Jump to content

бутона "REC" на климатика на Б4


krasi85_

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Сигурно и на вас ви се е случвало като карате зимата на парно зад някой камион да му дишате боклуците.

Ами защо немците не са измислили на Б4 като на голф3 например, без да пускаш климатика да затвориш клапата и да взима въздуха от купето.

Та намислил съм да го преправя това!

Най вероятно бутона "REC", който включва управляващото блокче на моторчето се захранва от бутона "AC".

Някой правил ли е тази промяна та да споделим опит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си филтър за купето с активен въглен :hilezh:

Или си сложи универсален филтър за фритюрник от NITEC - по-евтино излиза.. лепиш го върху поленовия филтър за въздуха в купето... само че след време спира да филтрира миризмите...

Иначе и аз съм се замислил да модифицирам това копче.. на B4 от 1995-та вече май са решили този проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е толкова просто..

1 Трябва да преправиш копчето.. не е кой знае какво но без да е натиснато АС не може да включиш рециркулацията. Оправя се лесно, просто един проводник дето да го захранва от преди първото копче.

2. Следва по сериозния проблем... при под 5 градуса изобщо няма напрежение до първото копче, следователно и до второто.

Тоя проблем не съм го решил и рециркулацията ми работи без климатик но само ако не е много студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е толкова просто..

1 Трябва да преправиш копчето.. не е кой знае какво но без да е натиснато АС не може да включиш рециркулацията. Оправя се лесно, просто един проводник дето да го захранва от преди първото копче.

2. Следва по сериозния проблем... при под 5 градуса изобщо няма напрежение до първото копче, следователно и до второто.

Тоя проблем не съм го решил и рециркулацията ми работи без климатик но само ако не е много студено.

Тва за копчето и аз така го мислех, обаче немога да си обясна защо под 5гр няма напрежение? :)

Ми значи под 5гр няма да ти тръгне и климатика!

Така ли е или има и няква друга хитрост?

А някой да има схема на климатика?

Имам аутодата обаче няма инфо за тия копчета?

Незнам ама май има някъв контролер за климатика и да не се шашне като се подаде напрежение на "REC" бутона отделно, щото все едно тогава е включен и "AC".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този бутон не може да се въздейства по друг начин ,освен да се отвори и да се прекъсне шината , която е свързва двата бутона...., бутона за климатика и REC бутона са са най - долу в ляво (имам предвид - на схемата)

Audi_AC.pdf

Редактирано от kavale
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То схемата е ясна вече къде кво тряа да се барне (в прикачения файл), обаче понеже още не съм ръчкал долу до бутоните и незнам колко изводен е ключа и дали там може да бъде прекъсната схемата без да се разглобява самия ключ?

А между другото предполагам че тоя датчик за външната температура дето изключва при температура по-малка от 5градуса може да се шунтира и да се има впредвид да не се пуска климатика като падне температурата :hilezh:

Така циркулацията ще бачка и лете и зиме :hilezh:

Ми то и домашните ни хладилници не бачкат добре (или въобще) при температури под 5градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е толкова просто..

1 Трябва да преправиш копчето.. не е кой знае какво но без да е натиснато АС не може да включиш рециркулацията. Оправя се лесно, просто един проводник дето да го захранва от преди първото копче.

2. Следва по сериозния проблем... при под 5 градуса изобщо няма напрежение до първото копче, следователно и до второто.

Тоя проблем не съм го решил и рециркулацията ми работи без климатик но само ако не е много студено.

Колега как си извадил бутоните, аз днес ги мъчих ама неще?

Та викам да питам преди да напъна със сила и да прецакам нещо.

Има някаква мушната медна жичка явно да изхърли бутоните по-напред!!

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маха се целия панел с врътките за парното и след това може да се вади и тази част на която са бутонуите AC и REC, махал съм го, двете са свързани мисля с болтче някакво(не си спомням точно как е направено), важното е че става като махнеш врътките :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маха се целия панел с врътките за парното и след това може да се вади и тази част на която са бутонуите AC и REC, махал съм го, двете са свързани мисля с болтче някакво(не си спомням точно как е направено), важното е че става като махнеш врътките ;)

Ами не мога да го извада и тва си е!

След като отвия 4 винта на бялата пластмаса тя единствено навътре отива ама не и навън ;)

А като я разкрива настрани се вижда, че черната пластмаса дето са двата бутона продължава назад, но нещо я държи щото не може да излезе напрад ;)

А пък и отзад са накачени жилата за парното. :hilezh:

Как се разглабя тва чудо бре? ;)

Само да не е по тая процедура щото :dance:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=7033

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си го извел на допълно бутонче долу под пепелника,щот там имам и други глезотиики.

И съм взел захранване от това след контактният ключ и всичко си е о.к.

Даже зимата като е затворена клапата духа зверски горещо.

Колега за махането на бутоните мисля че се сваля и пепелника.

А моя проблем е че не ми се задържат и двете копчета на климатика.

Немога да си намеря такива.

За климата го вкл. като пъхна една дъсчица и държи.

Обаче за рециркулацията въобще не работеше и аз го

преместих нацяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето днес снимах докъде съм стигнал със свалянето на бутоните!

Направо се учудих колко назад продължават бутоните :rolleyes:

Не се вижда никакво болче което да държи плоскостта!!

Отпред с резачките резнах върха на трите чопчета за да може да места плоскостта настрани, обаче сигурно тва "невидимо" болче я държи.

А иначе има ход около 3см напред-назад.

Явно е че плоскостта трябва да се вади насттани, ама къде е болчето??? :(

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма начин от цял форум никой да не знае :)

Айде някой да помогне :hilezh:

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз също съм разглобявал врътките си на старото Б3,нещо заяждаха. Тва което си спомням е описано от колегата който смея радиаторче на парното-извади решетките на парното,махаш СД-то и вадиш пласмасата която държи врътките,СД-то и решетките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз също съм разглобявал врътките си на старото Б3,нещо заяждаха. Тва което си спомням е описано от колегата който смея радиаторче на парното-извади решетките на парното,махаш СД-то и вадиш пласмасата която държи врътките,СД-то и решетките.

Май натам отиват нещата :bia: и тва само за 2 бутончета :)

Утре ще вида кво ще права, че сичко седи на парчета

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги най накрая отделих време в събота и свърших работата.

Първо се вади средната конзола както е показано тука: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=7033

691078_orig.jpg

След това лесно и чудесно се вадят и прословутите бутони.А ето ги и тях, само отвъртате болчето и сте вътре :)

691066_orig.jpg

691068_orig.jpg

691070_orig.jpg

Всъщност ролята на ключето на АС (черното е да прехвърли 12в на входа на REC бутона)

Важната роля тук играе бялото ключе, което активира самия климатик.Както се вижда то се включва посредством дългата пластмаса на АС-то.

691071_orig.jpg

691073_orig.jpg

691074_orig.jpg

691075_orig.jpg

691076_orig.jpg

За да е активен бутона REC без да включваме АС трябва да му вземем +12в от 3краче.

За целта първо прекъсваме двете паралелни писти както е в т.1 на снимката

След това запояваме съседните писти както е в т.2.

Резистора за светодиода от т.3 се премества на т.4 и сме готови. :birthday:

Трябва да се има впредвид, че на краче3 ще има 12в при температури по-големи от 5градуса, но при мен и при -2гр работеше.Ако не трябва да се вземе +12в след контактния ключ

691113_orig.jpg

Това е :) Сега REC бутона ще бачка без да е нужно да се натиска АС-то.

Обаче вчера пътувах и с включен REC и 3-ма човека стъклата леко се запотиха и като го изключих веднага се оправиха.Сигурно става така щото не влиза свеж въздух, а се върти все един :musik:Но пък пролет, лято и есен ще е супер :)

Редактирано от krasi85_
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесна работа колега!

Имай предвид че в модерните коли не дават рециркулацията да работи повече от 15 минути. Може да се задушиш. Така че трябва да се проветрява от време на време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си прав :hilezh:

Аз затова набичвам парното и си отварям леко процореца :hilezh:

В момента нямам достъп до Етка и се питам откъде точно взима въздух като е затворена клапата?

Редактирано от krasi85_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

При затворена клапа тегли въздух от под жабката, то там е вентилатора и клапата.

Предлагам темата да се премести в "Нагледни материали за ремонт тип "Поправи си сам""

Редактирано от GiN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги, аз имам обратния проблем, след интервенция за смяна на радиаторчето на парното сега вакума който отваря клапата за въздух работи постоянно.Принудих се да откача тръбичката иначе зимата ставаше аквариум в колата.Та все едно тоя бутон ми е включен постоянно, дори и като не работи климатика. Help.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
И аз щях да предложа да я орежеш малко, щото както се вижда в началото незнаех какво да правя :hilezh:

Колега благодарение на описаната от теб схема и моят бутон REC работи без да вкючен климатика :hilezh: :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...