Jump to content

Прекъсва само 4-ти цилиндър на газ


Recommended Posts

Здравейте колеги!

След доста премеждия и обстойни ремонти по двигателя остана само един дразнещ и не маловажен проблем.

С ГИ на Фобос съм поставян в Добрич при хората с най-добра репутация в района.

След доста настройки, смяна на газови инжектори, премахване на всевъзможни просмуквания на въздух от разни маркучета проблема остава.

А именно в ниските обороти на ПХ прекъсва само 4-и цилиндър. Понеже е на фулгруп (нали е диджифант) Сменяняхме местата на маркучетата между 3 и 4 цилиндър и пак се оказва, че 4-ти прекъсва, а 3-ти работи, което значи, че инжектора на 4-ти си пуска. Когато подам малко газ и отпусна, или ритна педала на газта рязко и отпусна, цилиндъра направо изчезва и след последваща подобна манипулация с газта пак си заработва, но пак прекъсвайки. когато оборотите се качат над 1500 проблема с пекъсването подчти отсъства, а над 2000 го няма, или поне не се усеща. Ако под тези стойности на оборотите усетя, че прекъсва като натисна газта над да речем 50%(а бе настъпвам си я) прекъсването се загубва.

Дебело подчертавам, че на бензин работи като швейцарски часовник при всички режими.

Правих центровки с повече предварение или с нормалното, но ефект няма :(

Сменил съм свещи, кабели. Свалих дистрибуторната капачка и я измих основно (беше доста замърсена) като с мислех, че прави утечки по натрупаният прах и нагари. Да ама не. Не изглежда да е пукната. Палеца също съм го почистил и съпротивлението му мерих не е прекъснат.

Сменял съм гарнитура на глава, при което клапаните бяха шлифовани, седлата раиберовани и напаснати, нови гумички така, че там проблем няма.

Но къде е тогава? :huh:

Моля ако някой може да помогне да сподели!

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяната на гарнитурата на главата свалях и колектора, и надувах с уста през всички маркучета на нжекторите и си минаваше въздуха без проблеми.

Инжекциона е слаган преди 3 месеца и маркучетата са нови и не са прегънати. Даже ги скъсявах (всички са еднакво дълги) и изместих по-близо инжекторите ама не е и от това.

Иначе върви добре и разхода бива 12-13 в града около 9/100 извън.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам сходен проблем,почти същия.ГИ-Фобос.Проблема е само на ПХ.Чуквам леко гаста и мотора заспива.Ходих във Плевен във Фовос-НИЩО.Знам каквотие.Дано се управят нещата! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега.И аз имах подобен проблем с ГИ FOBOS.Но с тази разлика че моята работеше на газ перфектно , а на бензин на работеше 4-ти цилиндър.След дълго ходене по мъките се оказа че газовия компютър , понеже е сложен до акумулатора и всичката вода като вали или като си мия колата се стича върху него се пълни с вода и дава на късо.Сега си сложих нов компютър за 220лв. но предварително го отворих и го напълних със силикон.Така си реших проблема.Дано съм ти помогнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Май само колегата Strong се е сблъскал с тоя проблем, но няма решение поне за сега :respekt:

Проблема не е в компютъра на газовото, щото откак е сложено е така още от първите му минути работа. Тогава го отдадохме на пускащата антифриз гарнитура на главата точно в тоя цилиндър, ама и след ремонта не се оправи :respekt:

Скоро ще сменя и капачка и палец и ше видим. Имам съмнения обаче, че не е и от тях. Забелязах, че вала на делкото има доста голям луфт във втулката и си мисля да не би това да одалечава палеца от брнзовото краче на капачката?

...Трябва да сменям накладки, май и съединител...офф тая кола ме закопа отвдякъде :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измери компресията на цилиндрите. Може да даде някой отговор.

Колата може да се закачи на ЕЛКОН и веднага ще се види дали има прекъсване от кабел/капачка/палец.

Предполагам сте пробвали, но понеже не си споменал: размени дюзите на 4-ти с някой друг цилиндър.

Не е приятно, но на този двигател всичко се оправя.

Успех.

Не ми е работа, но не мога да се стърпя - от 'къв зор сте сложили ГИ на АБК .... и то фобос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измери компресията на цилиндрите. Може да даде някой отговор.

Колата може да се закачи на ЕЛКОН и веднага ще се види дали има прекъсване от кабел/капачка/палец.

Предполагам сте пробвали, но понеже не си споменал: размени дюзите на 4-ти с някой друг цилиндър.

Не е приятно, но на този двигател всичко се оправя.

Успех.

Не ми е работа, но не мога да се стърпя - от 'къв зор сте сложили ГИ на АБК .... и то фобос

Компресията до колкото си спомням газаджиите я мереха и беше около 10 бара навсякъде. Не пречи да се измери пак ама като се постопли времето.

На бензин работи идеално пък и кабелите ги смених.

Сменихме цялата рейка с дюзите с нови ама пак същото.

Исках да сложа газ ама не щях да е с изпарител и де да знам 'що фобос..."изберете българското" :hilezh: - нали си го чувал това... а бе не знам.Иначе ГИ си работи добре и разхода е приличен, и от към вървеж е добре. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, накарай ги тия Фобос-ците да сменят газовия компютър? Не е сложно, работа за 20 мин с предварителното програмиране...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресията до колкото си спомням газаджиите я мереха и беше около 10 бара навсякъде. Не пречи да се измери пак ама като се постопли времето.....

Малко е нисичка компресията , ма не пречи да се премери и на друго място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свещи?

Свещите са нови. BERU едноелектродни. Старите бяха БОЩ 3-електродни и си личи, че са сменяни скоро. С тях работеше по същият начин.

Позатворих им разстоянието между електродите на 0,65мм и леко се подобри. Ше ги затворя и още ама то да не е соц возило?

Добре де, накарай ги тия Фобос-ците да сменят газовия компютър? Не е сложно, работа за 20 мин с предварителното програмиране...

Компютъра го сменяха още тогава като открихме проблема. С часове висяхме по нощите да пробваме кви ли не варианти. Хората дето го слагаха са много отзивчиви (ходил съм поне 5-6 пъти за донастройка и никога не са ме връщали)и си разбират от работата, но до сега не им се е случвало да борят такъв проблем. Няколко дена преди мойта слагаха на друго ауди с АБК и там не е имало ник'ви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант е също да ти смуче въздух от гарнитурата на всмукателните колектори (повредена) точно на 4-ти цилиндър (или някой маркуч, който взима вакуум оттам ) и затова да не може да засмуква газ добре на ниски обороти.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант е също да ти смуче въздух от гарнитурата на всмукателните колектори (повредена) точно на 4-ти цилиндър (или някой маркуч, който взима вакуум оттам ) и затова да не може да засмуква газ добре на ниски обороти.

Наистина е възможно до дюзата на 4-ти цилиндър да има вакуумно маркуче, което да отклонява потока.

Т.е. може газоватадюзата да е монтирана на неудачно място. Бензина се впръсква с по-голямо налягане и затова там няма проблем.

Ако двигателя не беше с едновременно управление на дюзите, можеше да се даде различен дебит на дюзите и така да се когирира и различното износване на цилиндрите. Не съм запознат с Фобоса, но ако има такава опция за АБК, може да се пробва.

... а 10 бара наистина е ниска компресия (нормално за АБК около 12, 13 е най-добре), но много зависи от начина на мерене. Най-добре в специализиран сервиз с хубав компресомер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сменях гарнитура на главата смених всички други гарнитири, семеринг, гумички. Сменил съм де що има вакуумни маркучета, но ще проверя пак.

И на мен ми се виждат малко 10 бара(минимално го дават 9), ама като правих ремонта нямях пари за сегменти, пък и хонинга на цилиндрите не беше мръднал.

Имам едни съмнения, че детонационния датчик прави магарии, ама как да го фана.

На диагностика като ходих казаха, че била отлична. То така най-лесно - дай парите колата е 6, и за това не ми се ходи на такива, щото ти взимат парите и те лъжат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се отказах да ходя по майстори:тук 20лв,там150лв и нищо.При мен проблема е по слабо изразен.При ФОБОС може да се регулира газоподаването на всеки цилиндар. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Малко развитие по темата.

В сайта на Фобос попаднах на пост от майстори решили проблем с прекъсващ 4-ти цилиндър на Сеат. Проблема се оказал износени втулки на делкото. Преди време бях пипал валчето на делкото и останах с впечатление, че има доста луфт. Като прочетох, че това е възможен причинител на проблема веднага го смъкнах и директно на стругар. Днес го сложих обратно и направих едно кръгче в квартала, но пак си остана леко треперене на двигателя на празен ход. Все пак работата му се поизглади - преди имаше леко потрепване на бензин, но сега направо като V12 :bia: Обаче на газ не изчезна напълно :angry: Ако някой се сети за нещо да пише.

