venko74 Публикувано 11 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2008 Днес сътворихме нещо пък какво ще излезе времето ще покаже Един приятел има Ескортче което работи само на газ и сутрин в студовете понякога има проблеми с паленетоДойде ми нещо наум и го направихме:Изпарителят е БРЦ-пробихме му една дупка отстрани,направихме резба и завихме една подгряваща свещ от дизелов двигател да нагрява антифризът Идеята е сутрин докато си стърже стъклата от леда да е включено ключето за свещта и да стопли антифриза в изпарителяПробвахме за 7-8 минути и на пипане изпарителя беше доста топълПо принцип е сигурно че ще има голям ефект но въпросът е колко време ще изкара свещта преди да изгори Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 11 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2008 А няма ли като запалиш двигателя и тръгне водната помпа да "извърли" веднага топлото?Или вече няма значение? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 11 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 11 Януари 2008 (Редактирано) А няма ли като запалиш двигателя и тръгне водната помпа да "извърли" веднага топлото?Или вече няма значение?Ами идеята е да запали лесноСлед това вече за 3-4 минути антифризът започва да се позатопля от двигателя,а и свещта може да помага през това времеПри всички положения ще е по добре отколкото без нея Редактирано 11 Януари 2008 от venko74 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Flober Публикувано 11 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2008 (Редактирано) На мен по- ми е интересно колко ще издържи акомулатора. Знам че при вас обикновено зимите са по-топли , но на мен ми отнема около 10-15 мин. да изчистя стъклата (всичките ) щото по въпроса съм безкомпромисен. Та 15 мин. ако само черпя ток при -10 / -15 градуса не знам дали ще завърти изобщо двигателя. Редактирано 11 Януари 2008 от Flober Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 12 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 На мен по- ми е интересно колко ще издържи акомулатора. Знам че при вас обикновено зимите са по-топли , но на мен ми отнема около 10-15 мин. да изчистя стъклата (всичките ) щото по въпроса съм безкомпромисен. Та 15 мин. ако само черпя ток при -10 / -15 градуса не знам дали ще завърти изобщо двигателя.Ако ти е читав акомулатора-никакъв проблем Изпробвано е за 14мин подгряване и акомулатор 44ah си върти без проблем при -6 градусаА и нищо не ти пречи да запалиш колата след 5 мин и да продължиш да си чистиш стъклата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L&R Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 (Редактирано) Идеята си е екстра , чул съм и други да го правят , ако се добави и едно реле за време и термо изключване ще се успи съвсем. Може ли да направиш снимки да видим къде точно се поставя бързовара? Редактирано 12 Януари 2008 от L&R Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 12 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Идеята си е екстра , чул съм и други да го правят , ако се добави и едно реле за време и термо изключване ще се успи съвсем. Може ли да направиш снимки да видим къде точно се поставя бързовара?За сега е експериментално но има много неща които могат да се направятТова го направихме набързо да видим какъв ще е ефектаПреди малко даже момчето ми звъня да се похвали че тая сутрин е подгрявал 5мин. и е запалил много лесноТия дни ще снимам изпарителя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolchev Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Това със свещ от дизе е пробдано и деиства добре. Свеща се свързва през едно реле с две положения нормално затворено .Когато дадеш контакт клапаните на газовата щракрат свеща подгрява докато не запалиш. Защото другата верига я връзваш към генератора.И когато заработи генератора превключва релето и свеща вече не подгрява докато си караш. Дано да съм успял да го обясня добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 12 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Това със свещ от дизе е пробдано и деиства добре. Свеща се свързва през едно реле с две положения нормално затворено .Когато дадеш контакт клапаните на газовата щракрат свеща подгрява докато не запалиш. Защото другата верига я връзваш към генератора.И когато заработи генератора превключва релето и свеща вече не подгрява докато си караш. Дано да съм успял да го обясня добре.