шофьор съм и засега вече повече от 6-7к км нямам никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, P_PETKOV написа:

За мен лично и двата варианта не стават особено човекът стая. 

...седни си Петков , слаб 2

Zimmermann = дърводелец 😁

Иначе и аз трябва да сменям на навеса и май ще взема едно ATE и да се свършва,  по 350-60€ има предни задни комплект. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Деее тоя немски. 

Начи още по-убаво дървени дискове 😁

Може в немско АТЕ да са читави, от тук имах АТЕ супер дупер повер и след няма и 50хил км заминаха в кофата заедно с накладките... иначе като цяло спираха добре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, P_PETKOV написа:

Деее тоя немски. 

Начи още по-убаво дървени дискове 😁

Може в немско АТЕ да са читави, от тук имах АТЕ супер дупер повер и след няма и 50хил км заминаха в кофата заедно с накладките... иначе като цяло спираха добре. 

И на мен ми сложиха предни и задни дискове с накладки АТЕ.

На 12000км предните започнаха да свирят, на 16000 км ги изхвърлих с дисковете.

Дисковете имаха над 1 мм износване на страна за 16 000км.

Сложих оригинани отпред и още карам с тях.

Задните са още АТЕ, 

Според мен предните само OEM . Вече 60 000км и още има хляб

 

Редактирано от icebobo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бах мааму,от 10год работя с АТЕ и още не съм виждал да има проблеми,само чувам оттук оттам,че свирели,не спирали,кривели се и т.н.Както и ме убеждаваха за Зимерман-а,които всеки ден спират 2т кола от по 180-200 до 50-60 и нямат грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 12/27/2021 at 9:45 AM, BECKO said:

Зимерман-а са пълен ташак от години, когато бяха модерни и аз експериментирах с тях - надупчени, нашарени, ултрамега спорт… смачкваха се за по 7-8к километра.

 

ОЕМ- ските спирачки са чудесни, стига да са оразмерени добре спрямо тежестта на колата … което не е винаги така при Ауди, да кажем 4Ф 3.0 ТДИ с “нормалните” спирачки спира като трамвай на мокри релси. В случаи като този си трябва ъпгрейд към по-големи апарати и дискове.

При мен са 356мм отпред и 330 отзад, мисля че 400мм е следващият и последен размер.

On 12/27/2021 at 9:59 AM, МИТАКА1654 said:

Аз минах от ОЕМ на дупчени Цимерман с накладки АТЕ и съм много доволен.Карам доста динамично,тип "нервен" шофьор съм и засега вече повече от 6-7к км нямам никакви проблеми.

Накладките на Ате, обикновени ли сложи или керамика, на няколко места срещнах коментари, че не в хубаво да са керамика, щом дисковете са надупчени 

 

 

 

В тази комбинация на EBC май никой няма обратна връзка 🙂

Редактирано от plamen_audia4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 27.12.2021 г. at 9:45, BECKO написа:

Зимерман-а са пълен ташак от години, когато бяха модерни и аз експериментирах с тях - надупчени, нашарени, ултрамега спорт… смачкваха се за по 7-8к километра.

 

ОЕМ- ските спирачки са чудесни, стига да са оразмерени добре спрямо тежестта на колата … което не е винаги така при Ауди, да кажем 4Ф 3.0 ТДИ с “нормалните” спирачки спира като трамвай на мокри релси. В случаи като този си трябва ъпгрейд към по-големи апарати и дискове.

подкрепям колегата за OEM-ските спирачки. Навремето сменях на RS4 b5 предни апарати с дискове със такива от RS4 b7 и колата започна да спира, сега сменям на A6 4g 326кс цялата спирачна система от rs6 4g 560кс защото не спира, тежка е, 2 тона и отгоре. Rs6 4g 560кс излизат стоково без керамика и тази спирачна система не е добре оразмерена за тая кола, затова и в перформънса 605кс слагат керамика.

 

По темата, моето мнение е, че ако се кара по-агресивно автомобила или по-големи спирачни дискове и апарати или поне ОЕМ дискове и накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, МИТАКА1654 написа:

Както и ме убеждаваха за Зимерман-а,които всеки ден спират 2т кола от по 180-200 до 50-60 и нямат грижи.

 

Хммм за перфорирани Зимерман-и ли иде реч или нормални?

 

@biturbo Мдааа ако се търси адекватно спиране без да се чудиш дали след 2-3 три агресивни спирания няма да си като трамвай ОЕМ или афтърмаркет (за мен лично това изключва всичките шитпотреба ате trw дърводелци (Zimmermann) и т.н. Разбира се ако се гонят максимални резултати метални маркучи и спирачна течност примерно ATE Type 200 ;)

Ся има един момент, че металните дискове за RS6 C7 са с чудесен дизайн ама няма ляв и десен, иначе казано единият диск винаги ще се охлажда по-зле от другият ... което е мека казано малоумно решение за такъв клас кола. Керамичните си имат ляв и десен. Та ако все още не си взел дискове виж дали AP Racing предлагат или пък Tarox аз не бих играл с ОЕМ дискове в този случай. Отделно, че ОЕМ дисковете уж са двукомпоненти ама реално не са, а AP Racing са и първият път вземаш комплет, а след това само "дисковете" без шапката.

 

@BECKO С 321мм предни ли е била 4F-ката, ако да напълно нормално ... там адекватно спиране е 347мм дискове отпред и 330мм отзад.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да уви Ауди имат един вид традиция да слагат неадекватен размер дискове спрямо теглото на дадена кола... но дори тогава ОЕМ дисковете са по-адекватни.

 

Ся който има желание и излишни пари да си тества ате мате трв дърводелски дискове и т.н. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, P_PETKOV написа:

Хммм за перфорирани Зимерман-и ли иде реч или нормални?

Перфорирани с АТЕ накладки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра щом си доволен, иначе тая схема ми е много любима ся туряме ти примерно Х дискове с накладки У щото в момента това става (или почти) след време друго ставало... еми заеви. 

 

На три различни коли съм с ОЕМ дискове вече 3та година (на 4F предните са ми AP Racing с ferodo DS2500 накладки бих казъл, че това е една от топ комбинациите за метални дискове) еби бах го държат повече, спират адекватно нищо общо с това което съм пробвал от масовите дискове и накладки. 

 

В крайна сметка всеки сам си преценя какво да си слага на колата, но аз лично приключих с тестването на спирачни дискове и накладки. 

 

@plamen_audia4 за евс има много противоречи мнения из чуждестранните форуми... лично не съм ги тествал, но с оглед на това, че последно като ги рових нямаха двукомпонентни дискове за RS6 ги зачеркнах.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

В крайна сметка взех предни и задни надупчени на Zimmerman, накладки Аte Ceramic и течност Motul RBF 660.
 

Обмислям дали да сменя маркучите с метална оплетка на Hel. Някой ако е сменял да сподели ползите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@plamen_audia4 Аз смених всички спирачни маркучи с HEL. Спирането започва една идея по-рано и теоретично няма как да се получи промяна в спирачното усилие заради "раздуване" на маркуча при агресивно спиране. Иначе казано ако искаш да извлечеш максимума от спирачките сменяй и маркучите.

Дано се окаже читава тази комбинация от дискове и накладки. Всъщност какви пари се вързаха тия дискове и накладки ?

 

п.с. Обаче маркучите трябва да ти ги сменя някой който знае какво прави за да няма после мяу бау ... при мен бяха запекли гайките към тръбичките и трябваше малко нагряване с оксижен и нещата получиха.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.01.2022 г. at 12:40, P_PETKOV написа:

 
1350 лв всичко с доставката. 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@*
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...