Jump to content

Гърми ли газовата бутилка при пожар


Recommended Posts

Примера ти е тотално некоректен дотолкова че пишеш че нагряваш до точката на възпламеняване. Ми то е ясно какво ще се случи, преди тази точка варела ще се е разцепил а след това като я достигне ще има възпламеняване и в зависимост от концентрацията на парите в хипотетичната ти опитна постановка ще има малък или голям бум.

Но както ти каза и колегата по-горе това е пример който нищо не илюстрира. А само си чешем езиците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 89
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Хипотетичният ми сценарий има за цел да покаже , че никой от пишещите /освен максимов/ не се задълбочи ни най-малко в технологията и генезиса на горенето, детонациите, температурата и налягането на, които са оразмерени съдовете за съхранение на горивата. /а отговорът на темата е точно в тези параметри/ :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И другото ако се скъса тръбата на газта и се запали....

ще изгори газта в тръбичката, а не в бутилката, защото има съчма (клапан), която при промяна на налягането затваря притока на газ от бутилката към тръбичката/изпарителя

Хипотетичният ми сценарий има за цел да покаже.....

Че не познаваш в какъв варел (резервоар) се съхранява газта и в какъв бензина/нафтата в автомобила. Едното е полимер (пластмаса) другото е стоманена бутилка, тествана на определено налягане. С две думи, когато газта се запали/гръмне, бензина/нафтата отдавна ще са изгоряли заедно с пластмасовите си резервоари. Така, че едва ли е от голямо значение дали след като колата е станала на метално скеле ще има бум от бутилката или няма да има.

ПП: Тоя бум също се лекува с клапан изпускащ определено количество газ до изпразването на бутилката.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв генезис какви пет лева не мога да разбера. Опитващ се математически ли нещо да прогнозираш или просто да се покажеш че можеш да измисляш някакви хипотетични ситуации.

На тръбата към изпарителя няма клапан който да ограничава изтичането както при пълнещата тръба. Защото иначе по-мощните автомобили биха го задействали като дръпнат повечко газ от бутилката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще изгори газта в тръбичката, а не в бутилката, защото има съчма (клапан), която при промяна на налягането затваря притока на газ от бутилката към тръбичката/изпарителя

Че не познаваш в какъв варел (резервоар) се съхранява газта и в какъв бензина/нафтата в автомобила. Едното е полимер (пластмаса) другото е стоманена бутилка, тествана на определено налягане. С две думи, когато газта се запали/гръмне, бензина/нафтата отдавна ще са изгоряли заедно с пластмасовите си резервоари. Така, че едва ли е от голямо значение дали след като колата е станала на метално скеле ще има бум от бутилката или няма да има.

ПП: Тоя бум също се лекува с клапан изпускащ определено количество газ до изпразването на бутилката.

martinich приятелю,,точно така

ще изгори гаста в тръбичката и ако няма такъв клапан ще продължи да гори КАТО ЗАПАЛКА щ'то неможе да влезе в бутилката огъня ,защото има налягане на вън.При резервоарите лесно може да се обединят трите предпоставки за да стане бум щ'ото няма налягане там докато при бутилката неможе да стане това(как сще влезне кислород и източник на запалване) бутилката гърми единствено когато и се разшири обема в нея.

относно съхранението има много специални изисквания и са определени с специални стандарти

резервоарите не са от пластмаса а от някъква сплав

пластмасата лесно образува статично електричество от триенето на твърдиде частици в горивата ама................ това си друго не е по темата

Редактирано от maximoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тръбата към изпарителя няма клапан който да ограничава изтичането както при пълнещата тръба.

Евросондата освен защитата на 27 бара, която изпуска ГАЗОВАТА фаза от бутилката, има и стопяем предпазител, който се стапя и спира пламъка, ако той се върне към сондата след спадане на налягането в бутилката. Това е един клапан който пуска газ след контакт - точно като този отпред преди изпарителя. НО този предпазва от изтичане на газ при скъсване примерно на тръбата преди клапана отпред и ако се скъса тръбата има една съчма в самата сонда на бутилката, предотвратяваща изтичането на газ.

Защото иначе по-мощните автомобили биха го задействали като дръпнат повечко газ от бутилката.

Гледам шпека чете, нека той ти обясни как като не се оразмери правилно нужния дебит на газовата уредба за конкретния "мощен" мотор се задейства тая съчма и се минава на бензин.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шпека каза:

"По мощните коли имат по две тръби от бутилката до изпарителите. Няма начин един изпарител ( дори сдвоен) да може да прекара толкова газ през него/тях, че да повлече съчмата да запуши отвора. Газта се налива в бутилката на около 10 бара, изпарители обикновенно трябва да осигурят под 2 бара. Аз си бях правил екперимент и бях оставил изпарителя напълно отворен, даваше постоянно налягане в рейката 3 бара. Бях махнал малко неща. За да стане такова нещо трябва с бормашината да разпробиеш изпарителя и да изхвърлиш няколко неща".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре имах някаква идея че на по-новите има защита, но това което аз съм виждал разглобено нямаше и оттам съм се подвел.

Както и да е, колкото и вода да наливаме ясно е че който си е навил на пръста че бутилката е бомба няма начин да го убедим че не е по-опасна от другите горивни системи.

Отделно ако мислим хипотетично ако е запушен малкия отвор на капачката на резорвоара, бензиновата помпа създава подналягане в него и при скъсване на горивопровода е идеален начин да си "смукне" въздух заедно с пламък от пожара навън. И като казвам подналягане имам впредвид че в резороара има достатачно въздух за детонация, за разлика от бутилката с газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях решил да не отговарям на заядливите колеги ...../просто е безмислено/.......

Във втори пореден пост обаче се "нарушават" физичните закони невъзможно е да има налягане и в следващия момент да "всмукне"...............Също така двигателя не "дърпа" газ от бутилката, тя си тече заради налягането до изпарителя /редуктора/ , и чак след това става дърпането.

За мен тема приключи!

Поздрави на всички :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво налягане точно има в резорвоара за бензин че не се сещам нещо? Налягането се създава от бензиновата помпа към горивопровода а ако е запушен одушника е възможна появата на подналягане в обема на резорвоара толкова ли сложно го обясних.

На една от колите ми като и отвивах капачката на резорвоара редовно се чуваше лекичко всмукване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен това ми е ясно.

А на теб, че не са митове и легенди гърмежите на газовите бутилки ?

Да на битовите газови бутилки, и то пак поради човешката глупост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа прегледах линковете и никаде не пише газова уредба в абсолютна изправност и качествено монтира избухна . Все става въпрос за някаква неизправност . По тази логика и един автомобил движещ се на бензин може да гръмне ако има неизправност . Другото което ми идва на ум е че газови уредби в автомобили се поставят от много време така че технологията е достатъчно напреднала за да бъдат безопасни . А така нареченото няма да си сложа бомба в колата си е въпрос на личен избор и мнение . И последно ако LPG и CNG бяха толкова опасни нямаше да се монтират фабрично в някои модели (Zafira , Caddy и т.н.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Със сигурност съда в който е имало гориво трябва да се заварява пълен с вода, защото никога не може да се вентилират парите от вътре и тогава се получава перфектната бомба. Всъщост аз реших че тия идиоти заваряват пълен с дизел резорвоар ама май не съм прав просто е имало дизел вътре и са доляли вода и затова се пали по малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Да посъбудя една забравена и доста полезна тема.

Примерите и тестовете говорят сами по себе си за надеждността на автомобилните газови бутилки.

Хубаво е да се знае, че:

» Безопасност на бутилките за пропан-бутан

При направата на газови бутилки, винаги се вземат под внимание особеностите на пропан- бутана. Стандартите за изработка, контрола, надзора и изпитването на готовите части, като тръби, клапани и други елементи, от които се състои системата, са много прецизни. Обикновенно налягането на пропан- бутана варира между 3 до 10 bar, а бутилките се хомологират при налягане 30 bar. По време на хомологацията, автомобилните газови бутилки се тестват при хидравлично налягане и не могат да избухнат, преди да се достигне налягане от 67.5 bar, те могат да се използват безопасно 10 години от монтирането.

Или с други думи казано гарантира се, че издържат налягане от 30 бара но на практика издържат над 60 бара.

На тестовете ясно се вижда какво нагряване издържат бутилките.

П.П: Този ми пост е продиктуван от критиката на разни "разбирачи" в една незнайно защо заключена моя тема: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=112405

И една молба към RaDi_b4, ако обичаш пести малко "остроумието" си и спри да намесваш Българската армия. ЦЪК

Ако се чувстваш добре като я ползваш за собствено оправдание, ще те разбера, но не го прави по чужд адрес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа прегледах линковете и никаде не пише газова уредба в абсолютна изправност и качествено монтира избухна . Все става въпрос за някаква неизправност . По тази логика и един автомобил движещ се на бензин може да гръмне ако има неизправност . Другото което ми идва на ум е че газови уредби в автомобили се поставят от много време така че технологията е достатъчно напреднала за да бъдат безопасни . А така нареченото няма да си сложа бомба в колата си е въпрос на личен избор и мнение . И последно ако LPG и CNG бяха толкова опасни нямаше да се монтират фабрично в някои модели (Zafira , Caddy и т.н.)

Тя технологията наистина напредна доста, но кризата извежда нов проблем на преден план.....човешкия фактор, навъдиха се купища незаконни сервизчета и гаражчета, които монтират много евтино, много бързо и много некачествено, на такива страхотии съм се нагледал напоследък, масово тръбите минават през носача, полуоската трие в тръбата и т.н., за съжаление няма технология която да работи при мърляв монтаж. :respekt:

Редактирано от eurogas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам защо са необходими толкова спорове!

Просто в "Тубата" е пълно с клипчета на ескперименти, професионално направени, с присъствие на пожарникари, измервателна техника.....Те там гледайте, засечени са и времената на гърмене на автомобили на газ, нафта и бензин при равни условия...Повечето са немски!

Със здраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност съда в който е имало гориво трябва да се заварява пълен с вода, защото никога не може да се вентилират парите от вътре и тогава се получава перфектната бомба.

Преди години имах един преподавател, бивш директор на авиоремонтния завод в Граф Игнатиево. Разправяше как трябвало спешно да се оправи малка пробойна в резервоара на МИГ-15, защото чужда делегация пристига да си вземе самолета, а Добри Джуров лично ще го издава. Всички в паника как ще се справят за няколко часа. Тогава някакъв млад инженер, завършил в СССР, разказал, че руснаците в кризисна ситуация пълнят резервоара с гориво до горе и почват да заваряват без да махат помпата - да държи налягане в резервоара и да няма място за пари.

И, според разказа, така са го заварили. В най-отдалечения хангар, само няколко човека, които така или иначе са се били прежалили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...