Jump to content

Проблем след смяна на (предни) накладки


=Alex=

Recommended Posts

Това, че концесионера никак не е читав е всеобщо известно на всички ни, но конструкторите на спирачната система са били длъжни да предвидят управлението на автомобила в такива условия, както е било направено при по-старите модели. :hilezh:

Нали се сещаш, че всички нови модели се правят с много по-малко резерви от старите. Сам знаеш, че всяка десета от милиметъра между накладката и диска означава по-къс спирачен път. А тези двутониви зверове спират осезаемо по-добре от Ц4 примерно, като размерите на спирачната система не са значително по-големи - базовите колела са 15 срещу 16 цола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Нали се сещаш, че всички нови модели се правят с много по-малко резерви от старите. Сам знаеш, че всяка десета от милиметъра между накладката и диска означава по-къс спирачен път. А тези двутониви зверове спират осезаемо по-добре от Ц4 примерно, като размерите на спирачната система не са значително по-големи - базовите колела са 15 срещу 16 цола.

Абсолютно си прав, професионалист си, извинявай че те засегнах яко в някои теми, но трябва да се съгласиш с мен, че е недопустимо конструкторите да забравят за някои фактори и още повече Ауди е отдавна на върха и мисля всички гадни условия трябва да се предвидят.

Няколко от преподавателите ми в Киев участваха в разработката на самолетни възли и знам за какво става въпрос.

Спират по-добре в какъв смисъл??? Да с дискове с диаметър 347 мм и яки накладки се спира супер, но каква е обратната страна на медала и кога ще изврещиш ти просто не знаеш, а аз това съм го учил. :P

Не вярвам на нито едно от сегашните Аудита детайлите да са правени по метода на "студеното коване" защото е изключително скъп. Е едно време на Ролс Ройс се правеха така частите, но това е класиката в жанра. :P

В момента всичко си е долнопробен конгломерат. :gmorning:

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента всичко си е долнопробен конгломерат. :)

Абсолютно съгласен! :) Непрекъснатия стремеж за увеличаане на продажбите неминуемо води до негативи.

Откакто икономисти започнаха да определят стратегиите на автомобилопроизводителите нещата се скапаха. Справка - щутгартския концерн и неговите ръждиви проблеми.

Стига с офтопика, чакаме включване от Алекс.

Редактирано от chaos
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съгласен! :( Непрекъснатия стремеж за увеличаане на продажбите неминуемо води до негативи.

Откакто икономисти започнаха да определят стратегиите на автомобилопроизводителите нещата се скапаха. Справка - щутгартския концерн и неговите ръждиви проблеми.

Стига с офтопика, чакаме включване от Алекс.

Колега, благодаря и на теб, и на всички включили се. Само искам да поясня, че проблемът си го имаше още много преди зимата, концесионерите, мъзгата и т.н. Просто аз съм от онези, по-простите хора, с по-различен начин на мислене - искам да си отида във фирмения сервиз, да не го мисля, нямам против да си платя и по-скъпо, но очаквам. И то много. Явно обаче това не работи в България. А на колегите, дето казваха да се върна в Порше - не става, според тях си е наред и това е "конструктивен дефект". Ходи им обясни, че колата си беше перфектна *преди* тяхната интервенция. Аз за това съм казал, че повече *нова* кола в БГ - никой път. На една година да е, ама ще си я поддържам, където си искам.

Не, че е тук мястото, но да ви споделя второто ми ходене в Порше Запад, интересно е!!!:

