Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

Да може да се окаже че дюзите са прокапвали и това дави мотора.А относно налягането в главата - не изпусна ли бензина от главата(развивам една тапа за да падне налягането) изобщо не запалва - що така незнам :hilezh: .

Направих една проба преди малко.Докато работи на газ с изключена помпа сложих релето за да я включа - изгасна на момента.Дали дюзите пропускат и се дави или налягането на бензина пречи на клапата?

Стъпково моторче имам и за сега ми държи стабилни ниски обороти с изключената помпа(поне при тестовете снощи и днес не ми е гаснала).Само като включа климатика оборотите падат с около 100-150,а преди да сложа газта беше обратно - вдигаха се.Но и на това вероятно ще му се намери проблема.

Дюзите са ти заминали и отварят на по ниско налягане за това ти меша газ и бинзин,и дави двигатела.Този KJ-стоп е направен така ,че налягането към дюзите да бъде по малко за да не отварят и да не се мешат двете горива.За това при теб дилемата или нови дюзи или спиране на помпата и махане на KJ-стопа,а като го махнеш правиш схемата на Цецо за оборотите ,в последстие доусъваршенствана от Вальо и си ти само газ :flehan: .Междудругото Вальо как се държат оборотите с новата схема аз я направих на платка,но нямам време да я сложа и ми е интересно след месец изпитание при теб на ААД-то и АЦЕ-то как се държат тия пусти обороти.

Редактирано от krassi_110
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще кажете за ел.клапан(за бензин) на обратното гориво? Той да задържа налягането в системата докато съм на газ. Логиката е да оправи проблема до голяма степен, но някой пробвал ли го е?

Ако се сложи електрически бензинов клапан преди дебитомера и да не връща горивото към резервоара,когато си на газ дали ще се получи нещо,все ми идват едни странни размисли и страсти.Чудя се какво ще стане с бензина в дебитомера,ще си стои там или ще се изпишка презз дюзите.Стават много релета и електроники по системата,но нали търсим вариант :flehan:

И аз си помислих теоретически,но практически няма как да го пробвам.Става много електроника,притеснявам се да не си направя проблем с газовата,че е цяла паяжина откабели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така връщам се от гаража където няколко часа си играх с колата.Резултата е следния:

Мерих наляганиата в двете камери на главата,в долната е 5.6бара ,а в горната 6.2бара. Това докато работи на бензин.Включвам Кj-стопа и мотора гасне след две секунди.Опитвам да паля на газ - неще.Махам гумения маншон и пали от раз.Наляганията са все същите - как тогава гасне на бензин?

Правя друг опит - махам една по една дюзите и паля на бензин на 3 цилиндъра.Включвам Kj-стопа и всяка от дюзите спира да пръска.Е малко прокават обаче.

И за да съм напълно сигурен че капещите дюзи не давят мотора наравих следното - извадих и четирите дюзи и запуших отворите в колектора( е сега вече няма как да давят мотора ) и опитах да запаля на газ с монтирана клапа,включена помпа(за да има налягане в главата) и сложен гумения маншон.Е пак удрам на камък.НЕ ПАЛИ.Вече съм бесен.Махам релето на помпата за да няма налягане и пак не пали.Махам гумения маншон и пали от раз.Развих всички тръбички от главата за да изтече всичкия бензин и клапата да остане напълно свободна.Е така вече запали и работи перфектно.Докато работи на газ за проба сложих релето на помпата и веднага угасна.Защо толкова пречи това налягане в главата?

И накрая още едно въпросче.Какъв трябва да е диаметъра на отвора на плочката?Моята плочка е с ф30мм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не ти сработва "байпаса". Като падне съвсем налягането просто се вдига нагоре клапата и има достатъчно въздух за да работи на газ на ниски обороти, без да се дави. Пробвай това, което ти писах - мушни маркуча от байпас-а директно в гофрирания маркуч и запуши отвора на плочката. Така ще се локализира дали проблема е в изпарителя или в плочката.

@krassi_110: работи чудесно на ниски обороти, единствено при климатик се връщат малко по-бавно в движение. Другото, което писах и в темата е, че трябва след като се превключи от бензин на газ, след малко да се спре на място да се върнат оборотите и после всичко е ОК.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр колеги може да не е точно тук мястото-но имам едно Ауди 100 2.0 ААД-което на газ си работи перфектно(така го взех)всичко му е направено както трябва по газта(поне така мисля)на бензин пали от втория път винаги само като позагрее малко по трудно пали на бензин-а на газ няма никакви проблеми пали си върви си нне губи обороти(много рядко)гърмяло е само един път за 40000 км и то заради свещите!Та проблема е че много гори тая пущина оня ден пак я засекох 16 газ градско(в малък град без задръствания)и 10 извънградско !Каквито и настройки да и правя се е толкова-на газанализатора всичко е перфектно-върви си супер нормално-никакъв дерт-дали може да е от ланда сонда като сам на газ или тя не играе-или някой да ми даде някаква насока!

