Jump to content

Как най-лесно и евтино може да се реши проблема със стъпковото моторче за ниските обороти


Recommended Posts

От известно време забелязах, че когато карам повече от 1 час, ниските обороти почват да ми играят и на газ и на бензин. В началото играеха от 500-1000. Проблема започна да се задълбочава и от време на време двигателя гаснеше. Свалих стъпковото моторче, почистих го - но ефект почти нямаше. След обстоен преглед забелязах, че оста му се е поизносила и явно след като поработи по-дълго време почва да се движи по-трудно и накрая съвсем спира. Честно казано 200 лв за ново не ми се даваха. Затова реших да поставя заместител за 2 лева ! Купих от газаджиите един кран за регулиране на газта (пластмасов), откачих стъпковото моторче от маркучите и на негово място поставих крана. Запалих двигателя - о чудо работи като часовник :) . Първоначално оборотите бяха доста високи. Затова изчаках да загрее добре двигателя и както бях на газ завъртях реглажния винт докато оборотите не паднаха на около 1050. Пуснах фаровете, парното и нагревателя на задното стъкло - паднаха на 950 устойчиви. Включих и компресора на климатика - заспаха на 850 устойчиви. Със свито сърце превключих на бензин. Първоначално оборотите паднаха на 400 - доста ниски. Спрях всички консуматори - вдигнаха се на 450 - пак ниски :wall: . Регулирах сместа посредством шестограмния винт на дебитомера и заспаха на 950. Включих всички консуматори отново (парно, фарове, компресора на климатика) и заспаха на 850 устойчиви. Чак не е за вярване си помислих (от първи път да стане). На дугия ден сутринта (-1С) отново със свито сърце тръгвам за работа. Дали ще запали нормално? Врътнах ключа и от един оборот запали и застана на 1000 оборота. Изчаках 2-3 мин. да загрее на място и да превключи автоматично на газ - двигателя заспа отново на 1050 оборота. Стигнах до бачкането без никакви забележки. Обороти стабилни 1050 (проверка на дисплея на климатроника). Като пусна газта плавно се връщат от 1200 до 1050 оборота и там остават. Динамиката на двигателя не се промени. Днес същата работа - идеално работи на газ и на бензин, без значение топла или студена. Покарах малко извънградско да видя как ще е по инерция като изключа от скорост - същата работа падат плавно оборотите остават за малко на 1100 и после падат на около 1000 и не мърдат. Двигателя работи спокойно и равномерно и на газ и на бензин. Какво повече да иска човек :) . Обадих се на колегата Glen от форума (той имаше същия проблем с оборотите). Неговия двигател е АСЕ (тези мотори, които уж много проблеми давали на газ). Той също си постави днес такъв кран на мястото на стъпковото моторче и неговите проблеми също изчезнаха. Аналогични обороти като моите на газ и бензин.

За да не трупа грешки ЕКУ-то, оставих моторчето да е свързано само към електрическата инсталация. Тоест с откачени маркучи и свързан куплунг. Това е важно за да работи нормално двигателя на бензин, без да влиза в авариен режим заради липсващото моторче.

Самата идея ми дойде наум от колата на друг колега, който беше закъсал миналата седмица и заедно му сменихме дебитомера. След смяната и реглажа се оказа, че стъпковото му моторче не работи (седи отворено). При работа на бензин му работеше на около 1200 оборота, а на газ над 1500 оборота. Газджиите му бяха обеднили сместа за да паднат оборотите, но от това не му набираше добре колата и от време на време припукваше. Нагласихме сместа до оптимално положение и оборотите на газ се вдигнаха отново до около 1500. Върху маркуча след моторчето поставих скоба от водно съединение с парче пластмаса под него и с навиване на винта на скобата свивах маркуча след стъпковото моторче и от там почваха да падат оборотите. Регулирах му ги на газ около 1000 оборота и като превключихме на бензин паднаха на около 950. Със включени фарове и компресор на климатика му паднаха до около 850 стабилни. На газ при същите консуматори до около 900. По обясними причини, не му споменавам името, ако иска, колегата сам ще даде коментар по темата :) . В интерес на истината доста се притеснявах как ще запали на следващия ден - но отново без проблеми по негови думи.

Какви са плюсовете от тази "китайска" технология:

1. Стабилни ниски обороти при всички режими на работа на двигателя

2. Възможност за реглаж на оборотите (чрез завъртане на реглажния винт)

3. Запазване на динамиката на двигателя

4. Плавно падане на оборотите при връщането на педала на газта, без да има пропадания до много ниски обороти.

5. Спестяване на около 200+ лв за ново моторче

Какви са минусите:

1. Със стъпковото моторче (когато е изправно :) ) двигателя винаги работеше на около 850 оборота без значение какви консуматори са включени.

В момента тази "китайска" технология сме я приложили успешно на 3 автомобила, два от тях с двигател AAD и един с АСЕ и работи чудесно. Предполагам, че би свършила работа на всеки двигател с пълен механичен инжекцион (без значение от типа) на който оборотите се регулират със стъпково моторче на вакуумен принцип.

Новата тема със снимки е тук: ЦЪК

Поздрави,

Вальо

Редактирано от VBI
Добавяне на линк към новата тема със снимки.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 159
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

:wall: Но имам един страничен въпрос. Направена ли е бензиновата помпа да изключва като минеш на газ или продължава да подава гориво? Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега mitsubishi galant помпата на инжекциона ми се изключва през реле, когато съм на газ. По този въпрос съм гласувал и писал в темата "За или против спирането на бензиновата помпа"

Колега Edinak благодаря за хубавите думи :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също съм я направил така откакто я купих

Минусът е че при различна температура на двигателя има разлика в оборотите

Другият проблем беше че при включен климатик оборотите падаха доста

Това го реших чрез един вентил от газова уредба,който се захранва само когато включа климатика и подава допълнително газ към мотора заедно със винта който замества стъпковия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега mitsubishi galant помпата на инжекциона ми се изключва през реле, когато съм на газ. По този въпрос съм гласувал и писал в темата "За или против спирането на бензиновата помпа"

Благодаря, ще потърся темата !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен засега оборотите не зависят от външната температура - запазват се еднакви. При климатик падат с около 100, но не е фатално защото двигателя е на 900 и пак е в норма. Това с допълнителния клапан и аз го мислех, но само като резервен вариант, в случай че на климатик не работи добре. Засега обаче всичко е ОК и няма да го правя. Добре е все пак, че си го пробвал този вариант и също работи :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писа колегата VBI "Китайската" технология излезе успешна. Аз съм с ACE и никой не можеше да установи откакво бяха нестабилни ниските обороти, защото на място всичко е както трябва, но на ход или на сфетофар започваха играят и понякога гаснеше. Сега с поставянето на този кран се решиха проблемите с ниските обороти. Разхода за 3 дни на газ с 2.0 16v само градско с 8.5л газ изминах 55км. Ивънградско или градско за един ден сигурно ще падне доста.Който има проблеми с оборотите това е най-евтиния вариянт.Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала човече, колко съм се борил с този проблем ...ЕВАЛА!

Дано повече притежатели на АСЕ мотор се загледат в темата, че там е хронична историята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

друг колега, който беше закъсал миналата седмица и заедно му сменихме дебитомера. По обясними причини, не му споменавам името, ако иска, колегата сам ще даде коментар по темата :hilezh: . В интерес на истината доста се притеснявах как ще запали на следващия ден - но отново без проблеми по негови думи.

Нека се обади и колегата с новия дебитомер. :hilezh: Вальо.

Само да спомена, че колегата VBI си изгуби цялата неделя за да ми оправи колата :hilezh: Нямам думи!

По темата - няма и следа от играещи обороти, разлика в динамиката на автомобила на газ и на бензин не усещам. Както по-горе спомена Вальо - аз също трябва да мина в режим chinese tech. на стъпковото моторче, тъй като на бензин оборотите са малко ниски, но проблем с паленето нямам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала човече, колко съм се борил с този проблем ...ЕВАЛА!

Дано повече притежатели на АСЕ мотор се загледат в темата, че там е хронична историята.

Там е историята с много години, всички казват , че този мотор не обичал газове, а защо толкова години е употребяван на газ в чужбина. Този двигател нито един от сервизните манипулатори не искаха, дори и да погледнат за како става на въпрос. Те казваха , че тази система , не може да я приеме самия СОФТУЕР и всичко е до там . Имат техника, но работят само за новите автомобили, като включи компа да му покаже грешката, донякъде и аз мога да се пробвам да ги отстраня. Успех МИГЛЕН!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За почти 2 седмици каране градско и две пълнения на бутилката, мога да кажа, че работи идеално. Разхода ми остана 15/100 градско. Динамиката е същата. Сутрин пали от "поглед" без натиснат педал на газта на бензин и държи 800 оборота стабилни при много ниски температури -10С и включени фарове и парно. Оборотите на газ/бензин се връщат плавно. Досега не ми е гаснала нито един път. Както отбеляза колегата venko74 има малка разлика в оборотите в зависимост от външната температура (това е нормално все пак моторчето за ниските обороти вече го няма). При палене на бензин сутрин (-10С), както писах по-горе са 800 стабилни, като поработи 2-3 минути стават около 950 стабилни с пуснати фарове и парно. При палене при около -2-4С директно застават на 1000 оборота. На газ ги държи винаги в диапазона 950-1050 в зависимост от това какви консуматори съм включил, но като загрее на 80-90С си държи на стабилни 1050 оборота пак с включени фарове и парно. Когато е загрял двигателя също пали добре на бензин/газ без натиснат педал на газта, а също така и с натиснат педал на газта. Преди когато някой път палех с натиснат педал на газта винаги оборотите падаха рязко след отпускането му и повечето пъти гаснеше двигателя и се налагаше да паля отново този път без газ. Така, че засега работи добре "китайската" технология :steinigung: .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже моята е DZ и нямам стъпково моторче, а това, че оборотите са ми различни, при различното натоварване с ел консуматори, много ме дразни. Така, че съм решил да си направя някаква система за управление на празните обороти. Не знам, защо все някой се стреми да ПОБЪЛГАРИ нещо :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата ми кола навремето беше с DZ мотор, пълна механична инжекция 1.8/112 коня и имаше моторче за ниските обороти. Даже съм го сменял веднъж. Старото още ми се търкаля някъде в гаража. Така, че би трябвало и ти да имаш моторче за ниските, освен ако някой не го е махнал преди теб :hilezh: . Колкото за "побългаряването" си прав - но 200+ лв. за едно моторче си е направо доста :bia: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От известно време забелязах, че когато карам повече от 1 час, ниските обороти почват да ми играят и на газ и на бензин. В началото играеха от 500-1000. Проблема започна да се задълбочава и от време на време двигателя гаснеше. Свалих стъпковото моторче, почистих го - но ефект почти нямаше. След обстоен преглед забелязах, че оста му се е поизносила и явно след като поработи по-дълго време почва да се движи по-трудно и накрая съвсем спира. Честно казано 200 лв за ново не ми се даваха. Затова реших да поставя заместител за 2 лева ! Купих от газаджиите един кран за регулиране на газта (пластмасов), откачих стъпковото моторче от маркучите и на негово място поставих крана. Запалих двигателя - о чудо работи като часовник :) . Първоначално оборотите бяха доста високи. Затова изчаках да загрее добре двигателя и както бях на газ завъртях реглажния винт докато оборотите не паднаха на около 1050. Пуснах фаровете, парното и нагревателя на задното стъкло - паднаха на 950 устойчиви. Включих и компресора на климатика - заспаха на 850 устойчиви. Със свито сърце превключих на бензин. Първоначално оборотите паднаха на 400 - доста ниски. Спрях всички консуматори - вдигнаха се на 450 - пак ниски :) . Регулирах сместа посредством шестограмния винт на дебитомера и заспаха на 950. Включих всички консуматори отново (парно, фарове, компресора на климатика) и заспаха на 850 устойчиви. Чак не е за вярване си помислих (от първи път да стане). На дугия ден сутринта (-1С) отново със свито сърце тръгвам за работа. Дали ще запали нормално? Врътнах ключа и от един оборот запали и застана на 1000 оборота. Изчаках 2-3 мин. да загрее на място и да превключи автоматично на газ - двигателя заспа отново на 1050 оборота. Стигнах до бачкането без никакви забележки. Обороти стабилни 1050 (проверка на дисплея на климатроника). Като пусна газта плавно се връщат от 1200 до 1050 оборота и там остават. Динамиката на двигателя не се промени. Днес същата работа - идеално работи на газ и на бензин, без значение топла или студена. Покарах малко извънградско да видя как ще е по инерция като изключа от скорост - същата работа падат плавно оборотите остават за малко на 1100 и после падат на около 1000 и не мърдат. Двигателя работи спокойно и равномерно и на газ и на бензин. Какво повече да иска човек :blink: . Обадих се на колегата Glen от форума (той имаше същия проблем с оборотите). Неговия двигател е АСЕ (тези мотори, които уж много проблеми давали на газ). Той също си постави днес такъв кран на мястото на стъпковото моторче и неговите проблеми също изчезнаха. Аналогични обороти като моите на газ и бензин.

За да не трупа грешки ЕКУ-то, оставих моторчето да е свързано само към електрическата инсталация. Тоест с откачени маркучи и свързан куплунг. Това е важно за да работи нормално двигателя на бензин, без да влиза в авариен режим заради липсващото моторче.

Самата идея ми дойде наум от колата на друг колега, който беше закъсал миналата седмица и заедно му сменихме дебитомера. След смяната и реглажа се оказа, че стъпковото му моторче не работи (седи отворено). При работа на бензин му работеше на около 1200 оборота, а на газ над 1500 оборота. Газджиите му бяха обеднили сместа за да паднат оборотите, но от това не му набираше добре колата и от време на време припукваше. Нагласихме сместа до оптимално положение и оборотите на газ се вдигнаха отново до около 1500. Върху маркуча след моторчето поставих скоба от водно съединение с парче пластмаса под него и с навиване на винта на скобата свивах маркуча след стъпковото моторче и от там почваха да падат оборотите. Регулирах му ги на газ около 1000 оборота и като превключихме на бензин паднаха на около 950. Със включени фарове и компресор на климатика му паднаха до около 850 стабилни. На газ при същите консуматори до около 900. По обясними причини, не му споменавам името, ако иска, колегата сам ще даде коментар по темата :rolleyes: . В интерес на истината доста се притеснявах как ще запали на следващия ден - но отново без проблеми по негови думи.

Какви са плюсовете от тази "китайска" технология:

1. Стабилни ниски обороти при всички режими на работа на двигателя

2. Възможност за реглаж на оборотите (чрез завъртане на реглажния винт)

3. Запазване на динамиката на двигателя

4. Плавно падане на оборотите при връщането на педала на газта, без да има пропадания до много ниски обороти.

5. Спестяване на около 200+ лв за ново моторче

Какви са минусите:

1. Със стъпковото моторче (когато е изправно :hilezh: ) двигателя винаги работеше на около 850 оборота без значение какви консуматори са включени.

В момента тази "китайска" технология сме я приложили успешно на 3 автомобила, два от тях с двигател AAD и един с АСЕ и работи чудесно. Предполагам, че би свършила работа на всеки двигател с пълен механичен инжекцион (без значение от типа) на който оборотите се регулират със стъпково моторче на вакуумен принцип.

Поздрави,

Вальо

Въпрос! Приложим ли е метода за ABT мотор Audi80 B4? Може ли малко снимки и схеми! Какъв е този кран за регулиране на газта? Да не е едно Y образно с винт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро е Т-образно с винт. На външен вид е пластмасова тръба с реглажен болт отгоре. Монтира се на маркучите на мястото на стъпковото моторче. Трябва добре да се стегнат скобите защотото на маркучите са по-широки от реглажния кран. Самото моторче трябва да остане електрически свързано към ел. инсталацията за да не трупа грешки ЕКУ-то. За твоя двигател незная дали става, но ако си със стъпково моторче - би трябвало да стане. Самия кран струва 2лв., има го във всички газаджийници, така че нищо не пречи да пробваш и да не забравиш да споделиш какъв е резултата в темата после :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата ми кола навремето беше с DZ мотор, пълна механична инжекция 1.8/112 коня и имаше моторче за ниските обороти. Даже съм го сменял веднъж. Старото още ми се търкаля някъде в гаража. Така, че би трябвало и ти да имаш моторче за ниските, освен ако някой не го е махнал преди теб :birthday: . Колкото за "побългаряването" си прав - но 200+ лв. за едно моторче си е направо доста :birthday: .

Клега ДЗ наистрина няма стъпково моторче а има една биметална пластина с нагревател за да вдига оборотите на студен мотор

За ниските обороти има две вентилчета като за газовите уредби(ако е без климатик е само един вентил)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клега ДЗ наистрина няма стъпково моторче а има една биметална пластина с нагревател за да вдига оборотите на студен мотор

За ниските обороти има две вентилчета като за газовите уредби(ако е без климатик е само един вентил)

Точно така :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно защо при AUDI е направено така :flipoff: . Моята първа кола беше VW Pasat GT 1.8i/1984г. производство, пълна инжекция, DZ мотор и имаше моторче за ниските. Също така имаше и реглажен болт монтиран на тялото на дроселовите клапи за донастройване на ниските обороти. Действително автоматичния смукач е реализиран като отделно тяло монтирано отстрани на двигателя (инжекциона беше K-Jetronic мисля и това е стандартно изпълнение). В него влизаха две горивни тръбички от главата на инжекциона, вакуумна тръбичка, имаше и захранващ куплунг, който беше свързан вътре към нагревателя на биметалната пластинка, която от своя страна натискаше една игла и по този начин обогатяваше сместа. Самата игла е монтирана на мембрана, така че вакуума от двигателя я връщаше назад, когато двигателя е на по-високи обороти. Това вероятно е за да се запази качеството на сместа (да няма преобогатяване) при средни и високи обороти. След известно време биметалната пластинка се връща заедно с иглата и допълнителното гориво се изключва, т.е. автоматичния смукач е изключен, двигателя е загрял до ниво в което може да работи с количеството гориво от главата на инжекциона. Самото стъпково моторче се управляваше от едно черно електронно реле, в което навремето бяха изсъхнали някакви електролитни кондензатори и затова от време на време правеше проблем и гаснеше двигателя. Спомням си, че заради това реле първо смених стъпковото моторче с друго такова 2-ра употреба и след като пак ми правеше мизерии смених всички електролитни кондензатори на платката. Възможно е да съм имал такова стъпково моторче заради това, че колата беше GT. Помня, че имаше доста разлики с другите Пасати - по-твърдо и ниско окачване, по-голямо разстояние между гумите. Шарнирните болтове бяха усилени и виждах доста зор докато ги намеря за да ги сменя и доста други работи. Колата обаче беше голяма бегачка (за времето си) и беше удоволствие да се кара. Затова мисля, че DZ мотора е един от най-сполучливите :flipoff: .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля колега дай съвет,купих колата преди 7 дни Колата е с мотор АЦЕ 2.0-16V има и газ. Имам такова нещо за което говориш намира се преди това стъпково моторче и има една врътка,предполагам за въздух.Клапата е гърмяла и е развалила всички потенциометри.Ключът за празният ход също не работи.Трябва да се натисне за да върне оборотите.В Юнитрейд ми казха ,че този мотор не може да работи на газ нормално '' БИЛО ИЗДЪНКА НА АУДИ'',Разход на газ 20л.на 100км.Колата на бензин мени оборотите или гасне от Юнитрейд казаха ,че трябва да махна газта за да стане кола.Дай съвет да я продам ли или да направя опит да я направя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма проблеми да се направи. Доста хора карат на газ (дори и с обикновено АГУ) с двигатели АСЕ. Ако дебитомера ти е в състоянието, което описваш или трябва да търсиш 2-ра употреба или да се опиташ да си оправиш твоя. Не е много лесно, но не е невъзможно. Това, че не ти връща дроселовата клапа до край може да е от реглажа на самата дроселова клапа или на амортисьорчето, което се грижи да се връща по-бавно - доста често срещано явление. Просто трябва добре да огледаш положението. На бензин как ти работи? Ако палиш нормално на бензин и можеш да се придвижваш и смяташ да караш основно на ГАЗ, то използването на реглажен кран на мястото на стъпковото моторче ще ти реши проблема с най-малко главоболия. Според мен да продаваш колата само заради това не си струва, но ти си знаеш най-добре :gut:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с ACE мотор, от начало имах същите проблеми като теб. Трабва да намериш инженери , които разбират от поставянето и регулирането на АГУ. Ако колата е с АГУ от друга страна трябва да се смени смесителя, защото той е направен за тяхната по-калорична газ и много други преустройства. Имай в предвид, че този мотор е много капризен относно газове! Всичко е в твои ръце решавай и карай напред. Ние с ACE ще помагаме до колкото имаме възможност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен няма проблеми да се направи. Доста хора карат на газ (дори и с обикновено АГУ) с двигатели АСЕ. Ако дебитомера ти е в състоянието, което описваш или трябва да търсиш 2-ра употреба или да се опиташ да си оправиш твоя. Не е много лесно, но не е невъзможно. Това, че не ти връща дроселовата клапа до край може да е от реглажа на самата дроселова клапа или на амортисьорчето, което се грижи да се връща по-бавно - доста често срещано явление. Просто трябва добре да огледаш положението. На бензин как ти работи? Ако палиш нормално на бензин и можеш да се придвижваш и смяташ да караш основно на ГАЗ, то използването на реглажен кран на мястото на стъпковото моторче ще ти реши проблема с най-малко главоболия. Според мен да продаваш колата само заради това не си струва, но ти си знаеш най-добре ;)

Много благодаря на Владко и Димитър за отговорите. ;)Много се извинявам,че Ви притеснявам по празниците,но и идея си нямам къде се намира този реглажен кран.между другото колата пали на бензин добре а и не знам къде точно се намира това амортисьорче.Искам разбира се да я карам и на безнзин и газ в зависимост от разхода :P на бензин има леко менене на оборотите между хиляда и хиляда и 200 и има едно заглъхване на колата при подаване на газ и прекъсване.Ще се радвам ако може да се запознаем на живо не в интернет пространството ;) Готов съм да си заплатя подобаващо за оказаната помощ. :hilezh::gut: А ето я и самата "Бегачка" :D:D:D

post-12440-1198408723_thumb.jpg

Редактирано от jmiim
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е първо да се опиташ със собствени сили да възстановиш/регулираш дебитомера. Реглажа на дроселовата клапа е доста лесно. Трябва да намериш реглажния болт, който подпира 1-вата дроселова клапа. На моя двигател се намира отляво, при теб не съм сигурен. Този винт е застопорен с една гайка (7 или 8мм ключе), която трябва да разхлабиш. Самия винт (по-скоро е шпилка) има шлиц за права отверка, развиваш малко докато почне да цъка уверено ключето на ниските и клапата се връща максимално назад. После притягаш контрагайката и си готов. Амортисьорчето, което се грижи за плавното връщане на дроселовата клапа също се регулира. При мен се намира вдясно от плочката на дроселовите клапи, отзад. Малко по-трудно се вижда. При мен представлява цилиндрично тяло от което излиза дълга шпилка, която накрая опира в един палец отдолу на дроселовите клапи. Има контрагайка, която е за 11мм ключе мисля, разхлабваш я и въртиш амортисьорчето, докато не почне да се връща по-бързо клапата. Трябва на ръка като даваш газ и пускаш (опъваш жилото) дроселовата клапа да се връща докрай без никакво затруднение. В крайното положение (върнат педал на газта) се чува цъкането на ключето за ниските обороти. Ако цъка всеки път значи реглажа е добър.

Поздрави,

Вальо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е първо да се опиташ със собствени сили да възстановиш/регулираш дебитомера. Реглажа на дроселовата клапа е доста лесно. Трябва да намериш реглажния болт, който подпира 1-вата дроселова клапа. На моя двигател се намира отляво, при теб не съм сигурен. Този винт е застопорен с една гайка (7 или 8мм ключе), която трябва да разхлабиш. Самия винт (по-скоро е шпилка) има шлиц за права отверка, развиваш малко докато почне да цъка уверено ключето на ниските и клапата се връща максимално назад. После притягаш контрагайката и си готов. Амортисьорчето, което се грижи за плавното връщане на дроселовата клапа също се регулира. При мен се намира вдясно от плочката на дроселовите клапи, отзад. Малко по-трудно се вижда. При мен представлява цилиндрично тяло от което излиза дълга шпилка, която накрая опира в един палец отдолу на дроселовите клапи. Има контрагайка, която е за 11мм ключе мисля, разхлабваш я и въртиш амортисьорчето, докато не почне да се връща по-бързо клапата. Трябва на ръка като даваш газ и пускаш (опъваш жилото) дроселовата клапа да се връща докрай без никакво затруднение. В крайното положение (върнат педал на газта) се чува цъкането на ключето за ниските обороти. Ако цъка всеки път значи реглажа е добър.Поздрави,Точно там е проблемът за съжаление това ключе не работи нормално.С две думи работи когато си иска.трябва да го натиснеш ръчно за да се чуе цък. Много се извинявам още веднъж но нищо не разбирам."Апропо"ще ти купя потник за това,че те прекръстих на Владко. Вальо
Най-добре е първо да се опиташ със собствени сили да възстановиш/регулираш дебитомера. Реглажа на дроселовата клапа е доста лесно. Трябва да намериш реглажния болт, който подпира 1-вата дроселова клапа. На моя двигател се намира отляво, при теб не съм сигурен. Този винт е застопорен с една гайка (7 или 8мм ключе), която трябва да разхлабиш. Самия винт (по-скоро е шпилка) има шлиц за права отверка, развиваш малко докато почне да цъка уверено ключето на ниските и клапата се връща максимално назад. После притягаш контрагайката и си готов. Амортисьорчето, което се грижи за плавното връщане на дроселовата клапа също се регулира. При мен се намира вдясно от плочката на дроселовите клапи, отзад. Малко по-трудно се вижда. При мен представлява цилиндрично тяло от което излиза дълга шпилка, която накрая опира в един палец отдолу на дроселовите клапи. Има контрагайка, която е за 11мм ключе мисля, разхлабваш я и въртиш амортисьорчето, докато не почне да се връща по-бързо клапата. Трябва на ръка като даваш газ и пускаш (опъваш жилото) дроселовата клапа да се връща докрай без никакво затруднение. В крайното положение (върнат педал на газта) се чува цъкането на ключето за ниските обороти. Ако цъка всеки път значи реглажа е добър.Поздрави,Вальо
Поздрави,Точно там е проблемът за съжаление това ключе не работи нормално.С две думи работи когато си иска.трябва да го натиснеш ръчно за да се чуе цък. Много се извинявам още веднъж но нищо не разбирам."Апропо"ще ти купя потник за това,че те прекръстих на Владко.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...