SpeedyMan Публикувано 5 Април 2009 Доклад Share Публикувано 5 Април 2009 Днес си правих профилактика на моторчето, още не се е окотило, ама ми се струва че прави от време на време проблеми. Общо-взето свалих го, напълних го няколко пъти с WD40 и изливах гнязта, която излизаше разтворена в смазката... Май заработи по-добре, ама ще видим като покарам тия дни колицата...Някой да е правил нещо подобно? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 5 Април 2009 Доклад Share Публикувано 5 Април 2009 Да, аз много пъти Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 6 Април 2009 Автор Доклад Share Публикувано 6 Април 2009 С какво го промиваш? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
radosstin Публикувано 6 Април 2009 Доклад Share Публикувано 6 Април 2009 Здравейте, някой може ли да обясни подробно как точно се почиства - в стъпки, ако може и придружен от снимков материал. Предварително благодаря!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 6 Април 2009 Доклад Share Публикувано 6 Април 2009 Здравейте, някой може ли да обясни подробно как точно се почиства - в стъпки, ако може и придружен от снимков материал. Предварително благодаря!!!Да, би било много полезно! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Април 2009 Доклад Share Публикувано 6 Април 2009 (Редактирано) С какво го промиваш?С WD-40 спрей или кореселин, но ефекта е краткотраен, а и не винаги проблема е само в ст. моторче, особено за мех. инжекция. Редактирано 6 Април 2009 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 6 Април 2009 Автор Доклад Share Публикувано 6 Април 2009 (Редактирано) Ами какви стъпки? 1. Сваляш моторчето - откача се кабела, развива се болтчето дето го държи за колектора и се махат двете скоби към маркучите. 2. Вземаш спрей WD-40 и пръскаш в единия и другия отвор.. веднага почва да тече гняз... Пълниш няколко пъти и излизваш като оставяш някакво време да се понакисне... Като се избистри това дето излиза начи си готов 3. Монтираш моторчето обратноНикаква философия Редактирано 6 Април 2009 от SpeedyMan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tzenkos Публикувано 6 Април 2009 Доклад Share Публикувано 6 Април 2009 ВЕДЕТО го промива,което е добре защото го чисти,но е кофти защото не го смазва.Някаде имаше много добра тема от един колега.Аз ползвам спреи за верига на мотор,утре ще напиша каква марка беше,върши идеална работа и ефекта е доста по дълготраен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 6 Април 2009 Доклад Share Публикувано 6 Април 2009 (Редактирано) Аз моето го почиствам с кореселин,като го накисвам предварително с него и после го измивам с бензин.Изобщо не го смазвам,защото те маслените пари и без това го смазват идеално и си работи безпроблемно. Редактирано 6 Април 2009 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lube Публикувано 6 Април 2009 Доклад Share Публикувано 6 Април 2009 за качествено промиване - корселин му е майката...Ако сте мераклии може и да му подадете ток, за да отвори клапите и да влезе навсякъде препарата..., ефекта е за няколко месеца.Ради му е намерил цаката - разглобява го на съставните части за по качествено изчистване, и което е по-важно - после си го сглобява(напук на това дето някой твърдят че не бива да се раглобява никога...) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 7 Април 2009 Автор Доклад Share Публикувано 7 Април 2009 (Редактирано) WD-то нали се води смазка? Иначе е добре да се ползва молибденов спрей вероятно Редактирано 7 Април 2009 от SpeedyMan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vath Публикувано 7 Април 2009 Доклад Share Публикувано 7 Април 2009 ВД-то най вероятно е газ за горене или така наречената в търговската мрежа светлина газ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 7 Април 2009 Автор Доклад Share Публикувано 7 Април 2009 Абе газта си има характерен мириз. Това WD мирише на някакъв миещ препарат... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GiN Публикувано 7 Април 2009 Доклад Share Публикувано 7 Април 2009 Газ и парфюм Нина Ричи... ВД-40 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LiuboG Публикувано 7 Април 2009 Доклад Share Публикувано 7 Април 2009 (Редактирано) Като се промие тогава с ВД 40, после може да се пръсне с грес на спрей, за да остане смазано иначе ВД- то смазва , обаче изсъхва бързо. Редактирано 7 Април 2009 от LiuboG Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 7 Април 2009 Доклад Share Публикувано 7 Април 2009 Не е хубаво да се смазва защото полепва прах после и в крайна сметка запича и почва да работи лошо. Затова с WD спрей е напълно достатъчно да се промие, ако имаше нужда от смазка покрай затварящия механизъм немеца щеше да сложи . Единствено е добре да се смазва роторчето или постъпателния механизъм (зависи какъв тип е ст. моторче), но за да се направи е необходимо да се разглоби на съставните му части както го прави Radi_b4. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 11 Април 2009 Доклад Share Публикувано 11 Април 2009 (Редактирано) Колеги, малко лаишки въпрос.....ама да попитам....без да се разкача моторчето и се напръска отгоре-отгоре с вд-40 има ли смисъл?, и ако да - къде се пръска /става въпрос за железния модел/? Редактирано 11 Април 2009 от mashsh Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 11 Април 2009 Доклад Share Публикувано 11 Април 2009 За да се почисти трябва да се свали - по мързеливия начин нищо няма да стане . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 12 Април 2009 Доклад Share Публикувано 12 Април 2009 Колеги, мисля нистина да взема да го откача от маркучите и буксата, и да го потопя цялто във вд-40 и да го разбландикам 10тина минути? Как ви се струва?С АБК двигател съм.Имам и няколко въпроса:-Тези 10-15 минути достатъчни ли са?-След това колко време трябва да мине за да го монтирам пак?-Има ли нещо специално за което да внимавам?- Дали изобщо проблема ми е от стъпковия мотор - когато взех колата от лятото до сега съм забелязал че оборотите не играят, обаче когато сам спрял на празен ход и припомпвам по енергично педала на газта / примерно до към 150/ оборота/, като че ли оборотите падат за секунда и се нормализират пак на 900 (това и при загрял и при незагрял двигател).- Когато съм с загрят двигател и съм изключил двигателя, след 5 мин. задължително паля с леко подаване на газ. - От лятото когато взех колата до сега съм минал почти 14 000 км. и на дълъг път или при скорост в града около 50-60 само 3-4 пъти ми се е случвало за част от секундата едно такова усещане - че забива колата при подаване на газ.- Чува някакво виене на празен ход, което изчезва, при подаване на газ.- От 2 седмици от както се затопли ми се струва че оборотите играят понякога на празен ход (3 пъти в задръстване при загрят двигател), но в границите да кажем +/- 50 оборота - стрелката едвам потрепва.Имам чувството че проблема ще се задълбочи обаче... а скоро мисля да слагам и ГИ, дали пък няма да влезна в някви филми ? Лятото и есента бях 2 пъти на диагностика - никакви грешки.Свещите съм ги сменил есента, в старите имаше още доста живот.Филтри сменям редовно, въздушния не бяше много замърсен и на 2-те му смени до сега.Карам само бензин омв-95 нормалния.Благодаря на отзовалите се! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 12 Април 2009 Доклад Share Публикувано 12 Април 2009 Идеята за почистването е да накиснеш само пътищата от където чрез минаващия въздух се регулират оборотите. Затова е необходимо да се свали и да се напълни вътре с WD спрей или кореселин и да се остави да постои малко. Това се прави няколко пъти докато спре да изтича мръсотия от вътре. Ако искаш да му направиш пълна профилактика, трябва да направиш това, което прави Radi_b4 - да го отвориш, почистиш и смажеш, НО трябва да знаеш какво правиш, за да не бъде следващия ти въпрос "откъде да си купя друго ст. моторче?" . Оборотите може да играят от доста места - неплътност в с-мата (спукан/сцешен/скъсан гофриран маркуч или някой от вакуумите), износване на потенциометъра на дебитомера в областта на ниските обороти, т-датчик на ЕКУ-то, л- сонда и т.н. - това са все неща които са предъвквани сума пъти в различни теми. Така, че не е лошо да ползваш търсачката и да попрочетеш малко . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mashsh Публикувано 12 Април 2009 Доклад Share Публикувано 12 Април 2009 Колега VBI, благодаря за отговора, наистина не обърнах внимание на по-точното обяснение по горе в темата. Иначе съм изчел доста теми по проблемите с оборотите, но на 99 процента симптомите при колегите са играещи обороти в някакъв огромен диапазон, пък аз до сега не се бях замислял сериозно, ама както писах ми се струва че проблема за в бъдеще ще се задълбочи / по - скоро ще изникне /. Може би другата събота/неделя ще започна с профилактиката на стъпковото моторче, но ще се въздържа от разглабяне Още веднъж - мерси! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
player Публикувано 21 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 21 Юни 2009 здравейтеимам следния проблем:напоследък ми се случва,като карам и изключа от скорост държи 1000 оборота,което се коригира с подаване на газ 2-3 пъти.На какво може да дължи това според вас? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 21 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 21 Юни 2009 Може да е от TPS-a - да не включва всеки път като отпуснеш педала на газта . Виж дали при изключен двигател като с ръка подаваш газ директно на дроселовите клапи и пуснеш жилото се чува едно "цъкане" със закъснение от около 1 секунда. Ако не "цъка" всеки път може да се наложи да регулираш първа клапа на дросела. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
и.николов Публикувано 22 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2009 (Редактирано) здравейтеимам следния проблем:напоследък ми се случва,като карам и изключа от скорост държи 1000 оборота,което се коригира с подаване на газ 2-3 пъти.На какво може да дължи това според вас?Първо пиши с кфа горивна система си - карб ,моно и т.н. Прави го на газ ,бензин и т.н. Освен това 1000 об. на празен ход си е долу горе нормално , пък и оборотомерите в таблатане са на 1000 % точни. Редактирано 22 Юни 2009 от и.николов Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
player Публикувано 22 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 22 Юни 2009 Първо пиши с кфа горивна система си - карб ,моно и т.н. Прави го на газ ,бензин и т.н. Освен това 1000 об. на празен ход си е долу горе нормално , пък и оборотомерите в таблатане са на 1000 % точни.моноинжекция е,на бензин го прави,газова нема.До преди 2 месеца почна,иначе 800 точно ги държеше Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts