Jump to content

Ходова част,пружини.Ауди б4 авант!


nick7

Recommended Posts

Здравейте,имам един проблем с ходовата част на колата от както съм я вземал.Става въпрос за макферсоните,постоянни се чува някакво "изпукване",отначало беще когато завъртя на пълен ляв или десен,но в последствие проблема се получи и когато волана е в право положение,когато се тръгва по рязко или когато се спира,чува се "изпукване" като на пружина.Чух доста мнения като смяна на тампоните,разбити амортисьори и реших да започна от някаде.Като казвам,че това се чуваше и от двете страни.Смених тампоните на макферсоните,но нямаше резултат,смених тампоните на носачите(май носачи се казваха),всичко поднових по окачването,напълних амортисьорите,всичко е разглобяване и изглежда наред,но когато колата е в движение се появява този проблем.Тя иначе колата профилактично си разбива тампоните на носачите на около четири месеца,но и вярно аз много я карам.Един приятел ми каза да подложа шайби под амортисьорите(там кадето "лягат"),първо направих това от дясната страна и проблема изчезна и до сега .Остана само в лявата страна,вече щастлив,че съм разбрал къде е проблема подложих и на левия и всичко се оправи за две седмици,след които лявата пружина започна много да скърца в движение и след около някой друг ден почна пак да се чува това "изпукване".Консултирах се с много автосервизи,но всичките нямаха никакво обяснение,само на едни място ми казаха да сменя модела на колата :zustimm: ,забравих да кажа ,че когато колата е вдигната на крик и няма натоварване в предницата проблема го няма(направих си опит разглобих пружината и отново я сглобих и се оправя за около 2км и после започва по старо) и съответно проблема ми остана само в левия макферсон.От два дни забелязвам,че този шум започна доста повече да се появява и когато трябва колата да изтегли на първа малко по-бързо започва,първоначално при прав волан да изтегля на ляво(където е проблема)и незнам дали си въобразявам но ми се струва,че колата ми малко различно се държи по време на движение.Много мнения изслушах (то за спортни пружини,за ново окачване)така и не можах да си го обясня.Вече идеите ми се изчерпаха.Последно за което се сещам е,че може би самите "бомбета" са криви и от там да идва проблем и си мисля за някаква "разпънка",но пък тя ще деформира и двете страни,така,че проблема може пак да се появи в лявата страна или да се оправи напълно.Това е накратко,ако някои има някаква идея?

Благодаря предварително! :hilezh:

Редактирано от nick7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Deja Vu again! :hilezh:

Има много теми, в които проблема е обсъждан на дълго и на широко.... Потърси в раздела.... истината е накъде там.

Това че ти ртазбива тампоните на носачите на 4 месеца ми намирисва на лош монтаж (стягане на болтовете при вдигната кола).

За изпукаането на пружините.... стегни ХУБАВО гайките, които стягат аксиалния лагер на тампона към стержена на амортисьора (гайката с двата прореза имам предвид).

Дори и да съм познал от първия път причините за проблемите при теб, все пак прочети и останалите теми по въпроса, ще намериш отговори на много други въпроси и ще видиш интересни решения. Успех! :zustimm:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам абсолютно същия проблем, хлопане, тропане, прескърцване и т.н. Постоянно разбива макферсоните и луфта между бомбето и шапката става се по голям.

РЕШЕНИЕТО Е НОВИ ПРУЖИНИ!!! В БЛИЗКИТЕ ДНИ ОТИВАМ В СЕРЖИЗА НОВИ ПРУЖИНИ, МАКФЕРСОНИ АКО ИМА И НЕШТО ДРУГО ЗА СМЯНА СЕ СМЕНЯ И ДА СЕ ПРИКЛЮЧВА С ТАЯ ИСТОРИЯ, ЧЕ С ТОЖА ХЛОПАНЕ ТРОПАНЕ ............ :zustimm::hilezh: :hilezh: :flehan::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как реши , че новите пружини ще решат проблема ? Аз днес отново смених тампоните на макферсона с такива купени от КОКО_С4...Ами няма го това пукане при потегляне вече, колата стои значително по-стегната, а чашките на тампоните са легнали плътно на бумбето. Сигурен съм, че ще откарам много километри така. Старите тампони изкараха 4-5 000 км. преди да се разтропат и още като ги монтираха стърчаха с 1 см от бомбетата. Това ми е 3-та 80-ка и до болка са ми ясни тези ядове. Това за носачите дето през 4 мес. дават фира е както спомена колегата от стягането на втулките във въздуха, а не на тежестта на колата.

Аз съм стигнал до следния извод за тази предница.....щом няма вибрации във волана при преминаване през трамвайни линии или дупки и не пука при старт или маневриране, значи всичко е що годе наред.

В момента съм с перфектна на теория предница....днес е гледано всичко в сервиза и пак имам леко топуркане....Просто тези коли са така....Трябва всичко да е чисто ново и оригинално за да няма шумове ...известно време :respekt: Аз пускам по- силно сръбското и нищо не се чува....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста теми прегледах,но конкретно за моя случай почти нищо.Всичко съм стегнал(гайката при двигатела),даже до такава степен я стягам,че пружината започва да се осуква.Не ме притесняват тампоните които се разбиват,там за 60лв на четири месеца,но ме притеснява това "изпукване" и някак си се усеща как първо тръгва лявата гума и след това другата.Както казах когато вдигна колата на крик и развартя гайката(без да има натоварване на мекферсона,и пружината)всичко се оправя за около 2км и след това пак същото.Според мен нищо общо няма с стягането на гайката(до някаква степен),но не мога да си обясня как дясната страна се оправи след като подложих 3 шайби и обща дебелина от 1см под амортисьора,но на лявата не се получи,съмнявам се да не би да има някакво изгривяване и затова мисля за "разпънка".И чух вече няколко мнения за нови пружини но се колебая какви да бъдат спортни или обикновенни от друго б4,защото немога да позная всищност моите от моята кола ли са?Вярно когато колата се движи пружината постоянни се осуква дори и когато е в прав волан,вдигам я на крик развивам гайката оправям си пружината на ръка и всичко е наред но временно,така,че нямам никаква идея.

Редактирано от nick7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стегни си голямата гайка която държи пълнителя в кожуха с ГОЛЯМ водопроводен ключ. Може да си вземеш помощник да ти държи контра или хващаш макферсона в голямо менгеме и затягаш гайката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се сещам за коя гайка става въпрос,ако може малко повече инфо,иначе тази дето е отгоре на тампоните при двигатела съм ги стегнал.

Благодаря предварително.

Редактирано от nick7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

напълних амортисьорите,

Как така ги напълни амортисьорите? Искаш да кажеш, че са си оригинални и ти само ги разглоби и допълни с масло ли?

Цанчо, не те разбира закой пълнител му говориш, защото подозирам че няма пълнители а са още оригиналдЪ амортисьорките.

даже до такава степен я стягам,че пружината започва да се осуква.

Важно е да се стегне здраво "сцепената" гайка. Тази шестограмната отгоре е само за контра и няма нужда да се престараваш, защото както казваш че, че усуква пружината, значи че не държиш добре контра и стягайки зверски горната гайка, доланата може и да отпусне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,амортисьорите са оригиналните,само съм ги свалял и ги занесох на майстор,който и е разглобил,сменил там каквото има некви гумички,долял масло,и са добре,излиза по евтино от нови(двата за 40 лв.)иначе за гайката която е под самата пружина мисля,че става въпрос,а може ли да се стегне на място без да си правя гимнастиката да свалям пак целия макферсон.

Незнам затова питам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те щом са ти оригинални амортисьорите, това изпукване 100% не е от тях и ли от тази гайка. При амортисьори-пълнители е възможно там да изпуква защото има хлабина м/у кожуха на макферсона и корпуса на амортисьора. При теб тая хлабина няма как да я има.

Ориентирай се към по-качествено стягане на горната гайка (тази с прорезите). Ако трябва викай някой да ти държи контра за да се стегне както трябва. А шестограмната гайка, която държи "чашката" горе не и се престаравай в стягането и особено добре и дръж контра за да не усукваш пружината. С една дума при стягането и на двете гайки, стержена на амортисьора не трябва да помръдва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време и аз имах тези проблеми. Гледах и видях че са омаслени амортисьорите. Смених ги.

Пукането си остана. Всичко наред а пука много неприятно от пружината.

Ходих в сервиз и ми казаха че като разглобят макверсона и го съберат наново ще се оправи. Като го направиха 2 пъти :hilezh: наистина се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега, ако наистина всичко гореописано от колегите ти е в ред- стегнати са големите гайки на тръбата долу, стегната е добре гайката с 2-та прореза горе, стегната е и най-горната, хубави са ти и амортисьорите и лагер-тампоните- тогава има едно нещо, което ако направиш проблемът ти гарантирано ще изчезне.

Това пукане се появява по много причини, но е от едно единствено място- от леглото на пружината в чашката си, и то в горната. И дори когато всичко привидно е наред, се случва при някакви ситуации пружината да се размести с някакви милиметри, да придобие натяг и после рязко да се върне на мястото си. Точно тогава се чува и въпросното пукане.

За да го избегнеш като звук-

Купуваш се един полиуретан от най-твърдия - има ги сив, бял и черен в Мосю Бриколаж например. После си подсигуряваш 24 часов, желателно и 36 ако може престой в разглобено състояние на предницата. Разглабяш амортисьорите и почистваш ДО БЛЯСЪК с телена четка за ъглошлайф или дрелка леглата на пружината. Може само отгоре, но ако ти се занимава- и отдолу. След това нанасяш полиуретана с шприц и го заглаждаш с пластмасова шпакла /например от онези за фолиото за затъмняване/. Гледаш общата дебелина да следва релефа на чашката и да не превишава 1 см! Окончателното заглаждане става с постоянно мокрене с коресилин на повърхността, и май най-лесно- с ръка вместо шпакла...

След това оставяш хубаво да изсъхне до максимална твърдост и сглобяваш по всички правила.

А преди това, тъй като си със оригиналните амортисьори- пробвай дали има луфт и чукане в тях.За целта стягаш здраво долната част в менгемето, издърпваш стъблото догоре и го клатиш енергично и рязко.После повтаряш теста и при по-долните положения на стъблото. И най-малкото помръдване означава, че амортисьора е за изхвърляне дори да има чисто нови гумички, клапанчета и масло вътре... В този случай слагаш по едни пълнители "ЗАКС" и караш с мерак.

И не гледаш да спестиш левчета от амортисьори, щото е глупаво. По-скъпото винаги се отплаща във времето, все пак няма да си хвърляш утре колата...

Ако полиуретана е втвърдил добре, той образува мек гумен слой, който поема всякакви чукания от пружината поне до следващата смяна на амортисьори. Пробвай и ще се убедиш. Единственото неудобство е, че трябва да се чака да втвърди и да е топло....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги на моето b2 като се натисна предницата тя потъва и не се вдига искам да ви питам има ли вероятност да са изпуснали амортисьорите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....щом не се врьща обратно амортисьора, значи е блокирал, по всяка вероятност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, сменя се....Виждал сьм такьв случай на Фиат, колата стоеше като изкривена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Здравейте, имам 2-3 основни въпроса относно видовете пружини при модела Б4. Доколкото разбирам предните пружини се разделят по твърдост спрямо двигателя на кола, но при задните е малко по заплетена ситуацията. Та въпроса е при всички седани, еднакви ли са задните пружини независимо от двигателя или дори и задните се разделят по твърдост спрямо ДВГ? Има ли разлика между задните пружини на авант и на седан с един и същ двигател? Защото в ауто + едно момче ми каза че му излизат едни и същи, може просто да не догледал добре. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, но сложих задни пружини от Б4 авант ТДИ и нови амортесиори, повдигна се около 2см. Доволен съм, вече не е леко приклекнала, нито пък се е вирнала като разгонена катерица :) Естествено в деня в който ги сложих демек днес, им направих сефтето с 5 човека и пълен багажник. Не само, че стойката се повдигна леко но и при натоварено положение не кляка толкова. Самите пружини докато ги сменяше майстора лично ги пробвах на натиск, осезаемо мойте седановите бяха по меки и подаваха повече. Можеби и да са по уморени по принцип, абе факт е че съм доволен. Амортесиорите бяха опуснали и единя му беше много корозирала горе гайката за стеблото и се наложи рязане с ъглошлаиф, може и от тях малко да е подигнало незнам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...