Jump to content

Подгряване на изпарителя


Recommended Posts

Днес сътворихме нещо пък какво ще излезе времето ще покаже :f_ck_you:

Един приятел има Ескортче което работи само на газ и сутрин в студовете понякога има проблеми с паленето

Дойде ми нещо наум и го направихме:

Изпарителят е БРЦ-пробихме му една дупка отстрани,направихме резба и завихме една подгряваща свещ от дизелов двигател да нагрява антифризът

Идеята е сутрин докато си стърже стъклата от леда да е включено ключето за свещта и да стопли антифриза в изпарителя

Пробвахме за 7-8 минути и на пипане изпарителя беше доста топъл

По принцип е сигурно че ще има голям ефект но въпросът е колко време ще изкара свещта преди да изгори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 174
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

А няма ли като запалиш двигателя и тръгне водната помпа да "извърли" веднага топлото?

Или вече няма значение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А няма ли като запалиш двигателя и тръгне водната помпа да "извърли" веднага топлото?

Или вече няма значение?

Ами идеята е да запали лесно

След това вече за 3-4 минути антифризът започва да се позатопля от двигателя,а и свещта може да помага през това време

При всички положения ще е по добре отколкото без нея

Редактирано от venko74
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен по- ми е интересно колко ще издържи акомулатора. Знам че при вас обикновено зимите са по-топли , но на мен ми отнема около 10-15 мин. да изчистя стъклата (всичките ) щото по въпроса съм безкомпромисен. Та 15 мин. ако само черпя ток при -10 / -15 градуса не знам дали ще завърти изобщо двигателя.

Редактирано от Flober
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен по- ми е интересно колко ще издържи акомулатора. Знам че при вас обикновено зимите са по-топли , но на мен ми отнема около 10-15 мин. да изчистя стъклата (всичките ) щото по въпроса съм безкомпромисен. Та 15 мин. ако само черпя ток при -10 / -15 градуса не знам дали ще завърти изобщо двигателя.

Ако ти е читав акомулатора-никакъв проблем

Изпробвано е за 14мин подгряване и акомулатор 44ah си върти без проблем при -6 градуса

А и нищо не ти пречи да запалиш колата след 5 мин и да продължиш да си чистиш стъклата :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята си е екстра , чул съм и други да го правят , ако се добави и едно реле за време и термо изключване ще се успи съвсем.

Може ли да направиш снимки да видим къде точно се поставя бързовара?

Редактирано от L&R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята си е екстра , чул съм и други да го правят , ако се добави и едно реле за време и термо изключване ще се успи съвсем.

Може ли да направиш снимки да видим къде точно се поставя бързовара?

За сега е експериментално но има много неща които могат да се направят

Това го направихме набързо да видим какъв ще е ефекта

Преди малко даже момчето ми звъня да се похвали че тая сутрин е подгрявал 5мин. и е запалил много лесно

Тия дни ще снимам изпарителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със свещ от дизе е пробдано и деиства добре. Свеща се свързва през едно реле с две положения нормално затворено .Когато дадеш контакт клапаните на газовата щракрат свеща подгрява докато не запалиш. Защото другата верига я връзваш към генератора.И когато заработи генератора превключва релето и свеща вече не подгрява докато си караш. Дано да съм успял да го обясня добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със свещ от дизе е пробдано и деиства добре. Свеща се свързва през едно реле с две положения нормално затворено .Когато дадеш контакт клапаните на газовата щракрат свеща подгрява докато не запалиш. Защото другата верига я връзваш към генератора.И когато заработи генератора превключва релето и свеща вече не подгрява докато си караш. Дано да съм успял да го обясня добре.

