akulata Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Колеги,имам лек проблем.До днес карах без ръчна и задните спирачки апарати си работеха отлично.Не задържаха и т.н.Днес си сложих жила на ръчната/жилата са отлични и не са клеясали/,но се появи малък проблем.Механизмът на ръчната на единия апарат не се движи т.е. опънах ръчната и до там.Не иска да отпуска,та се наложи да го понапъна с една отвертка,за да върне буталцето,за да не задържа апарата.Напъването беше съвсем леко и веднага мръдна.Другия апарат е 6+.Механизма си работи,дори го движа свободно на ръка.Хубаво напръсках с ВД-40,като се надявах,че проблемната пружинка ще отпусне.Сега при това положение трябва ли разглобявам целия апарат или има начин да "раздвижа" механизма,както си е на апарата.Прегледах темата на РЕД-АУДИ и ми се струва,че при мен няма да се наложи да се разглобява всичко.п.п. Има ли начин да се "натегне" кантарчето и задните спирачки да ловят една идея по-добре? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ChillToucH Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 При мен запекоха и 2та апарата, мисля да ги сваля другата седмица. Дадоха ми съвет хубави да ги изчистя и рециклирам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gnaks Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 На Б4 може да се регулира кантарчето предполагам че и на Б3 е възможно,трябва да видиш как е хванато за купето и задния мост и там има място за реглаж симулираш че колата е по-натоварена и би трябвало да има ефект. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 23 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 т.е. да "натегна" малко кантарчето чрез болта на пружинката ли?Механизмите на ръчната ли са запекли или и самите апарати.Задържат ли в момента задните спирачки? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Gnaks Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Значи трябва да видиш кое натиска кантарчето.На Б4 се разхлабва точно преди пружината и има един процеп и го натискаш нагоре ръчно и след тоова стягаш в положението което си искаш но аз не съм го гласил защото си личеше каде е била старата гайка и там си го оставих се пак се предполага че това е заводската настройка.Та трябва да видиш при теб кое се охлабва и след това да натегнеш кантарчето.Начи нали кантарчето е хванато за купето а другата му част с пружина за задния мост трябва някъде между пружината и кантарчето да има за реглаж и да натегнеш все едно че е леко натоварена колата,но гледай да не прекалиш че може и да няма разлика после между натоварена и празна. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NordFrost Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Иво, може да извадиш само буталото и да почистиш около големия маншон /може и да е скъсан/, но трябва да развиеш целия апарат от маркуча. Намери си и гумено капаче да затвориш маркуча през това време. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 23 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Е точно това не ми се прави...да разглобявам апарата,но ако нищо друго не помага няма начин.Направи ми впечатление,че съвсем леко натиснах с отвертката и механизма веднага се прибра.Над 6 месеца карах без ръчна т.е. механизма не е ползван.Възможно ли е да е клеясало чак толкова много това механизъмче?Точно така е както го описваш.Мисля да ида някъде и да замерим какво усилие прилагат задните спирачки и ако не ми хареса ще го бутна съвсем малко.Иначе кантарчето е в заводската си позиция. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Мен ако питаш направи продцедурите от темата на Ред_Ауди и ще си сигурен после, че апаратите ти са перфектни. Не е голяма философия, няма нищо сложно, а и не отнема кой знае колко време. А и резултата си заслужава 100%. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 23 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Прави си,Митак.Но апаратите си работят без грешка.Ше видя утре как ще са и дали няма малко да е отпуснал механизче,че неска го удавих във ВД-40.Ако няма ефект разглобяване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 24 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 Koлеги,днес като си карах колата не усетих задържане от задните спирачни апарати.За 400-500 метра шофиране/последните 5-6 метра набих сериозно спирачки за теста/ слезнах да видя задните дискове-бяха равномерни топли,не колкото предните,малко по-малко топли => апаратите си работят.Механизма на ръчната пряко ли е свързан с апарата т.е. за да се откачи се разколачва целия апарат или може да се свали само механизма на ръчната?п.п. до сега не съм разглобявал апарат и честно казано малко ме е страх. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ahileus Публикувано 24 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 (Редактирано) п.п. до сега не съм разглобявал апарат и честно казано малко ме е страх.И с право. Невероятна играчка е, поне на моите апарати. При мен бяха блокирали и двата механизма за ръчната спирачка. След разглабяне, смяна на гумички и сглобяване взеха че и протекоха. Осите бяха корозирала откъм страната на рамото за ръчната. Наваряване, струг и пак обратно. От около 2 години карам така, за сега не е протекло, но си нося в багажника още 2 резервни ремонтни комплекта .При мен метода с "удавяне" на апарата даваше краткотраен резултат. Редактирано 24 Септември 2010 от Ahileus Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 24 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 (Редактирано) Механизма на ръчната пряко ли е свързан с апарата т.е. за да се откачи се разколачва целия апарат или може да се свали само механизма на ръчната?Разгледай пак по-подробно темата на Ред_Ауди. Освен, че е пряко свързан с апарата, механизма на ръчната е вътре в самото спирачно цилиндърче. За да се стигне до него трябва да се разглоби целия апарат. Редактирано 24 Септември 2010 от Митака Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 24 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 Кофти.Явно ще пада разглобяване. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ChillToucH Публикувано 24 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 Само ръчната, като дръпна и повече няма тръгване . Инче на ГТП пунктовете съм я качвал и задните си спират нормално, без да задържа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 24 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 И при мен е така единия апарат.С отвертка или някакво лостче избутай механизма,за да освободи ,колкото да можеш да си караш без да ти задържа. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ChillToucH Публикувано 24 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 Това го правих първия път като запече и повече не съм я дърпал. Но се пак искам да ги раздвижа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 24 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 То тва искам и аз,но какво стана ясно без разглобяване няма да стане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ChillToucH Публикувано 24 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 Колега днез заминавам за провинцията, в неделя като се върна ще почна със свалянето и чистенето. Та другата седмица ще пусна снимки какво съм направил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 24 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 24 Септември 2010 (Редактирано) окей.Успех.п.п. къде по-точно в провинцията ще ходиш? Редактирано 24 Септември 2010 от akulata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
и.николов Публикувано 25 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 25 Септември 2010 Колеги,имам лек проблем......Разгледай ТУК и ТУК също , освен темата от нашия форум. Така може човек да преценидали да се хваща сам и има ли необходимите за целта условия ,инструмент и умения.Аз също преди доста време мислех да слагам дискове отзад , но се отказах именно заради бъдещи проблеми сръчната които заради конструктивни недомислия от ВАГ , просто са неизбежни . При бмв и мерцедес ръчната е измислена и направена много по грамотно като е отделена от спирачния апарат отзад и работи напълно независимос отделни накладки на принципа на спирачния барабан.Кантара се натяга много елементарно - развиваш гайката на горния край на пружината и изтегляш ухото нагореи докрай . После стягаш гайката и закачаш пружината. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 25 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 25 Септември 2010 Ясно,колега.А ако изтегля ухото до край не е ли прекалено много?Мисля да вдигна на крик от дясната страна и от там да бръкна и да изтегля ухото,защото има добра и пряка видимост на кантарчето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 25 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 25 Септември 2010 Аз също преди доста време мислех да слагам дискове отзад , но се отказах именно заради бъдещи проблеми сръчната които заради конструктивни недомислия от ВАГ , просто са неизбежни . При бмв и мерцедес ръчната е измислена и направена много по грамотно като е отделена от спирачния апарат отзад и работи напълно независимос отделни накладки на принципа на спирачния барабан.Не мисля, че е недомислена конструкцията, по скоро е недомислена подръжката на 99% от собствениците. Я да си кажат колко от нас сменят спирачна течност? А спирачните маркучи кога ги сменяме и тях, или когато се пръснат или когато се запушат. А най много мизерии идват от тях в спирачната течност и като влязат в апарата и почват проблемите. А БМВ и Мерц са с по два чифта накладки, защото е добре дошъл всеки килограм горница на задния мост. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
и.николов Публикувано 25 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 25 Септември 2010 Ясно,колега.А ако изтегля ухото до край не е ли прекалено много?Мисля да вдигна на крик от дясната страна и от там да бръкна и да изтегля ухото,защото има добра и пряка видимост на кантарчето.Хода на ухото е малък . При вдигане на крик на задно дясно колело всичко е достъпно , а и пружината тогава еразтоварена и се сваля с поглед.Не мисля, че е недомислена конструкцията, по скоро е недомислена подръжката на 99% от собствениците. Я да си кажат колко от нас сменят спирачна течност? А спирачните маркучи кога ги сменяме и тях, или когато се пръснат или когато се запушат. А най много мизерии идват от тях в спирачната течност и като влязат в апарата и почват проблемите. А БМВ и Мерц са с по два чифта накладки, защото е добре дошъл всеки килограм горница на задния мост.Митак ,всеки има правото на собствено мнение и визия по даден въпрос. За мен лично нито маркучите ,нито спирачната течност в случая са главния проблем за проблемите с ръчната , а КОРОЗИЯТА на оста на лостчето което клеясва и корозира порадифакта че семеринга който го предпазва с времето се износва и не е в състояние да предотвративлагата . От там нататък оста не може да се движи свободно и започват ядовете с ръчната - илиизобщо я няма или не може да освободи нормално накладките и започва едно яко загряване отзади т.н. А при МЕРЦ-а и БМВ не мисля че четири малки челюстни накладки с общо тегло около килограм ще решатнещо свързано с теглото на задния мост , за сметка на това конструкцията е надеждна и безпроблемна така както е при нас , които сме с барабани на задния мост и никога не се оплакваме от проблеми с ръчнатаконкретно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
supervlao Публикувано 25 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 25 Септември 2010 При мен запекоха и 2та апарата, мисля да ги сваля другата седмица. Дадоха ми съвет хубави да ги изчистя и рециклирам.Колега, да не ти убивам ентусиазма ама мисля, че няма да е достатъчно. Има един О-пръстен на оста на механизма за ръчната. Щом са ти запекли апаратите значи тези О-пръстени са им заминали и влиза вода. Дори да ги изчистиш, ще изкарат максимум 1 зима. Трябват си пълни ремонтни комплекти. Поне така беше при мен. Успех. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
akulata Публикувано 3 Октомври 2010 Автор Доклад Share Публикувано 3 Октомври 2010 От днес и аз вече имам ръчна спирачка.Не се наложи разглобяване.Огромно благодаря на Tihomir_Tanev ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване