Jump to content

Ксенон системи aftermarket къде им е проблема?


Recommended Posts

Не знаех къде да поставя темата така че ако има недоволни от подфорума да докладват.

Сега да започна, от около седмица две започнах да забелязвам нещо което започва да ме дразни адски много а именно така наречените aftermarket ксенон системи. Изчел съм доста неща за тях и няма да коментирам на какви коли се монтират за мен не спор дали да се монтират на обикновенни рефлекторни фарове (да съгласен съм и аз ще си монтирам такива на стара кола с рефлекторни фарове H4) но това което дразни е че ме заслепяват.

И от тук следва моя въпрос към хората занимаващи се с такива системи (видях че има такива и са си в час хората) от какво зависи това дали ще заслепяват насрешния такива фарове?

Отговори от типа ама щото са монтирани после и на рефлекторни фарове не поствайте защото не са верни, вчера вечерта се разминах с една А3ка с рефлекторен фар и ксенон и мога да ви кажа че непрекъснато гледах във фаровете му за да видя кога ще ме заслепят но дори и при разминаване на метър от него ни най малко не го направиха според мен бяха перфектни.

и имам и уточняващи подвъпроси:

-само некачествените ли китайски системи заслепяват?

-само от настройката ли зависи дали ще заслепяват?

-дали има фарове (рефлекторни) които са неподходящи за ксенони? - пояснявам в авто тестовете за фарове се споменава за едно качество на фара което се казва самозаслепяване или разсеяна светлина което може да е източник на такова заслепяване дори при правилно регулирани фарове. Например Тойотата ми има чудесни фарове H4 които светят по такъв начин че всичко попада на пътя и някак си под мъглата (а при мен има уникални мъгли не можеш да си видиш края на предния капак) и никога нагоре.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

непрекъснато гледах във фаровете му за да видя кога ще ме заслепят

Това е проблема на повечето хора, като видят различна светлина от (добре познатата ни и най-често използвана) халогенна крушка гледат постоянно в нея. Ми ти и в огънчето на запалката като се загледаш и после си преместиш погледа на някъде, в 1-вия момент си заслепен и виждаш и си концентрираш зрението по-трудно, камо ли лато гледаш фар

Всичко опира до правилното регулиране и дали на aftermarket ксенона на самата крушка има "шапчица" т.е. отразява се светлината първо там и после в рефлектора.

Има много противоречиви мнения и "за" и "против" монтирането на ксенон на рефлекторен фар. Моето мнение е че стига да не пречиш никой не може да ти каже "НЕ СЛАГАЙ"

Аз съм с Н4 крушка на рефлектор и никой до сега не ми е присветнал че му преча или нещо подобно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Товйте съм ги виждал как светят и наистна са идеално.Айде домъкни се другата неделя на срещата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всичко е до правилното регулиране на фаровете, вчера сложих на 307-чката едно китче без да са регулирани фаровете и светеха на 2м пред колата и понеже има нещо др което ми е по важно от ксенона в момента го махнахме и когато върнахме обикновенните крушки фаровете си светеха нормално. Просто когато се постави ксенона трябва да се регулира и фара.

Имам комшия с А3 и ксенон преди 3дни се случи така че от центъра караше след мен и ми вадеше очите нон-стоп ,първо мислех че са повечко хора в колата и затова е да ама не пред блока му викам човече оправи си фаровете, а той вика на мен ми е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е проблема на повечето хора, като видят различна светлина от (добре познатата ни и най-често използвана) халогенна крушка гледат постоянно в нея. Ми ти и в огънчето на запалката като се загледаш и после си преместиш погледа на някъде, в 1-вия момент си заслепен и виждаш и си концентрираш зрението по-трудно, камо ли лато гледаш фар

Всичко опира до правилното регулиране и дали на aftermarket ксенона на самата крушка има "шапчица" т.е. отразява се светлината първо там и после в рефлектора.

Има много противоречиви мнения и "за" и "против" монтирането на ксенон на рефлекторен фар. Моето мнение е че стига да не пречиш никой не може да ти каже "НЕ СЛАГАЙ"

Аз съм с Н4 крушка на рефлектор и никой до сега не ми е присветнал че му преча или нещо подобно :hilezh:

Не си съвсем прав има разлика между светлото петно което се образува около и самия фар и директен отблясък от него, пак ви казвам А3ката беше с много добър реглаж абсолютно същото се вижда и на нови коли с прожекторен фар (видях една нова 7ца БМВ). И повярвай ми няма отношение предизвикано от различната светлина, просто лошите фарове (зле регулирани или калпави по презумция щото и на такъв съм попадал лично) с халогена лампа излъчват едно количество светлина а при ксенон доста по-голямо.

