Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

Аз пък мисля да сложа реле на първото(захранващото с 5 волта) краче. Да пуска напрежението след като запаля, щом компа следи средното :hilezh: Така няма да дава 5 волта преди да запалвам :dance:

По този начин МАП-а и потенциометъра ще работят в паралел,което не е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо, 1800 оборота са кажи речи напълно отворен стъпков мотор (железния). Това се случваше и при мен от време на време преди да го сменя.Инак моята винаги държи с около 100 оборота повече като е в движение и на газ и бензин.Държи ги на около 950 докато се движа и като спра леко падат до 800,850.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да на откачен куплунг.Веднъж като беше забило така махнах куплунга нищо не се случи сложих го пак същото.После пак го махнах и на второто слагане се оправи. :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие се базикате бе :hilezh:

Аз ви казвам какво да направите вие ама това ама онова. Кое не е ясно?

Реле с 5 крачета(моето е от Лада), през нормално затворения сигналния кабел на потенциометъра, през нормално отворения сигналния на мапа(чака режим газ). Захранване на релето от газовия клапан. При даване на контакт колата винаги трябва да е на бензин(това го прави газовия ключ ако следи запалването!). Захранвате мапа от кабелите от захранването на потенциометъра да работи паралелно. После ако изпарителя е поне малко топъл се возите и нямате НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ при всякакви условия :flehan:

ПП - Пожелание си връзвате допълнителен потенциометър(на сигналния кабел на мапа)ако искате да седи на 950 оборота на газ.

Повече аз нямам какво да кажа. Бях чувал за МАП на АЦЕ, но инфо никакво. Седнах измислих, говорих с Бобсен и решихме кой да е, и защо! Видях постоянния проблем с адаптирането, пак седнах поговорих Боби....Колегата ДЕНЕВ също много на време ми подсказа...И остана да се пробва:

-Ако комутирам средния крак можели??? МОЖЕ

-В разсъжденията си исках да комутирам +5-те волта...ОБАЧЕ след включване на мапа, потенциометъра може да прави бели, защото си остава свързан като пасивен потенциметър в схемата :dance:

Със здраве, само исках да помогна. Начина съм го написал. За да стане на АЦЕ трябва да има най-обикновено АГУ(с байпасен маркуч). Да работи нормално на бензин. Тогава с горната схема се радвате на колата си :dance:

ПП - Боби като ми го дава металния мотор за проба при мен отиваше и задържаше на 3000-4000 оборота. Но задържането не е задължително да е на максимално положение.

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам не помагаш а само си говориш. Помолих те за няколко неща - ти изписа роман. Както и да е - друг ще свърши работата. Имай в предвид, че така както си го направил няма да върши работа лятото - знам защо, но ти предпочиташ сам да откриваш топлата вода както със сума от мненията ти за ниските обороти - то не бяха схеми (но с изтрити букви), не бяха маркучи и какво ли не. Сам можеш да огледаш само в тая тема колко пъти си "РЕШИЛ" проблема с ниските обороти (все с големи букви написано :dance: ) и все имаш проблеми и търсиш други схеми. Така във форума не се помага - навсякъде питаш за какво ли не, а теб като питат нещо отговора ти е кръгла "0". Това с МАП-а дето си го "измислил" го има отдавна и във форума и на много други места, но са малко хората, които споделят информация. Всеки гледа да си я държи за себе си, но ако му се наложи нещо първи търчи да пита кое и как. Това не мога да го разбера, честно.

Това дето пишеш, че МОЖЕ да комутираш средния край на потенциометъра - НЕМОЖЕШ и ще видиш защо още лятото.

Съжалявам за писанията обаче ... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно с мех. инжекцион съм скаран много. Ти си на ти, но понякога знанията пречат(объркват) :hilezh: Ти знаеш ли колко пъти трябва да дадеш на контакт, или да рефрешнеш диагностиката за да си 1000% убеден че имаш или нямаш грешка??? Аз това правя по цял ден :flehan: От 500км проблем нямам, ако имам ще кажа.

ПП - Логика да стане и с клима има. Ама понеже и ти не казваш много не знам какво те притеснява? Ако кажеш може и да помогна даже. Ако климатика е нормален консуматор, но най-големия в колата няма причина да не стане :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писал съм го - климатика много товари двигателя (не случайно на някои модели слагат допълнителен вентил да повдига оборотите фабрично) и ако не работи добре потенциометъра или МАП-а - двигателя гасне. Затова идеята ми е да се направи максимално близко до фабричното като се ползва МАП-а. За целта обаче трябва да се тества при различни режими, да се следят какви грешки се записват в контролера на двигателя от VAG-COM-a. Трябва да се пробва на различни коли за да се види какви ще са проблемите защото винаги може да се настъпи "мотиката" някъде. Така поне работя аз - първо събирам информация, тествам, гледам какви са резултатите, правя го на различни коли и чак накрая пиша какво е дереджето...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една интересна схема на МАП сензор,който може да се направи и да се настрои напрежението на изхода според нашите нужди.Цената на датчика е около 10 лв.

Тук може да се инвертира изхода на операционния усилвател и в покой да е около 0,2В.

Редактирано от denev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес нарочно си поиграх и с превключването на потенциометъра към МАП-а с реле. Дори и с най-бързото реле ЕКУ-то записва грешка и въобще НЕ ПОЛЗВА нито потенциометъра нито МАП-а. Това показва VAG-COM-a :D. Така, че няма никава динамична корекция на предварението на запалването от МАП-а след комутация с реле - просто ЕКУ-то не го ползва. Иначе след превключването се получава "О ЧУДО!" - оборотите заспиват около 950-1000, "ПРИ ВСИЧКИ РЕЖИМИ" :D, но просто не се ползва нито потенциометъра нито МАП-а. Същия ефект се получава ако просто се изключи потенциометъра на дебитомера или МАП-а - обороти идеални, но без климатик. Преди няколко години бях описал съвсем точно в една тема какво се получава ако се комутира 2-ро краче на потенциометъра на дебитомера.

Това го пиша за ентусиастите, които ще слагат реле да превключват МАП-а. Същия ефект ще получите ако просто откачите потенциометъра на дебитомера, така че не си давайте парите за МАП :bia:.

След доста тестове с МАП-а, видях къде е проблема - причината е, че МАП-а не е толкова инертен както потенциометъра на дебитомера заради клапата. При връщане на педала на газта напрежението мигновенно пада на 0.6В и това е причина за задържнето на оборотите - ЕКУ-то се калибрира. При ползване на оригиналния потенциометър на дебитомера показанията падат значително по-бавно. Необходимо е забавяне на показанията с около 1 сек. на МАП-а за да работи добре - пробвах го и става. Днес цял ден карах със закачен мултицед към средно краче от потенциометъра/МАП-а и видях какви са разликите в стойностите при ползване на МАП и при ползване на оригиналния потенциометър на дебитомера. Сега трябва да измисля как да направя малко по-инертни показанията на МАП-а. При бензин проблема не се наблюдава защото там ЕКУ-то има и други инструменти с които да регулира работата на двигателя - чрез ЕРН.

Всяка идея е добре дошла, обмислям вариант за добавяне на кондензатор и диод към 2-ро краче (информационния сигнал към ЕКУ-то) за да се получи инертност.

За да се ползва МАП-а трябва още малко да "копа" за да се нагласят правилно стойностите, но се надявам скоро да има решение. Това за което съм сигурен е, че не е нужно да се слага допълнителен потенциометър за фино коригиране на показанията - при 0.8-0.9В от МАП-а ниските обороти са идеални. Просто трябва малко да се забавят показанията на МАП-а.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако просто откачиш стъпковото или куплунга на дебитомера без допълнителна корекция няма как да се кара защото оборотите са 1800.

Значи като караш само на мап проблеми с грешки няма така ли?

Има вариант с дросел, но там самоиндукцията в определен момент може да се окаже проблем.

Интересен казус :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По този начин МАП-а и потенциометъра ще работят в паралел,което не е добре.

Имах предвид да сложа реле, за да не дава 5 волта като паля(нали казвате, че заради това калибрира/адаптира после). При мен потенциометъра е откачен от доста време. Ако дава 0 волта преди да запаля дали ЕКУ-то пак няма да взима показанията на МАП-а? В смисъл дали ще влиза пак в режим като с откачен потенциометър?

Принципно на моята кола съм с МАП от година и малко, пробвал съм го и с климатик лятото. При мен се наложи слагането на допълнителен потенциометър, защото като пусна климатика напрежението на средното краче ставаше волт и отгоре, и оборотите падаха доста. С потенциометъра регулирах напрежението на 0,55 волта, и след като пусна климатика стават 0,85 - 0,90. Но пък тогава оборотите си стоят на 900-950, с пуснат климатик.

VBI е прав, е показанията на МАП-а по-бързо се менят, отколкото при потенциометъра. При мен също има едно забавяне при падането на оборотите, но примерно са 1200 за няколко секунди и после падат на 900. Може би(не съм сигурен), защото съм с газов инжекцион и сместа се регулира по-прецизно. Мен лично поведението на колата ме устройва идеално, затова казвам, че драми с оборотите нямам. Преди имах, когато бях с прецакания потенциометър.

Когато ми остане време ще кача АСЕ-то(нещо време не остава :lol: ) и ще видя там как стоят нещата, след това ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С изключен потенциометър минава веднага в авариен режим.При мен ако го изключа, при палене се изфорсирва два пъти до към 1800 об/мин и набива грешка 2232 и повече не го търси.Този ефект се получава,защото компа си мисли,че клапата е заяла в долно положение и се опитва чрез оборотите /вакума / да я "отлепи" .След тези два опита като види,че няма промяна в положението на клапата се отказва,защото смята че има сериозен проблем и минава в авариен режим и повече не търси данни от потенциометъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... При мен също има едно забавяне при падането на оборотите, но примерно са 1200 за няколко секунди и после падат на 900. Може би(не съм сигурен), защото съм с газов инжекцион и сместа се регулира по-прецизно. ...

Ти си с ГИ и при теб случая е друг.

Проблема основно е с обикновено АГУ. Направих допълнителната схема с диод и кондензатор и ще покарам малко за да видя как ще се държи - засега го няма това задържане на оборотите. Двигателя на ниски се държи добре защото забавянето на показанията от МАП-а е близко до това на потенциометъра на дебитомера. Вероятно ще трябва да променя още малко стойността на кондензатора за да ги уеднаквя. Като покарам малко ще си покаже :lol:. Иначе схемата е елементарна - диод и кондензатор :P.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@denev: Интересното е, че при мен не записва или ако записва го прави в момента на самото палене и след това я изтрива :lol:. Като закача VAG-COM-a имам единствено грешка за сместа и то като карам на газ защото съм изключил л-емулатора. Лошото е, че VAG-COM-a при мен не се свързва докато не запаля двигателя, така че няма как да я хвана освен ако не ползвам сигнална лампа. При теб ЕКУ-то е различно може би :P.

Ако просто откачиш стъпковото или куплунга на дебитомера без допълнителна корекция няма как да се кара защото оборотите са 1800...

Навремето, преди 3-4 години, когато изключвах потенциометъра на дебитомера с реле докато съм на газ бях сложил една водна скоба, която да притиска маркуча към ст. моторче. По този начин със затягането на скобата бях регулирал оборотите на около 1000 :) - писал съм го в темата още тогава, даже мисля има снимка на моя двигател, където тази скоба се вижда. Реално обаче ако ст. моторче е пластмасово и се пробие дупка отзад оборотите могат да се регулират с шестограм на колкото си искаш при откачен потенциометър на дебитомера. Остава обаче проблема с климатика.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕКУ-то ми е BOSCH 893 907 404 и има опция за чек лампа,която е била поставяна преди моя модел / до 08.88г след това е отпаднала / и аз пуснах кабел до въпросната лампа на таблото и имам в реално време информация какво става с двигателя.Така,че виждам появата на грешка в момента веднага и съответно мога да я трия или да чакам следващата и да видя дали има някаква последователност и връзка по между им.

Редактирано от denev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето е 4A0 907 404A (за AAD), на АСЕ е 4A0 907 404C, може да има и други модификации. Това за БОШ ЕКУ.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз явно не съм прав, но сега колата ми работи(вярно сега разбрах кристално как, и колко??) :hilezh: При положението описано в първия абзац, искам само да питам нещо елементарно: Защо никъде не написа просто откачете средното краче на потенциметъра докато сте на газ(реално най-лесния начин да си карате и да си свиркате, за момента)??? Аз пиша някакви заключения базирани, не малко на твоите опити....А то какво на газ откачаш средното краче и колата заспива. Не споря а казвам да не разваляме тембъра повече.

Сега по втория абзац.Кога мериш показанията на потенциометъра? Ако мериш показания на потенциометъра докато си на газ не са правилните! Когато караш на бензин имаш съпротивление от неговото налягане. Тогава имаш точните показания на потенциметъра(с правилната скорост). Когато аз мерих, разликата може би ще я видя само с осцилоскоп, или стрелкови мултицет. На дигиталния не вярвам. Та да извадиш правилните данни мери на бензин. Когато аз мерих на бензин клапата ми се видя много бърза.

И не разбрах когато дадеш на контакт това че намира 5 волта проблем ли е? Ако да как го излекува?

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕКУ-то ми е BOSCH 893 907 404 и има опция за чек лампа,която е била поставяна преди моя модел / до 08.88г след това е отпаднала / и аз пуснах кабел до въпросната лампа на таблото и имам в реално време информация какво става с двигателя.Така,че виждам появата на грешка в момента веднага и съответно мога да я трия или да чакам следващата и да видя дали има някаква последователност и връзка по между им.

къде точно връзваш лампата,и как да позная дали и моето ЕКУ е такова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... искам само да питам нещо елементарно: Защо никъде не написа просто откачете средното краче на потенциметъра докато сте на газ(реално най-лесния начин да си карате и да си свиркате, за момента)??? ....

Написал съм го още преди 4 години в отделна тема, ма няма кой да чете ЦЪК . Все тая. Относно втората ти препоръка - много преди теб знам как се мери потенциометъра на дебитомера :zustimm:.

Ники, просто отвори "черната кутия" в краката на пасажера под мокета и ще видиш самото ЕКУ- номера му е отгоре. И на мен ми е интересно на кое краче може да се включи "check engine" лампата - в таблото имам празно гнездо. Иначе пробна лампа да се видят грешките (ако нямаш VAG-COM) се връзва така на по-старите ЕКУ-та:

post-8787-0-77645400-1326044760_thumb.jp

post-8787-0-36324900-1326045095_thumb.jp

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къде точно връзваш лампата,и как да позная дали и моето ЕКУ е такова

Лампата я връзвам към диагностичната букса /само сигналния кабел а плюса си взема от таблото / т.е. на лампата има постоянен плюс когато е на контакт а през компа се замасява и ако засече грешка светва.Номерът на ЕКУ-то го пише върху него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега няма положително развитие по въпроса с МАП-а. Тестовете продължават, но много се различават показанията на МАП-а и потенциометъра на дебитомера при обороти под 2000 при директно сравнение с мултицед. Забавянето на показанията се реализира успешно с елементарна схема, но заради разликата в показанията доста често гасне при отпускането на педала на газта. Иначе с тази схема изчезна ефекта със задържането на 1800 оборота при каране по инерция. Колата на газ върви осезаемо по-добре с включен МАП. Все пак гасне, което не е добре. От тук вариантите според мен са два:

1. Допълнителна платка уеднаквяваща показанията на потенциометъра и на МАП-а - ще е доста сложно и вреемко да се напаснат показанията. Ще трябва да се ползва някакъв програмируем контролер към който да се свърже МАП-а и входа на ЕКУ-то.

2. Обмислям вариант за управление на 2-ро краче на ЕКУ-то с цел избягване задържането на оборотите и директно свързване на МАП-а към куплунга на потенциометъра на дебитомера без допълнителна схема. Идеята е САМО като се движим по инерция да се прекъсва сигнала от скоростомера към 2-ро краче на ЕКУ-то. По този начин оборотите ще падат до нормални 4-5 сек. след изключване от скорост, което е приемливо. Това може да се реализира по два начина:

2.1. Монтиране на 2 датчика/прекъсвача - един на скоростния лост и един на педала на съединителя, които да прекъсват сигнала към 2-ро краче на ЕКУ-то докато е натиснат съединителя и/или лоста на скоростите е на "свободна".

2.2. Монтиране на някакъв (все още неизвестен :bia: ) датчик към двигателя, който да прекъсва сигнала към 2-ро краче на ЕКУ-то докато сме по инерция. Нямам идея засега къде може да се свърже и на какъв принцип да е за да отчита точно.

Всякакви идеи са добре дошли.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове дали няма начин да се сложи магнит на четкодържателя на плунжера и на мястото на потенциометъра да се монтира индикатор от нивомер за газ.

20090122174144.jpg

Въпросните индикатори ги има със много различни съпротивления. Индикатора ще дава сигнал от клапата директно вместо потенциометъра и няма да има забавяне и пикове които да объркват ЕКУ-то.

3693112241118349901294305448xAxO0IeEsk4xdj93pTtQ.JPG

15888349974990441581294305533ACGAMSOuOQLgaKWxCdRh.JPG

265810511828321751294305570blsXbI0wpdVa1mreSF4K.JPG

19442662743761023461294305985aLQcgf1iVPwT5fLCN6rR.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да отговарят стойностите на потенциометъра от нивомера - това е и проблема с МАП-а. Също така като "олекне" клапата, ще се променят и данните от потенциометъра на нивомера - това, което е и проблем с оригиналния потенциометър на дебитомера. В случая МАП-а, както и потенциометъра на дебитомера, измерват реалното натоварване и на база това ЕКУ-то регулира предварението на запалването - подобрява се динамиката. Мислил съм да се сложи само потенциометър на дросела, но при рязко подаване на газ ще чука аванса, а и няма да отговаря на точното натоварване на двигателя. Иначе се продават само потенциометри, които са за монтаж директно на дросела, мисля от инжекцион на новите Волги става :icon_arrow:. В случая освен ниските обороти, с МАП-а значително се подобрява и динамиката на газ. Затова ми се иска да успея да я направя с МАП-а, въпреки че ще се окаже играчка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...