Jump to content

80 Б4 АБК не пали


mak_a

Recommended Posts

Знам,че има доста такива теми,но никъде не срещнах решение на проблема или поне сходство с моя. Така да кажем предисторията на цялата драма,която вече ме кара да изхвърля колата на вторични. Смених обикновената газова с газов инжекцион понастроихме колата и врътнах едни 600 км набързо до Турция и обратно всичко наред колата си пали върви прилично доста нисък разход със средна скорост 100км/ч абе общо взето топ работа. И седмица по-късно тръгнах от Първомай за Пловдив имах работа и по средата на пътя ми свърши газста та реших да я карам на бензин и без това имаше доста 10 км по-късно както си карах и колата загасна в движение спрях гледах мъчих не пали обадих се да ме издърпат обратно дойде мой приятел даже минахме и заредихме газ до горе да я проваме принудително на газ да запали и на двете горива нищо. Започна се едно ровене търсене и все задънена улица сменихме капачка,палец, бубина, кабелите са наред свещите също гориво и от двата вида да се одавиш и не пали. Днес смених делкото за взеки случай имам резервно да видя да не е от датчика на Хол ама не е и от него обаче сега симптомите се смениха при подаване на контакт веднага се подава искра на централния кабел и като започна да въртя изчезва. И незнам къде да търся вече и компютъра смених с друг да не е нещо от него и пак същото. На диагностика нищо не хваща проверих дали хол работи адекватно вади си стойностите както си трябва. Давайте съвет къде да ровя? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Най-напред провери захранването на датчика на Хол То се получава на двата външни кабела на 3 пиновата му букса.При кола на контакт и впоследствие при въртене на стартер там трябва да имаш захранване 12V.Ако захранването се губи го дублирай,като пуснеш кабел от + на акумулатора до съответния кабел на захранването на датчика на Хол.Така вече трябва да запалиш,ако датчика на Хол ти е наред.Не си писал дали си проверил изправността на комутатора/ако си с отделен такъв/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, mak_a написа:

симптомите се смениха при подаване на контакт веднага се подава искра на централния кабел и като започна да въртя изчезва.

Смени таралежа на контактния ключ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.

Мен ми звучи като да се е задавила колата ако си сменил всичко по запалителната система.
- Свали свещите, завърти 2-3 пъти стартера по 15 секунди да се прочисти със свалени свещи.
- Зареди си акумулатора да не би да се е разредил от мъките да запали.
- Като разкачиш акумулатора и го заредиш и закачиш пак ако е имала някакви грешки в компа ще ги изчисти.
- Провери датчика на хол както каза колегата
- Виж си центровката 
- Ако и това не сработи виж таралежа на ключа както каза колегата

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,видя ли ангренажа?Така в движение да изгасне без никакви симптоми прилича на скъсан ремък?Не каза с кой вид бобина си?Аз от цялата работа не разбрах има ли искра на свещите?Проверихте ли импулс на инжекторите?Сигурен ли си че делкото което си сложил е от АБК,да не е от АДА с едно "прозорче"?Ако е от контактния ключ с бутане/дърпане би трябвало да запали?!Да нямаш някоя измислена аларма дето реже тока?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.03.2024 г. at 16:47, jordanik написа:

 Най-напред провери захранването на датчика на Хол То се получава на двата външни кабела на 3 пиновата му букса.При кола на контакт и впоследствие при въртене на стартер там трябва да имаш захранване 12V.Ако захранването се губи го дублирай,като пуснеш кабел от + на акумулатора до съответния кабел на захранването на датчика на Хол.Така вече трябва да запалиш,ако датчика на Хол ти е наред.Не си писал дали си проверил изправността на комутатора/ако си с отделен такъв/

Всичко е проверено по твоята тема за АБК мотор. Има си правилните сигнали на датчика.Не съм с отделен комутатор бобината е нова,смених и цялото делко тъй като имам резервно пак не пали сложих и друг компютър пак не пали. Не мога да разбера защо имам искра при подаване на контакт и след като започна да въртя изчезва. Центровката е точна 

На 15.03.2024 г. at 9:09, vvulev написа:

Привет.

Мен ми звучи като да се е задавила колата ако си сменил всичко по запалителната система.
- Свали свещите, завърти 2-3 пъти стартера по 15 секунди да се прочисти със свалени свещи.
- Зареди си акумулатора да не би да се е разредил от мъките да запали.
- Като разкачиш акумулатора и го заредиш и закачиш пак ако е имала някакви грешки в компа ще ги изчисти.
- Провери датчика на хол както каза колегата
- Виж си центровката 
- Ако и това не сработи виж таралежа на ключа както каза колегата

 

 

 

Как да се задави колега като колата загасна в движение и до там като я дърпахме на обратно я дърпах на скорост да издуха всичко след,което е въртяна и без свещи за проверка.Центровката е като по учебник.Датчик на хол работи нова бобина,палец,капачка, кабелите са сменяни няколко месеца преди това. Пробвахме и с друг компютър и няма палене нито на бензин нито на газ.

