Jump to content

Всичко за 1.8Т


NIKO

Recommended Posts

По-принцип трябва да си стоят едни и същи или да се изменят в мноого малък диапазон-

+-1% ,максимум до 2 % ,ако всичко е ОК по колата(аз повече от +-2% ,не съм засичал при мене) .Знам ,че до 5 % всичко е ОК .Оттам нататък търси проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 482
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

По-принцип трябва да си стоят едни и същи или да се изменят в мноого малък диапазон-

+-1% ,максимум до 2 % ,ако всичко е ОК по колата(аз повече от +-2% ,не съм засичал при мене) .Знам ,че до 5 % всичко е ОК .Оттам нататък търси проблеми.

Ами ще считам,че всичко е ок,понеже днеска след 300 км. път пуснах диагностика и беше 0 и на двете места :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Привет на всички. Имам проблем с APU двигател, при студен старт пали трудно, след многократни опити запалва но не работи нормално а на много ниски обороти и тресе, трудно се форсира. След като поработи 1 мин. се оправя и този проблем изчезва. Цял ден РАБОТИ И ПАЛИ ОТЛИЧНО до следващата сутрин когато всичко започва отначало. Имам Газов инжекцион, но категорично отхвърлям проблем с него, т.к. от седмица съм го спрял от бутилката и съм изпразнил налягането в газ. система. Много майстори, много акъл, много проби и грешки и никакъв резултат. Сменях: Бензинива помпа и бензина, филтри, почистени инжектори, реле J271, но няма ефеккт. Този ефект се появи откакто се застуди. Термостата е ОК, закачана е много пъти на Vag Com и има различни грешки (P1615, P1518, P1126) които след изтриване ги няма и не се повтарят, появяват се само когато паля сутрин. Цял ден няма грешки. Възможно ли е да не работи нормално някое клапанче за бензин и да ми дави колата? Моля за помощ, че вече загубих удоволствие от колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо? Много майстори казват направи това, направи онова ама на метода проба грешка съм похарчил солидна сума пари. Температурата е наред и показанията са отлични. Сутрин рано на студено майстора каза, че е проверил датчика с VagCom и е показвал нормални стойности. Какво имаш в предвид за да се сменя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина много вероятно да е датчика за температурата.Пробвай с някой от друга кола(или морга) сваля се и се монтира лесно.

Оригинален мисля, че струваше около 50лв, не оригинален се намира и около 30лв.

Тия майстори при които си ходил не ти ли споменаха нещо за тоя датчик?Все пак при такъв проблем той е първия заподозрян.

П.П.Обърни внимание и на това, което е написал колегата Pav31.Неговите мнения са едни от ценните във форума. :zustimm:

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофтито при датчика за коляновия вал е демонтажа и монтажа. Няма да е трудно да намериш за проба, но манипулацията по инсталацията не е особено лесна. Особено за пробата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е датчика на коляновия вал изобщо няма да запали на студен двигател - не ме питайте от къде знам. Иначе на запален двигател ако прекъсне - работи мотора, но ще светне лампата ЕРС и ще работи на по-високи обороти мотора - примерно 1200. Отделно на това ще има и записана грешка в контролера на двигателя. Мой съвет е да си провериш с ВАГКОМ дали имаш записана грешка за "engine speed sensor ...." и ако имаш такава да го смениш веднага. Купи си оригинален, аз миналото лято си купих италиански и се предаде от веднъж преди 2 седмици. При мен първо вечерта светна лампата и на топъл мотор започна да пали много трудно. На другия ден просто не запали. Иначе самия на датчик му направих дисекция после да видя какво толкова му се разваля - вътре има една бобинка сердечник с магнит. Т.е. датчика е пасивен, съпротивлението му е около 900 ома и явно пада изолацията на намотките и става междувитково "късо".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Предстои ми смяна на антифриз и спирачна течност но не знам ,колко литра събира антифриз ,и колко спирачна течност.Колата е Audi B5 1.8t AEB 95г.

