Jump to content

Дави ми се колата


BADJO

Recommended Posts

Много лошо, сутрин върти по 5-10 пъти, докато запали, а след това избълва такъв облак, миришещ силно на бензин, че дизелджиите в махалата ми завиждат :blink:

Миналото лято ми смениха дюзите, та би трябвало да са здрави/минал съм 20-30 000км./

От какво може да е този проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замери си температурния датчик на ЕКУ-то. Може да е сдал багажа и да го лъже, че е температурата е по-ниска от действителната :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По разни сервизи, като обикалях миналата година, доколкото си спомням, май ми казаха, че нямам такъв темп. датчик :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да нямаш - "син" е на цвят. Ако имаш климатроник даже са 2 еднакви - единия за ЕКУ-то, а другия за климатроника. Затова внимавай да не ги объркаш като мериш :rolleyes:

Предполагам, че двигателя ти е АСЕ и си с механичен инжекцион?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бадже - почти е сигурно, че е от температурния датчик, който отваря дюзата за палене на студен двигател. Най-добре отиди при юнаците от БОШ под моста Чавдар...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бадже, обърни се към Този колега и го попитай дали въпросния датчик не е с номер 034 919 369 С , за който си писахме с него преди месец. Ако е той ще ти го намеря оригинален на доста различна цена от тази на Порше БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля , че трябва първо да се види на ВАГ дали ще го изпише като грешка и да се види какви градуси показва когато е студена колата. Знам , че ако този датчик дефектира компа подава богата смес като за много студен мотор и от там сутрин се дави ако температурата на въздуха е над 5-10 гр. (мое мнение).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно нещо такова става, зимата палеше по-добре, и си мислех, че като се вдигнат малко темп. ще се оправи :bia: , а то стана обратното, повече почнах да въртя за да запаля!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да нямаш - "син" е на цвят ...............

Предполагам, че двигателя ти е АСЕ и си с механичен инжекцион?

Всъщност не е точно "син" на цвят по това което видях в ЕТКА-та. Има един "бял" с 2 крачета закачен отзад директно на главата и един с 4-ри крака отпред отдясно на главата м/у 1-ви и 2-ри цилиндър. Имаш и "син", но той е само за показанията на климатроника. Предполагам, че този с 4-те крачета ще е комбиниран - за ЕКУ-то и за показанията на уреда на таблото, но може и да бъркам. Пратил съм ти на мейла схемата с датчиците и каталожните номера на двата. Нека някой колега с Аутодата например да провери кой от двата е за ЕКУ-то.

Току-що го намерих - белия с двете крачета е за ЕКУ-то - монтиран е отзад на главата на двигателя. Намерих и сравнителна таблица ома/градуси, така че, ако те интересува мога да ти я пратя и нея :bia:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря на VBI и Marian990, дадоха ми много ценна информация :hilezh::hilezh:

Нямаше да се справя сам, защото хич ме няма с разните там ЕТКИ и Аутодати :hilezh:

Ще пиша, как са се развили нещата и дали от това се дави сутрин колата!

Има вариант, въпреки, че дюзите са на 9-10 месеца, да са се сдухали!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, днеска Любо/Ауди В6/ се хвана и замери датчика- белия с двете крачета- абсолютно си е в нормата.

Не е датчик, от нещо друго се дави колата!

Той спомена, някакъв регулатор за налягането на горивото, който нищо не ми говори за жалост :closedeyes:

Отделно, че дюзите може да са "сдали багажа", но това, в някой сервиз ще се провери.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дюзите според мен не са - за 10 месеца не могат да се износят. Другото е ел. регулатора на налягане да подава повече гориво. Той обаче се управлява от ЕКУ-то, което от своя страна взима сигнал от л-сондата. Щом като температурния датчик е в ред според мен е по-вероятно да не ти е добре л-сондата. Отиди на VAG-COM да видят какви грешки ти дава ЕКУ-то. Не бързай с дюзите. Още повече ако са запушени могат да се почистят с добавка в горивото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ще я преслушаме с един лаптор и пак ще пиша :bia:

Ламбда, откакто е при мен колата/вече 6г./, не е сменяна, като км. са около 100 000, ама половината ги навъртях последните 2г. набързо :hilezh:

За дюзите, определено няма да бързам!

Редактирано от BADJO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кое е регулатора на налягането на бензина? Има 2 куротресини, които са близо до въздушния филтър. Едното е с 3 метални тръби и вакуумче към филтъра, но няма букси, и едно с 2 тръби и някаква букса. Има ли начин да се замери това с буксата?

ПП: Колата се дави и на загрят двигател, отзад смърди на бензин та се не трае. Чак пуши... Опитах да врътна кранчето с шестограма за реглаж на инжекцията, ама нещо не се получи.

Едит: Имам ламбда от AAN двигател, 2.2 бензин. Резбата дали е същата като на ACE-то?

Редактирано от Audi V6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С реглажния болт на дебитомера не можеш да коригираш сместа защото ел. регулатор на налягане се управлява от ЕКУ-то (а то взима сигнал от л-сондата) и колкото и да го въртиш ако л-сондата казва, че сместа е бедна, регулатора автоматично я обогатява (компенсира). Затова нека първо да я закачи на VAG-COM да се видят грешките и да се изчистят. Принципно ел. регулатора на налягането за който питаш е закачен отдясно на главата на инжекциона и има куплунг с 2 кабела (да не го сбъркаш с потенциометъра отляво - той е с куплунг с 3 кабела :hilezh: ). Щом "чади" толкова и мирише на бензин вероятно проблема е в л-сондата или ЕКУ-то е в някакъв авариен режим. По принцип може да се нагласи сместа и без л-сондата, но за целта трябва първо да се откачи куплунга на ел. регулатор на налягането и чак тогава да се върти реглажния болт на дебитомера. Но за да се нагласи прецизно пак трябва стенд да се замерят газовете. Другото неприятно нещо при откачането на ел. регулатора на налягането е, че той играе и роля на смукач докато е студен двигателя и реално откачи ли се - смукача ще изчезне и сутрин няма да има мощност. Затова по-добре не бързайте да откачате и връткате разни работи, а я закачете на VAG-COM да видим какво пише :lol: Катализатора в ред ли е (ако не е махнат вече)? Ако има и е запушен - проблема може и да е в него :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нема мое, нема твое. Навсекъде барам. Те барнем и теб? Тия 1.8 Тръц много ги владея.

буста ми пулсира

треа се намесиш ми се чини

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само предположение:

Ако колата се дави, само когато е студена и белия датчик е наред,

дали проблема не е в дюзата за студен старт? Дали пък тая стартовата не "пикае"?

Предполагам, че си сменял 4-те дюзи към цилиндрите.

Не знам обаче как да я провериш. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...