Ето малко снимки от процедурата. Износването на втулката беше около 0,3 мм. Вижда се ясно.

p1000003.th.jpg p1000004m.th.jpg p1000007.th.jpg

Вече сглобено и готово за монтаж.

p1000009.th.jpg p1000011.th.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имах подобен проблем с едно AAD като мойто, пак сваляхме глава за нищо, Машината даже гледа газовата и не откри нищо :D открих проблема след една седмица ровене - беше спукана една от пластмасите на бензиновата дюза на 1-ви цилиндър, а точно той беше проблемния :) не ми се вярваше отначало че оттам е проблема, защото пластмасата беше пукната само на върха, но след смяната и всичко се оправи:) ако не си прегледал твоите можеш да го направиш. Една нова пластмаса беше към 5 лева някъде. Дано съм бил полезен :)

Редактирано от vladi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за насоката колега :) Мислел съм си за подобен вариант, но мислех, че има само О-пръстенчета. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AAD-то е с механичен инжекцион, а ABK-то е с електрически. Но на схемата, която си дал това е пластмасово. На мех. инжекция дюзата влиза цялата в пластмасов кожух.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега vladi, за посоченият с червена стрелка елемент ли става въпрос? ;)

injektor.jpg

да, за нея става въпрос ;)

AAD-то е с механичен инжекцион, а ABK-то е с електрически. Но на схемата, която си дал това е пластмасово. На мех. инжекция дюзата влиза цялата в пластмасов кожух.

да, така е, но все си мисля че може да се проверят пластмасата и ''О'' пръстените в какво състояние са, нищо не е вечно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги

Карам АБК с Газов инжекцион Фобос от 1 година - още при монтирането двигатела на празен ход вибрираше - ако се чукне леко по газта се оправя веднага а проблема на бензин го няма

Няма оправия това - всичко каквото е необходимо и възможно съм пробвал и сменял - проблема остава ---- не виждате ли че дори и въпросният цилиндър само той да се пусне на бензин пак е същото ----- преблема се решава единствено ако се промени вида на подаването на газ - има три начина - едновременно - два по два и всеки по одделно ---- това се прави от настройките на ГИ --- ако сложите отметка на 2 по 2 подаване на гориво мотора заспива но по принцип колата си е за едновременно впръскване ----- това е от мен - има и още един проблем ---- обърнете внимание на буксите дето влизат на ГИ в буксите на колата при инжекторите - по принцин на АБК кабелите са на обратно и поне при мен беше така - хората по инерция ги свързаха по нормалния начин и естествено калата не заработи - след като зацепиха какво е станало за да не препрявят инсталацията дето са сложили просто изрязаха засечките на буксите и ги сложиха на обратно - това не е проблем защото те пак не могат да извадят но влизат и на двете посоки - и проблем се получава когато като ги вкарват не уцелят зъбчето на едната букса да влезе между другите две на другата букса ами може едната да се сплеска и само да се допира - резултата е че от време на време въпросният цилиндър като му прекъсне контакта и веднага минава на бензин и писле на газ и така става мазало и колата се дави или прекъсва но само от време на време ----- при мен това беше преблема - но трептенето на мотаро при празен ход явно при ташите мотори си и така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Simeonov_B доста трудно се разбира, това което си написал! Особено като е без запетаи и точки.

Иначе си прав за начина на впръскване. :lol: Като се избере 2-ва по 2-ва да работят инжекторите и двигателя заработва по-меко, въпреки че си е фулгруп. При мен това с чукването на гаста вече не влияе, просто явно си просмуква отнекъде въздух. По някои път толкова гладко заработва - вчера се заслушах, че единия лагер на динамото нещо скърца и съм се навел над двигателя и слушам. Е нема да мръдне, нито да трепне - давам гас пускам и пак, и пак, и го няма това прекъсване. Днеска пак прекъсва :lol: Това е непостоянен пролем, което означава, че има нередност по двигателя - това не му е нормалната работа на газ. Като имам повече време ще му измъкна инжекторите да видя да не е от там - няма да го оставя кучето му с куче! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аэ имам ги фобос на АВК от една година и има същия проблем още с поставянето дано някой открие проблема че навсякаде гледат сменят какво ли не а проблема си остава маи вече взех да свиквам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...