Jump to content

Махане на катализатор


xsd

Recommended Posts

Последно време имах някои проблеми с колата (Audi 80 ABK). Проблеми от рода на трудно палене, гасене на колата като се пусне по инерция, някак си стана по-тромава и като я вкарам в гаража така яко миреше на ... окислено може би или нещо подобно. Та одидох при един познат майстор и ми каза че катализатора бил запушен и проблемите били от там. Естесвено исках да мина тънко понеже новия струвал много пари и ми препоръчаха скопяване ;)) махал се стрия слагало се нещо си 60-70 лв и всичко било 6. Отивам на място дето правят ауспуси и гърнета и обяснявам ситуацията ... оставам колата след 3 часа си я взимам дължа 55 лв паля и тръгвам. Колата си работи нормално, почти като когато я взех. В последствие се оказва че ланда сондата е остана на катализатора. Въпроса ми е има ли истина във всичко това.. щото аз хал хабер си нямам .. мога ли да си карам така, какви евентуални последствия мога да имам без тази сонда?

Редактирано от xsd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на абкто ламбдата не е на катализатора

Абе и аз имам АБК, и гледам има там няква джаджа на катализатора....мисля да е ламда сонда :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз имам АБК, и гледам има там няква джаджа на катализатора....мисля да е ламда сонда :flehan:

аз що си мисля 4е моята е на колектора :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз що си мисля 4е моята е на колектора :flehan:

Извинявам се за въпроса....ама възможно ли е да има 2 ламди сонди :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно време имах някои проблеми с колата (Audi 80 ABK). Проблеми от рода на трудно палене, гасене на колата като се пусне по инерция, някак си стана по-тромава и като я вкарам в гаража така яко миреше на ... окислено може би или нещо подобно. Та одидох при един познат майстор и ми каза че катализатора бил запушен и проблемите били от там. Естесвено исках да мина тънко понеже новия струвал много пари и ми препоръчаха скопяване :flehan:) махал се стрия слагало се нещо си 60-70 лв и всичко било 6. Отивам на място дето правят ауспуси и гърнета и обяснявам ситуацията ... оставам колата след 3 часа си я взимам дължа 55 лв паля и тръгвам. Колата си работи нормално, почти като когато я взех. В последствие се оказва че ланда сондата е остана на катализатора. Въпроса ми е има ли истина във всичко това.. щото аз хал хабер си нямам .. мога ли да си карам така, какви евентуални последствия мога да имам без тази сонда?

Колега,тия твойте "майстори" на гърнета са за пребиване.Върни се при тях да ти върнат парите и да си оправят бакиите.Доколкото виждам,не са ти върнали катализатора,а пък и пари са ти взели,което автоматично те вкарва в графата "Златен шаран" на годината.Първо,ламбда-сондата е доста важен датчик при инжекционните системи и без нея двигателят ти ще работи в авариен режим и ще гори,като камион.При АБК-то сондата се намира на катализатора и при премахването му се изрязва фланеца от него и се прехвърля на резонаторното гърне,за да може да се сложи отново и сондата.Освен това самият стар катализатор стува доста пари,защото в него има благородни метали,които могат да се извличат отново при рециклиране и тия дето слагат гърнета много добре го знаят.Затова обикновено при такава интервенция се пазариш да ти изкупят катализатора и по този начин цялата работа с новото гърне ти излиза без пари,като не говорим,че "майсторите" ти пак са на печалба. :gut:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Колега,тия твойте "майстори" на гърнета са за пребиване.Върни се при тях да ти върнат парите и да си оправят бакиите.Доколкото виждам,не са ти върнали катализатора,а пък и пари са ти взели,което автоматично те вкарва в графата "Златен шаран" на годината.Първо,ламбда-сондата е доста важен датчик при инжекционните системи и без нея двигателят ти ще работи в авариен режим и ще гори,като камион.При АБК-то сондата се намира на катализатора и при премахването му се изрязва фланеца от него и се прехвърля на резонаторното гърне,за да може да се сложи отново и сондата.Освен това самият стар катализатор стува доста пари,защото в него има благородни метали,които могат да се извличат отново при рециклиране и тия дето слагат гърнета много добре го знаят.Затова обикновено при такава интервенция се пазариш да ти изкупят катализатора и по този начин цялата работа с новото гърне ти излиза без пари,като не говорим,че "майсторите" ти пак са на печалба. :flehan:

Благодаря за отговора колега, катализатора си го прибрах. Поне това съумях да направя :gut: и сондата си е на него. Само трябва да ида да ми сложат! Те че са пишман "майстори" е ясно, ама и аз съм за бои ;)

Редактирано от xsd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се предварително че се намесвам в темата на колегата , изкам само да попитам ще имам ли проблеми с махането на катализатора на моето АБТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги по темата е писано вече.....

Ако колата си е OK ... катализатора не се пипа !

От интервенцията няма да се вдигнат конете и тя да "литне" ;) , а най- много да си създадеш проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не правя нова тема използвам тази на колегата ,за което предварително се извинявам, та искам да попитам каква е функцията на гърнетата (от генерацията) на 80 Б3 става въпрос за ПМа имах както следва след колектора 1Катализатор 2Средно с S образната тръба на моста и 3Крайно,

та ако може някой да ми обясни каква е функцията на средното и крайното гърне ???

Благодаря на всички за отделеното време ! :musik:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

To ясно, че на колегата темата отиде като цяло за изпускателната система, та и аз имам няколко въпроса? Първо: катализатора като такъв не спъва ли поне малко работата на колата? Разни познати се радват като им изпонамахали катализаторите как колите има най-накрая се отпушили и вървели по-добре(може и да послъгват, а може и да си самовнушават). Другото което, до колкото знам, за да работи катализатора ефективно, трябва май да достигне работна температура от около 750 градуса C, което е около 10-тина километра(поне така съм го чел). Говорил съм с разни майстори от сорта на "Бай еди кой си" и такива момчета, които наистина си разбират от работата и всички ми казават, че относно вървенето винаги щяло да си бъде по-добре без катализатор, но ако е наред дане съм го пипал. Та другия ми въпрос е: какви негативни последствия може да има премахването на катализатора (като изключим обстоятелството "пишман майстор") т.е всичко да си бъде направено като хората?

Редактирано от Quantum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скромния ми опит показва, че наличието на катализатор създава по- малко проблеми от липсата му.

Колега Динков,уважавам мнението ти.И аз се изправих пред дилемата да махна катализатора или не при условие,че нямам проблеми за сега с него.В крайна сметка реших да НЕ го махам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, ако покарам малко по дълго време на 3000 - 3500 об/мин. започва да мирише на сяра та не е истина. Ще се изтърбушва май, май. Дайте съвет има ли нужда и евентуално, къде да се извърши услугата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моето АБК е махнат катализатора и е поставена обикновена проходна тръба на 53 мм.

Първо да отговоря на тези които ще попитат: 

- А не дрънчи ли само с тръба, и не трябва ли да се постави резонаторно гърне?

- Ми според мен не е нужно, щото не дрънчи, ама никак.

Но преди около месец сменях цялата тръба, която беше поставена на мястото на въпросния катализатор,

поради причината, че вече не издържа горката и се разкапа.

Цялата смяна с чисто нова тръба и поставяне на гайка за ламбда сондата.

Цяла операция пари / време - около 50.00 лева / половин час.

В сервиза на Ем Комплект 33 на околовръсното шосе преди разклона за Бояна 

п.п. надявам се на някой да му е от полза. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес моята я понастъпах малко повечко и като постопли я настъпхах още малко и се появи настина някаква миризма на сяра или нещо подоно. Това сега от катализатора ли идва да е? Щото ако е така може да обясни неспокойната работа на двигателя на idle

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го имам този проблем при по - голямо настъпване, да мирише на сяра след това. Аз също го отдавам на катализатор, но се колебая да го избушвам ли или да си карам така... :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сменяте катализатора на АБК по добре да се сложи резонаторно гърне , иначе става доста шумна , при АБТ според мен може и само да се изчисти от вътре после заваряш дупката и няма проблеми . На абт ламбдата е на тръбите , ако някой го интересува аз продавам изтърбушено гърне за абт мотор 20 лв. не става за абк защото при тях ламбдата е на катализатора . Не продавайте за по малко от 65 лв.катализатора аз взех толкова за катализатор от абк от абт не взех нищо просто тогава не знаех къде изкупуват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

определено и според мен по-добрият вариант е да се сложи резонатор на мястото на катализатора,отколкото просто тръба или мека връзка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...