Не мисля че е удачно да се държи колата на контакт толкова дълго време а и е по добре да поработи още малко след като запалиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то като започне да се върти антифриза след запалването тя свеща вече не ти трябва, а пък и потока е голям зада го подгрява

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето съм правил подобно нещо със "котлонче" руско за лепене на вътрешна гума. Бях закрепил директно на лицевата част на изпарителя и загряваше целия корпус за около 1-2мин. Пусках го с бутон преди палене (за да не е двигателя на контакт) и се изключваше с термореле. Корпуса се загряваше до около 30С, което е напълно достатъчно за запалване на газ (+5С са достатъчни). Има обаче един голям недостатък. Ако навън е много студено след запалването изпарителя изстиваше веднага (както предположи колегата grizzly) и доста често се случваше да се обледи изпарителя, да угасне и после няма палене :) . Другия проблем е, че харчи много ток и за това време на подгряване, ако не ти е много добър акумулатора, стартера завърта 2-3 пъти и не запали ли си оставаш като прани гащи на простор :rotcol: и се надяваш някой да ти даде ток. Затова го и махнах почти веднага ( а и тогава бях доста зелен и не палех на бензин, заради което имах големи проблеми в последствие). Дори го бях замислил с отделен акумулатор от СОТ, 12В/7Ач, който през диод и стабилизатор да се зарежда от алтернатора след като запали двигателя. Така и обаче не го направих, защото ефекта при запалване е голям, но ако ти се обледи изпарителя после няма палене :)

В твоя случай, подгревните свещи са много добри за тази цел, но те харчат много ток и са предвидени да работят 30-40сек. Направо ми е чудно как не е изгоряла още, въпреки, че са потопени във вода :) . Ако мислиш да го ползваш, е добре да му сложиш поне едно термореле и да помислиш да се пуска отделно, а не през контакта, да не си направиш някоя поразия.

Все пак най-добре е да палиш първо на бензин, да я оставиш на място 1-2мин. и да превключиш на газ. Така ще си спестиш големи главоболия с бензиновата система после, а и на изпарителя заминават платната. Много хитро си го замислил с тази свещ, но е хубаво да го оставиш паленето директно на газ само за аварийни случаи :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето съм правил подобно нещо със "котлонче" руско за лепене на вътрешна гума. Бях закрепил директно на лицевата част на изпарителя и загряваше целия корпус за около 1-2мин. Пусках го с бутон преди палене (за да не е двигателя на контакт) и се изключваше с термореле. Корпуса се загряваше до около 30С, което е напълно достатъчно за запалване на газ (+5С са достатъчни). Има обаче един голям недостатък. Ако навън е много студено след запалването изпарителя изстиваше веднага (както предположи колегата grizzly) и доста често се случваше да се обледи изпарителя, да угасне и после няма палене :D . Другия проблем е, че харчи много ток и за това време на подгряване, ако не ти е много добър акумулатора, стартера завърта 2-3 пъти и не запали ли си оставаш като прани гащи на простор :bia: и се надяваш някой да ти даде ток. Затова го и махнах почти веднага ( а и тогава бях доста зелен и не палех на бензин, заради което имах големи проблеми в последствие). Дори го бях замислил с отделен акумулатор от СОТ, 12В/7Ач, който през диод и стабилизатор да се зарежда от алтернатора след като запали двигателя. Така и обаче не го направих, защото ефекта при запалване е голям, но ако ти се обледи изпарителя после няма палене :bia:

В твоя случай, подгревните свещи са много добри за тази цел, но те харчат много ток и са предвидени да работят 30-40сек. Направо ми е чудно как не е изгоряла още, въпреки, че са потопени във вода :bia: . Ако мислиш да го ползваш, е добре да му сложиш поне едно термореле и да помислиш да се пуска отделно, а не през контакта, да не си направиш някоя поразия.

Все пак най-добре е да палиш първо на бензин, да я оставиш на място 1-2мин. и да превключиш на газ. Така ще си спестиш големи главоболия с бензиновата система после, а и на изпарителя заминават платната. Много хитро си го замислил с тази свещ, но е хубаво да го оставиш паленето директно на газ само за аварийни случаи :bia:

Колега всяко палене е авариен случай колега

:D

Тая кола от години върви само на газ,така че мисля че от свещта има само полза

Това че ще изгори и аз си го мислех но засега се държи пробвахме я 12мин и изпарителят беше доволно загрят а свещта е засега здрава

И да изгори няма да е голяма загуба- да си стои там като тапа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сътворихме нещо пък какво ще излезе времето ще покаже :bia:

Един приятел има Ескортче което работи само на газ и сутрин в студовете понякога има проблеми с паленето

Дойде ми нещо наум и го направихме:

Изпарителят е БРЦ-пробихме му една дупка отстрани,направихме резба и завихме една подгряваща свещ от дизелов двигател да нагрява антифризът

Идеята е сутрин докато си стърже стъклата от леда да е включено ключето за свещта и да стопли антифриза в изпарителя

Пробвахме за 7-8 минути и на пипане изпарителя беше доста топъл

По принцип е сигурно че ще има голям ефект но въпросът е колко време ще изкара свещта преди да изгори

колега да те светна нещо понеже гледам всички викат ще изгори свеща има свещи които са специално за подгряване на антифриза монтират се на автомобилите FIAT и работят винаги докато температурата на двг достигне 70 градуса и затова някои от дизелите им правят разход 4,3 литра на 100 километра :bia:

Но не знам дали ще искаш да сложиш резервна част която е за италянска кола :bia:

Редактирано от tisho_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сътворихме нещо пък какво ще излезе времето ще покаже :bia:

Браво! идеално изобретение за тези които искат да палят на газ. Свеща няма да изгори толкова лесно, щото във вода тя се охлажда доста повече отколкото във въздух докато е на някой дизелак в главата... Пък като изгори, да не струва милиони? За вкл/изкл и обаче бих казал че е най добре да е с отделно ключе, за да се ползва когато и за колкото трябва, но да има лампичка за да не се забрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! идеално изобретение за тези които искат да палят на газ. Свеща няма да изгори толкова лесно, щото във вода тя се охлажда доста повече отколкото във въздух докато е на някой дизелак в главата... Пък като изгори, да не струва милиони? За вкл/изкл и обаче бих казал че е най добре да е с отделно ключе, за да се ползва когато и за колкото трябва, но да има лампичка за да не се забрави!!!
Точно така го направихме-със ключе с лампичка
колега да те светна нещо понеже гледам всички викат ще изгори свеща има свещи които са специално за подгряване на антифриза монтират се на автомобилите FIAT и работят винаги докато температурата на двг достигне 70 градуса и затова някои от дизелите им правят разход 4,3 литра на 100 километра :bia: Но не знам дали ще искаш да сложиш резервна част която е за италянска кола :D
ТДИ мотора на Ауди също има подгряване на антифриза със свещи,така че колега никога няма да сложа нещо от италианска кола :bia:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всяко TDI има подгряващи свещи за антифриза 3 бройки тамън и са смятани течност да загряват.

Ето това може да ви изключва нагревателя и е супер елементарно.

http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=7

Редактирано от L&R
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирането на това термореле, което предлага L&R ще реши въпроса с горенето на подгряващата свещ. и не ми се вярва да е скъпо. Тъй, че колега Venko74 само това ви липсва на екстрата :) . За подгряването на антифриза, че има отделни свещи незнаех :flehan: , добре че ме светна tisho_g. На каква температура работят? Такава свещ въпреки,че е от Фиат бих си сложил на казанчето на стъкломиещото, стига да не го разтопи :) . Мислех да му слагам медна серпентина, през която да минава антифриз, но със свещ определено ще е по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо да се спре някак и циркулацията на антифриз докато не се стопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернативно решение 1: Webasto за 2000 лв. (втора употреба може би около 300лв)

Алтернативно решение 2: от клуб Запорожец - http://www.doomshell.net/4images/details.php?image_id=1406

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернативно решение 1: Webasto за 2000 лв. (втора употреба може би около 300лв)

това първото нещо не ми стама ясно, какво имаш впредвид :bia: ?

Спирането на циркулацията, което предлага grizzly е много добра идея. Може да се сложи един електрически или вакуумен кран от парно на изходяшата тръба на изпарителя, който да се отваря след примерно 40С на двигателя - т.е. с още едно термореле. Малко се поусложнява с-мата, но пък става все по-добра :bia: . Крана според мен трябва да е на изходящата тръба на водата на изпарителя за да е сигурно, че няма да остава на сухо :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо такова си мисля но не да включва на 40 градуса а около 0 градуса. До 40 градуса много ток ще отиде.

Чудя се дали не може някак да се прещипе маркуча. :hilezh:

-------

ВЕБАСТО е марка печки за кола. Топлят автономно като ползват собствено горивно захранване. С такава не е проблем стоплянето. Тя е доста по-мощна от ел.нагревател но ще гори бензин.

Ама все нещо трябва да изгори. Нали?

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колите с климатик на изходяшата тръба на радиаторчето на парното има вакуумен кран, който лесно може да се управлява посредством електрическото "буренце" от лада на карбуратора за ниските. Струва 5-6лв. и лесно се управлява по напрежение.

Мерси за разяснението :hilezh: относно ВЕБАСТО-то, че се чудих какво иска да каже колегата

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Действително WEBASTO е отличен избор. Само че не съм чувал за такава печка на газ. Но може и да има.

Ако се прави ел.подгрев ще е хитро да се спре циркулацията и да се направи двустепенно подгряване.

Ниска мощност на акумулатор стопля за 1-2 минути. Палиш и като заработи алтернатора се вдига тока на подгрева на подходящо ниво докато се стопли първи кръг над 0 градуса. После тока спира и тръгва циркулацията.

Малко сложно но "фешън", нали?

П.С. Нищо не разбирам от ГАЗ но си падам по теориите. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако оставим настрана подгряването на изпарителя и се заговорил за ефективни начини за подгряване на антифриза (или запазване на температурата му) - доста по-голяма ползва ще има от това - най-малкото градския разход през зимата (а и не само) ще падне драстично!

Живота на мотора също ще се удължи (не, че е толкова важно - сегашните ДВГ си имат и без това доста ресурс).

Като бонус - ще се подгрява и изпарителя и ще е по-лесно паленето само на газ. :(

Незнам защо автопроизводителите не го правят масово (защо има само подгревни свещи за атифриза само на TDI-то но не и при бензина?)

Преди годни четох за BMW, бяха го измислили хитро - след стоп - течността се изтегля и съхранява в нещо като термос, пишеше, че до 36 часа (ако не греша) се поддържа работна температура, т.е. ако си ползваш колата всеки ден почти винаги палиш топъл мотор! Незнам обаче дали това навлезе масово в някой от сегментите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или изпарителя да се откачи от водата и да се направи с електрическо отопление - така температурата му ще е винаги константна без значение на колко градуса е двигателя. Ще трябва да се сложи нагревател или свещ вътре и някаква течност (антифриз концентрат) да топлоотдава. Концентрат антифриза не замръзва и не завира на 100С, така че мисля ще свърши работа. Едно термореле на 80С, което да спира нагревателя над тази стойност и още едно на 30-40С, което да подгрява на първа степен при сутрешно палене. Втората степен на подгряването (до 80С) ще се включва след запалването на двигателя. Това би могло да реализира и икономия, защото изпарителя ще работи винаги на еднаква температура. Само не знам колко ток ще харчи това чудо - да не товари алтернатора. Ако е до 10А, мисля че няма да има проблем за алтернатора. За да няма температурни загуби, изпарителя може да се облече в специален кожух от изолационен материал като кората на предния капак например.

Вероятно има причина никой да не използва електрическо подгряване на изпарителя - не ми се вярва да откриваме топлата вода :( . Въобще пълен съм с идеи като "л**но с витамини" ;) , обаче повечето си остават само на "хартия" така да се каже :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...