Jump to content

Профилактика на стъпково моторче.


Recommended Posts

Днес си правих профилактика на моторчето, още не се е окотило, ама ми се струва че прави от време на време проблеми. Общо-взето свалих го, напълних го няколко пъти с WD40 и изливах гнязта, която излизаше разтворена в смазката... Май заработи по-добре, ама ще видим като покарам тия дни колицата...

Някой да е правил нещо подобно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте, някой може ли да обясни подробно как точно се почиства - в стъпки, ако може и придружен от снимков материал. Предварително благодаря!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някой може ли да обясни подробно как точно се почиства - в стъпки, ако може и придружен от снимков материал. Предварително благодаря!!!

Да, би било много полезно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С какво го промиваш?

С WD-40 спрей или кореселин, но ефекта е краткотраен, а и не винаги проблема е само в ст. моторче, особено за мех. инжекция.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами какви стъпки?

1. Сваляш моторчето - откача се кабела, развива се болтчето дето го държи за колектора и се махат двете скоби към маркучите.

2. Вземаш спрей WD-40 и пръскаш в единия и другия отвор.. веднага почва да тече гняз... Пълниш няколко пъти и излизваш като оставяш някакво време да се понакисне... Като се избистри това дето излиза начи си готов :hilezh:

3. Монтираш моторчето обратно

Никаква философия :)

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВЕДЕТО го промива,което е добре защото го чисти,но е кофти защото не го смазва.Някаде имаше много добра тема от един колега.Аз ползвам спреи за верига на мотор,утре ще напиша каква марка беше,върши идеална работа и ефекта е доста по дълготраен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моето го почиствам с кореселин,като го накисвам предварително с него и после го измивам с бензин.Изобщо не го смазвам,защото те маслените пари и без това го смазват идеално и си работи безпроблемно.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за качествено промиване - корселин му е майката...

Ако сте мераклии може и да му подадете ток, за да отвори клапите и да влезе навсякъде препарата..., ефекта е за няколко месеца.

Ради му е намерил цаката - разглобява го на съставните части за по качествено изчистване, и което е по-важно - после си го сглобява(напук на това дето някой твърдят че не бива да се раглобява никога...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

WD-то нали се води смазка? Иначе е добре да се ползва молибденов спрей вероятно :flipoff:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе газта си има характерен мириз. Това WD мирише на някакъв миещ препарат... :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се промие тогава с ВД 40, после може да се пръсне с грес на спрей, за да остане смазано иначе ВД- то смазва , обаче изсъхва бързо.

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е хубаво да се смазва защото полепва прах после и в крайна сметка запича и почва да работи лошо. Затова с WD спрей е напълно достатъчно да се промие, ако имаше нужда от смазка покрай затварящия механизъм немеца щеше да сложи ;). Единствено е добре да се смазва роторчето или постъпателния механизъм (зависи какъв тип е ст. моторче), но за да се направи е необходимо да се разглоби на съставните му части както го прави Radi_b4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко лаишки въпрос.....ама да попитам....без да се разкача моторчето и се напръска отгоре-отгоре с вд-40 има ли смисъл?, и ако да - къде се пръска /става въпрос за железния модел/?

Редактирано от mashsh
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да се почисти трябва да се свали - по мързеливия начин нищо няма да стане :lol: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля нистина да взема да го откача от маркучите и буксата, и да го потопя цялто във вд-40 и да го разбландикам 10тина минути? Как ви се струва?

С АБК двигател съм.

Имам и няколко въпроса:

-Тези 10-15 минути достатъчни ли са?

-След това колко време трябва да мине за да го монтирам пак?

-Има ли нещо специално за което да внимавам?

- Дали изобщо проблема ми е от стъпковия мотор - когато взех колата от лятото до сега съм забелязал че оборотите не играят, обаче когато сам спрял на празен ход и припомпвам по енергично педала на газта / примерно до към 150/ оборота/, като че ли оборотите падат за секунда и се нормализират пак на 900 (това и при загрял и при незагрял двигател).