Бих желал Ngoro да каже нещо по-въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Товйте съм ги виждал как светят и наистна са идеално.Айде домъкни се другата неделя на срещата :hilezh:

Ми никакъв проблем, кажете само къде и кога, щото аз не знам кога се събирате и ще се постарая да дойда. Ще ми е приятно да видя и да се запозная с повече хора от форума :)

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от 1 месец почти съм с ксенон(афтърмаркет), поръчван от Babuna и засега не съм имал ядове. Видимостта вечер ми се подобри многократно(50 ватови на къси и 35 на дълги). Досега не съм заслепил никого на къси, въпреки че са малко вдигнати от модулчето отляво на волана. Просто трябва да се намери добър ксенон и да ти го слагат хора, които знаят какво правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с А3-ка 50 ватови къси ксенони на рефлектор. Ксенона си е ксенон не е важно кой ти го слага щом има баласт и е Ксенон а не просто бяла крушка няма значение филипс ли са китайски ли са корейски ли са. Всичко идва от реглажа мойта като я водиха ми направиха десния фар по ниско и по в дясно да свети а левия по в ляво и по високо така нито тия от среща заслепявам нито като карам зад някой се кьорави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ксенон крушките за да не заслепяваm трябва да има отпред "шапчица". А заслепяват тези

без "шапчица" и тези които са по-некачествени. Това е според мен и от опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, ксенон крушките за да не заслепяваm трябва да има отпред "шапчица". А заслепяват тези

без "шапчица" и тези които са по-некачествени. Това е според мен и от опит.

Подкрепям това твърдение ...

С ксенони на рефлекторни фарове карам от миналата есен, поръчах си го от човек във форума и нямам никакви грижи. При монтажа самата лампа влиза в метална шапка и предполагам, това е причината да не заслепява. Когато застана с включени фарове срещу стена ясно се очертава граница на осветена и неосветена част.

Естествено регулирането на фаровете след интервенцията е абсолютно задължително .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая какво излезна че причината да съм заслепен понякога е заради разни тънкачи дето или спестяват от по-качествен кит или от реглаж :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го и Ngoro. Бях писал няколко неща по въпроса.

Има и чертежи в темите. но сега накратко ще споделя моя опит.

Моля колегите които имат нещо 'на въпреки' спрямо моята персона да не се заяждат.

Нито съм завършил Физика в раздел Оптика, нито Светлинни потоци и Луминисценция. :)

1.во Рефлекторен фар means светлината се разпространява СЛЕД като се е отразила в рефлектора.

2.ро Значи за да се отрази а не да вади очите на хорицата - трябва добра преграда за светлината от източника която отива напред.

На стандартните халогенни H4 крушки това е промазаната част на върха на крушката.

На хубавите коли ( демек немските ) това е и допълнителната шапка във фара.

Изводи : До тук ни трябва хубава шапка на самата крушка - рядко срещано при китайските боклуци.

3.то След като сме решили проблема с предния екран да разгледаме рефлектора -

Той е насечен на няколко плоскости които отразяват в различна посока светлината - демек НЕ в очите на отсрещното превозно средство И високо в дясно за да виждаме знаците, пешеходците, края на пътя...

Така че ни трябва хубаво конструиран фар от реномиран производител - да речем Бош или Хела. Останалото е пикня ....

Сега ако вашата кола е с Валео, нещата които можете да направите са :

- да си прережете вените,

- да си смените фара с такъв от следващ модел ( ауди постоянно монтират валео в първата година на производство на всеки модел и после го заменят с читав на хела или бош, познайте защо )

- да заслепявате насрещните и да не ви пука, докато някъде не ви наебат на предния ви капак или избият зъбите ( :) аз още си търся моя мъж на мечтите с 50 ватовите си H4-рки произведени в долен Гуанджоу )

След като сме решили проблема и с фара пристъпваме към избора на крушката

- шапката вече я уточнихме сега разглеждаме ампулата на самата крушка

Ако тя е гадна китайка очаквайте пластмасата която държи ампулата да се размекне и крушката да висне вътре като уй.

Не не ми се спори че някой си си внасял китайки ама от хубавите. Нито че всичко се правело в китай и разбираш ли т'ва не било истина.

Да мине да му подаря D2S-ки които изтекоха във фара след 5 минути работа.

Това че основата на ампулата е с керамичен пръстен или че цокъла е ламаринен НЕ решава проблема.

Трябва си хубава крушка

Иначе фокуса на разпространявата светлина отива на майка си знаете къде.

И не на последно място - ако с халогенната ви свети добре фара, слагането на ксеноновата ВИНАГИ изисква реглаж. Даже и да си смените регулираните но изгорели ксенонови със абсолютно същите и като производител и като модел ксенонови нови крушки ТРЯБВА ОТНОВО да регулирате фаровете си.

П.С. Това че сте изпълнили и 4-те условия

- Шапка

- Читав фар

- Читава крушка

- Реглаж

НЕ ви спасява от бликове и отблясъци навсякъде по платното.

Не на всички коли и фарове става добре H4.

Та даже и да забодете един Bellof който при нас почва на доставна цена 1300 лв....