 

Преди 14 часа, Berkut74 написа:

Колега,видя ли ангренажа?Така в движение да изгасне без никакви симптоми прилича на скъсан ремък?Не каза с кой вид бобина си?Аз от цялата работа не разбрах има ли искра на свещите?Проверихте ли импулс на инжекторите?Сигурен ли си че делкото което си сложил е от АБК,да не е от АДА с едно "прозорче"?Ако е от контактния ключ с бутане/дърпане би трябвало да запали?!Да нямаш някоя измислена аларма дето реже тока?

Всичко е проверено.Тая кола ако скъса ангренаж в движение нали знаеш,че удря клапани от АБК е делкото,защото имах още 1 мотор такъв бобината е с комутатора на едно и е чисто нова.Датчика на хол е мерен импулсите са правилни при въртене има иска до свещите и не пали.Няма нещо което да не съм проверил освен вече остава в инсталацията да се рови обаче там филма става много голям. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж казваш че се появява еднократно искра при подаване на контакт,а сега че има искра на свещите ?!Остава реле 30 под волана да е сдало багажа,няма ли някой да вземеш за проба?

Би ли описал точната процедура по която проверявате датчика на ХОЛ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

E какво има толкова да провериш датчика на ХОЛ,изключваш комутатора на буксата на хол на пин 1 и 3 мериш с волтметъра даваш на контакт и въртиш двигателя на ръка да се видят има ли импулси моя си е наред 0 показва и когато стигне белези показва 12V и само захранване да му меря пак е 12V. Да искра се появява при подаване на контакт и до там като въртиш да пали и изчезва.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-нагоре някой колега беше писал за "измислена" аларма. Може и да не е такава, но да и е дошло времето... Моето предложение е колегата да провери релето, което прекъсва запалването.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колата никога не е имала аларма. Релето за запалването кой номер е ако говориш за реле 30 си е в перфектно състояние даже за всеки случай вчера го презапоихме и тествахме на лабораторно захранване дали работи нормално.

 

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.03.2024 г. at 18:55, jiko58 написа:

Смени таралежа на контактния ключ .

Щом изчезва искрата при въртене, това е най-вероятния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.03.2024 г. at 11:23, mak_a написа:

E какво има толкова да провериш датчика на ХОЛ,изключваш комутатора на буксата на хол на пин 1 и 3 мериш с волтметъра даваш на контакт и въртиш двигателя на ръка да се видят има ли импулси моя си е наред 0 показва и когато стигне белези показва 12V и само захранване да му меря пак е 12V. Да искра се появява при подаване на контакт и до там като въртиш да пали и изчезва.

Е явно има какво,ако така си проверявал нищо не си направил(или така си го обяснил-какъв комутатор си изключвал без запетайки нищо не се разбира),ще се опитам да ти го обясня как става-най добре е да се свали осцилограма,но и с мултицета до някъде става:

На включена букса на датчика и на контакт отзад с игли на пин 1 и 3 трябва да имаш постоянно напрежение около 12в(да не изчезва в никакъв случай), след това на пин 3  (мисля че той е маса-задължително от масата на буксата се проверява) и пин 2 (това ти е сигналния-средния!) трябва да ти показва около 5в- не 12в и не по малко от 4в това ти е "упорното напрежение",то трябва да варира "0" V- тоест маса към ЕКУ-то да ти формира искра и 5V когато не е на "прозорчето" и този цикъл се повтаря когато "въртиш" двигателя!

Моят съвет е да върнеш всички части които си сменил в първоначалния вид(без кабели и свещи-предполагам си взел нови) и да направиш правилните замервания,системата е достатъчно проста-имаш три компонета- делко с датчик на Хол, бубина и комутатор.Успех!Ако искаш ми звънни,на лично щети пратя номера за да съм ти полезен ако мога🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
На 17.03.2024 г. at 13:22, mak_a написа:

.........Не мога да разбера защо имам искра при подаване на контакт и след като започна да въртя изчезва................

 

 

Свържи мултицет паралелно на двата външни кабела на буксата на датчика на Хол,като спазваш поляритета.Пробвай при кола на контакт и при въртене какво се случва с това захранване.Уредът ти трябва да показва 12 V във всеки един момент.Ако в някаъв момент,особено при въртене на стартер,това захранване изчезва,го дублирай с допълнителни кабели от акумулатора.Ако запалиш така,ще ти кажа как да подадеш захранване към датчика на Хол "по -елегантно",така като са го правили при по-старите Аудита.

Редактирано от jordanik
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.04.2024 г. at 16:35, jordanik написа:

Ако в някаъв момент,особено при въртене на стартер,това захранване изчезва,го дублирай с допълнителни кабели от акумулатора.

 

Аз дали ще мога да запаля така при положение, че ЕКУ-то е "умряло"? На бензин ми е ясно, че няма да мога. Евентуално на газ с обикновена АГУ. Предполагам, че подаването на напрежение на датчика на Хол няма да причини повреди по другите модули? Идеята ми е да мога да местя колата на собствен ход докато отстраня проблема. Ето го и проблема:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nedelcho_iliev Няма да  можеш и на газ ако е "умряло" ЕКУ-то на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...