Jump to content

Студения старт?


daks

Студеният старт  

85 гласа

  1. 1. ?? ?????? ?? ?? ?????? ????????? ??? ???

    • ?????? ????? ????? ??????, ???? ??????.
      55
    • ???? ?? ?????, ???? ? ??? ?? ??????????.
      17
    • ????? ?? ??????? ????????? ?? ??????? ???????????.
      3
    • ?? ???? ??? ? ??????????
      10


Recommended Posts

Колеги, отдавна ме мъчи мисълта кое е добре за двигателите ни при студен старт - да изчакаме ли да поработи или да тръгваме веднага. Зная, че е коментирано многократно, но така и не открих категоричен консенсус по въпроса. Едни казват, че е хубаво след като се запали сутрин да се поизчака няколко минути преди тръгване, други, че е по-добре да се тръгне веднага и моторът да загрява в движение, а трети дори, че трябва да се изчака достигането на пълна работна температура и тогава да се потегля. :icon_arrow: Така и не разбрах кое наистина е най-полезно за моторетките ни, така че реших да се допитам до всички и евентуално най-после да стигнем до единна истина.

Чел съм преди години в една брошура изготвена от инжинерите на ШЕЛ, че оптималният вариант е след запалване на студен двигател да се изчака най-много минута и да се потегля, тъй като работата на място не е достатъчна за хубаво разбиване на маслото и смазване. Не знам дали да им вярвам, но аз обикновено точно така правя, тъй като нямам време и нерви да чакам повече.

Нека видим кой как мисли и знае, че е полезно! Вие сте! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще я чакаш да загрява поне не го прави в махалата

да си тровиш въздуха

дреме ти кво загрява и кво не

пази природата

тя е безценната

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сутрин паля и я изкарвам от гаража и докато заключвам вратите минават 1-2 мин и тогава бавно потеглям. Вечер паля, тръгвам веднага, но карам бавно около 2-3 минути.

Тоя дизел доста бързо загрява

според мен няма какво да се чака.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм, че при бензин е полезно да се изчака малко. При дизел - точно обратното, тъй като няма такова отделяне на топлина и ако двигателя работи на място краен резултат е по-бавното достигане на оптималната работна темпераутра. Аз винаги изчаквам въпреки всичко и при дизел. Отделен въпрос е, че при турбо дизел не е лошо да се поразкара малко маслото и в турбото, преди да се вкара в обороти, особено в по-студените месеци....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колкото мога я "вЪртя" на мЕсто,най-вече зимата.След като орезАх катализатора маааалко ме мъчи съвеста за природата,ама преглъщам и го "набутвам" на поколението. :icon_arrow:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вярно е, че през зимата и през лятото са различни тия стойности и нужното време преди потегляне. :icon_arrow:

един износен двигател(каквито са болшинството двигатели в БГ за съжаление) се нуждае от маалко повече време за "раздвижване" на охлаждащо-смазочните флуиди(айде да не е течности),било поради износване,било поради замърсяване на "магистралите",било поради двата(и други от сорта фактори).

Затова е чиста легенда,че видиш ли като запалиш двигателя и ВЕДНАГА потеглиш,маслата на мотора и на скоростната кутия ще се загряват заедно и това е много добре......,е,кое точно му е добрето,след като двигателя "страда" в момента,мъчи се да се омасли сам себе си,мъчи се да раздвижи сгъстеното масло на скоростната кутия,мъчи се да раздвижи всякакви други масла и греси по полуоси,междинни диференциали и т.под.?

Много по-удачно е да загрееш двигателя на място(справка собствениците на УАЗ-ки в Сибир,познавам един такъв лично),да си го "темперираш" както се казва и тогава вече да си го мъчиш с каквито си искаш натоварвания от каквото си искаш естество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие като се събудите и веднага ли хуквате навън или първо се разтягате като ластици в утробния комфорт на леглото, после пиете две-три кафета и чак по обяд излизате от наркозата... :icon_arrow:

Редактирано от Freestyler
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много по-удачно е да загрееш двигателя на място(справка собствениците на УАЗ-ки в Сибир,познавам един такъв лично),да си го "темперираш" както се казва и тогава вече да си го мъчиш с каквито си искаш натоварвания от каквото си искаш естество.

Ок, де, ама дефинирай "загрееш"! То в тва е ключа за палатката. :icon_arrow:

Колко време трябва да се загрява на място преди тръгване? Туй е мистерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок, де, ама дефинирай "загрееш"! То в тва е ключа за палатката. :respekt:

Колко време трябва да се загрява на място преди тръгване? Туй е мистерията.

еми тука вече се намесва личните опит,шофьорски знания,технически натрупвания,конкретен автомобил (като възраст,конфигурация и изпълнение.....),вида двигател,състоянието му....Абе никого не ангажирам със съвета,но -"загрявайте си няколкоминутно двигателя на място",за да не загрявате емоционално с бъдещи ремонти.

Лично аз,на този конкретен мотор в това конкретно състояние(аз си го зная какво е) изчаквам(независимо от сезона) температурния датчик да вдигне стрелката на 1/4 от скалата и тогава тръгвам без да го "гъзя" много двигателя.Е,не винаги естествено :blink:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие като се събудите и веднага ли хуквате навън или първо се разтягате като ластици в утробния комфорт на леглото, после пиете две-три кафета и чак по обяд излизате от наркозата... :blink:

Никой не казва да настъпваш здраво :respekt:

Тръгава се веднага, но по-спокойно с оборотите. Прави се така, защото двигателят загрява по-бързо когато е натоварен и следователно, по-кратко време ще работи в неоптимален температурен режим. Забележете, че той вече се върти с 900 об/мин и едни до 1000 об/мин повече няма да го стреснат много, ако е с правилното масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с две думи,тези "Старотехнически легенди и митове" са обусловени и се носят в последното столетие и нещо съобразно материалознанието и механиката от съответния (тогавашен) период от зората на техниката,когато ТВЧ-то и циментацията(например) в западната техническа култура са били абракадабра за инженерите и когато живота на един плъзгащ лагер да речем се е измервал в часове не, дори и в дни.

Съвременния двигател построен по всички съвременни норми,с най-съвременните технологии,материали и конструкции не би трябвало да се влияе ЧАК толкова от вида стартиране и условията и начина по който се прави това.....,но...,за съжаление практиката показва друго :blink: .

Който както си иска да си стартира двигателя.Няма грешен начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не чакам ,освен да изгасне лампата за налягане на маслото........моторите са ни кучета!!!

DAKSI направи едно проучване колко от нас са правили ОСНОВЕН РЕМОНТ!Тогава ще стане ясно дали да подгряваме........или просто да си слагаме хубави масла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони, съжалявам че няма правилен отговор в анкетата. Но тия форумни анкети са загубена кауза. :blink:

Що не питаш "инженерите" как се пали двигател?

Аз като такъв ще оставя анкетата да се вихри. Да живеят ФОРУМИТЕ. И една жена чула, от мъжа си че той познавал един "майстор" който.... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тони, съжалявам че няма правилен отговор в анкетата. Но тия форумни анкети са загубена кауза. :bia:

Що не питаш "инженерите" как се пали двигател?

Аз като такъв ще оставя анкетата да се вихри. Да живеят ФОРУМИТЕ. И една жена чула, от мъжа си че той познавал един "майстор" който.... :bia:

Ето това им харесвам на форумните анкети, винаги има някой който технически грамотно и задълбочено да ти обЕсни. При това го прави в съвсем разбираем вид, придружен с примери по темата. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не питаш "инженерите" как се пали двигател?

Аз като такъв ще оставя анкетата да се вихри. Да живеят ФОРУМИТЕ. И една жена чула, от мъжа си че той познавал един "майстор" който.... :lol:

Ма инженерите са комисион ли искат за разяснението? ;) Ае зЕми кАжи квот знаеш, къв си такъв Трайчо?!? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прося си бира...

И колко е студен "студеният старт"?

+30

+15

+5

0

-5

-15

-25 градуса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много по-удачно е да загрееш двигателя на място(справка собствениците на УАЗ-ки в Сибир,познавам един такъв лично),да си го "темперираш" както се казва и тогава вече да си го мъчиш с каквито си искаш натоварвания от каквото си искаш естество.

Преди 25+ гсдини имах ЗАЗ 965 ,който зимно време не искаше въобще да отлепи ,ако не е поработил няколко минути на място.

Естествено тази антика не може да се сравнява със съвременните автомобили ,но все пак една такава кола те кара да се съобразяваш с нея и да научиш кое е добро и кое не.

Извинявам се за лиричното отклонение - Твърдо ЗА колата да поработи 2-3 минути на място.

Това е нещо като загряването при спортистите с леки упражнения ,преди истинското натоварване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прося си бира...

И колко е студен "студеният старт"?

+30

+15

+5

0

-5

-15

-25 градуса?

Ще я имаш бирата.

А защо не дадеш различните варианти за всчиките изброени температури?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще я имаш бирата.

Ама аз както е известно се нуждая от много бира. :dance:

Да кажем че раб.темп. на двигателя е 85 +/-5 градуса (от 80 до 90 градуса).

Над 65 градуса да кажем вече е в режим. Всички хлабини са се напаснали, маслото е стоплено и вече наближаваме номинални параметри.

При старт на 30 градуса до 65 имаме само 35 градуса разлика.

При старт на -20 имаме 85 градуса разлика. Това вече е много. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и турбодизела, си има някакво време в което не трябва да се натоварва, това са точно първите минути след запалване (поне аз така правя) като се кача, първата ми работа е да запаля и докато си слагам колан или каквото и да било друго да си поработи на място, без излизшно натоварване, защото по-горе в темата беше казано, че като се натоварва двигателя, той загрява по-бързо, но моето мнение е че въпреки ускореното загряване пак нанасяме щети, защото каквато и да било машина подложена на малко натоварване се износва много по-малко, дори и със значително намалено количество на смазочен материал, отколкото тази която се натоварва излишно. Когато запалим двигателя има достатъчно агрегати, които го натоварват като алтернатор, водна помпа и други, не е нужно в първите студени минути да се кара, а със спестеното гориво от загряване на място (дори и душегуб да е :flehan: ) даже и 2 свестни гуми не може да си купи човек. За мен е неписано правило това - палене, работа на място, независимо топло (над +15 С) или студено е, чак тогава, включване на допълнителните системи (радио, климатик/климатроник/парно, фарове или каквото и да било друго).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз паля и оставям малко за позагрее около 5 мин докъто си затворя гаража

а зимно време я оставям да стигне към 70градуса защото ако забуксува някаде трябва да се подаде а съм чувал че студен дизел не е хубаво да се издува :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност авторът на темата има висше образование.

Колега, вероятно сте позабравили малко от данните по СЪПРОМАТ (като мен) за това предлагам Опресняване.

Стойностите за коефициентите на топлинно разширение на материалите, от които най-често се изработват елементите на пресовото съединение са дадени в табл. 2.5.

А и Вие се стискате за бира. Знам че ви е скъпа ама такъв е живота. Знанието винаги е било труднодостъпно. :wub:

(а и в някои области на Живота ненужно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палиш и тръгваш(е не с газ до ламарината),но никакво бръмчене на място

Колата загрява най-добре и най-правилно в движение(беше обсъждано в една стара тема с повече доводи,но не ми се търси сега...)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...