На всички бъдещи и настоящи ползватели на афтер-маркет ксенонови сглобки пожелавам късмет....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и моите впечатления:

Днес си взех би-ксенончетата от gogotzanovsf и веднага ги "боднах". Светят много добре и което е по-интересното - всяка крушка е поставена в кожух, който е изрязан на точно определено място, вероятно за да няма разсейване на светлината. Палят много бързо - за около 2-3 сек. Реално като карах тази вечер фаровете ми светеха САМО под ръба на бронята на автомобила отпред (точно където са регулирани) БЕЗ абсолютно никакви разсейки нагоре, т.е. отрязват горната линия почти като фар с лупи. Изключително съм доволен и от колегата - много е точен и коректен :hilezh: .
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отскоро, събота, благодарение на Лорд Дайрон, и малко отслабване на портфейла ми мога да се похваля и аз с подобна афтърмаркет интервенция! Вярно е че съм с лупирани ейнджъл айс, но мога да споделя челен опит в тази тема- Колеги извода е следния :

Приликата между фарове с обикновена ламба и ксеноновите е като между Стол и Електрически Стол!

Хиляда гласа в полза на ксенона, ако ще да е и китайски или с други дръпнати очи, по-добре с ксенон отколкото без! Пробвах на дълги с чисто нови ФК фаровее, ами късите ми светят около 10О пъти по-добре от дългите, дори и след настройката в оторизиран сервиз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ngoro,забелязал съм че разбираш по темата и нещата които си написал звучат логични,но аз наблюдавам следното явление : Сложих си aftermarket ксенон на А3ка,4300к на рефлектор,регулирах ги и смятам че не заслепявах.Като се качих в Б6цата с оригинални фарове с лупи и оригинален ксенон се чувствам като в зоната на здрача,е виждам.Е въпроса ми е такъв какво толкова лошо има в нефабричния ксенон,при положение че се вижда по-добре от фабричния ? Китайски си е и си има гаранция,така че.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че започна смислена дискусия.

Ngoro мисля да слагам ксенон на Тойота Карина с H4 ама фаровете не са на нито една от изброените марки нещо на италиански ми звучат (колата идва от италия и е възможно да са чупени там и да са сменявани)

И съм 100% за качествените фарове, за съжеление когато си ударих Аудито не знаех за форума и нямаше кой да ми помогне и се наложи на Б2ката да сложа едно Депо е какво да ви кажа нема такова лайно свети на петна едвам съм го регулирал да не заслепява и все пак да свети нещо и напред.

Извод по моите изброени подвъпроси горе са вярни каквото и съмнение имах.

Требе си проба това май му е майката. и съобразяване с насрешните коли не сме само ние на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Raino, проблема на оригиналдъ-то лупи на аудитата е тъпканата с прах лупа, прегорялото от слънчевото UV пластмасово "стъкло" а ако е 2.5 тди и двигателя докарва бая жега на горките пластмаски с годините експлоатация.

Не съм казал че афтермаркет ксенони са по-лоши от отигиналдъ.

все пак и ние такива монтирахме

казвам че е много специфично за всяка кола, модел, модификация как и къде точно ще светне фара независимо колко усилия положите за реглажа, избора на читав сет и т.н.

Пешо, за жалост нямам наблюдения върху тази тойота, по принцип японките са със сравнително читави фарове и ако сменените ти не са в класа на Депо и Тик, би трябвалод а светне хубаво и без разсейки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновен фар Б4, с чисто нови рефлектори + Би-ксенон Н4.

Според доста хора, по-лош сбор от този за заслепяване надали има.

Да ама Не ..

След монтажа половин нощ си играх да ги настроя и вече повече от година нито едно пресветване не съм получил.

Това ми дава основане, към този момент да смятам, че не преча на нигото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Raino, проблема на оригиналдъ-то лупи на аудитата е тъпканата с прах лупа, прегорялото от слънчевото UV пластмасово "стъкло" а ако е 2.5 тди и двигателя докарва бая жега на горките пластмаски с годините експлоатация.

Не съм казал че афтермаркет ксенони са по-лоши от отигиналдъ.

все пак и ние такива монтирахме

казвам че е много специфично за всяка кола, модел, модификация как и къде точно ще светне фара независимо колко усилия положите за реглажа, избора на читав сет и т.н.

Пешо, за жалост нямам наблюдения върху тази тойота, по принцип японките са със сравнително читави фарове и ако сменените ти не са в класа на Депо и Тик, би трябвалод а светне хубаво и без разсейки.

Мерси за изчераптелния отговор колега ! Наистина в тази тема се получи смислена дискусия :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............................. :hilezh: аз още си търся моя мъж на мечтите с 50 ватовите си H4-рки произведени в долен Гуанджоу )

освен, че научих нещо полезно за ксенона, разбирам че Нгоро всъщност е жена, не заради нещо но и аз си търся моята жена на мечтите с изящни шенкели, без фейслифт, някаде 78-84 година модел, в добро състояние, икономична, със запазен кожен салон, без блокаж на диференциала ....и по възможност на малко километри *реални* ...:hilezh:

Очаквам предложения :hilezh:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..ми така де..нема само Wizi да нахлузва на безименния пръст :flehan: Пък и резултата от любовта на едно а8 и една А6-ца ще са едно-две А2-чици :bia:

спам: "да ми прости господ, че спамя в темата на колеги" Амин

едит: исках да кажа "АДМИН" ..ма се получи Амин ..

Редактирано от 4VS2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...