Jump to content

Източване на радиатора


franseto

Recommended Posts

Колеги, ще съм ви много благодарен, ако някой може да ми кажа откъде се изтака радиатора, за да си сменя антифриза. Става дума за яйцето-Ауди 80 Б3 1991 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ще съм ви много благодарен, ако някой може да ми кажа откъде се изтака радиатора, за да си сменя антифриза. Става дума за яйцето-Ауди 80 Б3 1991 година.

не знам с какъв мотор си но не ти препоръчвам да буташ радиатора аз откачих най долният маркуч от мотора и оттам изтече почти всичката течност запалих 30сек помпата да изхвърли каквото е останало и задължително пускаш и парното, за да се отвори и неговия радиатор и после наливаш само концентрат щото не можеш да изкараш всичко аз направих така и налях концентрат на -70 градуса и в момента е нагласен на -40 действай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз споделям моя вариант-с Б4 съм обаче.....В долната ,вътрешна част на радиатора има една червена ,плсатмасова тапа.Отвих я и всичката течност изтече.Завих си я,налях течност,обезвъздуших(самообезвъздуших :) ) и даже парното се появи....Успех.

Редактирано от kody
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателя е 1 и 8 бензин, няма тапа, но с маркуча става! Мерси!

И аз така с най-ниския маркуч направих смяната на антифриза.

Виж темата, може да ти е полезна.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=44576&hl=

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Хюстън, имаме проблем!" Отвих най-долния маркуч, изтече доста вода, дори запалих двигателя за малко, но неизлезе нищо повече. Завих маркуча, почнах да сиппвам и за моя изненада побра само 3 л..

В крайна сметка, колеги, безпокоя ви с въпроса дали просто е изтекла само 3 л. вода, или пък се е появил огромен въздушен джоб вътре.

PS: Колата си пали и върви, парното също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 литра е малко, пълния капацитет на системата е около 6.5 - 7 литра. Аз лично махам термостата за да мога да направя процедурата на студен двигател ( иначе ако не е отворил термостата задържа антифриз).Не е необходимо да пускаш парното 80-те нямат вентил за топлата вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......изтака радиатора.......

:lol:

Така в София не се говори, така че едва ли някой ще те разбере... :) Така че, по-добре си напиши действителното място на рождение.

По темата.

Бих ти препоръчал да източиш антифриза от дебелия маркуч долу вдясно на радиатора, както и от маркуча зад водната помпа, като преди това си отвъртял капачката на разширителния съд. Безапелационно източване на цялата охладителна система обаче не е възможна в домашни условия. В блока и в главата остава съвсем малко, както и в радиаторчето за парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да зема и аз да са изокам по въпросО. Изтакането на радиатора и претакането на зейето са сравнително близки процедури. И по тази причина за да стане тази операция сполучлива, трябва да се намери най-ниската точка на водната система. Въпреки желанието ни обаче, конструкцията на повечето двигатели е такава, че винаги остава неизтокано количество течност. Обикновено от блока на двигателя. А и обикновено темостатът е затворен и допълнително задържа количество, което не може да изтече.

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, мили хора, искате да кажете, че не е останал въздух, а вода, което е по-добрият вариант, защото ще сипя концентрат антифриз и всичко ще трябва да бъде наред.

PS: Колега, от София съм и всички хора, които познавам от София казват "изтакане на радиатора", а не "да източим течността от охладителния радиатор".

Благодаря ти за поправката в заглавието, защото наистина между "изтакане" и "източване" има огромна разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мили човече, не че нещо, но и аз съм от София, и не само аз, но почти всички които познавам казват "източвам".... Това като лирично отклонение само..... Иначе, относно радиатора и течността вътре мога да те посъветвам да отидеш да ти премерят плътността /температурата на замръзване/ и ако се налага да сложиш още концентрат. Успех!

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... всички хора, които познавам от София казват "изтакане на радиатора", ........

Да ти имам средата и хората, с които се срещаш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... вискозитета /температурата на замръзване/ ...

"Вискозитет" и "температура на замръзване" са различни понятия. Което не е от особено значение за колегата, който се вълнува от "изтакане".

Колега, действително, след като долееш концентрат и обезвъздушиш системата, премери някъде каква ще се получи температурата на замръзване. Не че у нас температурите стигат толкова, но се застраховай с едни -30 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Вискозитет" и "температура на замръзване" са различни понятия.

Я го знам бе Сашеее! :rolleyes: Просто джиджавката мери плътност, а не темп. на окостване, затуй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я го знам бе Сашеее! :rolleyes: Просто джиджавката мери плътност, а не темп. на окостване, затуй.

Знам, че го знаеш, Влади - поясних принципно, почти на себе си. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може да се източи на отворен термостат,от най-долното съединение,трябва повече внимание за да не се изгориш,но пък за сметка на тва наливайки новия антифриз,ще са отворени и двата кръга.И няма да се налага да чакаш да ти отвори термостата,което става по-трудно при въздух в системата,все пак е направен да отваря при гореща течност,а не при пара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може да се източи на отворен термостат,от най-долното съединение,трябва повече внимание за да не се изгориш,но пък за сметка на тва наливайки новия антифриз,ще са отворени и двата кръга.И няма да се налага да чакаш да ти отвори термостата,което става по-трудно при въздух в системата,все пак е направен да отваря при гореща течност,а не при пара.

За източването става,но наливайки новия антифриз,едва ли ще си го загрял,че да остане отворен термостата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да съм го загрял,но ако се прави експедитивно,едва ли термостата ще се охлади толкова бързо (за 1-2 мин.),че да затвори преди да си налял антифриза,правил съм го в началото на есента това.Сега е по-студено,съответно термостата ще затвори по-бързо :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да съм го загрял,но ако се прави експедитивно,едва ли термостата ще се охлади толкова бързо (за 1-2 мин.),че да затвори преди да си налял антифриза,правил съм го в началото на есента това.Сега е по-студено,съответно термостата ще затвори по-бързо :rolleyes:

Ако работи,трябва да затвори веднага,щом през него мине студен антифриз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще затвори когато падне под работната си температура,което след като е останал на сухо,и температурата в самата система се е покачила от този факт,едва ли би станало с първия литър антифриз,преминал по също така загрятата система,освен ако не го наливаш от фризера :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще затвори когато падне под работната си температура,което след като е останал на сухо,и температурата в самата система се е покачила от този факт,едва ли би станало с първия литър антифриз,преминал по също така загрятата система,освен ако не го наливаш от фризера :rolleyes:

Не е точно така,ама не ми се спори :blackey:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще затвори когато падне под работната си температура,което след като е останал на сухо,и температурата в самата система се е покачила от този факт,едва ли би станало с първия литър антифриз,преминал по също така загрятата система,освен ако не го наливаш от фризера :flipoff:

Играл съм си с доста термостати ,като дори веднъж съм "варил" 4 наведнъж ,като единия беше от едно пежо с

темп. на отваряне 81 гр. ,а останалите за АУДИ . Беше ми просто интересно да видя кой кога ще отвори и при

какви условия и с каква скорост ще затвори. Когато всички бяха напълно отворили и водата вече вреше ,

започнах един по един да ги вадя във въздуха .Средното време на всички термостати до пълното им затваряне

беше 40 - 50 сек. при темп. на въздуха около 25 гр.

След това отново ги накарах да отворят напълно в съда с горещата вода и пак един по един навън ,но този

път в студена вода- тука клапаните и на 4-те термостата буквално се изстрелваха до пълно затваряне за не

повече от 8 - 10 сек.

Нищо лично ,но твоя начин за мен е просто невъзможен.

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...