Jump to content

Всичко за 1.8Т


NIKO

Recommended Posts

Колеги, много хубава тема! Само не видях информация за APU мотора и главно на колко надува турбината. Днес си взех бууст-метър и като го закача искам да знам колко да очаквам :( Поразрових из нета обаче информацията за тоя APU е много малко. Като гледам всички с изключение на AJL-a надуват на 0.6, сигурно и моя е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 482
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

мотора ми е АЕБ-150 к.с на А-6 на предно 97г. та въпроса ми е как да разбера дали тая турбина работи защото даже не я чувам и трябва ли да я чувам по принцип,след колко оборота почва да надува,и какво вървене трябва да очаквам от колата ,днес карах ауди тт с 1.8 за конете незнам, но останах много приятно изненадан (много вървеше)и друго което ми направи впечетление че чувах тубината а моята турбина не я чувам и затова питам.ако сам объркал нещо или съм задал глупави въпроси предварително се извинявам.благодаря на отговорилите предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не се чува ,ако е здрава изобщо.Дори без радио в колата.Мойто турбо е на 20000 хил км ,скоро го гледах за луфтове ,няма никакви.Надува на 1.1-1.2 бара ,спортен филтър KN.1.8T AEB.Единствено ,някакво едва доловимо леко свистене ,нощно време!Надува след 2000 оборота на 1 бар.

Редактирано от DIDOO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги,

Спукал ми се е "Breather tube или крив пластмасов х.й на картерната вентилация" Номера върху него е 06B103221H.От къде мога да го купя, като изключим ауди България, защото там предполагам че, ще е много скъп? Двигателя е 1.8Т 163 конски сили BFB модификация.

Благодаря Ви предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не провериш преди да мислиш, че ще е скъпо ? За аеб беше 50-на лева. Това което ти се е случило е добра причина да изхвърлиш цялата картерна вентилация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е неизкам да я изхвърлям. То се е скъсало от скобата за Маркучи. Просто го е прерязала. просто попитах дали знаете някаде от където да започна с търсенето, на място различно от официалния представител, защото предполагам че много хора са се сблъсквали с този проблем. Та въпроса е още отворен ако някой е копувал да сподели от къде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз моя го взех за около 53 лв. от най-близкия магазин за части. Уж бил оригинален, но имаше и един китаец за 32 лв. Смени го с какъвто и да е. Вярно, че е маслоустойчива пластмаса, но не е толкова сложна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам следния проблем с турбината на А4 1.8Т , счупен е тоя клапан който изпуска налягането като стане високо, или поне мисля че е тоя същия клапан де :rolleyes: Ето снимки малко

7b166ac1e9d73cd5.jpgfcf5f003a7e42ff6.jpgf0f0261cd95bf3c7.jpg

Мисля в този сервиз да я заанеса турбината http://www.realturbo.net/ дали са свестни и няма да ми одерат кожата? :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Днес купих прословутия "Breather tube" от Юнитрейд за 15 лева. Преположението ми, че там ще бъде много скъпо се оказа грешно. Сега остава да го сменя и да се види какво ще стане. Благодаря на всички колеги които отговориха на въросите ми. Поздрави :dance::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Днес направих тест на колата, защото ми излизат тези грешки на колата и ми светва чека.

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded

След доста четене разбрах, че едната е за катализатора - не работи добре. Това според мен не е най-големия проблем.

Относно 16804 - Бедна горивна смес при работа на различни обороти.

Прегледах всички маркучи до които имма достъп - смених 1-2 защото бяха скъсани, също така и няколко скоби. Но грешката се появява след около 200-250 километра каране отново и отново.

Днес включих ВАГ–Кома и покарах малко с него да сваля живи данни. За "Lambda factor"(горивна смес при работа на различни обороти )ми дава около +18%до +23%. Предполагам че заради това ми сверва чека. За празен ход ми варира от -1.5% до +1.5% което е в нормалните граници (–10% до +10%)

След това направих тест на дебитомера. На пълна газ до червеното дебитомера изкара около 100 грама въздух. Максималната стойност която видях беше 103 грама. Това е малко според мен защото по формулата 0.8х163 конски сили=130.4 грама. Реалните показания се различават с около 30 грама по-малко от теоретичните. Въпроса ми е дали това е причината за бедната смес? Дали дебитомера си е заминал?

Иначе автомобила върви нормално не тресе или нещо такова - само чека светва.Може би малко по бавно ускорява.

Двигателя е 1.8Т 163 конски сили BFB модификация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сигурен ли си, че въобще имаш катализатор? Да не би преди теб да са го махнали без да излекуват втората ламбда?

Иначе стойностите на дебитомера са наистина ниски. Може самия той да е дал фира или наистина толкова да минава. Провери на 115 канал actual и requested boost да видиш дали надува нормално турбината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте:D

Благодаря Todir за отговора.

Ами несъм сигурен дали катализатора е там, поне на външен вид всичко е нормално. Не пуши и не мирише на гадно като работи. А и да го няма предполагам че бедната смес няма как да се получава от липсата му. Нали?

Ще погледна за Boost-a.Според мен на усещане работи турбото добре, защото като и подам газ на втора след 2000 оборота започва да върти гуми и ESP-то се включва :zustimm: Нали сместа е бедна - влиза повече въздух, а горивото е недостатъчно. Решил съм да сменя дебитомера за почистя кутията на филтъра и да видим каква ще е сместа после.

Поздрави:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм много в час какво се случва при махане на катализатора с втората ламбда. Знам че дава проблеми и хората ги лекуват или с подложки или направо софтуерно ги изключват иначе бъркат смесите.

Колкото до сместа си напълно прав. Имаш повече въздух или по-малко бензин. При теб освен дебитомер имаш и мап сензор който следи налягането на турбината. За това ти казах да погледнеш 115-ти канал. Ако налягането е в норми а дебитомера показва ниски стойности то според мен има 2 варианта. 1 да е заминал дебитомера и 2 да смуче въздух някъде между турбината и въздушния филтър.

Не бързай да купуваш нов дебитомер преди да си 100% сигурен. Цената му е твърде солена за проба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами проверил съм изцяло маркучите между турбото и въздушния филтър. Няма пробиви. Това беше първото което направих, защото се надиавах на такав пробив, но за съжаление не открих. (е но открих пък незатегнати скоби, скъсан тройник на картерната вентилация и др.) Така, че прегледа беше полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги:dance: Смених дебитомера. Вече показа 127 грама въздух на втора, което е около 27 грама повече от стария. На ВАГ–Кома за "Lambda factor"(горивна смес при работа на различни обороти )ми дава около +5%-+6%, което е уж в границите на нормалното - +/- 10%. Но ще покарам още и да видим какво ще покаже. За съжаление отново изби грешката на катализатора.

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - MIL ON

Явно си е заминал - или го няма изобщо, защото ме притеснява един заваръчен шев които е малко преди първата ламбда сонда и обикаля по целия диамерър на гърнето. И като се загледах малко пожецхе се вижда една лека чертичка от рязано с флекс - дали го е махнал предишния собственник? Как мога да разбера дали е там(без да режа гърнето)? Корпуса на катализатора е оригиналния, но май е празен.:hilezh:

Може ли да се излъже компа да не свети чека заради него - гледах че има някакви ламбда емилатори за втората ламбда които се включват в буксата и подават сигнал на компа че всичко е ок? дали този вариант е удачен?

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами точно така режат за да махнат катализатора. Вероятно въобще го няма. Потърси в тунинг раздела батките как се справят с тази грешка. До колкото съм чел слагат дистанционна втулка на втората ламбда като така я отдалечават от потока на газовете и влиза в норми или един колега с ник set16v ги лекува софтуерно. Това с емулатора не знам дали ще стане понеже показанията на първата и втората ламбда сонда трябва да са свързани по някакъв начин.

+- 5% е идеално показание напълно в нормите :hilezh:

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първата ламбда ти е важна, тя коригира смесите, втората е само, за да гледа дали катализатора е ок

при мен катализатор няма, втората ламбда е с дистанционна втулка, но мисля скоро да я махна софтуертно и да сложа тапа на нейно място

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви колеги за бързите отговори. Ще прегледам тунинг раздела относно преправянето.Колега ghostdog, тази дисанционна втулка колко е голиама(колко милиметра е висока). Преди да я сложиш сигурно ти е избивала грешка и ти е светвал чек енджин лампата. Сега като има втулка има ли грешка и свети ли чека?

А за да сам на 100% сигурен че го няма катализатова може ли да се разбере без рязане и разглабяне някак. Четох, че с почукване на корпуса на катализатора да дрънчи на кухо ако го няма или това са глупости? Просто да не правя тези неща с ламбдите а тои да се окаже там и са се побарка компа нещо:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да стане с почукване. Принципно катализатора представлява една ей такава керамична пита

c6421ef162cb4e2db82a4de626c91b62.jpg

Дълга е около 30см и заема голямата част от гърнето. Ако просто са я махнали ще кънти на кухо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Todir:) Ще я проверя тези дни да видя на какво ще дрънка:flehan: Ти си един от хората от които съм получил най-точни и бързи отговори:dance::hilezh: Радвам се, че са останали още свестни хора:gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам и аз едно питане. Махнах картерната вентилация, включая и алуминиевата планка държаща тръбата отляво на двигателя. Сега маслената магистрала виси самотно над входящия колектор и турбината където температурата е висока. Чудя се дали да не я изолирам със стъклен или керамичен шнур за да я предпазя от прегряване. Дайте съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ghostdog, тази дисанционна втулка колко е голиама(колко милиметра е висока). Преди да я сложиш сигурно ти е избивала грешка и ти е светвал чек енджин лампата. Сега като има втулка има ли грешка и свети ли чека?

да, след махане на катализатора, постоянно свети чек енджин, като сложиха втулката, светваше след време, после сложихме по-дълга светваше след 1-2 седмици и най-накрая я разпробихме да е с по-голям отвор и вече не е светвал чека, излиза само грешка във ваг ком, че втората ламбда се ебава, но чека не светва, точни размери немога да ти кажа, евентуално височина 6-7см, но отвора колко е не си спомням, по-добрият вариант е софтуерно да се премахне втората лабда

навсякъде където правят генерации, ако са пичове могат да ти измайсторят такава втулка

П.П. катализатора ти може да не е изваден е просто да е изкъртен от времето, така на една А6-ца 1.8Т куатро като моята отворихме катализатора да го махнем и го нямаше, имаше остатъчни следи все едно е изкъртен с пръчка

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Казваш, че втулката е 6-7 см (не 6-7 милиметра). Значи представлява някаква тръбичка на която единия край е закрепен на катализатора, а на другия край е закрепена ламбдата. Аз си го рпедставях нещо като шайба с дебелина 2-3 милиметра:gruebel:

Има рязано и заварявано на катализатора, аз затова си мисля, че го няма. Ще попрочета още по въпроса, как може да се излъже най-безболезнено системата. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма какво да четеш, най-безболезнено я лъжеш като ти я махнат софтуерно, другият вариант е с втулка, да 6-7см е в моят случай втулката

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...