Jump to content

Всичко за 1.8Т


NIKO

Recommended Posts

Някой може ли да качи снимки на стъпковото моторче , къде се намира , как се чисти и т.н. , защото си е доста срещан проблем - също както и дросела (него го има в снимките) .

А по въпроса с катализатора , за да не отварям нова тема - моят беше направо стопен вътре .. така махнах го и си сложих пак същото гърне самоче без питата. Колата тръгна повече особено в ниските обороти .

Но след малко каране и то като се кара леко( нормално , без газене) около 2400-2600об се чува леко гърмене - или е в колекторите , или е след турбото и мисля , че това е в резултат от махането на катализатора и атмосферният разтоварващ клапан .Не съм я качвал на ваг ком - но дайде някакви предположения за лекото пукане .

При последното ми качване на ваг-ком , единствената грешка която ми показваше беше "богата горивна смес" и от тогава и се появиха леки колебания в оборотите на празен ход , но мисля че те ще се оправят с чистенето на дросела .

Иначе за сега все още нищо неми е изписвало или светкало по дисплеите на таблото , както опиисвате по-горе в постовете.

П.П. аз имам само една малбда сонда която е преди катализатора

Редактирано от Franky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 482
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Стъпковото моторче се намира в дросела под черната пластмасова капачка, но не съм сигурен дали въобще му трябва чистене. Под тази капачка има гумено уплътнение и практически е херметично затворено и не може да се зацапа. Ако си търсиш проблеми свали дросела и я отвори не е трудно. Отдолу ще видиш механизма и електрониката на дросела. Може да почистиш пистите на потенциометрите със специален спрей за потенциометри. Ако са почнали да се търкат спасение няма. Според мен е по-добре първо да почистиш само самата клапа и ако не помогне тогава да пипаш в електронния блок. Нали знаеш единственото противодействие на закона на Мърфи - Ако не е счупено не го поправяй :hilezh: Важи с пълна сила за подобни скъпи части като дросел :hilezh:

Принципно казват, че не е добре на турбо кола като се изкърти катализатора да се слага празното гърне. Трябва или да се заври една тръба вътре или направо да се смени с даунпайп. В празното гърне се получавало обратно налягане което не влияело добре на турбината. Така съм чел поне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за бързият отговор колега !

До преди си чистих клапата на дросела , като бях скептично настроен , че ще има ефект - но уви спряха да ми "играят " оборотите и ги заковава на 800 и нещо. Но сега друго ме притеснява - като и дам газ и вдигне оборотите при падането им от 1400-500 надолу доста бавно падат , но като стигнат до тия 800-850 стрелката ми заковава .

Та сега за по-бавното падане на оборотите дали не трябва нещо да проверя за грешки , защото съм чел , че трябвало да се направи се адаптира сега - това така ли е ?

Иначе не съм свалял целият дросел , само маркуча от кулера и си поиграх колкото мога да изчистя при затворена и отворена клапа - явно ако се свали може доста по-добре да се изчисти но като за 10мин пред блока работа ефекта си струва .

Редактирано от Franky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Някой може ли да ми каже двигател AUM (1.8Т) колко конски сили е?

150 или 180.И с какво турбо е.Монтиран на голф GTI.

Порових в интернет и почвам да си мисля,че го има в двете разновидности. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже двигател AUM (1.8Т) колко конски сили е?

150 или 180.И с какво турбо е.Монтиран на голф GTI.

Порових в интернет и почвам да си мисля,че го има в двете разновидности. :zustimm:

Намерих това: http://www.clubgti.com/forum/archive/index.php?t-34368.html

дано ти свърши работа. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да ми каже двигател AUM (1.8Т) колко конски сили е?

150 или 180.И с какво турбо е.Монтиран на голф GTI.

Порових в интернет и почвам да си мисля,че го има в двете разновидности. :zustimm:

AUM си е 110kw/150 кс на каквато и да е кола да е монтиран.И на G4 GTI(1J1) пак си е толкова :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги.

Ето една табличка която мисля е полезна.

Инжекторите които са монтирани на 1.8Т:

enginecodexref.xls

post-38008-0-50343900-1321005634_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Първо и доста важно е, че моторите с код на двигателя AEB (всички версии), AJL, AGU нямат вграден мап сензор, вместо него имат барометричен сензор.

Какъв е този барометричен сензор?

Редактирано от zili
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В черната кутия на компа,измерва атмс.налягане,чрез него компа определя надморската височина на която се намира колата и коригира надуването на турбината.

Редактирано от ksi1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, попаднах на тази тема докато се рових из форума за да търся разрешение на един дребен проблем по автомобила ми, но са ми нужни снимките от пост номер 15 на колегата Todir. Възможно ли е да ги качите отново, тъй като не се виждат? Явно линкът им не е достъпен.

Благодаря Ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги потърся и ще кача някъде другаде защото бяха на сървър на нокия а те са прекратили услугата :( Дано не съм ги затрил.

ПС: Не съм ги затрил :) Някой мод ще ми помогне да оправим поста.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря колега rolleyes.gif

Ще ги потърся и ще кача някъде другаде защото бяха на сървър на нокия а те са прекратили услугата :( Дано не съм ги затрил.

ПС: Не съм ги затрил :) Някой мод ще ми помогне да оправим поста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте колеги, как се казва тази част на снимката, и за какво служи?

Пластмасата и се е нацепила. Искам да знам, за да я търся по авточаститеи да я сменя, а и информацията да бъде от полза за другите колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е еднопосочен клапан не знам как му е точно името. Конкретно този е на вентилацията на резервоара и целта му е газовете да минават само в една посока към мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Здравейте колеги,имам няколко въпроса за 1.8т АЕБ 98г.

