Jump to content

А4 1.8 Турбо, Куатро - махане на катализатор?


martin_deyanov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Първо да кажа че рових доста по темата, но не намерих нищо затова пускам нова тема.

Проблема: Колата ми гори адски много - стига до 20/100 градско, ако и давам малко (подчертавам "малко") повече газ. Под 16/100 посмъртно не мога да я сваля.

Освен това от време на време се размирисва на развалени яйца (пръднато) в колата.

Стигнах до извода, че катализатора е заминал, отидох в един сервиз (Даскалов) и ми обясниха че понеже катализатора е в двигателния отсек, не можело да се сложи гърне, нямало място, пък и дори да се сложело, щяло да изгори за половин година. Освен това ламбдата била на катализатора и трябвало някви фланци да се правят на стругар... незнам си какво, да не съм го махал. Отделно меката връзка на ауспуха била закъсана и от там ми миришело.

Та молбата ми е, тези от вас които имат 1.8Т и са си махнали катализатора да споделят мнения, разсъждения и съвети по върпоса. А също и къде другаде да ида за второ мнение.

Третия вариант за който се сещам - има в EBAY катализатори за 1.8Т по около 160 евро - естествено не са оригинални, но формата е същата. Дали пък да не си купя един такъв, да сменя моя и да си карам нормално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално живота на катализатора е около 100 до 150 хил. км. Щом се е размирисал на яйца (пръднато) значи се е скапал.

Имаш няколко варианта:

-Крафт на Околовръстното

-да ти изработи някой по поръчка. Аз направих така и срещу 150 лв. без свалянето и качването имам красива неръждавейка

-да си купиш от и-бей катализатор или гърне

П.С. меката връзка се къса доста рядко и най-вече ако я няма планката, която държи ауспуха към скоростите. В Крафт могат да ти сменят и нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш намерение в близките 2-3 години да сменяш колата ,най- добре е да си купиш нов катализатор! Чувал съм също че оригиналния може да се отвори ,да се изтърбуши и после да се затвори отново!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та молбата ми е, тези от вас които имат 1.8Т и са си махнали катализатора да споделят мнения, разсъждения и съвети по върпоса. А също и къде другаде да ида за второ мнение.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=32302

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,и аз съм решил да го махам моя катализатор.Причината при мен е друга. Като двигател е 1.8 без турбина. Значи,като разход ми е добре обаче карах няколко други А4 и мойта е леко спъната,закачваха е на елкон,проверяваха и компа и всичко е наред, и сам стигнах до извода че може катализатора да е запушен,мойта е на 250000 км. Обаче сега като чета мнения,че имало датчици закачени на катализатора малко и аз се замислям дали да го махам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам такава кола и и истърбуших катализатора,но мисля че малко прибързах защото не усетих промяна във вървенето което ме навява на мисалта че катализаторчето си е било добре.И нещо друго сега чувам някакво леко дрънчене или стържене при подаване на газ,и се замислям за едно гарне или нещо от сорта защото ме дразни този шум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво да го изтърбушиш,ама като се отиде на преглед не мерят ли изгорелите газове :hilezh: Питам защото не съм минавал скоро в БГ на преглед и не знам как е сега.Преди 6/7 години ходех само с талона и шише уиски,и без колата :unsure: Тука в Испания три пъти ме връщат за газове докато не дадох 700 евро за нов катализатор.Бати скотовете са тук,па и за подкуп и молитви не искат и да чуят....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво да го изтърбушиш,ама като се отиде на преглед не мерят ли изгорелите газове :hilezh: Питам защото не съм минавал скоро в БГ на преглед и не знам как е сега.Преди 6/7 години ходех само с талона и шише уиски,и без колата :unsure: Тука в Испания три пъти ме връщат за газове докато не дадох 700 евро за нов катализатор.Бати скотовете са тук,па и за подкуп и молитви не искат и да чуят....

Тук е така както си го спомняш!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та молбата ми е, тези от вас които имат 1.8Т и са си махнали катализатора да споделят мнения, разсъждения и съвети по върпоса. А също и къде другаде да ида за второ мнение.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=32302

Махай го без да му мислиш,моята я закарах на ауспухджия(баси думата :steinigung: ) и ето какво бе направено:режи се фланеца към колекторната тръба(на него е монтирата ламбда сондата)(СЛЕД ламбдата),към него се заварява искрогасител(на вид е гърне с почти същите дименсии като катализатора)(като при заваряването ламбдата се развива ЗАДЪЛЖИТЕЛНО),подкача се към генерацията и готово,няма шум,няма миризми...и има маааалко повечко ряз двигателчето.Имах и имам все още мои си забележки към процедурата,но това беше най-удачното като изпълнение,резултат и разход за момента и за конкретната кола.

След интервенцията колата определено върви по-добре,за жалост не може да се каже същото за излизащото отзад.......,дано не въведат задължителни стойности на емисиите......(ама пък от друга страна да ги въведат,че онзи ден на един светофар в центъра щях да пукясам от смога....,а става все по-зле)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не карам AUDI , a VW - с този разход не мисля,че проблема е в катализатора ти.

Лятото правих разни тестове и бях разкачил лабда сондата естествено забравих да я закача обратно.

Резултата: сутрин отивайки на работа (по хладното) 16-18литра,вечер прибирайки се(в жегата) 20-23 - направо настръхнах.

Поогледах и видях разкачения куплонг - чистене с VAG и ефекта бе МИГНОВЕН.

Та провери тази сонда при някой дето е наясно и тогава махай катализатора,че да не стане после и нея да правиш.

Мисля че ако я разкачиш и не се смени разхода става от ясно по-ясно.

Погледни си свещи,въздушен филтър.

Успех дано съм помогнал.

Редактирано от iurimil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега къде ти направиха тази интервенция със смяната на катализатора. Дай някакви координати

Не смяна ,а замяна.А това е във Варна,едно от гаражчетата срещу В и К управлението.(най-горното)Но съвета ми е да не се оставя колата там,а да се присъства на процедурата(при мен отне почти цял ден).,никак не му допада на майстора,но такъв е живота :)

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...
от всичко най притеснителното е да не загубиш тишината ...

ще запазя катализатора, ако не ми хареса ще го сложа пак или ще сложа резонаторно гърне. Никой ли не знае колко ММ е диаметъра на тая тръба???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще пробвам първо с права тръба. Някой знае ли диаметъра на търбата след ламда сондата?

Кой ще ти го прави тука в Русе ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С права тръба не става работата.Аз бях така и влизаше в резонанс между 2000-2600 оборота... Извъм тоя диапазон си беше безшумна.Сложих си едно гърненце при Лазаров и забравих за дрънченето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Колеги как стой въпроса с шума при изтърбушване на катализатора? По скоро ме интересува дали има дрънчащ звук, отколкото дали генерално ще стане по шумна колата? Казаха ми че нямало място за резонатор а ако се сложи по-назад дали няма да върши работа?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...