Jump to content

Проблем с охлаждането


Recommended Posts

Здравейте на всички. Тази сутрин ми се случи неприятна случка с мойто АБК. Запалих я, поработи около 10-15 сек като на 3 цил. и се оправи. Изчистих я и реших да си долея течност за чистачките, като вдигнах капака какво да видя маркуча за антифриза който идва от блока на двигателя и влиза в радиатора се е извадил и казанчето празно. Изгасих я и стегнах скобата доста добре. Налях антифриз - 3 литра глътна. Карах след това 20 км градско през които тя стигна максимум до 98 градуса и перките се включиха и слезе на 85-90 гр. Парното бачка, изпарителя на газовото е топъл. При това положение да търся ли майстор да я обезвъздушава.

:flipoff:

Редактирано от Geremi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си утре на студен мотор нивото на антифриза и ако е нужно-долей.Мисля,че това е достатъчно,щом и перките са се включили,значи се е обезвъздушила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано всичко да е наред, поне на мен така ми изгледжа. Остава отворен обаче въпроса, защо се е измъкнал този маркуч. Ако беше надула маркучите те щеше и след това пак да ги надува.

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалих я, поработи около 10-15 сек като на 3 цил. и се оправи.

Отвори капачката на маслото и виж дали няма една бяла пяна. Виж си и щеката на маслото. Виж дали ти се губи охладителна течност. Виж си свещите дали няма някоя без нагар, като нова. Моето АВК го търкалях почти 2000 км. и си губеше по малко водата. Маслото беше наред, винаги си палеше на 4 цилиндъра, докато изведнъж започна да губи доста вода, тогава се появи и бялата пяна по капачката на маслото. На щеката маслото си беше О.К., но след старт мотора тръгваше на 3 цилиндъра за около 4-5 секунди и след това се оправяше. В крайна сметка беше издухало гарнитурата. Дано при теб маркуча просто да е излязъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се връщам от кварталния "гаражен" майстор, според него няма повод за притеснение. Перките включват,маркучите не се надуват, в казанчето няма балончета, маслото е ок на щеката, на капачката няма бяло. Работи нормално и равномерно, дано само с това се размина. :)

.

Редактирано от Geremi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега , дори и да има проблем с гарнитурата ще се появи най-рано на пролет. Карай смело до тогава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги има продължение на проблема. В петък заминах с колата от Варна за Монтана(460 км). Антифриза беше на макс. На следващия ден също беше на макс. Карал съм още около 250 км извънградско и вчера тръгвам за Варна поглеждам го не е мръднал. Успокоих се съвсем, но като спрях на Велико Търново да заредя реших да хвърля едно око за всеки случай. Антифриза беше под минимума :steinigung: , оставих го така и се прибрах до Варна без проблеми. Тази сутрин отново си стоеше под минимума. Не съм забелязал да ми липсва мощност, маслото е ок, вече тотално се вкарах в матрицата. :hilezh: Дано само не излезе спукан блок :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги има продължение на проблема. В петък заминах с колата от Варна за Монтана(460 км). Антифриза беше на макс. На следващия ден също беше на макс. Карал съм още около 250 км извънградско и вчера тръгвам за Варна поглеждам го не е мръднал. Успокоих се съвсем, но като спрях на Велико Търново да заредя реших да хвърля едно око за всеки случай. Антифриза беше под минимума :flipoff: , оставих го така и се прибрах до Варна без проблеми. Тази сутрин отново си стоеше под минимума. Не съм забелязал да ми липсва мощност, маслото е ок, вече тотално се вкарах в матрицата. :blink: Дано само не излезе спукан блок :blink:

Сваляй главата и я шлайфай преди да смениш гарнитура, както е писал колегата под теб.

Антифриза ти влиза в някой от цилиндрите, не всеки път, затова когато си я палил

е работила на 3 цилиндъра докато изхвърли водата.Нищо му няма на блока-най вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен имаш теч някъде на кофти място не бързай да свяляш главата.Провери си съединителния щуцер на главата към купето точно над съединителя се пада(свързва двигателя с радиаторчето на парното).От там често таи вода и не се забелязва .На по-старите модели този щуцер е метален на по новите е пласмасов може да е от него.Друго кофти място е една кръгла тапа която е набита на всмукателните тръби(често корозира) ,ако тя капе ,капе точно над ауспуха и веднага се изпарява така уж капки и теч няма ,а се губи антифриз.И третото скрито място е пласмасовия корпус в който се намира термостата той контактува с водната помпа с един О пръстен, който често изпуска антифриз.Забърши със сух парцал вси4ки тези места запали колата на място и 20 мин само оглеждай за теч. А пъхни пръсти във въздуховодите който духат в краката на водача и пасажера ако там е мокро тече ти радиаторче на праното.Ако не видиш нищо от никъде сваляй главата и сменяй гарнитура.Успех.

Редактирано от vip79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След работа тръгнах до майстора, тъкмо влязах в гаража му и от капака излязаха пушеци. Вдигнахме капака и се оказа че единия маркуч от тройника с датчиците пръска антифриз върху двигателя. Това е маркуча който идва от водната помпа. Сложих ме друг маркуч и спря да се мокри двигателя. Утре ще търся оригинален и ще го сменим. Ами това е засега, надявам се това да е за последно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност смени си всички маркучи по охладителната система.Около 10 бр. са,но могат да ти спестят много неприятности особенно ако пътуваш на дълги разтояния.По принцип ако 1-2 от оригиналните съединения се спукат или протекат,няма да мине много време преди и другите да дефектират особенно когато колата е над 15 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това е засега, надявам се това да е за последно.

Колега, дано да не съм прав, ама си мисля, че няма да е за последно. Ще ти разкажа накратко за моя случай. Когато си купих колата уж гледах и всичко беше О.К., ама не. На колата беше сменен големия маркуч от радиатора към главата, виждаше се, че е нов. Още на първата седмица започна да ми се губи антифриза. Доливам аз(вода) и гледам, че сълзи някъде около датчика на радиатора, този който включва перките. Когато сипах водата и се загледах в разширетелния съд видях, че има едни такива лъскави неща(добавка за спиране на теч). Продължих да си карам колата доливах от време на време по малко вода. Губеше по около 0.5 литра за 1000 км. И така около 2000 км. докато изведнъж започна да губи много вода, тогава се появи бялата пяна по капачката на мслото, тогава колата започна да стартира на 3 цилиндъра. Проблема беше гарнитурата на главата.

Сега на твоя проблем. Според мен е тръгнала гарнитурата на главата. Надува в охладителната система, получава се по-голямо налягане и то се мъчи да избие от някъде, затова ти изкачат маркучите - първо единия, стегнал си го, след това другия и така. Виж погледни свещите. Ако в някой от цилиндрите влиза антифриз, свеща на този цилиндър ще изглежда почти като нова, няма да има характерния нагар, който се образува по електродите. За бялата пяна която ти говоря първо се появява по капачката за маслото, а после по щеката. Виж дали не ти се покачва нивото на маслото. Другото което ще ти кажа е, че антифриза не пресича толкова бързо маслото както водата, а тази пяна е точно това пресечено масло. Не мога да ти кажа сваляй главата и сменяй гарнитурата. Виж покарай я още малко и ако продължи да губи охладителна течност или пък ако избие теч от друго място почти сигурно е, че проблема е в гарнитурата. Според мен няма смисъл да сменяш всички маркучи(защото си е цифра). Ако маркучите са меки и еластични според мен са О.К. Ако има някой опечен и твърд той е за смяна. Ако пък се стигне до смяна на гарнитурата на главата, направи и една ревизия на главата - аз така направих - водачи, гумички, припасване на клапаните. Главата е хубаво да мине през шлайф. Моята не беше крива и й пуснаха само една тънка стружка колкото да лъсне.

И преди всичко пробвай да си смениш капачката на охладителната система. Струва 5-6 лв. При мен смяната на капачката не реши проблема, но знае ли човек. Ако ти се е повредило клапанчето на капачката, от там и по-високо налягане в системата и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държа само да отбележа, че паленето на 3 цилиндъра го отдавам по-скоро на лоша работа на бензин. При една диагностика ми казаха, че датчика за външната температура показва постоянно -30 градуса и се получава много богата смес, оттам се получава и трудното поддържане на обороти когато е студена. Не съм го сменял въпросният датчик. Миналата седмица една сутрин пак ми запали на 3 цилиндъра, веднага я изфорсирах да мине на газ и започна да си работи нормално. Много може да се гадае, само времето ще покаже какво ще излезе, но не ми се иска да сменям здрава гарнитура и да шлайфам ненужно главата. Ще чакам засега да видим следващият път откъде ще избие. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има уред за измерване на газовете в охладителната система и веднага засича избила гарнитура.Вместо да чакаш и да гадаем тука иди на сервиз в който извършват тази услуга и веднага ще разбереш има ли проблем с гарнитурата или просто страдаш от стари маркучи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата на главата е издухана ако са налични два и повече от следните признаци:

1. Антифриз в маслото - гаден лайнянокфяв цвят.

2. Постоянно намаляване на нивото на антифриза комбинирано с пушене на бял дим и изхвърляне на течност през ауспуха след продължителна работа на двигателя при нормална работна температура. При влошаване на състоянието на гарнитурата може да се чува и бълбукане в ауспуха, да се наблюдава рязко падане на нивото на антифриза, и прегряване поради невключване на вентилатора на радиатора от термодатчика (поради наличие на изгорели газове в охл. система).

3. При подаване на газ се наблюдава бълбукане в казанчето на охл. течност.