post-38494-0-03529200-1316259440_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми зареждам за 20 лв и колкото мине докато свърши-по принцип съм я оставил на бащата а той не я натиска и извънградско пак с една бутилка 42 лтр минава 410-415 км-а градско последния път(вчера 20 лв -105 км :zustimm: При тези цени вече на газта май ще заминава на отпадъци тая кола-жалко че е напълно технически изправна:zustimm:((

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се плаши колега,има коли и с по голям разход на газ,ако падна на 17/100 градско се радвам.Да те питам от каква газстанция зареждаш и колко засичания си правил.Като се кара на малки разстояния разхода е висок.Колегата VBI има същата кола като твоята със същия мотор,изчакай неговия отговор.Не говори за вторични суровини,че ти трябва да платиш и данък,дето си изкарал някой УЕВ :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ VBI - Коя е окончателната схема за която говори Краси??? Много станаха, и нещо вече не знам кое работи на АЦЕ :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ VBI - Коя е окончателната схема за която говори Краси??? Много станаха, и нещо вече не знам кое работи на АЦЕ :bia:

Ванка,малко по назад в темата има една схема с дйод за нея става въпрос.Тези дни ще я монтирам и ще пиша и аз за това как се държи АЦЕ-то,ти видя че до сега съм с най първата схема от първа страница,но има леко клатушкане на оборотите и много интересно се получава,че това е отвреме на време, примерно паля оборотите бетон след 10мин.гася купувам си нещо паля те започват да играят,малко нали но пак си играят :stupid: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ VBI - Коя е окончателната схема за която говори Краси??? Много станаха, и нещо вече не знам кое работи на АЦЕ :stupid:

Става въпрос за ВАРИАНТ 1 на схемата.

@Ivan80bg: причините може да са доста, но като за начало се увери, че загрява както трябва (термостата дали е в ред) и дали са в ред мембраните на изпарителя. Аз карам същия двигател и в градски условия с 50% пуснат климатик (в едната посока) в София разхода ми е 12-13/100. Аз карам на по-дълги разстояния обаче 20+ км в едната посока. Това, което правя е сутрин и вечер след работа да я запаля на бензин и да поработи поне 2 минути за да позагрее. След това минавам на газ. Ако я палиш направо на газ сутрин и вечер в първите километри ще гори доста защото е студен двигателя и това ще обясни високия ти разход. Все пак дай повечко инфо - има ли KJ-stop, ТАП, върти ли помпата на инжекциона докато си на газ?

Винаги зареждам бутилката догоре и допълвам - така я засичам. Метода да сипваш по 20лв и да чакаш да свърши газта не е точен защото винаги остава газ в бутилката и количеството е различно в зависимост от външната температура. Най-сигурно е с пълнене на бутилката.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паля на бензин и след около 30 сек минавам на газ-помпата на върти на газ за к jet стоп незнам дали имам изпарителя преди 35000км като я взех беше нов!Значи казвате че на газ тя ланди сонди не играят?Странното обаче че на бензин май е икономична защото с 20 лв паля сутрин от май месец-(като е загряла паля на газ)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то с 20 сек. само за първоначално палене е ясно, че няма да харчи бензин :hilezh:. Просто много малко я оставяш да работи на бензин и изпарителя е студен - от това ти е по-висок и разхода на газ. Оставяй я на място да поработи поне 2-3 минути преди да минеш на газ или я покарай 1км. После пак засечи колко гори.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших да си направя един експеримент с моята газова.Махнах клапата, за да видя как ще работи мотора без нея.Държи си 1000 оборота на свободен вход, но понякога,много рядко,като спра на светофар, започват да се вдигат на 1500 или падат на около 800.Когато е на 1500,като затворя предния капак или вратата,оборотите падат на около 700 и после отиват на 1000.Предполагам тук причината е някъде в изпарителя :zustimm: или стъпрковия мотор :hilezh: .Преди година и половина 15 000 км съм сменял мембраните.Има и нещо друго поддържам скорост от 50 км/ч,като педала на газта ми стои само в едно положение.По едно време има леко ускоряване,след това забавяне-според мен се менят оборотите,но каква е причината и аз незнам,чудя се да нося ли изпарителя за чистне с ултразвук и нова мембрана/основен ремонт,струвал 60 лв/ :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светльо, какво стана с газовата. Аз пробвах да покарам с махната клапа на дебитомера.Колата стана много тромава,може би защото влизаше по-голямо количество въздух.Сложих клапата и колата стана по пъргава.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да регулираш изпарителя ако караш с махната клапа на дебитомера, както си се сетил и сам защото влиза повечко въздух и сместа става бедна. Отделно трябва да махнеш и "байпас-а" за ниските обороти. Не рядко се налага да намалиш малко входящия отвор на тръбата на въздушния филтър. Не си струва да си разбъзикваш настройката на изпарителя за едната проба :hilezh:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах си работа и се занимавам с глупости.Пробвах заради Светльо,нали беше казал ,че колата е по тромава,като махне клапата и ако си направи точните настройки с клапа на дебитомера,дори няма да усети разликата бензин/газ или да бъда по точен ще е минимална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светльо, какво стана с газовата. Аз пробвах да покарам с махната клапа на дебитомера.Колата стана много тромава,може би защото влизаше по-голямо количество въздух.Сложих клапата и колата стана по пъргава.

Карам си така без клапата.Така мотора е много по пъргав от колкото с клапата(ако вобще успея да я запаля с нея).Изобщо не правя разлика от вървенето на бензин.Вече ми писна да се занимавам с регулировки и си карам така.Миналата събота и неделя бях свободен и се отдадох изцяло на опити да карам с клапата.Резултата е нулев.Само изхабени нерви и пари за газ.С пълна бутилка (а тя е малка 20литра събираща 19литра)минах 90 километра с клапата.Но за да работи с клапата бях развил главата на дебитомера и я повдигнах негоре за да не причи иглата.Е вобще не ми хасеса вървежа на колата както и да регулирах сместа.Отново си махнах клапата и си карам така.Разхода на газ без клапата е 12-13 градско и 8-9 извън градско.Направо съм отчаян вече.Какво ще се прави на зима като паднат температурите под нулата.Ще трябва да карам само на бензин.

Между другото на баща ми Голф 2-ката(1.8 карбуратор) втора година се кара само на газ,зимата и в най големите студове пали докато я чукнеш на газ и работи добре(аз съм слагал газовата и поне с нея няма проблем).Дано и Аудито пали в студовете.

От няколко сутрини насам ми пали докато чукна.Стува ми се че петата дюза помага за това.Някоя сутрин ще я извадя да видя дали пръска.

Другата събота на Есенния събор ще се видим на живо и ще споделим опит с газовите :nixweiss:

Редактирано от swetli4ko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах си работа и се занимавам с глупости.Пробвах заради Светльо,нали беше казал ,че колата е по тромава,като махне клапата и ако си направи точните настройки с клапа на дебитомера,дори няма да усети разликата бензин/газ или да бъда по точен ще е минимална.

Да ама при мен не прави разлика бензин/газ без клапата.Даже като че ли на газ върви повече.С клапата не върви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен зимата пали много лесно на газ,тъкво влиза в течна фаза докато загрее :nixweiss: за разхода,няма какво да говорим,убийствен е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен зимата пали много лесно на газ,тъкво влиза в течна фаза докато загрее :nixweiss: за разхода,няма какво да говорим,убийствен е

Дори и 20/100 газ е по добре от 15/100 бензин - щото миналата зима под 15/100 бензин не съм падал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Има развитие по роблема ми.Вече карам на газ с клапата на дебитомера.

Днес ходих при газаджия в Разград.Пича се оказа доста добър.Само докато отворих капака и той вика:"тая плочка май е туркиш а?".Свали щутцера по който се подава газта към плочката и влезе в гаража(чух звук на дрелка).През това време аз монтирах клапата на дебитомера.Като се върна сложи щутцера и вика пали.Чукнах ключа и заработи.Той вика"на газ ли си?",гледам ключа - на газ е,и мотора работи перфектно.Изгасих и пак запалих.Направо не можех да повярвам че съм на газ с клапата.След леки донастройки на сместа колата върви перфектно на газ и работи добре и на бензин.Явно имало хора които си разбират от работата :):):) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е добра идея да я разпробиваш сам - вакуума, който се гони за да изравнява налягането към мембраната е доста прецизен. По-добре е да си вземеш готова плочка с "байпасен" извод. Иначе рискуваш въобще да не можеш да регулираш ниските обороти.

Като не слушаш ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бравоооооо :bia::bia::)

И аз да се повхаля,сложих си нови дюзи,които взех на старо 5 лв бройката :) от един Пасат с мотор 9А като смъкнаха дюзите от колата имаше още бензин по тях и не е карана на газ.Нямам думи какво ускорение има сега :) ,но бензина свърши :) .Ще пробвам сега докато карам на газ и работи помпата дали ще свършва бензина

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема нее бил в това че аз съм пробивал плочката(байпасния отвор който пробих си е на мястото).

Оказа се че заводкия отвор за притока на газта към плочката е бил малък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...