Vankata_84 Публикувано 11 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2012 -Ако мапа дава високи стойности, какво би станало ако намалим захранването със стабилизатор на напрежение(направи си сам имат готови евтини решения)? Поне сега си спирам потенциометъра и като паля на бензин имам грешка явно....Поведението на колата е по-лошо от това с мапа. Адаптира много по трудно.-Какво би станало ако вържем в абсолютен паралел мапа и потенциометъра, но на мапа сложим диод с който той да стабилизира нещата(така да се каже той да води горната граница, а потенциометъра да сваля по-плавно напрежението)? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
androalex Публикувано 11 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2012 Публикувано 09 януари 2012 - 23:09Здравейте, колеги! Имам абсолютно същия проблем като на колегата, сутрин при минусови температури не ще да пали ,после пали целия ден.Понякога успявам да запаля на газ ,а няколко пъти по инерция на скорост на бензин и след като веднъж запали после няма проблеми. Първоначално когато дам контакт завърта не припалва и губи всички признаци ,че ще запали .Много неприятно, добре че във Варна засега е топло,иначе при +5 градуса пали нормално. Помагайте! Благодаря! Може би не е за тук , но при двигатели никой не отговори , но пък съм и на газ , така ако някой знае нещо по въпроса нека пише.Благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 12 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2012 (Редактирано) Не пали на бензин или на газ? На газ е нормално трудно да запалва защото е студен изпарителя. Винаги трябва да се пали първо на бензин.Ако проблема е на бензин и е свързан с температури под +5С, причината може да е в т-датчика на ЕКУ-то (замери с мултицет какви съпротивления дава при различните температури) или в старт-дюзата - запушена/изгоряла/скъсани кабели на куплунга.Все пак не е лошо да кажеш за какъв двигател става въпрос Редактирано 12 Януари 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
androalex Публикувано 12 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2012 ACE е мотора и обикновено гася и паля на бензин , но както казваш под +5 градуса не пали или пали много труудно . По ми се вярва да е от дюзата , защото съм успявал да запаля направо на газ или по инерция на скорост на бензин. Как се чисти дюзата? Че нали цяло лято не се ползва и има голяма логика да е от нея. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 12 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2012 (Редактирано) Все пак първо огледай кабела, който влиза в куплунга и под гуменото маншонче - често се къса и от това не работи. Друг чест проблем е белия (отзад на главата) т-датчик на ЕКУ-то - от него зависи дали ще пуска гориво старт-дюзата и по-важното колко да обогати горивото при палене. Мери се лесно с мултицет - има сравнителна таблица тук във форума при какви температури какви стойности да дава.Старт-дюзата рядко се прецаква. Редактирано 12 Януари 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
androalex Публикувано 12 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2012 Както винаги , отговаряш абсолютно компетентно и логично.Благодаря много, дано ми остане време тия дни да погледна дзвера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 23 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2012 (Редактирано) Има положително развитие по темата с МАП-а . Пробвах доста схеми, свързани със забавяне на показанията на МАП-а, коригиране на на ниските нива и т.н., но резултата беше, че често гасне след изключване от скорост или задържа оборотите до около 1800 и не ги връща докато не спре колата на място. Причината за всичко това е, че показанията на МАП-а се различават доста в обхвата под 2000 оборота, вкл. и на ниски обороти. Освен това МАП-а е доста "бърз" като показания и дори най-малкото мърдане на педала на газта предизвиква рязка смяна на стойностите - това нещо го няма при оригиналния потенциометър на дебитомера защото клапата, към която е вързан го прави доста по инертен. Рязката смяна на показанията на МАП-а особено при връщане на газта се отчитат от ЕКУ-то като режим "спускане на скорост", което води до задържане на оборотите до около 1800. Отделно МАП-а при връщане на педала на газта подава стойности от 0.2-0.3В, което за ЕКУ-то означава "пропадане" на клапата под необходимото ниво. Поставих допълнителен ТПС, забавих стойностите, повдигнах нивото от МАП-а, но от време на време гаснеше. Това ме наведе на мисълта, че ако се коригират показанията на МАП-а само с дискретни елементи не могат да се уцелят всички режими, което води до нестабилен празен ход. С една дума както бях писал по-горе възможностите за излизане от ситуацията са две:1. Разработване на контролер, към който да се свърже МАП-а и коригираните стойности да се подават на мястото на потенциометъра на дебитомера към ЕКУ-то. Това ще отнеме доста време и средства за да се направи както трябва - братушките имат подобна разработка, но ползват собствен МАП и софтуер.2. Използване на вградените средства за регулиране на ниските обороти от ЕКУ-то на база функцията Принудителен Празен Ход, като регулирането да става чрез спиране/пускане на сигнала от скоростомера към 2-ро краче на ЕКУ-то - това е варианта, който проработи както трябва .