4. Твърди маркучи, избиване на антифриз от радиатора или от други агрегати на системата и водни съединения.

Имайте предвид, че нивото на антифриза може по малко да пада и по други причини - незабележими леки течове, изпарение.

Моето мнение е да наблюдаваш внимателно известно време, за да диагностицираш проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След работа тръгнах до майстора, тъкмо влязах в гаража му и от капака излязаха пушеци. Вдигнахме капака и се оказа че единия маркуч от тройника с датчиците пръска антифриз върху двигателя. Това е маркуча който идва от водната помпа. Сложих ме друг маркуч и спря да се мокри двигателя. Утре ще търся оригинален и ще го сменим. Ами това е засега, надявам се това да е за последно.

Колега струва ми се ,че за съжаление нещата при тебе неумолимо вървят към смяна на гарнитура. :bia:

Това упражнение не е толкова страшно ,скъпо и трудно и ако на този етап пробива в гарнитурата ти е

минимален ,то имай предвид че изведнъж може да се окажеш с разход на антифриз 1л. на 1км. и обикновено

това става някъде където нямаш обхват на телефона (по закона за всеобщата гадост) :bia:

Всичко което колегите досега ти писаха е вярно , има тонове постове във форума по въпроса . Освен това

колкото по навреме се вземат мерки ,толкова по малко се криви главата и по малко се шлайфа. Ако антифриза

в казанчето стои мътен ,а не бистър и с кафяворъждив цвят ,това е следствие на проникване на изгорели

газове в охл. система . Обикновено в казанчето има и характерна миризма на тези газове.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!

Като нов и аз се лутам и търся с търсачката,ама точно което ми трябва не мога(или го няма!)да намеря :bia:

Та пускам тук:тече антифриз или по-скоро струи като фонтанче от една дупчица на метална тръба,разположена под колекторните тръби (на снимката е в тъмния участък до двигателя,с жълто,такава е и посоката ).Как се нарича и откъде се купува(да не е някое китайско-турско дърво).преди 1 месец ме остави на пътя май пак тя,добре че беше в града,загря до 110 градуса и сигнализира ми на таблото,ведага отбих на 150 метра-в казанчето нема никой-теглене до майстор,та тая джаджа я залял с бронз май каза,че била скъпа нова+смяня водна помпа.

утре съм на майстор,ама дали и той знае къде се купува...и дали е само тя проблема или е следствие на по-сериозен проблем(налягане-гарнитура...)

Благодаря!Чакам спешно отговори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, колеги! След поредното водно съединение което смених реших , че ще се сваля главата. Взех гарнитура Goetze, нови болтове, гарнитури на всмукателни и изпускателни колектори, шлайфане на главата ( оказа се крива). Веднага след ремонта я покарах около 10 минути, маркучите пак бяха твърди :steinigung:.Взех една капачка от Голф 2 да не би пък моята да е зле, въртях е около 30 мин колата и маркучите бяха по-меки отколкото с моята. Купих нова капачка, като стигне температура от около 90 градуса и са си твърди проклетите маркучи, но не чак да не могат да се стиснат. Въпроса ми е колко трябва да са надути тези маркучи при тази температура, защото все ми се струва че трябва да са по - напомпани отколкото когато е студена колата? Като изстине колата стават меки без да отвивам капачката. Дали може от термостат да ми прави мизерий.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! След поредното водно съединение което смених реших , че ще се сваля главата. Взех гарнитура Goetze, нови болтове, гарнитури на всмукателни и изпускателни колектори, шлайфане на главата ( оказа се крива). Веднага след ремонта я покарах около 10 минути, маркучите пак бяха твърди :stupid:.Взех една капачка от Голф 2 да не би пък моята да е зле, въртях е около 30 мин колата и маркучите бяха по-меки отколкото с моята. Купих нова капачка, като стигне температура от около 90 градуса и са си твърди проклетите маркучи, но не чак да не могат да се стиснат. Въпроса ми е колко трябва да са надути тези маркучи при тази температура, защото все ми се струва че трябва да са по - напомпани отколкото когато е студена колата? Като изстине колата стават меки без да отвивам капачката. Дали може от термостат да ми прави мизерий.?

Ако искаш с нещо да сравниш маркучите ,напомпай една гума на велосипед до 1 - 1,2 атм. мах. и сравнявай.

Според мен нямаш вече повод за дертове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си използвам темата. Няколко пъти вече забелязвам че като карам градско отначало колата загрява постепенно до към 72-3 градуса и след това само за около 1-2 минути се качва на 92 градуса, :hilezh: след още 3-4 минути каране започва да пада и стига до към 79-80 гр, същото се повтаря още веднъж максимум два пъти и едва след това започва да ги държи между 90 и 95 градуса. За термостат си мисля, а вие? Дали не ме гони параноя вече?

Редактирано от Geremi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...