Ходих за смяна на масло, филтри, инспекция и т.н. Държаха ме от 10 до 16 часа (?!). Изрично бях помолил да ми сложат оригинално масло, а не гадния Кастрол, който взимат от Българския представител. Изрично му казах на приемчика, че искам "от тубата, с Ауди емблемата". И се завърза егати спора. Ама Ауди ползвали Кастрол, ама то било много хубаво, пак Лонг-лайф... викам, абе, вие, от къде знаете какво е "оригиналното" масло в Ауди тубата? Най-малко пък вие знаете, егати. Кастрол било... Викам, не го искам. Искам ОРИГИНАЛНО, каквото и да е вътре, ако ще - Диона Супер да е. И оня записва в поръчката. Влиза колата и... Беше събота, а кафето в сервиза не работеше. На въпроса ми от къде мога поне кафе да си купя, ми посочиха мълчаливо Лукойл-а от среща. От 10 до 4 следобед откачих в онова поле там. Пустош, направих пътека м/у ЛукОйл-а и сервиза. Накрая се ядосах и им казва, абе, хора, малко ли пари ви оставих за кола? Да ви бях дал още малко поне за един кафе-автомат, егати. Както и да е - изкараха ми колата, дава ми оня фактурата и вика "780 лв, на касата"... Питам учудено "Колко?!" :) А онзи пак - "780". Викам си ок, взимам фактурата и вътре гледам - КАСТРОЛ масло... Абе, викам, к'во е т'ва във фактурата? Нали дори спорихме, че искам ОРИГИНАЛНО, не КАСТРОЛ, от БЪЛГАРИЯ/РУМЪНИЯ и т.н. Онзи вика, ми, то, грешка станала, колегата такова е сипал. Викам добре, ок, сменете го с такова, ДЕТО ИСКАМ АЗ. Онзи нагъл, извика майстора да ми обяснява колко не съм в час и как Ауди работи само с Кастрол. Викам му, вижте сега. Това дори НЕ МЕ интересува. Аз искам от ОРИГИНАЛНОТО и дори не питам какво е вътре. Познавам тези, дето го внасяха този Кастрол и не - благодаря. Онзи пак - ама ние, сега, кой ще го плати... Викам, мен това, защо мислите, че ме вълнува? Ако вие дойдете при мен и ми поискате хляб, а аз ви продам Кока-кола, дали после като поискате ВСЕ ПАК хляба, аз ще ви питам кой ще плати кока-колата? Така и не се разбрахме. Стигнахме до "шефа", ама той пък - събота - N/A. И айде, в понеделник, вика, идвайте, екипът допуснал грешката, ще го смени за тяхна сметка. Ще им го удържим от заплатите. Па ония ме гледат на кръв. Викам си, на тия, повече НЯМА да им дам да ми доближат колата. Кой знае какво да очаквам от тях... и с маслото и накладките се заклех, ебем ти гаранцията, но там не стъпвам. И си платих на немски дилър 500 Евро за удължена гаранция, която покрива всичко, до 2010-та. И ако издумка нещо - айде у немско. Тук не вярвам на "официалните". И според моят опит - всичките са такива. И Дару, и Камор... за Балканстар дори не споменавам. Там, всеки път - с 50-100 лв на приемчика, и още толко - на механика, за да можеш да влезеш в обозрими срокове. И пак си оставяха и копитата, не само ръцете. Ужас.

Та, това е моят опит с Порше (дето, иначе, продава Ауди...) Може с други да е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та, това е моят опит с Порше (дето, иначе, продава Ауди...) Може с други да е ОК.

Никъде няма ОК. Колегите от Алфа форума ходят редовно в Серес. Разликата казват , че е огромна. Следващия път и аз ще се разходя до там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, че е тук мястото, но да ви споделя второто ми ходене в Порше Запад, интересно е!!!:....................

Егати ужаса!

колеги ме предупреждаваха за гаранционните сервизи, а на мен не ми се вярваше. :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие сте шампиони. 55 000 с едни накладки? Аз на 35 000 смених и предни и задни!!!!

