Jump to content

Студения старт?


daks

Студеният старт  

85 гласа

  1. 1. ?? ?????? ?? ?? ?????? ????????? ??? ???

    • ?????? ????? ????? ??????, ???? ??????.
      55
    • ???? ?? ?????, ???? ? ??? ?? ??????????.
      17
    • ????? ?? ??????? ????????? ?? ??????? ???????????.
      3
    • ?? ???? ??? ? ??????????
      10


Recommended Posts

Според мен ти вече си дал (напълно верен) отговор:

Чел съм преди години в една брошура изготвена от инжинерите на ШЕЛ, че оптималният вариант е след запалване на студен двигател да се изчака най-много минута и да се потегля, тъй като работата на място не е достатъчна за хубаво разбиване на маслото и смазване. Не знам дали да им вярвам, но аз обикновено точно така правя...

А на кого да вярваш? На това, което ШЕЛ са написали или това, което някой в някакъв форум, някъде из интернет е написал по темата, което е чул от комшията, който бидейки по-убедителен или по-възрастен шофьор му е повлияло и трогнало?

Аз предпочитам да се осланям на (по-) точните източници. Ако може и да са немски - най-добре. А точно такъв в случая има и се казва ADAC или най-големият автомобилен клуб в Европа. Те са казали абсолютно същото, което и ШЕЛ са написали на брошурата, която ти е попаднала: палиш, изчакваш време колкото да си закопчаше колана и пипнеш парното/климатика/климатроника и тръгваш. Бавно! Сменяш предавки при максимално ниски обороти!

Имай предвид това, че ти имаш на таблото термометър за маслото, но не и за водата, която (обикновенно) загрява доста по-бавно. Тоест не бързай да качваш обороти дори и след като маслото показва 90 градуса Целзий!

Това е моето мнение по въпроса, но точно защото както и ти сам каза е имало вече доста разногласия по въпроса, не искам да ангажирам абсолютно никой с него. Дори и теб :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..

Германците точно така карат.Питал съм двама и двамата ми казаха че:"паля и тръгвам, защото работата на двигателя на място струва пари и замърсява безмислено околната среда"

Тия шваби бре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ти вече си дал (напълно верен) отговор:

А на кого да вярваш? На това, което ШЕЛ са написали или това, което някой в някакъв форум, някъде из интернет е написал по темата, което е чул от комшията, който бидейки по-убедителен или по-възрастен шофьор му е повлияло и трогнало?

и тръгваш. Бавно! Сменяш предавки при максимално ниски обороти!

Тоест не бързай да качваш обороти дори и след като маслото показва 90 градуса Целзий!

При мен пък е още по-улеснено впредвид действията на мултитроника. Той изобщо не се нуждае от високи обороти. Мога цял ден да карам из града без да превиша и 2000 об./мин. От 0 до 120 км/ч. са достаъчни точно 2000. Само май турбото си се товари в това време.

Иначе онези от Шел дори бяха написали, че всяка една минута работа на място при студен старт износва двигателя колкото 100 км. пробег. :rolleyes:

Хубаво за мотора било също максимално бързо да достигне работна температура след старта. Това можело по-лесно да се постигне ако се изкачва лек баир. Не било полезно да загрява в супер олекотен режим, а трябвало да е леко понатоварен.

Едва ли можем да уцелим перфектния режим, но поне за ориентир може да се ползват тези съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По пътя на логиката дали е бензин или дизел и дали е лято или зима колата трябва да си поработи 1-2 минутки на празен ход.Аз като я изкарам от гаража,докато заключа и си избера каква музика да слушам то са минали 1-2 минутки.След това 15 минутки поне я карам много леко,почти не и давам газ.За мен това е правилното.

Иначе това,че като работи на празен ход дълго време няма пълно смазване и пълно изгаряне си е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой би ли обяснил каква е разликата за двигателя от работа на място и в движение, освен едни 1000+ оборота. За скоростната кутия ясно. На място колата харчи около литър на два часа /цитирам по памет/, студена кола на 3000 оборота харчи 25+.

ПП: Как карате 15 минути без да давате газ? Ако се наложи да понатиснете колата, пускате авариики и спирате ли?

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе Марто, естествено, че има разлика между двата режима. На място моторът едва мърка и му се подава смешно количество гориво, а както знаем горивото (особено нафтата) си е смазка. В движение през мотора минава в пъти повече гориво и така се смазва далеч по-добре. А без да се подава много "газ" си се кара съвсем спокойно,... особено един дизел. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kак реагирате, ако:

1. Застигнете пушещ камион пренасящ боклук и за да го изпреварите трябва да изфорсирате колата?

2. Как реагирате, ако брояча на светофара показва още 5 секунди /зелен сигнал/ и за да преминете през кръстовището трябва да изфорсирате колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kак реагирате, ако:

1. Застигнете пушещ камион пренасящ боклук и за да го изпреварите трябва да изфорсирате колата?

2. Как реагирате, ако брояча на светофара показва още 5 секунди /зелен сигнал/ и за да преминете през кръстовището трябва да изфорсирате колата?

1. Необходимо е форсиране, само ако колата е бензинова. :)

2. Скачаме на спирачките, а не се опитваме да минем на тъмно жълто, щото винаги може да попаднем на голфаджия тръгващ на -2 секунди, от другата страна на кръстовището. :gmorning:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За скоростната кутия ясно.

Кое е ясно ве, четем тая тъпа тема, четем и не моом повярвам, че толкова време никой се не усети ква тъпня е специално частта за скоростната кутия, че на място вииш ли киснела неподживно. Аве тчшшшш леко недочелите и недоразбралите, първичен и вторичен вал на ск кутия да сте чувалЕ? Явно не сте. Само ше ви споделим да си знаете, а и да ви предпазим от бъдещи писания на тотални безумия. Първичния вал, винаги, ама абсолютно винаги се върти когато работи двигателя.

Тва е форума пуснал най-мнооо безумни градски легенди, заклеАм се! :gmorning:

И по темата: зимата 20-30 секунди винаги я изчаквам на място си "окашля гърлото" Ся лятото, чакам да ми качи нивомера на бензина до актуалното ниво ни горивото ~10-15 секунди и тръгвам.

Редактирано от KYPO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И колко е студен "студеният старт"? +30+15+50-5-15-25 градуса?
Признал съм те ... изрод :bia::D
Тва е форума пуснал най-мнооо безумни градски легенди, заклеАм се! :bia:
:D Пич, само се замисли от къде тръгна разговора, до къде стигна... чакай да зачешат деференциала сега....Аз не я чакам по принцип. Противно ми е... спомням си за едно време, като се качехме в москвича и баща ми го чакаше да загрее ... в къщи - пуснеш телевизора от стабилизатора ... чакаш ги да загреят ... :bia: Щъкнеш котлона да си стоплиш обяда на "мечта" та ... чакаш да загрее ... Чакаш... бойлера да стопли вода... бързонагряващи.... Глупости.Паля и изчезвам. Като позагрее в движение, мини ако искаш на газ, това е друго.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В анкета го няма най-компромисния начин - бързане/добро за днигателя - палене, тръгване и каране само на ниски обороти докото стрелката за температурата не отлепи - след това вече може да се натовари двигателя /ръчка/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако искате изобщо не си палете двигателите......,бутайте ги талигите,или впрегнете един конь отпред(може и магарИ) :steinigung: ,така всякакви тръшканици как и защо изфирясват като варианти.

Лично аз(ЛИЧНО) зимата ,около и под нулеви температури винаги държа на място минута-две-пет,сега в жегите паля,гася и тръгвам на секундата :respekt: .Всеки си действа според личните теории и мотивация,някой заради техниката,друг заради екологията,трети заради комшията(да го опуши,щот оня снощи ми е...а мамата с тая чалга/сепултура),четвърти щот така казва Производителя.....,пети заради сичко това накуп и още нещо незнайно и ново като мотив :hilezh: .

Ду ит лайк ю уонт ит :lol:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно не може ни се отрече,нация от индивидуалисти сме,ама от оня кофти сорт индивидуалисти :hilezh: .

Една такава елементарна темичка и без малко да стане сакатлък,а представи си кво става ако е нещо по-лично и завързано...... :bandit: ,примери из форумите безчет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е ясно ве, четем тая тъпа тема, четем и не моом повярвам, че толкова време никой се не усети ква тъпня е специално частта за скоростната кутия, че на място вииш ли киснела неподживно. Аве тчшшшш леко недочелите и недоразбралите, първичен и вторичен вал на ск кутия да сте чувалЕ? Явно не сте. Само ше ви споделим да си знаете, а и да ви предпазим от бъдещи писания на тотални безумия. Първичния вал, винаги, ама абсолютно винаги се върти когато работи двигателя.

Тва е форума пуснал най-мнооо безумни градски легенди, заклеАм се! :hilezh:

И по темата: зимата 20-30 секунди винаги я изчаквам на място си "окашля гърлото" Ся лятото, чакам да ми качи нивомера на бензина до актуалното ниво ни горивото ~10-15 секунди и тръгвам.

поздравления за точния отговор :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен може да се потегли веднага, ако се кара нормално. Но ако я запалиш и я изрежеш зверски, няй-много да затегне някое бутало :rolleyes:

Редактирано от viper-666
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е готино да се решават инжинерни въпроси с гласуване.

Съвсем съм сигурен че така падна совалката. От гласуване в US бг.мама. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...