Jump to content

Изключване ABS на А6/C4


fastv6

Recommended Posts

Неее сакън, 4 г. карам с АБС, такава глупост никой не съветвам да направи....

днес без АБС на един светофар, едва не отнесох насрещните докато се силехда фана зеленото :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 96
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мисля си, че е само заблуда на водачите, че колата спира по-добре без АБС.

не знам за спирането как е в % но не завива - повярвай ми :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам за спирането как е в % но не завива - повярвай ми :flipoff:

С тази скорост, с която си пробвал да завиеш с АБС ако беше без АБС ептен да не си завил :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също подкрепям теорията, че ABS-а си е нож с две остриета. Да, помага срещу поднасяне при аварийно спиране по време на завой, но на хлъзгава настилка и при движение направо по-скоро пречи, защото удължава спирачния път(с каквито и гуми да си). Аз на Б4-ката си едно време му намерих цаката и си го направих да се изключва с бутон отвътре. Това си се прави и заводски на някои модели, което показва, че явно има защо и най-вече не е проблем да имаш този избор. Купих си оригинален такъв бутон с надпис ABS и едно майсторче ми прекъсна тока към въпросната система някъде при бушоните (доколкото си спомням поне).

Преборих скептичните очаквания на много "мъдреци" и бях доста доволен от това. :flipoff: Няма лошо да можеш да си го изключваш, щом прецениш - това не те лишава от плюсовете на системата, а само ти дава шанса да заобикаляш минусите и когато ти се наложи. :lol:

Ето я и темата: ЦЪК!

Дано съм бил полезен! :respekt:

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо ме учудва как толкова много хора могат да бъдат толкова заблудени относно работата на АБС-а и как колата спира по добре и по бързо.

Вие луди ли сте B)

Чета и не вярвам на очите си.

Цък

Горещо препоръчвам да се изгледа целия клип. От предаването 5 гиър от Дискавъри е.

Казва пича, че на това езеро всички производители тестват и ъпгрейдват АБС, и другите системи, ама не, тук разни корифеи в автомобилостроенето решават, че АБС-а е ненужна система и решават да го изключат, видите ли "да спират по-добре" ;)

Глупости на търкалета.

Само се моля дано не срещам по пътя някой такъв батка карач, който си мисли, че е по добър от АБС-а и може да спре по-добре без него. :steinigung:

И този

Цък пак

пак показва разликите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло системата има повече +++++ отколкото -- ,така че е смешно да се каже генерално АБС-а става или НЕстава.Колкото до това дали на мек сняг,кал движейки се направо АБС удължава или съкращава спирачният път(с нормално задкурмилно устройство),отговора е УДЪЛЖАВА!!!

Do cars with ABS stop more quickly than cars without?

ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.

Дали автомобили с ABS спират по-бързо от автомобилите без?

ABS е предназначена да помогне на водача да запази контрол над превозното средство по време на аварийно спиране, не прави колата да спира по-бързо. ABS може да скъси спирачния път на мокра или хлъзгави пътища както и много системи ще скъсят спирачния път на сухи пътища. На много меки повърхности, като чакъл или мек сняг, системата ABS може действително да удължи спирачния път. В мокри или хлъзгави условия, вие трябва да се уверете, че карате внимателно, като винаги поддържате безопасна дистанция зад превозното средство пред вас, и да поддържате скоростта в съответствие с пътната обстановка.

Google Translate-с малко доработки да става за четене

П.С. сайта е:http://www.nhtsa.dot.gov/portal/site/nhtsa/template.MAXIMIZE/menuitem.e62b66f2646d5a771c7db0f260008a0c/?javax.portlet.tpst=f2d14277f710b755fc08d51090008a0c_ws_MX&javax.portlet.prp_f2d14277f710b755fc08d51090008a0c_viewID=detail_view&itemID=8cd27fee9f1bff00VgnVCM1000002c567798RCRD&viewType=standard#8

Редактирано от maconka86
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже никак не обичам да давам непроверени мнения днес реших и проведох експеримент.

Как спира Б4. седан, quattro с ABS и без ABS.

Хубавото тук е, че количката си има копченце .. кеф ти ABS, кеф ти не.

Опитната постановка включваше равен, заледен път с малко сняг отгоре, зимни гуми, Б4 и моя милост.

Заиграх се около час в най-различни изпълнения, при различни скорости с включен и изключен ABS.

Извода ми е ...

С ABS колата спира осезаемо по-добре и определено има по-кратък спирачен път /при скоростите от които спирах аз/!!!

Ще спомена още, че без ABSа освен, че колата ставаше, като шейна и спирането и не беше много ясно дали ще се случи или не, то в повечето пъти спирайки се и завърташе върху леда. Пробвах няколко пъти. Тенденцията винаги беше една и съща. Дупарката иска да види какво става отпред. С включен ABS нямаше и помен от такива мераци. Колата спира равномерно, не се суче и се усеща как на всяко пречукване на спирачките колата осезаемо спира, а не се пързаля спирайки!!!

Това го отчитам, като пряко доказателство на теорията за триенето при търкаляне и триенето в покой.

Другото нещо, което усетих беше как АBSа реагира на оборотите на всяко колело независимо от останалите. Тоест от едната страна лед, от другата сняг .. ABS отчита оборотите на колелата и съобразно тях "пречуква" спирачките по дисковете толкова колкото е неоходимо на всяко отделно. То в това е и идеята на системата де. При спиране колата да спира без да се засуква.

Съшо така, понеже не вярвам на убеждения, усещания и плахи погледи в тавана, реших и да меря. И меренето даде същите резултати. Спирането с ABS от скорости 40, 50 и 60км/ч винаги беше с по-кратък спирачен път, като колата винаги оставаше спряла успоредно на осовата линия в сравнение при спиранията с пързаляне /разбирай без ABS/.

Та това е от мен.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло системата има повече +++++ отколкото -- ,така че е смешно да се каже генерално АБС-а става или НЕстава.Колкото до това дали на мек сняг,кал движейки се направо АБС удължава или съкращава спирачният път(с нормално задкурмилно устройство),отговора е УДЪЛЖАВА!!!

Do cars with ABS stop more quickly than cars without?

ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions.

Дали автомобили с ABS спират по-бързо от автомобилите без?

ABS е предназначена да помогне на водача да запази контрол над превозното средство по време на аварийно спиране, не прави колата да спира по-бързо. ABS може да скъси спирачния път на мокра или хлъзгави пътища както и много системи ще скъсят спирачния път на сухи пътища. На много меки повърхности, като чакъл или мек сняг, системата ABS може действително да удължи спирачния път. В мокри или хлъзгави условия, вие трябва да се уверете, че карате внимателно, като винаги поддържате безопасна дистанция зад превозното средство пред вас, и да поддържате скоростта в съответствие с пътната обстановка.

Google Translate-с малко доработки да става за четене

П.С. сайта е:http://www.nhtsa.dot.gov/portal/site/nhtsa/template.MAXIMIZE/menuitem.e62b66f2646d5a771c7db0f260008a0c/?javax.portlet.tpst=f2d14277f710b755fc08d51090008a0c_ws_MX&javax.portlet.prp_f2d14277f710b755fc08d51090008a0c_viewID=detail_view&itemID=8cd27fee9f1bff00VgnVCM1000002c567798RCRD&viewType=standard#8

Точно затова става дума :lol: Тръгнах да си изключа за малко ABS, за да пробвам как ще е без него, и едва ли не някой хора вече ми писаха пътния лист :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз ти предлагам не само да тръгнеш,

но така както си тръгнал и да вземеш да го направиш.

Само гледай улицата да е по-широчка леко..

така около два пъти колата ти... минимум.

Провери сам ... придобии лични впечатления ...

Много е лесно да се вдигат палци на мнения, които подкрепят мислите ти ...

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маи не се разбрахме.АБС е страхотна система....макар и да има недостатици.Тя е в основата на всяка една контролираща поведението на автомобила система.ASR и ESP :hilezh: и двете ползват по един или друг начин ABS-а,така че изключването му ще се отрази и на надградените системи за стабилност.

Тонове има изписани по темата,но все пак всеки усеща колата си субективно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тонове има изписани по темата,но все пак всеки усеща колата си субективно.

От тази гледна точка мисля. че се разбираме чудесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При двуканален АБС, може и да е малко субективно, но при четириканален си е повече от обективно и колата спира в пъти по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети внимателно на Гризли мнението.

С теорията за спиране, триене и прочее.

..

Именно теория, а от теорията до практиката има голяма разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно теория, а от теорията до практиката има голяма разлика.

Да ти кажа .. точно за спирането .. няма особена разлика ...

Опитно го установих преди 5 часа /смея да твърдя. че доста пробвах при това/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И къде е тая разлика? До тука обяснявате само един частен случай при който без АБС се спира по-добре - на право и равно място, върху малко сняг с основа асфалт и когато 4-те гуми имат еднакво сцепление и това да стане на широко щото случайно ако се завъртиш да не обършеш задницата някъде. Знаеш ли кога ще ти се случи точно това в реалния живот? Баш никога! Винаги когато ти потрябва АБС-а ще е защото условията не са идеални. На лед няма никакво значение дали имаш АБС или не. Там всичко си е до късмет. Докараш ли го да се разтрака АБС-а значи вече си изгубил контрол над ситуацията а шанса да се измъкнеш сух от водата без него е двойно по малък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, ако не успеем да излезем от добрия тон, може да се получи много интересна тема ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно,никой не казва,че АБС е fucked up,просто при определен тип условия на движение(да ги приемем като изключение от правилото АБС е ВЕЛИК и ПОМАГА винаги)е по-добре без неговата намеса в опита за спиране!

При пътни условия като:Пясък,чакъл и мек сняг АБС се стреми да не заключи колелата,но така вместо да се "вкопаят" и да спре автомобила, системата внимава да не се заключат и така за жалост удължава спирачния път.

А и друго...при наличие на АБС на борда на кораба е добре педала да се натиска смело и силно-когато системата се задейства разбира се.Така,че всякаква техника на спиране в трудни ситуции,която сте придобили отива на вятъра благодарение на АБС-а които се приема по дефоулт като по-добър от човека!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се чувствам "батка-карач", но определено съм усещал и замервал спирачния път със и без ABS и категорично твърдя, че тази система помага САМО за запазването на контрола върху автомобила при аварийно спиране, но НЕ НАМАЛЯВА СПИРАЧНИЯ ПЪТ. :respekt::):flipoff:

Съвсем не отричам ABS-а, дори много го уважавам. Определено обаче понякога пречи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пътни условия като:Пясък,чакъл и мек сняг АБС се стреми да не заключи колелата,но така вместо да се "вкопаят" и да спре автомобила, системата внимава да не се заключат и така за жалост удължава спирачния път.

А и друго...при наличие на АБС на борда на кораба е добре педала да се натиска смело и силно-когато системата се задейства разбира се.Така,че всякаква техника на спиране в трудни ситуции,която сте придобили отива на вятъра благодарение на АБС-а които се приема по дефоулт като по-добър от човека!!!

За първото...зимната гума не се вкопава за да спре, тя има ламели, които се разтварят и снега който задържат между тях го прави това, ако няма АБС снега който се натрупва под гумата или киша или каквоти и да е там се превръща в ролята на динена кора и колата поема по своя собствен път. Ако е пясък...АБС помага да не поднесе автомобила, ако се натисне спирачката по-рязко, защото някое или няколко единствено от колелата ще имат сцепление с асфалта, останалите ще ви тласнат по неизвестна траектория. Другото което е АБС има свойството да се регулира. Има възможност за по-ранно и по-късно задестване на системата...Отивате регулират ви го по ваше желание и спи града. Удължава се спирачния път зимата, единствено ако АБС сработва твърде рано, но доколкото съм запознат Ауди нямат такова свойство, за разлика от предпоследната Хонда Акорд.

За второто, ако не си инструктор по кормуване или специалист по екстремните ситуации, недей съветва никого...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно затова става дума :lol: Тръгнах да си изключа за малко ABS, за да пробвам как ще е без него, и едва ли не някой хора вече ми писаха пътния лист ;)

Колега, няма проблем да го изключиш!

Изключи големия куплунг на блока за управление (при мен е под задната седалка) и си карай спокойно.

Ако имаш практика на коли без АБС няма да усетиш разлика - казвам го най-отговорно!!!

Просто трябва усет за работа със спирачката - аз съм почнал от Лада и за 2-3 дена успях да си създам усет за спиране на 100-та...

И само да добавя - причината да го изключа беше тривиална - вода в купето, намокрени кабели на АБС и в резултат - сработване на АБС-а в произволен момент...

Карах така половин година, кабелите изсъхнаха и го включих пак - и повече от 2 години работи без проблем.

И като извод - АБС си върши добра работа!

Примерно съпругата ми без АБС досега щеше да е видяла сметката на колата...

Но и без него може - само че трябва шофьора да го може.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм си колата и със и без АБС. Искам да кажа, че ако си свикнал с АБС-а и го махнеш колата започва да се държи различно, може би точно защото придобиваш някакъв гаден навик да натискаш смело, защото няма да блокират колелата, и може да си докараш главоболия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се чувствам "батка-карач", но определено съм усещал и замервал спирачния път със и без ABS и категорично твърдя, че тази система помага САМО за запазването на контрола върху автомобила при аварийно спиране, но НЕ НАМАЛЯВА СПИРАЧНИЯ ПЪТ. ;):lol::)

Съвсем не отричам ABS-а, дори много го уважавам. Определено обаче понякога пречи.

Не съм имал никого персонално предвид с определението "батка карач".

Твърдението, че без АБС се спира по-бързо може да ме убеди само и единствено чрез експеримент, както е направил колегата Инкози. При него се оказва, че с АБС спира по-добре и по-бързо.

Всякакви цитати от разни сайтове и как гумата се окопавала и колата спирала по-добре са меко казано наивни.

Как се окопава тая гума, а какво се случва със снега пред нея. Колелото блокира и започва да се пързаля по снега.

Ти Тони казваш, че АБС-а помага за запазването на контрола на колата при спиране, Любе отрича точно това, така че колкото хора толкова мнения.

АБС-а държи колелото на ръба да не блокира и по този начин колата спира по-добре.

Който твърди обратното, да направи, ако обича, един тест както Инкози, да приложи снимков материал и да убеди неверниците и моя милост в това число, че колата му спира по-добре без АБС.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи точно с това твойто "АБС-а държи колелото на ръба да не блокира" изобщо не съм съгласен дори е точно обратното АБС-а блокира колелото но после много бързо го разблокира.

На ТЕОРИЯ АБС спира по-лошо от колкото е възможно при дадените условия тоест при определени пътни условия сцеплението на гумата с пътя е да кажем някаква стойност. Натискайки спирачката шофьора преминава границата на сцеплението и гумата блокира като това води до задайстване на системата АБС и тази намеса се изразява в намаляване на спирачното усилие (чрез противодействие на натискането на педала от там и ритането което се усеща) до момент в които гумата почва да се върти, но понеже водача е натиснал здраво спирачката в паниката си това отново води до блокиране на колелото и така процеса се повтаря многократно. Ако направим една графика на този процес, ще видим една права линия успоредна на оста X със стйност Y равна на границата на загуба на сцепление и една зигзагообразна крива която я пресича, представляваща многократният процес на нарастване на спирачното услилие и рязкото му спадане при намесата на АБС-а тоест пулсациите на спирачното усилие. Ако изчислим еквивалентната стойност на тази зигзагообразна крива да кажем Z ще видим,че Z<Y. А за да можем да спрем максимално бързо ние трябва да бъдем максимално близо до стойносттта Z. Въз основа на това може да се каже, че ТЕОРИТИЧНО АБС е далеч от оптималното спиране, тъй като разликата Y-Z не е безкрайно малка.

На ПРАКТИКА (и то само това е важното за нас) АБС е една много-добра система която е задължителна за всеки съвременен автомобил тъй като никой шофьор на света не може да следи всичките четири гуми на колата дали са блокирали и да отпуска спирачката само на блокиралите колела (за един четириканален АБС не е проблем)

П.С.

В теоритичната постановка представена по горе се приема, че границата на сцепление остава една и съща за целия спирачен път което често не е така на практика, както и че се отнася само за едно индивидуално колело (при четириканален АБС трябват четири такива графики)

Опитал съм се да направя графика на казаното по-горе макар, че Paint не е точно перфектната програма за това.

В тази графика:

Червения цвят представлява границата след която гумата губи сцепление Y

Синия цвят представлява спирачното усилие регулирано от АБС системата

Зеления цвят е еквивалентната стойност на спирачното усилие Z

Редактирано от Grayfox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото което искам да добавя но не го направих в предишният пост за прегледност (според мен е по-прегледно така) е, че всеки един автомобил с АБС може да се кара като такъв без АБС. Искам да кажа, като не искате да ползвате АБС-а просто натискайте спирачките така, че никога да не ви блокират колелата. Ако не можете да натискате така спирачките, че никога да не ви блокират колелата, значи съвсем не сте толкова добри колкото си мислите. Аз самият не се смятам за токова добър, че да се откажа от услугите на АБС-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм съгласен с последното мнение. На мен досега само 2 пъти ми се е задействал АБС без да съм натиснал съзнателно по-силно, за да го пробвам.

И от многото проби съм установил, че при екстремно спиране ако успяваш да натискаш спирачката така, че да не блокират колелата, се спира доста по-бързо отколкото, ако натиснеш яко и се задества АБС. Аз си го обяснявам с това, че като действа АБС сигурно в половината от времето той не упражнява спирачно усилие, а през останалото време колелата леко приплъзват.

Определено има полза от него, за да не се завърти колата и да не се загуби управление, най-вече в завой.

Но я ми кажете какво ще стане в следната ситуация - левите колела са на асфалт, а десните на лед - биеш яко спирачка. Левите не блокират и спират, десните почти нямат сцепление с или без АБС. Дали няма да се завърти колата и дали има разлика дали си с АБС или БЕЗ?

Естествено това е доста специфичен случай, но е напълно реален. На мен ми се е случвало, но не съм се въртял, защото карах бавно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...