Не мисля че е удачно да се държи колата на контакт толкова дълго време а и е по добре да поработи още малко след като запалиш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolchev Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Е то като започне да се върти антифриза след запалването тя свеща вече не ти трябва, а пък и потока е голям зада го подгрява Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 (Редактирано) Навремето съм правил подобно нещо със "котлонче" руско за лепене на вътрешна гума. Бях закрепил директно на лицевата част на изпарителя и загряваше целия корпус за около 1-2мин. Пусках го с бутон преди палене (за да не е двигателя на контакт) и се изключваше с термореле. Корпуса се загряваше до около 30С, което е напълно достатъчно за запалване на газ (+5С са достатъчни). Има обаче един голям недостатък. Ако навън е много студено след запалването изпарителя изстиваше веднага (както предположи колегата grizzly) и доста често се случваше да се обледи изпарителя, да угасне и после няма палене . Другия проблем е, че харчи много ток и за това време на подгряване, ако не ти е много добър акумулатора, стартера завърта 2-3 пъти и не запали ли си оставаш като прани гащи на простор и се надяваш някой да ти даде ток. Затова го и махнах почти веднага ( а и тогава бях доста зелен и не палех на бензин, заради което имах големи проблеми в последствие). Дори го бях замислил с отделен акумулатор от СОТ, 12В/7Ач, който през диод и стабилизатор да се зарежда от алтернатора след като запали двигателя. Така и обаче не го направих, защото ефекта при запалване е голям, но ако ти се обледи изпарителя после няма палене В твоя случай, подгревните свещи са много добри за тази цел, но те харчат много ток и са предвидени да работят 30-40сек. Направо ми е чудно как не е изгоряла още, въпреки, че са потопени във вода . Ако мислиш да го ползваш, е добре да му сложиш поне едно термореле и да помислиш да се пуска отделно, а не през контакта, да не си направиш някоя поразия.Все пак най-добре е да палиш първо на бензин, да я оставиш на място 1-2мин. и да превключиш на газ. Така ще си спестиш големи главоболия с бензиновата система после, а и на изпарителя заминават платната. Много хитро си го замислил с тази свещ, но е хубаво да го оставиш паленето директно на газ само за аварийни случаи Редактирано 12 Януари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 12 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Навремето съм правил подобно нещо със "котлонче" руско за лепене на вътрешна гума. Бях закрепил директно на лицевата част на изпарителя и загряваше целия корпус за около 1-2мин. Пусках го с бутон преди палене (за да не е двигателя на контакт) и се изключваше с термореле. Корпуса се загряваше до около 30С, което е напълно достатъчно за запалване на газ (+5С са достатъчни). Има обаче един голям недостатък. Ако навън е много студено след запалването изпарителя изстиваше веднага (както предположи колегата grizzly) и доста често се случваше да се обледи изпарителя, да угасне и после няма палене . Другия проблем е, че харчи много ток и за това време на подгряване, ако не ти е много добър акумулатора, стартера завърта 2-3 пъти и не запали ли си оставаш като прани гащи на простор и се надяваш някой да ти даде ток. Затова го и махнах почти веднага ( а и тогава бях доста зелен и не палех на бензин, заради което имах големи проблеми в последствие). Дори го бях замислил с отделен акумулатор от СОТ, 12В/7Ач, който през диод и стабилизатор да се зарежда от алтернатора след като запали двигателя. Така и обаче не го направих, защото ефекта при запалване е голям, но ако ти се обледи изпарителя после няма палене В твоя случай, подгревните свещи са много добри за тази цел, но те харчат много ток и са предвидени да работят 30-40сек. Направо ми е чудно как не е изгоряла още, въпреки, че са потопени във вода . Ако мислиш да го ползваш, е добре да му сложиш поне едно термореле и да помислиш да се пуска отделно, а не през контакта, да не си направиш някоя поразия.