- Когато съм с загрят двигател и съм изключил двигателя, след 5 мин. задължително паля с леко подаване на газ.

- От лятото когато взех колата до сега съм минал почти 14 000 км. и на дълъг път или при скорост в града около 50-60 само 3-4 пъти ми се е случвало за част от секундата едно такова усещане - че забива колата при подаване на газ.

- Чува някакво виене на празен ход, което изчезва, при подаване на газ.

- От 2 седмици от както се затопли ми се струва че оборотите играят понякога на празен ход (3 пъти в задръстване при загрят двигател), но в границите да кажем +/- 50 оборота - стрелката едвам потрепва.

Имам чувството че проблема ще се задълбочи обаче... а скоро мисля да слагам и ГИ, дали пък няма да влезна в някви филми ? :lol:

Лятото и есента бях 2 пъти на диагностика - никакви грешки.

Свещите съм ги сменил есента, в старите имаше още доста живот.

Филтри сменям редовно, въздушния не бяше много замърсен и на 2-те му смени до сега.

Карам само бензин омв-95 нормалния.

Благодаря на отзовалите се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята за почистването е да накиснеш само пътищата от където чрез минаващия въздух се регулират оборотите. Затова е необходимо да се свали и да се напълни вътре с WD спрей или кореселин и да се остави да постои малко. Това се прави няколко пъти докато спре да изтича мръсотия от вътре. Ако искаш да му направиш пълна профилактика, трябва да направиш това, което прави Radi_b4 - да го отвориш, почистиш и смажеш, НО трябва да знаеш какво правиш, за да не бъде следващия ти въпрос "откъде да си купя друго ст. моторче?" :smilie_colors1: . Оборотите може да играят от доста места - неплътност в с-мата (спукан/сцешен/скъсан гофриран маркуч или някой от вакуумите), износване на потенциометъра на дебитомера в областта на ниските обороти, т-датчик на ЕКУ-то, л- сонда и т.н. - това са все неща които са предъвквани сума пъти в различни теми. Така, че не е лошо да ползваш търсачката и да попрочетеш малко :rolleyes: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега VBI, благодаря за отговора, наистина не обърнах внимание на по-точното обяснение по горе в темата. Иначе съм изчел доста теми по проблемите с оборотите, но на 99 процента симптомите при колегите са играещи обороти в някакъв огромен диапазон, пък аз до сега не се бях замислял сериозно, ама както писах ми се струва че проблема за в бъдеще ще се задълбочи / по - скоро ще изникне :smilie_colors1: /. Може би другата събота/неделя ще започна с профилактиката на стъпковото моторче, но ще се въздържа от разглабяне:rolleyes: Още веднъж - мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

здравейте

имам следния проблем:

напоследък ми се случва,като карам и изключа от скорост държи 1000 оборота,което се коригира с подаване на газ 2-3 пъти.

На какво може да дължи това според вас?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от TPS-a - да не включва всеки път като отпуснеш педала на газта :rolleyes: . Виж дали при изключен двигател като с ръка подаваш газ директно на дроселовите клапи и пуснеш жилото се чува едно "цъкане" със закъснение от около 1 секунда. Ако не "цъка" всеки път може да се наложи да регулираш първа клапа на дросела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте

имам следния проблем:

напоследък ми се случва,като карам и изключа от скорост държи 1000 оборота,което се коригира с подаване на газ 2-3 пъти.

На какво може да дължи това според вас?

Първо пиши с кфа горивна система си - карб ,моно и т.н. Прави го на газ ,бензин и т.н.

Освен това 1000 об. на празен ход си е долу горе нормално , пък и оборотомерите в таблата

не са на 1000 % точни.

Редактирано от и.николов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо пиши с кфа горивна система си - карб ,моно и т.н. Прави го на газ ,бензин и т.н.

Освен това 1000 об. на празен ход си е долу горе нормално , пък и оборотомерите в таблата

не са на 1000 % точни.

моноинжекция е,на бензин го прави,газова нема.До преди 2 месеца почна,иначе 800 точно ги държеше

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...