1.На кой канал мога да видя стойностите на ламбда сондата,дали са в норма.

2.Мога ли през вагком да проверя състоянието на инжекторите,и на кой канал?

Благодаря предварително!

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз да се включа с едно питане

карам а4 с 1.8т и ми предстои смяна на

хидравлична рейка и ватреш карета

та въпросът е

може ли да се сложи рейка и карета от дизелово а4

и като цяло има ли някакви разлики в рейките и каретата

при бензин и дизел

или са взаимозаменяеми :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и от мен две снимки на О-пръстена на охладителя на маслото (А3 1.8Т 98г.), който днес бе причина да разбера, че индикацията на маслото работи :wall:/>/>/> .

След изминаването на 1400м. по километраж и тръгване в обратна посока и още около 400м. светването на индикацията на маслото ми подсказа, че

красивата ивица от масло, която наблюдавам е от мен, а не от някой, който мислех за кофти "късметлия".

Ето стария (сцепен) и новия (силиконов - 1.60лв).

Ако мога да бъда полезен ще пусна тия дни и снимки точно къде се намира О-пръстена и как изглежда разглобен охладителя!

За новия силиконов разчитам на мнението и опита на брат ми, който работи в сервиз и е сменял и преди от същите. За сега оплаквания нямало!

post-77297-0-90340600-1356867370_thumb.j

post-77297-0-73611800-1356867377_thumb.j

Редактирано от KOVKO-A3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,днес направих лог на 8 канал,където в 2-ра и 3-та клетка показва стоиностите на лабда сондата.Докато колата беше студена там показваше единствено -0.8 и 1.6 .След като загря на 90 градуса застана на 0 и на двете места и изобщо не се мести.Дори направих лог на 2-ра до прекасвач и отново никаде няма промени(седи '0' постоянно).Това нормално ли е?

Също така правих лог и на 7 канал за напрежението на лабда-та.Мени се около 0.8 по време на ускорение,което мисля че е нормално..

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е менте - това е топран-ския пръстен. Все пак по празниците няма да намериш друг. Разликата с оригинала е, че този изкарва около две годинки. За това - през няколко смени на маслото сменяш и пръстена и всичко е наред. Тъкмо ще се притяга и гайката на фланеца ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е менте - това е топран-ския пръстен. Все пак по празниците няма да намериш друг. Разликата с оригинала е, че този изкарва около две годинки. За това - през няколко смени на маслото сменяш и пръстена и всичко е наред. Тъкмо ще се притяга и гайката на фланеца ;)/>/>/>/>/>/>

Не знам дали е менте, но си намерих същия черен О-пръстен с ушичките (с кръгло сечение, правоъгалното сечение е точно както си мислех от натиска и времето). Сложихме него!

За съжаление казах, че ще се опитам да снимам разглобен охладителя, но брат ми се оказа експресен майстор

и го сглобил преди да отида да го снимам.

Колкото до проблема със гарнитурите на свещите и на самия капак на главата, днес си организирах приключение, като реших да

демонтирам бобините и да видя как е положението, понеже и при мен си мята масълце. Уви останах неприятно изненадан. Маслото събрало

се на свещите на 1,2 и 3-ти цилиндър беше доста ... виждаха се само връхчетата на свещите. На 4-ти нямаше! Източих маслото събрало се

на свещите със спринцовка. Измих бобините със обезмаслител (само долната им част към свещите). Отворих капака за да видя състоянието

на гарнитурите с цел леко побългаряване при нужда. Оказа се, че гарнитурите са доста зле (т.е. изпечени). Имах огромното желание да ги

сменя с нови, но скромният бюджет, който отделих за празника отиде за масло, филтър и пръстените. Та се наложи да я карам по Бай Ганьовската.

Почистване, обезмасляване, силикон! Дано остиска до средата на януари, когато идва финансовата инжекция (заплата)и тогава всичко .... новооо!

Пускам няколко снимки. Не са перфектни, но мисля, че показват този проблем със гарнитурите посочени в темата и последствията от това!

Весело посрещане на Новата 2013г. Живи и здрави. Безаварийни километри и стегнати колици!

:bia:/>/>/>/>/>

post-77297-0-60185900-1356967211_thumb.j

post-77297-0-56254900-1356967218_thumb.j

post-77297-0-44453500-1356967224_thumb.j

post-77297-0-02195600-1356967231_thumb.j

post-77297-0-22309100-1356967236_thumb.j

post-77297-0-83205300-1356967252_thumb.j

post-77297-0-64006600-1356967258_thumb.j

Редактирано от KOVKO-A3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,днес направих лог на 8 канал,където в 2-ра и 3-та клетка показва стоиностите на лабда сондата.Докато колата беше студена там показваше единствено -0.8 и 1.6 .След като загря на 90 градуса застана на 0 и на двете места и изобщо не се мести.

По-добре от това няма как да бъде!!.Колкото по-близко до нула стоят тези стойности толкова по добре(нямаш вакуум,буст лийк).За много години! :bia:/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре от това няма как да бъде!!.Колкото по-близко до нула стоят тези стойности толкова по добре(нямаш вакуум,буст лийк).За много години! :bia:/>/>/>

А нормално ли е тези стойности да не се променят при подаване на газ.Абе като цяло седат си едни и същи и се променят много рядко.Вчера след 100км каране,бяха -0.8 и 3.2 това добре ли е?

За много години :bia:

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...