Jump to content

Раздвижване на мезанизма на ръчната спирачка


akulata

Recommended Posts

Колеги,имам лек проблем.До днес карах без ръчна и задните спирачки апарати си работеха отлично.Не задържаха и т.н.Днес си сложих жила на ръчната/жилата са отлични и не са клеясали/,но се появи малък проблем.Механизмът на ръчната на единия апарат не се движи т.е. опънах ръчната и до там.Не иска да отпуска,та се наложи да го понапъна с една отвертка,за да върне буталцето,за да не задържа апарата.Напъването беше съвсем леко и веднага мръдна.Другия апарат е 6+.Механизма си работи,дори го движа свободно на ръка.Хубаво напръсках с ВД-40,като се надявах,че проблемната пружинка ще отпусне.Сега при това положение трябва ли разглобявам целия апарат или има начин да "раздвижа" механизма,както си е на апарата.Прегледах темата на РЕД-АУДИ и ми се струва,че при мен няма да се наложи да се разглобява всичко.

п.п. Има ли начин да се "натегне" кантарчето и задните спирачки да ловят една идея по-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен запекоха и 2та апарата, мисля да ги сваля другата седмица. Дадоха ми съвет хубави да ги изчистя и рециклирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Б4 може да се регулира кантарчето предполагам че и на Б3 е възможно,трябва да видиш как е хванато за купето и задния мост и там има място за реглаж симулираш че колата е по-натоварена и би трябвало да има ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. да "натегна" малко кантарчето чрез болта на пружинката ли?

Механизмите на ръчната ли са запекли или и самите апарати.Задържат ли в момента задните спирачки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи трябва да видиш кое натиска кантарчето.На Б4 се разхлабва точно преди пружината и има един процеп и го натискаш нагоре ръчно и след тоова стягаш в положението което си искаш но аз не съм го гласил защото си личеше каде е била старата гайка и там си го оставих се пак се предполага че това е заводската настройка.Та трябва да видиш при теб кое се охлабва и след това да натегнеш кантарчето.Начи нали кантарчето е хванато за купето а другата му част с пружина за задния мост трябва някъде между пружината и кантарчето да има за реглаж и да натегнеш все едно че е леко натоварена колата,но гледай да не прекалиш че може и да няма разлика после между натоварена и празна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, може да извадиш само буталото и да почистиш около големия маншон /може и да е скъсан/, но трябва да развиеш целия апарат от маркуча. Намери си и гумено капаче да затвориш маркуча през това време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е точно това не ми се прави...да разглобявам апарата,но ако нищо друго не помага няма начин.Направи ми впечатление,че съвсем леко натиснах с отвертката и механизма веднага се прибра.Над 6 месеца карах без ръчна т.е. механизма не е ползван.Възможно ли е да е клеясало чак толкова много това механизъмче?

Точно така е както го описваш.Мисля да ида някъде и да замерим какво усилие прилагат задните спирачки и ако не ми хареса ще го бутна съвсем малко.Иначе кантарчето е в заводската си позиция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ако питаш направи продцедурите от темата на Ред_Ауди и ще си сигурен после, че апаратите ти са перфектни. Не е голяма философия, няма нищо сложно, а и не отнема кой знае колко време. А и резултата си заслужава 100%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави си,Митак.Но апаратите си работят без грешка.Ше видя утре как ще са и дали няма малко да е отпуснал механизче,че неска го удавих във ВД-40.Ако няма ефект разглобяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлеги,днес като си карах колата не усетих задържане от задните спирачни апарати.За 400-500 метра шофиране/последните 5-6 метра набих сериозно спирачки за теста/ слезнах да видя задните дискове-бяха равномерни топли,не колкото предните,малко по-малко топли => апаратите си работят.Механизма на ръчната пряко ли е свързан с апарата т.е. за да се откачи се разколачва целия апарат или може да се свали само механизма на ръчната?

п.п. до сега не съм разглобявал апарат и честно казано малко ме е страх.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. до сега не съм разглобявал апарат и честно казано малко ме е страх.

И с право. Невероятна играчка е, поне на моите апарати. При мен бяха блокирали и двата механизма за ръчната спирачка. След разглабяне, смяна на гумички и сглобяване взеха че и протекоха. Осите бяха корозирала откъм страната на рамото за ръчната. Наваряване, струг и пак обратно. От около 2 години карам така, за сега не е протекло, но си нося в багажника още 2 резервни ремонтни комплекта :).

При мен метода с "удавяне" на апарата даваше краткотраен резултат.

Редактирано от Ahileus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Механизма на ръчната пряко ли е свързан с апарата т.е. за да се откачи се разколачва целия апарат или може да се свали само механизма на ръчната?

Разгледай пак по-подробно темата на Ред_Ауди. Освен, че е пряко свързан с апарата, механизма на ръчната е вътре в самото спирачно цилиндърче. За да се стигне до него трябва да се разглоби целия апарат.

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ръчната, като дръпна и повече няма тръгване :) . Инче на ГТП пунктовете съм я качвал и задните си спират нормално, без да задържа :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така единия апарат.С отвертка или някакво лостче избутай механизма,за да освободи ,колкото да можеш да си караш без да ти задържа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега днез заминавам за провинцията, в неделя като се върна ще почна със свалянето и чистенето. Та другата седмица ще пусна снимки какво съм направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

окей.Успех.

п.п. къде по-точно в провинцията ще ходиш?

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,имам лек проблем......

Разгледай ТУК и ТУК също , освен темата от нашия форум. Така може човек да прецени

дали да се хваща сам и има ли необходимите за целта условия ,инструмент и умения.

Аз също преди доста време мислех да слагам дискове отзад , но се отказах именно заради бъдещи проблеми с

ръчната които заради конструктивни недомислия от ВАГ , просто са неизбежни . При бмв и мерцедес ръчната е

измислена и направена много по грамотно като е отделена от спирачния апарат отзад и работи напълно независимо

с отделни накладки на принципа на спирачния барабан.

Кантара се натяга много елементарно - развиваш гайката на горния край на пружината и изтегляш ухото нагоре

и докрай . После стягаш гайката и закачаш пружината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,колега.А ако изтегля ухото до край не е ли прекалено много?

Мисля да вдигна на крик от дясната страна и от там да бръкна и да изтегля ухото,защото има добра и пряка видимост на кантарчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също преди доста време мислех да слагам дискове отзад , но се отказах именно заради бъдещи проблеми с

ръчната които заради конструктивни недомислия от ВАГ , просто са неизбежни . При бмв и мерцедес ръчната е

измислена и направена много по грамотно като е отделена от спирачния апарат отзад и работи напълно независимо

с отделни накладки на принципа на спирачния барабан.

Не мисля, че е недомислена конструкцията, по скоро е недомислена подръжката на 99% от собствениците. Я да си кажат колко от нас сменят спирачна течност? А спирачните маркучи кога ги сменяме и тях, или когато се пръснат или когато се запушат. А най много мизерии идват от тях в спирачната течност и като влязат в апарата и почват проблемите.

А БМВ и Мерц са с по два чифта накладки, защото е добре дошъл всеки килограм горница на задния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,колега.А ако изтегля ухото до край не е ли прекалено много?

Мисля да вдигна на крик от дясната страна и от там да бръкна и да изтегля ухото,защото има добра и пряка видимост на кантарчето.

Хода на ухото е малък . При вдигане на крик на задно дясно колело всичко е достъпно , а и пружината тогава е

разтоварена и се сваля с поглед.

Не мисля, че е недомислена конструкцията, по скоро е недомислена подръжката на 99% от собствениците. Я да си кажат колко от нас сменят спирачна течност? А спирачните маркучи кога ги сменяме и тях, или когато се пръснат или когато се запушат. А най много мизерии идват от тях в спирачната течност и като влязат в апарата и почват проблемите.

А БМВ и Мерц са с по два чифта накладки, защото е добре дошъл всеки килограм горница на задния мост.

Митак ,всеки има правото на собствено мнение и визия по даден въпрос.

За мен лично нито маркучите ,нито спирачната течност в случая са главния проблем за

проблемите с ръчната , а КОРОЗИЯТА на оста на лостчето което клеясва и корозира поради

факта че семеринга който го предпазва с времето се износва и не е в състояние да предотврати

влагата . От там нататък оста не може да се движи свободно и започват ядовете с ръчната - или

изобщо я няма или не може да освободи нормално накладките и започва едно яко загряване отзад

и т.н.

А при МЕРЦ-а и БМВ не мисля че четири малки челюстни накладки с общо тегло около килограм ще решат

нещо свързано с теглото на задния мост , за сметка на това конструкцията е надеждна и безпроблемна

така както е при нас , които сме с барабани на задния мост и никога не се оплакваме от проблеми с ръчната

конкретно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен запекоха и 2та апарата, мисля да ги сваля другата седмица. Дадоха ми съвет хубави да ги изчистя и рециклирам.

Колега, да не ти убивам ентусиазма ама мисля, че няма да е достатъчно. Има един О-пръстен на оста на механизма за ръчната. Щом са ти запекли апаратите значи тези О-пръстени са им заминали и влиза вода. Дори да ги изчистиш, ще изкарат максимум 1 зима. Трябват си пълни ремонтни комплекти. Поне така беше при мен. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

От днес и аз вече имам ръчна спирачка.Не се наложи разглобяване.

Огромно благодаря на Tihomir_Tanev !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...