Благодаря Ви за съдействието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 литра Антифриз и 1 литър спирачна течност. Следователно си вземи към 2 литра спирачна течност, и като прекараш по поне половин литър течност от всяко колело и от съединителя, тогава може да се смята за сменена ;)

Предварително източи старата течност от разширителното казанче, после като налееш новата да тръгне направо тя по системата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги от къде мога да си намеря механичния клапан който разтоварва турбината за АЕВ мотора? Става въпрос за тоя отзад с лостчето,благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля да си махам катализатора. Мотора ми е 1.8Т BFB с две л-сонди. Чудя се дали да се отвори катализатора и да се махнат карантиите вътре и пак да се затвори или да се слага тръба? Ако се слага тръба ме притеснява дали ще се уцели ъгъла под който стоят двете л-сонди и да няма проблеми от това в последствие? След доста ровене из интернет разбрах, че главен проблем е 2-та л-сонда защото ще почне да записва грешка заради липсващия катализатор и съответно ще светне EPC лампата. До колкото разбрах има различни варианти за да се излъже компа на колата - поставяне на дистанционна втулка (не винаги става успешно), софтуерно спиране на 2-та л-сонда (това нямам все още идея как става) и поставянето на допълнителен диод на сигнала на л-сондата с цел коригиране на напрежението, което подава. Във връзка с това имам няколко въпроса към хората, които са наясно с това:

1. Кой вариант да избера за "шунтиране" на 2-та л-сонда - аз клоня към последния с поставянето на диод стига наистина да е успешно?

2. Премахването на катализатора ще доведе ли до някакви проблеми с работата на двигателя или просто ще светне EPC лампата?

3. Да се махне катализатора и да остане само "гърнето" или направо да се сложи тръба?

Причината да го махна е, че почна доста да намирисва отзад на сяра. Засега няма грешки в ЕКУ-то за катализатора, но предполагам, че скоро ще се появят. Отделно на това при запушване на катализатора има вероятност да се повреди турбото. Мислех за вариант смяна на катализатор с афтермаркет, но имайки опита с качеството на частите, които се продават в БГ вероятността да попадна на менте е огромна, да не говорим, че това в дългосрочен план може отново да навреди на турбото. Отделно не е ясно колко време ще изкара афтермаркет катализатора. Варианта с оригинален отпада по ред причини, като едни от тях са високата му цена и качеството на горивата в БГ.

Ще се радвам ако споделите мнения по въпроса, особено от първа ръка, да дадете препоръка къде евентуално може да се махне и особено "шунтирането" на 2-та л-сонда - ако има други варианти за това и естествено кой може да го свърши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го махай даже да не работи. Запушването на катализатора на бензинов автомобил е легенда, за която много хора са чували и разказват ама никой не е видял. Нещо като за извънземните. После ще трябва да се бориш и с ламбдата и с шума. Щом не светят лампи за грешки не го пипай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като почна да мирише сериозно на сяра отзад определено е заминал катализатора и е въпрос на време да му светне лампата. На атмосферен двигател това няма да окаже някакво огромно влияние, въпреки че би трябвало да обедни сместа и да се усети липса на мощност, но на мотор с турбо има голяма вероятност освен всичко друго да се повреди турбото заради прегряване - просто не могат да излизат безпроблемно газовете. Затова искам да го махна превантивно. Шума едва ли ще се увеличи много, а за 2-та л-сонда очаквам някой да каже как е решил проблема - едва ли никой не е махал катализатор на 1.8Т мотор с две л-сонди :nixweiss:. Така, че махането на катализатора е решено, въпроса е как да се направи най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушам от колеги като информация,че софтуерното изключване на втората л.сонда струвало нещо от порядъка на 300лв. :steinigung: и направо унемявам от тази цена за въпросната услуга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото доколкото знам, но не съм сигурен, се подменя софтуера в ЕКУ-то за модел без 2-ра л-сонда. То е все едно да слагаш чип и вероятно заради това е такава и цената. Има и други варианти, като този с дистанционната втулка е най-сигурен, но е свързан с многократно сваляне на 2-та л-сонда докато не се уцели точно размера на отвора за да не свети EPC. Затова него мисля да го оставя като краен вариант в случай, че нищо друго не помогне. По-важния въпрос за мен е дали като светне лампата на ЕРС след махането на катализатора няма да се "спъне" колата (някакъв авариен режим :nixweiss: )? На много места пише, че няма проблеми, просто светва лампата, но ми се иска да го потвърдя и от друго място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като се кара с повечко газ усеща ли се някаква миризма също? Преди като си мислех, че моя катализатор е заминал ми предлагаха за 130лв да ми направят резонаторно гърне като гарантираха, че нямало да има промяна в звука. По логика не би трябвало правя траба да прави повече шум ама не съм се качвал на такава кола за съжаление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си махай катализатора, както тошко каза това за запушването е само мит. Ако толкова ти е зор да си сигурен отиди до някой пункт за ГТП да ти измерят емисиите и ще си сигурен, че работи. И най вече недей да душиш тоя ауспух. hilezh.gifhilezh.gif

А като се кара с повечко газ усеща ли се някаква миризма също? Преди като си мислех, че моя катализатор е заминал ми предлагаха за 130лв да ми направят резонаторно гърне като гарантираха, че нямало да има промяна в звука. По логика не би трябвало правя траба да прави повече шум ама не съм се качвал на такава кола за съжаление.

Излъгали са те, много ясно че ще е по шумна. Само с оригиналния катализатор е най тихо. Слагал съм афтърмаркет такъв и на мен не ми се струваше по шумен но като замерихме на кола със стоков имаше разлика. Карал съм и с изкорубен катализатор катализатор и с изкорубен и натъпкана вата вътре. Сега съм с даунпайп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миризмата я усещам като помириша ауспуха отзад или като вкарам колата в гаража. Особено в гаража се усеща много силно - мирише на сяра и амоняк :blink: . На жена ми А-класата не мирише грам катализатора, също се кара основно на газ. И на газ и на бензин при мен е гадна миризмата. С една дума катализатора е тръгнал сериозно. Мисля и за варианта с тръба, което е едно и също с даунпайп нали? Ако не е същото каква е разликата между даунпайп и обикновена тръба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излъгали са те, много ясно че ще е по шумна. Само с оригиналния катализатор е най тихо. Слагал съм афтърмаркет такъв и на мен не ми се струваше по шумен но като замерихме на кола със стоков имаше разлика. Карал съм и с изкорубен катализатор катализатор и с изкорубен и натъпкана вата вътре. Сега съм с даунпайп.

Ами я разкажи по-подробно каква е разлика в звука с различните варианти? Щото на мен и с фабричния катализатор ми се струва супер шумен тоя гад 1,8Т <_</>

Направо незнам ако ще рябва да търпя повече ако някога махна катализатора...

Редактирано от DLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го махай даже да не работи. Запушването на катализатора на бензинов автомобил е легенда, за която много хора са чували и разказват ама никой не е видял. Нещо като за извънземните. После ще трябва да се бориш и с ламбдата и с шума. Щом не светят лампи за грешки не го пипай.

:zustimm: Послушай Todir.Няма да сбъркаш.Аз съм с права тръба.Купих колата с избушен катализатор, стоеше само гърнето.С тръбата е по-тихо отколкото с гърнето.С катализатор не съм карал.

След махането на катализатора единсвеното което ще направиш е, че ще си отвориш проблеми с втората ламбда.Много вероятно е колата да стане и по-шумна.

Ти познаваш ли някой, който е сменил турбина заради запушен катализатор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интернет има доста написано по въпроса с турбината и катализатора. Естествено нищо не може да се каже с 100% сигурност. В случая катализатора влияе косвено на турбината. Определено има логика ако се запуши катализатора да се повиши температурата на турбото, лошото е, че няма как да се провери това нещо със сигурност. В интернет съм виждал снимки на червена турбина и катализатор и снимка след като е махнат катализатора и е сложена тръба - чисто визуално разликата е огромна. Това ме навежда на мисълта за превантивното му махане. А и си мирише на сяра и по-странното и на амоняк, което е сигурен признак, че е "тръгнал" според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...