Не случайно написах, че с Алекс явно имаме еднакъв стил на каране - тоест до минимум ограничаваме рязките, а също така ненужните спирания. Също така, като гледам с какъв мотор си е доста вероятно да ти се налагат по-резки натискания на спирачния педал. :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати ужаса!колеги ме предупреждаваха за гаранционните сервизи, а на мен не ми се вярваше. :birthday:
Да, колегата, и на мен не ми се вярваше за Порше... уж, Австрийци/Чехи... ала-бала. Кел-файда, като вътре са пак нашите си шопи от село Лозен, Софийско... А хем го бях ял с Балкан Стар преди това... Направих и плах опит да ги питам какво правим, че ми се "разскърца" навитата на руло мрежа за товари (комби съм). И к'во мислиш - разбира се, отговорът беше "Така си е на всички". Свалих я и вече не скърца. Откача се супер лесно, вадиш и няма проблем. Просто спрях да си тровя нервите с тез катили. Но за накладките - всеки ден ми припомнят с яко пищене. Ще ги сменя извън БГ. Комплект с дисковете. Пък ще видим.
Не случайно написах, че с Алекс явно имаме еднакъв стил на каране - тоест до минимум ограничаваме рязките, а също така ненужните спирания. Също така, като гледам с какъв мотор си е доста вероятно да ти се налагат по-резки натискания на спирачния педал. :bia:
Коко, да, и на мен този "пробег" с едни накладки опредлено ми взе акъла. Но като се и предвид, че поне 10-15 от тях са по Аутобаните и Аутострадите на Европа, вероятно е нормално. Иначе, спирачният педал никак не го жаля. Просто карам малко по-динамично колата. А и от както съм с този двигател всички ми станаха някак си Странно моткави на пътя. Колата върви демонично. Някъде бях писал по форума, че този двигател беше проектиран да дава 300кс в отговор на би-турбо дизела на БМВ с 286 кс. Но така и не видя бял свят в "тази" версия. Софтуерно ограничен на 233, но върви като демон. За справка - вчера карах Legacy Outback 3.0R. Вероятно колата имаше проблем с мотора, но вървежа, в сравнение с 3.0TDI e като да сравняваш Пунто 1.1. и Голф 3GTI. Днес ще водя Аутбека на доктор, да видя дали съм прав... мисля си, дебитомер и/или ламбди, ще видим.

П.П. Ето снимка, която направих вчера на борд компютъра на Аутбека след 43км каране (50% от тези 43 - по Тракия, като повече от 160 не е вдигано. Кик-даун само веднъж. Другото е нормално ускорение). Плаши ми се окото.

post-29829-1232531071_thumb.jpg

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде няма ОК. Колегите от Алфа форума ходят редовно в Серес. Разликата казват , че е огромна. Следващия път и аз ще се разходя до там.

Там на гаранционно ли ходят или даже и на извънгаранционно??

В началота на 90-те брата на мой приятел, който живееше в Петрич и имаше постоянна гръцка виза ходеше на ремонт и подръжка в Серес или Солун. В България все още нямаше читави майстори за новото му БМВ. :birthday:

Алекс, аз забравих да подчертая, че самият дизелов мотор има доста по-добър спирачен ефект от бензиновия. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам опит с фирмените сервизи.Баща ми караше Пежо 406 ново,преди това някво Деу Рейсър и то беше нова и в последствие много добър наш семеен приятел си купи пасат 5ца 2001 година от Юнитрейд,пак нов.Гаранционните условия в България и ползването на фирмените сервизи винаги е свързано с много нерви и притеснения.То как не мина едно посещение без проблеми.На Пежото му се откачаше кората под мотора след първата им смяна на масло,не можаха да я оправят.Деуто губеше обороти и мощност...."така били всички".Сещам се и за куп други дреболий но няма как да ви ги опиша.

С Пасата пък беше култово,човека го продаде само и само да няма нищо общо с тея от Юнитрейд.На 5000км. му се прееба дебитомера,не бил влизал в гаранция,но трябвало да се смени в техен сервиз.Смениха го.След 15 дена изчезна парното.. и това не влизало в гаранцията.Смениха някви регулатори на клапите,пак не работи,смениха нещо по климатриника,пак не работи.Накрая смениха радиаторчето на парното и парно вече имаше но далеч от това което трябва да е попринцип.След тези интервенции таблото скърцаше зверски и колата беше престояла 40 дена в сервиза.

И аз съм ходил да оставям разни нови служебни коли по фирмени сервизи и всеки път е стрес.Да не говоря пък за Порше,какви са глупаци и какви проблеми съм имал с тях.Крайно некомпетентни са,немърливи и кисели.

Идеята на тези сервизи е там да си най-спокоен,но тук е обратното.Нова кола и то от България не бих си купил никога.Съмнявам се да се оправят нещата и след 20 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:dance:

Петко. Р. Славейков

НЕ СМЕ НАРОД...

Не сме народ, не сме народ, а мърша,

хора, дето нищо не щат да вършат.

Всичко тежко, всичко мъчно е за нас!

"Аз не зная! Аз не мога!" - общ е глас.

И не знаем, не можеме, не щеме

да работим за себе си със време.

Само знаем и можеме, и щеме

един други злобно да се ядеме...

Помежду си лихи, буйни, топорни,

пред други сме тихи, мирни, покорни...

Все нас тъпчат кой отдето завърне,

щот сме туткун, щото не сме кадърни...

Всякой вика "Яман ни е нам хала!" -

а всякому мерамът е развала...

Не сме народ! Не сме народ, а мърша,

пак ще кажа и с това ще да свърша.

п.с. Това стихотворение, според Вас дали може да е отговор на всичките ни въпроси които задаваме във форума.

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там на гаранционно ли ходят или даже и на извънгаранционно??

Ето :

"Благодарения на нашите партньори от Гърция, Ioannidis Bros S.A. (официален дилър на марките Алфа Ромео,БМВ,Фиат,Ланча,Лада и Субару):

Имам удоволствието да ви предложа сервизно гаранционно и след гаранционно обслужване на вашите Алфи в оторизирания дилър на Алфа Ромео в град Серес Гърция.

Град Серес се намира на около 200км от София.

Благодарения на нашите партньори от Гърция най-накрая може да получим обслужване за което винаги сме мечтали.

Цените на сервизното обслужване по гаранция, са средно с около 50-100лв. по-евтини от тези които предлагат сервизите в България.

Качеството на обслужване е с около 15 години напред, пред това което се предлага в нашите сервизи.

Примерна цена за обслужване на Алфа Ромео 159 1.9ЖТД е 500лв..."

И още с картинки :

http://alfaromeo-bg.com/forum/showthread.p...%D1%E5%F0%E5%F1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето :

Нищо не се е оправило за изминалите 15 години!!

Всичко е побългарено, извратено и т.н.

Вместо в София да ходиш за добро обслужване в провинциално гръцко градче, но щом работят добре гърците заслужават и клиентите си! :)

И да допълня че Краси - viper 666 ходи в Скопие да отстрани проблема на служебната Зафира. Тука нищо!! :dance:

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Малко да ъпна темата. Днес се обадих в www.prospeed.bg да ми оферират цени за предни спирачни дискове и накладки. Дисковете които ми предложиха са ROTORA 287 лева за бройка sti-rotor-rotora-1pc-s.jpg

и накладки Феродо Рейсинг 435 лева ferodo_racing.jpg

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алекс,

нямах нерви да изчета всичките три страници от темата, а и тя е станала май за фирмените сервизи и т.н, но да ти споделя пък може и да съм полезен.

Сам си смених накладките и след 1500 км задно ляво взе да стърже. Оказа се че като го свалихме с Влади - маншона се беше измъкнал и цилиндърчето беше замърсено яко и заяждаше. Не зная дали има шанс да е това, защото пък нали са ги сменили в сервиз?...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да ъпна темата. Днес се обадих в www.prospeed.bg да ми оферират цени за предни спирачни дискове и накладки. Дисковете които ми предложиха са ROTORA 287 лева за бройка и накладки Феродо Рейсинг 435 лева
СлаФе,

за накладките знам, че са бетон (този модел на Феродо), но честно да си призная дисковете ги чувам за пръв път... :hilezh: Аз се бях замислил да слагам дискове и накладки на Brembo, но дали влиза оригинална продукция в БГ незнам... :hilezh: Брембо имат и такива, дет са за нормална употреба и не трябва да ги топлиш в микровелето преди да излезеш на пътя. Феродо Рейсинг-ът иска ли някакво затопляне, за да влезе в час?

Алекс, нямах нерви да изчета всичките три страници от темата, а и тя е станала май за фирмените сервизи и т.н, но да ти споделя пък може и да съм полезен.Сам си смених накладките и след 1500 км задно ляво взе да стърже. Оказа се че като го свалихме с Влади - маншона се беше измъкнал и цилиндърчето беше замърсено яко и заяждаше. Не зная дали има шанс да е това, защото пък нали са ги сменили в сервиз?...
Колега,

благодаря ти за идеята. Аз съм го мислил и това. Но така и не стигам до там да отделя време и да видя от къде все пак е проблема. Чакам ги и тези накладки да заминат и ще сменям к-т дискове и накладки (предни/задни). Тогава ще видим, ще раздвижваме ли апарати, к'во точно са направили тия шопи - "Поршисти". Какво като са ги сменяли в Порше - нали все същите ждрольовци са и там. Даже вероятно сам ще си ги смени човек по-качествено. Ще пиша в темата, като разбера от къде е бил проблема - поне за обща култура :hilezh:

Поздрави

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси, като прочетох темата се наплаших с тези накладки. Сега, пролетта ми предстои смяна на задните накладки и мисля да сменя и дисковете, ама започвам да се чудя дали да го правя в Порше.бг. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си, че накладките е хубаво да се сменят заедно с дисковете. Всичко накуп.

Едва ли на 55000км дисковете са в добро здраве.

Накдадките имат ли лепенки на тях?

в смисъл такива за двойно залепване. За да залепне накладката за апарата, а не да се разхожда свободно между апарата и диска.

Стига бе човек за 55000 да се износят, моите са на 180 000 км според мен е твърдо феродото имал съм такъв проблем на друг автомобил а като е по твърдо феродото се износват повече дисковете, и свири като при уазките в българия няма почти нищо оригинално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да ъпна темата. Днес се обадих в www.prospeed.bg да ми оферират цени за предни спирачни дискове и накладки. Дисковете които ми предложиха са ROTORA 287 лева за бройка

и накладки Феродо Рейсинг 435 лева

Пак са те обзели някакви грандомански идеи!!! :hilezh:

Казах ти за каква скромна сума си готов, но не ме слушаш! :):hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак са те обзели някакви грандомански идеи!!! :hilezh:

Казах ти за каква скромна сума си готов, но не ме слушаш! :):hilezh:

Е не съм се засилил да ги взимам де. Споко.

АЛЕКС

Ротора са си доста истинска фирма за спирачки, Проспиид са им официален вносител. Но според мен такъв комплект се насочва към доста спортно каране, и ще е нужно сериозно загряване на накладки и дискове за да влизат в оптимални температури, което май не е подходящо за градско каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не съм се засилил да ги взимам де. Споко.

АЛЕКС

Ротора са си доста истинска фирма за спирачки, Проспиид са им официален вносител. Но според мен такъв комплект се насочва към доста спортно каране, и ще е нужно сериозно загряване на накладки и дискове за да влизат в оптимални температури, което май не е подходящо за градско каране.

Вероятно са от сплав, която при нормална температура е крехка, но при висока става много яка и износоустойчива. Още през 1980 г. сегментите на японската фирма RIKEN бяха от такава сплав и то за старите автобуси "Чавдар" с двигател от товарна Шкода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дискове Кокич не са чак толкова специални, тоест не са неква керамика или квото да е там рейсинг изпълнение. Но на живо съм ги виждал в магазина на проспиид и изглеждат наистина впечатляващо, колкото може да е впечатляващ един диск.

Брембо имат една специална серия пърформанс дискове, но както казва Ицо /М/ не искат да продават от тях в България изобщо, защото не сме били никаква таргет група за тунинг компоненти.

иначе ето това е оптималната система

смяна на апарати, дискове, накладки и метални маркучи + мотул спирачна течност

stoptech_big_brake_kit_big.jpg

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Но според мен такъв комплект се насочва към доста спортно каране, и ще е нужно сериозно загряване на накладки и дискове за да влизат в оптимални температури, което май не е подходящо за градско каране.

Слафе, аз точно от това бягам. Имам негативен опит с върха на сладоледа гуми и спирачки, купени чак от Немско, които обаче искат преди да ги изкараш на пътя да им направиш вуду ритуал, след което да ги стоплиш предварително, после да ги покараш (спортно) известно време и чак тогава стават за нещо. Няколко пъти съм щял да се очистя благодарение на това...

И сега просто искам най-доброто за моята кола, което да е подходящо за градско и извънградско, с добър фейд ефект (този фейд ефект не ме кефи сега на моята - спираш един път по-екстремно на магистралата и докато не поохладят, не искаш да ти се налага да спираш 2-ри път) :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...