За 2-рия вариант (освен МАП-а разбира се ) е необходим датчик на скоростния лост, който да отчита положението му, когато е на свободна "0" скорост и евентуално 2-ри ТПС, който при връщане на педала на газта в отпуснато положение да коригира показанията на МАП-а на 0.5-0.7В. Необходимите елементи са микроключе за допълнителния ТПС (купих го от Конрад) и два стандартни магнитни датчика от СОТ, но за метална външна врата, които да се монтират на скоростния лост и да прекъсват сигнала от скоростомера към 2-ро краче на ЕКУ-то, когато скоростния лост е на свободна "0" скорост. Какви са ми впечатленията - всичко работи както трябва и оборотите са стабилни . Докато е студен двигателя при отпускане на педала на газта, мърдат няколко пъти с около 100 оборота и после заспиват . При загрял двигател и изключване от скорост се връщат плавно за 1-2сек. до около 850 и замръзват .Тестовете досега минаха успешно - направил съм снимки, които ще пусна при първа възможност. Редактирано 23 Януари 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
denev Публикувано 23 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2012 Браво колега ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 23 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 23 Януари 2012 Ето обещаните снимки и начин за монтиране на МАП-а и датчиците в темата ми за ст. моторче: ЦЪК Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
swetli4ko Публикувано 20 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2012 Да повдигна малко темата че скоро нее писано в нея.Имам едно проблемче с газовата.И това е често гърмене.Гърменето се случва най вече когато съм на 1-ва или 2-ра предавка и рязко подам газ да ускоря.Случва се само при рязко подаване на газ(това при зимни словия - буксуване или въртене на колата в снега ).При нормално каране нямам никакви проблеми с газовата.Но реша ли да се покефя в снега и си гърми от време на време.Това не ми създава проблеми с дебитомера защото съм разхлабил скобите на гумения маншон и той просто си излиза като гръмне,но е неприятно все да го оправям след гърмежите.Също така и паленето на топъл мотор е малко трудно.Първия път чуквам ключа - пали и угасва.При втори опит върти 3/4 секунди докато запали - всякаш се дави.Според мене има нужда от регулировка на газта.Но дали ми е бедна или богата сместа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 20 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 20 Февруари 2012 По-скоро е бедна щом гърми. Другата възможност е недостиг на гориво - отвий поне половин оборот кранчето за газта към плочката. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 21 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2012 Днес ми хрумна една идея и реших да я изпробвам.Взех старата клапа на дебитомера,която беше леко крива и я поогънах малко едната страна да е нагоре,за да има малка фуга.Целта ми беше да направя така,че с изключена бензинова помпа,двигателя да не гасне,но в случая да си работи нормално и на бензин.След 15 минутни настройки само с огъването на клапата, успях да я накарам да работи нормално на бензин и на газ с изкл помпа.С нормалната клапа,като работи на газ и като изключа помпата и след 20 секунди угасва,а с кривата изминах около 5 км с изкл помпа и държеше 1000 оборота,дори като я оставях на свободна скорост.На бензин също държеше обороти но стояха на 900,не на 1000 както преди.Утре ще покарам отново и ще пиша как се развиват нещата, ще направя и снимка на клапата как съм я изкривил и колко. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 21 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2012 Пак ще гасне - трябва да караш над 20-30мин за да "олекне" клапата, зависи как ти държи възвратния клапан на помпата и какво е състоянието на дюзите. Няма начин да накараш двигателя да работи добре на бензин с крива клапа - ЕКУ-то ще мине в авариен режим. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 22 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2012 Ами щом гасне след 30 сек като се изключи помпата,значи или клапана или дюзите вече не са много в ред,но ще проверя това.Как ЕКУ ще разбере,че клапата е леко изкривена,ще влиза друго количество въздух тя и няма да е в определеното положение ли? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 22 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2012 Днес отново се убедих,че ,дори да има малка кривинка,гънка или да е леко крива клапата,мотора започва да глъхне и впоследствие да гасне.Засега моята е добре,понеже не съм гърмял,но за всеки случай трябва да видя от какъв материал да си направя малко клапички да имам и да раздавам на закъсалите.Днес като се заслушах вниматнелно, чух как постоянно ми работи бензиновата помпа,дори когато съм на газ.Уж имам KJ-стоп,но помпата работи постоянно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 22 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2012 Уж имам KJ-стоп,но помпата работи постоянноТочно това му е идеята на KJ-стоп-а, помпата да върти докато от ерн е спряно горивото към дюзите. Така плунжера не олеква и компютъра си работи без да набива грешки. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 22 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2012 (Редактирано) Ами аз не се изказах точно,имах предвид,че като е на газ, звука е същия,като работи на бензин,предполагам, че на моменти или трябва да спира или да работи с по ниско налягане и тогава оборотите ще се чуват като са по малко,но просто няма промяна в звука.помпата да върти докато от ерн е спряно горивото към дюзите. Това съкращение ЕРН,какво значи?Аз мисля,че постоянно има налягане на бензин към дюзите и затова, ако са неизправни попикват бензинец. Редактирано 22 Февруари 2012 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 22 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2012 (Редактирано) Правилно ти работи KJ-stop - помпата върти непрекъснато със същите обороти както и на бензин. Цецо е обяснил какъв е принципа на работа. ЕРН е Електрически Регулатор на Налягането - намира се отстрани на главата на инжекциона, куплунга е с 2 кабела. KJ-stop се връзва само към ЕРН - няма как да регулира оборотите на помпата на инжекциона, но спира притока на гориво към дюзите. Дори и да са много повредени дюзите ако е изправен ЕРН просто ще изчезне бензина по тръбичките от главата на инжекциона до дюзите, но налягането ще си остане и съответно ниските обороти ще са екстра на газ. Бензин не би трябвало да харчи докато караш на газ освен по време на превключването от бензин на газ. Редактирано 22 Февруари 2012 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
swetli4ko Публикувано 22 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2012 (Редактирано) Отначало и аз бях с KJ - stop ама май изгорих едни ЕРН,щото спря да гасне на бензин като го включа.Сега махнах KJ - стопа и изключвам помпата като съм на газ.Нямам никакви проблеми с тихите обороти на газ,дори и седмица да не си включа помпата.И нямам грешки в компа(закачам я на диагностика редовно и няма грешки). Редактирано 22 Февруари 2012 от swetli4ko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 22 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2012 (закачам я на диагностика редовно и няма грешки).До колкото си спомням при всяко гасене/палене компютъра се ресетва и не помни грешките натрупани по време на работа. Единствения начин за проверка е да се покара колата и да се закачи на VAG COM без да се гаси мотора. Иначе е напълно възможно KJ stop-а да изгори ЕРН все пак го натоварва доста повече от колкото когато регулира налягането при работа на бензин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veselin velchev Публикувано 22 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2012 До колкото си спомням при всяко гасене/палене компютъра се ресетва и не помни грешките натрупани по време на работа.Компа се ресетва когато се откачи едната клема на акумулатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 23 Февруари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2012 Ми не е задължително, на моята ААД се ресертваше сам при всяко гасене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 23 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 23 Февруари 2012 Моето AAD си помни грешките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rumen 140ps Публикувано 25 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2012 зравеите имам едно б4 2.0 16v което има нужда от гас . за6тото с тоя бензин е много зле,оба4е никои не иска да я слага за6тото не ставала , или ставала обикножена газова оба4е 6те работи 6 месеца и се скапвал процесора на колата и от там запо4вали гармежите и падала голяма веселба.или някъв газов инжекцион за 1800 лв.което е неретабилно и 13\14\100 бензин градко съ6то не е добре. даите мнение какво да правя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 25 Февруари 2012 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2012 От къде си колега? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване