Jump to content

Ауди А6 2.5 TDI 95г.


Миркоо

Recommended Posts

Здравейте,

Да Ви попитам, дали може да сложа чип на колата и може ли по някакъв начин да прецакам нещо. Бихте ли ми препоръчали къде да го направя и колко ще м и струва(приблизително)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • Отговори 138
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

HELP :flehan:

Здравейте колеги,

Дойде време и за първи бъг на моята колица. Тази сутрин пътувах. Реших да предприема изпреварване. От 4-та предавка преминах на 3-та предавка и започнах да ускорявам. На около 2800 – 3000 оборота, колата изведнъж заби муцуната. Уплаших се много, защото си помислих, че съм скъсал ангренажния ремък, но за щастие несъм Колата изгуби внезапно мощност, все едно ми свърши горивото. Веднага изключих от скорост и отбих. Не успях нищо да видя. Качих се и отново подкарах колата. В ниските обороти си върви както преди, няма никакви проблеми. Отново реших да изпреварвам и отново същото нещо се случи. Колата ускорява идеално, но щом достигне 2800 – 3000 оборота, забива муцуната. Превключих на 4-та предавка и покарах така, защото неможех да изпреваря и нямаше на къде да мърдам. Отново решавам да изпреварва и този път не ми направи проблем. Ускорих си до 3500 оборота без никакви проблеми, все едно не ми се е случвало. Отново решавам да изпреварвам и пак изгуби мощност и така се повтаряха случаите. Ту имам мощност, ту няма. Влязох в Радомир и вече ограниченията ме принудиха да карам бавно. След това започна и Перник. След Перник, от Драгичево, отново го сръчках Аудито и нямаше никакви проблеми… и така до София. Ръчкам го и няма проблеми. Изреждам скоростите до 150 км/h, набивам спирачките до 60 км/h и пак ускорявам до 150. Повече не го направи проблема. После влязох в София и го карах към 70 км. градско и нонстоп го ръчках, за да видя дали ще направи проблем, но уви, повече не го направи.

Колеги в шок съм. Нямам си идея каква може да е причината. Утре съм си записал час в сервиз за диагностика, за да видя дали ще има запаметени грешки в компютъра. Според мене, проблема не би трябвало да идва от турбината( или поне така си мисля), ако се е строшила турбината, няма да ми прави номера, ту работи ту неработи. Ако се строши ще откаже за винаги, а и ако причината идва от турбината, колата щеше да продължи да си набира, макар и много слябо и най-малкото, щеше да започне да пуши, а пушене също нямаше и неможеше грам да ускори. Забие ли муцуната… край, няма мощност и забравям за изпреварване. Тъна в невидение. На някой да му се е случвало подобно нещо и как е решил проблема?

Само да Ви напомня, че наскоро си махнах катализатора, но си мисля че и от нео не би трябвало да е, защото след него нямам ламда сонда.

Моля за помощ…

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от турбина най-вероятно, ако беше тя нямаше да "прекъсва" ... също така и не е от махането на катализатора

Може да е от скапано гориво, от скапан N72, от EGR-a .... може да се бъзика електрониката на помпата

Дано ти е добър диагностика и да го хванете бързо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от турбина най-вероятно, ако беше тя нямаше да "прекъсва" ... също така и не е от махането на катализатора

Може да е от скапано гориво, от скапан N72, от EGR-a .... може да се бъзика електрониката на помпата

Дано ти е добър диагностика и да го хванете бързо

блягодаря за инфото Веско, но може ли да те попитам какво означава "N72"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен почти същия проблем се оказа от маркучите за входящ въздух. Прегледай ги обстойно, на светло, а ако трябва ги и измии!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

За проблема, който Ви писах вчера, си мисля че турбото няма нищо общо, защото тази сутрин когато тръгнах от вкъщи и понеже колата е студена, я карам лекичко т.е. дигам максимум 1600 оборота… …та на около 1200 – 1400 оборота пак започна да губи мощност. Направи го поне 10 пъти. На мен ми изглежда, че все едно не й стига горивото, защото предишната ми кола беше с бензин и газ… и когато съм преминавал от едното на другото гориво и нали трябва да се изчаква да свърши остатъчното гориво по системата преди да мина на другото, за да не се смесват горивата… … та това забиване се появяваше когато е свършило горивото и фактически по това разбирах кога трябва да премина на другото гориво и точно това забиване се появяваше, когато остатъчното гориво е свършило. Въз основа на това, си мисля, че на Аудито не му стига горивото, но само така си мисля де…

Някакви идеи от какво може да губи мощност и в ниските обороти…?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си описал на магистралата прилича да ти пренадува турбото и компютъра ти отнема газта, за да не се повреди нещо, най-вече турбото.

Това е клапан Н75, който регулира налягането да не се вдига много. Но може и вакуума до него да не е в ред.

Това да го прави в ниските обороти вече не прилича много на това, но не е изключено.

Ако си в София, мога да ти закача на компютъра и да видим дали ще открием нещо в движение, когато прави магариите.

Ако можеш в неделя следобяд, съм свободен.

После пак ще си идеш на майстор, но малко подготвен. Освен това не знам дали има майстор, който да тръгне по пътищата да тества в движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което си описал на магистралата прилича да ти пренадува турбото и компютъра ти отнема газта, за да не се повреди нещо, най-вече турбото.

Това е клапан Н75, който регулира налягането да не се вдига много. Но може и вакуума до него да не е в ред.

Това да го прави в ниските обороти вече не прилича много на това, но не е изключено.

Ако си в София, мога да ти закача на компютъра и да видим дали ще открием нещо в движение, когато прави магариите.

Ако можеш в неделя следобяд, съм свободен.

После пак ще си идеш на майстор, но малко подготвен. Освен това не знам дали има майстор, който да тръгне по пътищата да тества в движение.

Здравей mshbul,

Благодаря ти за съдействието, но за мое нещастие, чак сега влизам във форума, поради лични ангажименти. Ще съм ти благодарен, ако можем да го нпаравим това с компа в движение. Само да отбележа, че буксите на компа, се намират при двигатела и по точно над серво помпата за спирачките. Там има една черна правоъгълна кутия. Казвам ти го, зад а го имаш в предвид, как ще закачиш компа и ще караме...

много ще съм радостен, ако свършим тази раота...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам. Имам същата кола.

Прекарвам кабела под капака и през прозореца - леко отворен.

Аз съм в Люлин. Лошото е, че в работно време не знам кога ще мога. А пък в 5 часа вече е тъмно и не е за такива работи.

Ако искаш пиши на лично да ти дам телефон и да се разберем нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

От всичките направени диагностики, за сега май се оказва, че е клапан N75, но по лошото е че клапана може да се закупи само от Ауди и цената му е шекираща: 350 лв. Чух че савал заместител от Мерцедес, но само толкова ми казаха като инфо. Някакви идеи, като например: от къде да го купя по ефтино и да е наждежден де :hilezh: или кой може да е неговия заместител, защото хич не ми се дават толкова пари за този боклук нещастен :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Мерцедес става не клапана, а това, което му пуска вакуума - то се намира зад ремъка на нафтовата помпа. Там са 2 такива - едното е за ЕГР, а другото за турбото.

Самият клапан предполагам, че от всеки мотор на ВАГ с такова турбо ще стане.

Кое от двете не е в ред не знам. Чувал съм, че и двете могат да са проблемни.

Първо си огледай вакуумните маркучи като най-лесно и доста вероятно да е проблема.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно N75 става от мерцедес.

Аз за момент си помислих, че говориш за клапана на турбото.

Доколкото съм чел даже другия до него дето е за ЕГР-то работел по същия начин, само нещо бил с по-тънка тръбичка. Виж ако могат да се разменят за проба. И без това ти е затапен ЕГР. Вероятно не става за постоянно, но поне за проба.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно N75 става от мерцедес.

Аз за момент си помислих, че говориш за клапана на турбото.

Доколкото съм чел даже другия до него дето е за ЕГР-то работел по същия начин, само нещо бил с по-тънка тръбичка. Виж ако могат да се разменят за проба. И без това ти е затапен ЕГР. Вероятно не става за постоянно, но поне за проба.

Тънките маркучи за вакума са ок. Проверил съм ги. Не е от тях.

Колеги,

Да Ви помоля да се уточноте малко. От кой Фолксваген става и от кой мерцедес... ако може да ми кажете моделите...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам точно.

За мерцедес са ми казавали, ама не знам от кой.

Ако е от VW, трябва да е от 1z според мен. Иди в магазина, поискай каквито имат и сравнявай.

Аз ще пробвам да проверя в Етка, но е на компютъра на жената и детето е посточнно там и не знам кога ще мога. А не е за 1 минута работа.

Успях да видя нещо.

Ако съм се ориентирал правилно в бързината номерът е:

028 906 283F

Има го на Пасат 1994-2000 вероятно с АФН, Шаран, Венто, А4.

Най-добре иди в аутоплюс и там по този номер ще видят какво имат и ще го сравниш с твоето.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам точно.

За мерцедес са ми казавали, ама не знам от кой.

Ако е от VW, трябва да е от 1z според мен. Иди в магазина, поискай каквито имат и сравнявай.

Аз ще пробвам да проверя в Етка, но е на компютъра на жената и детето е посточнно там и не знам кога ще мога. А не е за 1 минута работа.

Успях да видя нещо.

Ако съм се ориентирал правилно в бързината номерът е:

028 906 283F

Има го на Пасат 1994-2000 вероятно с АФН, Шаран, Венто, А4.

Най-добре иди в аутоплюс и там по този номер ще видят какво имат и ще го сравниш с твоето.

Мерси...

Когато имам некъв резултат ще пиша...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги,

Преди време Ви бях писал за проблема ми с клапан N75. Въпросът ми към Вас е: дали някой, който има същото Ауди като моето, може да ми помогне т.е. да си разменим въпросните клапани за няколко минути, за да пробвам дали и с неговия клапан пак ще ми направи тази мизерия. Предположението на майстора ми, е че клапана е прецакан, но не е сигурен. Моята идея е да се убедя, че проблема идва от този клапан, тъй като той е много скъп и ако да взема да си го купя и да се окаже, че не е от него и съм дал маса пари, направо ще откача… Та, просто искам да направя един тест с работещ клапан, за да бъда сигурен, че проблема идва от него и ако е така да си го купувам.

Благодаря предварително,

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчакай малко да се стопли. В това време ще има скусани маркучи и премръзнали ръце.

Иначе колегата MORE продава такова ауди на части. Има вероятност да му е работещ Н75 - най-добре се разбери с него да пробваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не измериш клапана дали е изправен електрически първо ? Той нали е соленоид с ел. управление...

Разкачаш буксата от клапана и мериш съпротивление - трябва да е между 20 и 28 ома. Така или иначе си разкачил вече буксата, премери и захранването към нея - даваш контакт и виж дали 12-те волта от акумулатора излизат там.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчакай малко да се стопли. В това време ще има скусани маркучи и премръзнали ръце.

Иначе колегата MORE продава такова ауди на части. Има вероятност да му е работещ Н75 - най-добре се разбери с него да пробваш.

А как мога да се свържа с колегата „MORE”…?

Бих ти помогнал но сме далече

Благодаря ти колега, :):zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...