Jump to content

Профилактика на стъпково моторче.


Recommended Posts

каде точно се намира тво моторче бе хора ??? на а4 1999г 1.8 20в.

Редактирано от mihail cvetanov duhlyovski
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Тъи като и моето стъпково моторче спря да работи и го замених с крана за АГУ,реших да го разглобя и да видя какво има вътре.Но за съжаление стигнах до под кривата круша и най-важното,че въобще не ми стана ясно как работи това чудо.

Двигателя е ААД 2000кб 115кс

Махнах капачето на което е куплунга му.

dsc01556.jpg

И излезе еи това

dsc01557dx.jpg

dsc01542gj.jpg

dsc01543dc.jpg

dsc01547.jpg

dsc01550j.jpg

dsc01548i.jpg

Има един винт който се развива с шестограм.От който ми се струва,че става някаква регулировка на пружинката която отваря и затваря отворите за въздух.

dsc01554.jpg

dsc01553.jpg

dsc01555.jpg

Тази чудесия би трябвало да може да се разглоби още,но аз не знам как ако някой го е правил нека каже как;)

И ако някой знае и иска да обясни как деиства това моторче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100%регулира,защото можеше да се навива още на вътре.Ако беше там само за някакъв ограничител щеше да се навива до определено положение.За регулировката ми е ясно какво ще е положението :( .Но аз вече съм го прежалил това моторче и ми се искаше да му направя една пълна дисекция.Не че не ми се иска да тръгне пак,и да си спестя 150еуро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винта регулира натегнатостта на пружината, а от там се променя "просвета" - т.е в малки граници ниските обороти. При металните ст. моторчета е сложен отстрани на отворите за маркучите и е залят със смола. Има значение как е регулиран, но най-често проблема идва от износването и от хлабините, които се получават на самата ос. Това води до задържане, когато поработи известно време и загрее, а от там до невъзможност да се регулират ниските обороти. Просто като се износи ст. моторче почти нищо не можеш да му направиш :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой движи пружината,че да може тя да отваря и затваря онези отвори?

И как да го доразглобя?

Там където съм драснал стрелката ми се струва,че може да се доразглоби.Но двата детаила на резбали са или са набити един в друг?Като се развие този винт се вижда прорез като за отверка но доста широка и това ме навежда на мисалта,че може да е на резба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглажния винт (той е пластмасов) е в средата отзад. Там където е стрелката са изводите на бобинката, но честно казано не съм се заглеждал как точно се разглобява ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да се разглобява няма да видите почти нищо вътре. Винта не регулира никакъв просвет а само силата на пружината. "Моторчето", което не е моторче, е прост електромагнитен клапан-това го пиша за не знам си кой път. Няма кой знае какво да му се износи и се настройва не особено трудно. Работи с импулси подавани от компютъра и притока на въздух през него се регулира чрез количеството на тези импулси, от които се променя отвореността му. Когато не се подават импулси този клапан НЕ трябва да пропуска въздух!!!!!!! Моето съм го разглобявал, почистил, регулирал, настроил и повече от половин година работи много добре и като гледам така, ще работи още доста :2gunsfiring_v1: От снимките на колегата виждам, че го е разглобил чрез рязане, което не е най-подходящият начин. Откъм буксата си има залепено капаче - не е нужно да се реже.

В моя случай седлото на буталото показано със стрелката се беше разместило и се наложи да го върна обратно

alabala.jpgw2048.png

докато просвета образуван на мястото посочено със зелената стрелка не се покрие

Вслучая на колегата там няма просвет и е така както трябва да бъде - при него няма проблем с това

alabala2.jpgw2048.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го рязал а го "надъфках" с отверката докато се отлепи капачето,но това е най-малкото зло.

Единственото което мога да направя по него до този етап е да го почистя хубаво и да му сменя О-пръстените и прожината с нова.

Ама чудото НЕ БАЦА и все нещо трябва да се е отелило,че то да не работи и за това искам да го доразглобя.

Ако си го разглабял още,и имаш желание кажи как!

Редактирано от IRON MAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък ме интересува как точно се настройва защото имам същото като на снимката 100% работещо, но реших да му вртя шестограма който е отзад при буксата и му е.... майката и си купих ново от металните на Бош.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не е нужно да се разглобява повече, защото вътре има само една намотка и "котва" свързана с буталцето. Ако намотката е изгоряла или има утечка някъде заради нарушена изолация на медната жица, сигурно няма да може да се поправи. Затова с мултицед измери съпротивлението на намотката между двете стърчащи жици. Трябва да бъде около 9 ома! Ако съпротивлението е наред би трябвалио да си работи. Почистваш добре, ако искаш смени О-пръстените - аз не съм ги сменял, капваш малко масло на буталцето и го раздвижваш. Натикваш всичко в корпуса, слагаш пружината (не я сменяй) и навиваш винта, запояваш 2 не много дълги кабелчета на жиците.

Подаваш 12В (примерно от акумулатор) на кабелчетата и буталцето трябва да се премести. Регулира се така, че като му се подадат 12-13В буталото да се отваря максимално, но силата трябва да е такава, колкото да се стигне максималното отворено положение НЕ повече. Това става като се натегне пружината повече (да не може да се отвори буталцето до края), подава се напрежение и се развива винта на пружината докато видите, че буталцето се отвори почтииии (на границата) на максимума. После запоявате кабелчетата на съответстващите конекторчета на капачето, слагате пружинната шайба и затваряте капачето като го лепите както ви хареса, но трябва да се затвори херметичеси, за да не дърпа въздух от там - аз го омотах много добре с шведска лента. Тя се отпуска с времето но не е чак такъв проблем, стига да не влиза въздух. Пробих отворче по средата на капачето, за да мога да си дорегулирам после ако е нужно и го затапих с една гумичка плътно. Това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги,а как стоят нещата със стъпковото моторче на ABT-мотора?То на какъв принцип работи и има ли смисъл да му се прави профилактика,тъй като поне според мен визуално(а може би и като принцип и начин на работа) се отличава от това,показано по-нагоре в темата,аз лично не видях никакви мъркучи да влизат във и около него!Ако иа смисъл - купувам комплект еврейски звезди и да почвам(а пък после откъде ще купувам друго - ще му мисля :hilezh: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, на колко хиляди километра правите промивката с вд-40. Аз я направих мисля че април месец първата, но оттогава съм минал над 12 000, от които 10 000 на газ ?

Зачудих се дали да не го промия пак...

П.П. Става въпрос за АБК двигателя с железното стъпково моторче и промивка на въздуховодите докато не се избистри вд-40, без разглабяне на самото моторче...

Редактирано от mashsh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да се разглобява няма да видите почти нищо вътре. Винта не регулира никакъв просвет а само силата на пружината. "Моторчето", което не е моторче, е прост електромагнитен клапан-това го пиша за не знам си кой път. Няма кой знае какво да му се износи и се настройва не особено трудно. Работи с импулси подавани от компютъра и притока на въздух през него се регулира чрез количеството на тези импулси, от които се променя отвореността му. Когато не се подават импулси този клапан НЕ трябва да пропуска въздух!!!!!!!

колеги, направи ми впечатление това че моторчето не трябва да пропуска въздох ако е разкачено. сега го свалих от моята кола - 2,3 НГ двигател. като духам през единия отвор, от другия излиза?!?!?

ще го почиствам сега с коресилин и вд-40, но моля за съвет: нормално ли е да минава през него въздуха или не?

и ако не е - какво се прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има заводски "просвет" на ст. моторче за да не затваря докрай. Пластмасовите такива (като твоето) при откачане от буксата затваря и оборотите падат на около 400 или дори може да гасне двигателя. При металните ст. моторчета има пружинка вътре, която го отваря малко повече, когато се откачи буксата му и съответно оборотите се вдигат до около 1100-1200 зависи от износването му. За съжаление почистването с WD спрей върши работа, но до време ако е износено ст. моторче или потенциометъра :bia: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

основната причина да го чистя е това че като запаля на студен двигател държи ниски обороти - 800.

сложих го - но никаква разлика.

като махна буксата оборотите се вдигат. а не падат както казваш ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не затваря добре - т.е. увеличил се е просвета. При черните (пластмасовите) ст. моторчета при откачане на буксата падат оборотите защото затваря буталцето и вакуума минава през малкия отвор, който е в средата (вижда се на твоите снимки)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...