Jump to content

Трябва ли да се ползват специални свещи при работа с газ?


Recommended Posts

Колеги,трябва ли да се ползват специални свещи при работа с газ...някои познати казаха че карат с някакви специални ,иридиеви май и твърдят че е желателно да се ползват такива,по-трайни били и т.н и ги сменят на 10-15000 км.В някои статии които съм чел пък твърдят че не е нужно...Вие с какви карате?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз чух за тези иридиевите, но след като вече си купих оригиналните. Преди да си взема свещите ми казаха, че за моят модел имало и специални свещи за газ и ми ги препоръчват, но цената от 50лв/бр. не ми се понрави и си взех оригиналните и си карам с тях. На мен също ми е интересно мнението на колегите, така че ще следя темата. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не е необходимо. Каквото и да казват в защита на обратното не е вярно. Аз АБК-то си карам с нормални 3- полюсни свещи и си ги ползвам без ядове 30 000 км. По каталог и толкова им дават живот за този мотор. Вървеж и разход много добри. Има "спецове", които твърдят, че свещи се сменят на 10 000 км.....абсолютно ненужно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За немските коли не е необходимо. Истината за свещите е че газово въздушната смес има по-високо пробивно напрежение от бензиново въздушната което при добро желание налага да се намали междуелектродното растояние на свещите. Повечето японки са на 1.1 мм и е хубаво да се мине на 0.9 мм. Повечкото на Ауди май са на 0.9 така че файдата е по-малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разположението на свещите и вида им се определят по доста по-сложен начин и се съмнявам, че някой от газовите майстори е запознат с тях за да какзва кави свещи да се монтират.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до тук излиза че преобладаващите мнения са че не е нужно специални свещи....сигурно е така но си остава все пак едно НО.....май...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки бензинов двигател трябва да се кара със свещите препоръчани от завода производител на двигателя, независимо дали се кара на газ или бензин.

Всичко друго е чиста проба спекулация.

Не ми се впуска в подробни обяснения, темата е дъвкана надълго и широко в почти всички автомобилни форуми.

Относно живота на запалителните свещи- качествен комплект такива безпроблемно изкарва 60-80хил.км. След почистване и правилно регулиране на междуелектродното разстояние могат да изкарат още 20-30хил.км.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чипнат турбо мотор на газ - задължително по-студени свещи, по възможност иридиеви. Разлика има в тротъл респонса и във високите обороти.

Тествано на 4-5 коли.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чипнат турбо мотор на газ - задължително по-студени свещи, по възможност иридиеви. Разлика има в тротъл респонса и във високите обороти.

Тествано на 4-5 коли.

+1 кола за тестовете :)

карам с Denso iridium (мисля, че са IK20) вече над 120 000км. без смяна - карам предимно на газ :

IK20.jpg

Верно, че са по-скъпи от повечето възможни варианти, но си струват ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се изкажа и аз :) От 2 години карам на газ, като първоначално бях с оригиналните свещи предписани от производителя! Колата с тях си работеше нормално! След като дойде време за смяна взех свещи БОШ за газ по каталога им! Веднага ми направи впечатление по-добрата работа на газ на мотора и тогава бях настроил уредбата да паля направо на газ и нямаше никакви проблеми! Реалната причина обаче, поради която бих си взел отново такива свещи на БОШ е следната: цена на оригиналните NGK - 14 щатски долара бройката! Цена на БОШ за газ - 5,20 лева за бройка :hilezh: Като се има в предвид, че съм 5 цилиндъра всеки може да сметне разликата :zustimm:

Редактирано от POLICEMAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Да се изкажа и аз :) От 2 години карам на газ, като първоначално бях с оригиналните свещи предписани от производителя! Колата с тях си работеше нормално! След като дойде време за смяна взех свещи БОШ за газ по каталога им! Веднага ми направи впечатление по-добрата работа на газ на мотора и тогава бях настроил уредбата да паля направо на газ и нямаше никакви проблеми! Реалната причина обаче, поради която бих си взел отново такива свещи на БОШ е следната: цена на оригиналните NGK - 14 щатски долара бройката! Цена на БОШ за газ - 5,20 лева за бройка :hilezh: Като се има в предвид, че съм 5 цилиндъра всеки може да сметне разликата :zustimm:

Би ли дал модела(серия или номер) и от къде ги взе (може и на лични).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... като първоначално бях с оригиналните свещи предписани от производителя! Колата с тях си работеше нормално! След като дойде време за смяна взех свещи БОШ за газ по каталога им! Веднага ми направи впечатление по-добрата работа на газ на мотора .....

Съвсем нормално е като се поизносят свещите и ги смениш с нови колата да заработи по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално е като се поизносят свещите и ги смениш с нови колата да заработи по-добре.

Да така е, но все още твърдя, че тези свещи на БОШ за парите си са много добра инвестиция :)

http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products;jsessionid=VbUQNlpjuAA9uMthj_W3Xkd?lgRedirect=true

Колеги ето тук си въвеждате данните за МПС-то и виждаш какви части има за него! Всяка част (включително и свещите) има каталожен номер по който обаждайки се на телефоните в КИРОВ можеш да разбереш точната цена. Аз лично след като разбрах цената си ги взех на място от КИРОВ в Люлин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...