Все пак най-добре е да палиш първо на бензин, да я оставиш на място 1-2мин. и да превключиш на газ. Така ще си спестиш големи главоболия с бензиновата система после, а и на изпарителя заминават платната. Много хитро си го замислил с тази свещ, но е хубаво да го оставиш паленето директно на газ само за аварийни случаи Колега всяко палене е авариен случай колега Тая кола от години върви само на газ,така че мисля че от свещта има само ползаТова че ще изгори и аз си го мислех но засега се държи пробвахме я 12мин и изпарителят беше доволно загрят а свещта е засега здраваИ да изгори няма да е голяма загуба- да си стои там като тапа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tisho_g Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 (Редактирано) Днес сътворихме нещо пък какво ще излезе времето ще покаже Един приятел има Ескортче което работи само на газ и сутрин в студовете понякога има проблеми с паленетоДойде ми нещо наум и го направихме:Изпарителят е БРЦ-пробихме му една дупка отстрани,направихме резба и завихме една подгряваща свещ от дизелов двигател да нагрява антифризът Идеята е сутрин докато си стърже стъклата от леда да е включено ключето за свещта и да стопли антифриза в изпарителяПробвахме за 7-8 минути и на пипане изпарителя беше доста топълПо принцип е сигурно че ще има голям ефект но въпросът е колко време ще изкара свещта преди да изгориколега да те светна нещо понеже гледам всички викат ще изгори свеща има свещи които са специално за подгряване на антифриза монтират се на автомобилите FIAT и работят винаги докато температурата на двг достигне 70 градуса и затова някои от дизелите им правят разход 4,3 литра на 100 километра Но не знам дали ще искаш да сложиш резервна част която е за италянска кола Редактирано 12 Януари 2008 от tisho_g Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PROFESIONALISTA Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Днес сътворихме нещо пък какво ще излезе времето ще покаже Браво! идеално изобретение за тези които искат да палят на газ. Свеща няма да изгори толкова лесно, щото във вода тя се охлажда доста повече отколкото във въздух докато е на някой дизелак в главата... Пък като изгори, да не струва милиони? За вкл/изкл и обаче бих казал че е най добре да е с отделно ключе, за да се ползва когато и за колкото трябва, но да има лампичка за да не се забрави!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venko74 Публикувано 12 Януари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Браво! идеално изобретение за тези които искат да палят на газ. Свеща няма да изгори толкова лесно, щото във вода тя се охлажда доста повече отколкото във въздух докато е на някой дизелак в главата... Пък като изгори, да не струва милиони? За вкл/изкл и обаче бих казал че е най добре да е с отделно ключе, за да се ползва когато и за колкото трябва, но да има лампичка за да не се забрави!!!Точно така го направихме-със ключе с лампичкаколега да те светна нещо понеже гледам всички викат ще изгори свеща има свещи които са специално за подгряване на антифриза монтират се на автомобилите FIAT и работят винаги докато температурата на двг достигне 70 градуса и затова някои от дизелите им правят разход 4,3 литра на 100 километра Но не знам дали ще искаш да сложиш резервна част която е за италянска кола ТДИ мотора на Ауди също има подгряване на антифриза със свещи,така че колега никога няма да сложа нещо от италианска кола Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L&R Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 (Редактирано) Всяко TDI има подгряващи свещи за антифриза 3 бройки тамън и са смятани течност да загряват.Ето това може да ви изключва нагревателя и е супер елементарно.http://www.runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=7 Редактирано 12 Януари 2008 от L&R Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Монтирането на това термореле, което предлага L&R ще реши въпроса с горенето на подгряващата свещ. и не ми се вярва да е скъпо. Тъй, че колега Venko74 само това ви липсва на екстрата . За подгряването на антифриза, че има отделни свещи незнаех , добре че ме светна tisho_g. На каква температура работят? Такава свещ въпреки,че е от Фиат бих си сложил на казанчето на стъкломиещото, стига да не го разтопи . Мислех да му слагам медна серпентина, през която да минава антифриз, но със свещ определено ще е по-лесно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Не е лошо да се спре някак и циркулацията на антифриз докато не се стопли. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Алтернативно решение 1: Webasto за 2000 лв. (втора употреба може би около 300лв)Алтернативно решение 2: от клуб Запорожец - http://www.doomshell.net/4images/details.php?image_id=1406 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 (Редактирано) Алтернативно решение 1: Webasto за 2000 лв. (втора употреба може би около 300лв)това първото нещо не ми стама ясно, какво имаш впредвид ?Спирането на циркулацията, което предлага grizzly е много добра идея. Може да се сложи един електрически или вакуумен кран от парно на изходяшата тръба на изпарителя, който да се отваря след примерно 40С на двигателя - т.е. с още едно термореле. Малко се поусложнява с-мата, но пък става все по-добра . Крана според мен трябва да е на изходящата тръба на водата на изпарителя за да е сигурно, че няма да остава на сухо Редактирано 12 Януари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 (Редактирано) Нещо такова си мисля но не да включва на 40 градуса а около 0 градуса. До 40 градуса много ток ще отиде.Чудя се дали не може някак да се прещипе маркуча. -------ВЕБАСТО е марка печки за кола. Топлят автономно като ползват собствено горивно захранване. С такава не е проблем стоплянето. Тя е доста по-мощна от ел.нагревател но ще гори бензин.Ама все нещо трябва да изгори. Нали? Редактирано 12 Януари 2008 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 (Редактирано) На колите с климатик на изходяшата тръба на радиаторчето на парното има вакуумен кран, който лесно може да се управлява посредством електрическото "буренце" от лада на карбуратора за ниските. Струва 5-6лв. и лесно се управлява по напрежение.Мерси за разяснението относно ВЕБАСТО-то, че се чудих какво иска да каже колегата Редактирано 12 Януари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Действително WEBASTO е отличен избор. Само че не съм чувал за такава печка на газ. Но може и да има.Ако се прави ел.подгрев ще е хитро да се спре циркулацията и да се направи двустепенно подгряване.Ниска мощност на акумулатор стопля за 1-2 минути. Палиш и като заработи алтернатора се вдига тока на подгрева на подходящо ниво докато се стопли първи кръг над 0 градуса. После тока спира и тръгва циркулацията.Малко сложно но "фешън", нали?П.С. Нищо не разбирам от ГАЗ но си падам по теориите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TheSaint Публикувано 13 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2008 Ако оставим настрана подгряването на изпарителя и се заговорил за ефективни начини за подгряване на антифриза (или запазване на температурата му) - доста по-голяма ползва ще има от това - най-малкото градския разход през зимата (а и не само) ще падне драстично! Живота на мотора също ще се удължи (не, че е толкова важно - сегашните ДВГ си имат и без това доста ресурс).Като бонус - ще се подгрява и изпарителя и ще е по-лесно паленето само на газ. Незнам защо автопроизводителите не го правят масово (защо има само подгревни свещи за атифриза само на TDI-то но не и при бензина?)Преди годни четох за BMW, бяха го измислили хитро - след стоп - течността се изтегля и съхранява в нещо като термос, пишеше, че до 36 часа (ако не греша) се поддържа работна температура, т.е. ако си ползваш колата всеки ден почти винаги палиш топъл мотор! Незнам обаче дали това навлезе масово в някой от сегментите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 13 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2008 (Редактирано) Или изпарителя да се откачи от водата и да се направи с електрическо отопление - така температурата му ще е винаги константна без значение на колко градуса е двигателя. Ще трябва да се сложи нагревател или свещ вътре и някаква течност (антифриз концентрат) да топлоотдава. Концентрат антифриза не замръзва и не завира на 100С, така че мисля ще свърши работа. Едно термореле на 80С, което да спира нагревателя над тази стойност и още едно на 30-40С, което да подгрява на първа степен при сутрешно палене. Втората степен на подгряването (до 80С) ще се включва след запалването на двигателя. Това би могло да реализира и икономия, защото изпарителя ще работи винаги на еднаква температура. Само не знам колко ток ще харчи това чудо - да не товари алтернатора. Ако е до 10А, мисля че няма да има проблем за алтернатора. За да няма температурни загуби, изпарителя може да се облече в специален кожух от изолационен материал като кората на предния капак например.Вероятно има причина никой да не използва електрическо подгряване на изпарителя - не ми се вярва да откриваме топлата вода . Въобще пълен съм с идеи като "л**но с витамини" , обаче повечето си остават само на "хартия" така да се каже Редактирано 13 Януари 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване