Tsvetkov83 Публикувано 3 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 3 Февруари 2014 (Редактирано) Любезно обръщам внимание на всички потребители, че темата е посветена на обща информация за модела и неговите изпълнения и не е предназначена за въпроси и коментари свързани с конкретен автомобил, технически проблеми или подобрения/модификации по автомобилите!Здравейте колеги,Тази тема има за цел да продължи една доста полезна и популярна тема за нашите А3-ки , а именно: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=96170Прецених, че малко допълнителна информация би била полезна за колегите тепърва насочващи се към модела и се надявам, че труда ми няма да е напразен!Audi A3 (Typ 8P) принадлежи към сегмент „С” или така наречения среден пазарен клас автомобили. Модела се предлага във варианти с 3 (8Р) и 5 (8РА) врати, както и малко популярното по нашите географски ширини - кабрио (8Р7). Произведените между 2003г. и 2013г. автомобили базирани на 8Р шаси биват оборудвани с широк диапазон от двигатели като се започние от 1197сс и стигне 3189сс доставящи мощ от 66 до 250 Кв и съответно 90 до 340 конски сили!Немаловажна подробност е, че 8Р и 8РА биват разграничени като фаза на изпълнение, съответно оборудване и агрегати.Първата фаза на модела се произвежда от 2003 до 2005 и се обозначава като 8Р1. Като отличителен белег е разделената маска на предната броняВтората фаза на модела се произвежда от 2005 до 2008 и се обозначава като 8Р2. Като тук разделената маска е заменена от цяла и съотвено с леки промени във формата на предния капак и калниците на автомобила. Това е неофициален фейслифт и е погрешно да се твърди, че 8Р2 е фейслифтов!S-Line:Tретата и последна фаза за модела се произвежда от 2008 до 2012 и може да бъде обозначена с 8Р3. Като след средата на 2008 модела получава официално - FaceliftS-Line:Към 8Р шасито се причислява и расовата версия S32006-2008 Pre-facelift S32008-2012 Facelift S3Кабрио версията 8Р7 се произвежда от 2007 до 2013 год.От 2004 започва производството на 5-вратата версия на модела с наименование Sportback или просто 8РА.2004-2008 Pre-Facelift 8PAS-LineFacelift 8PA2008-20102010-2013S-LineПрез 2008 шасито 8PA получава своята S3 Sportback версия.2008-2012Перлата в короната на 8РА е разбира се RS3 Sportback 2011-2012Подбрани интересни факти от първата тема:Окачването при автомобилите ни е еднораменно с Y носач, завидно здраво като за нашите пътни условия. Независимото задно окачване придава отличен комфорт и стабилност!Quattro при всички А3 с това шаси е Haldex система с електронно управление. Джантите при модела са 5х112 с оригиналното ЕТ54, не се препоръчва използване на ЕТ под 40.2.0TDI 16V PD 103kW BKD номерата на пукащите се глави са: V125 V130 V320 V330 Като дати на производство най-рискови са 2003-2005, след това от 2005 до средата на 2006 драстично намалява броя на засегнатите от този проблем. Произведените след средата на 2006 автомобили принципно са извън рисковата група , но пукането на глава не е винаги свързано с фабричен дефект, следователно гаранции няма! Обикновените дюзи! 2005-2008 системата за управление на двигателя е на Бош.Няма DPF.2.0TDI 16V PD 103kW BKP е рисков с пиезо дюзите на Сименс, блокираща маслена помпа и заобляне на шестостена на същата. 2005-2008 системата за управление на двигателя е Симос.2.0TDI 8V PD 103kW BMM е доста сполучлив агрегат ако се съди по коментарите на собствениците, поне за сега! Има DPF. Няма проблем с маслената помпа!Ето и нещо много полезно за разпознаването на дизеловите двигателите при Тур 8Р. За ценната информация трябва благодарим на колегата Цецо (audiceco)!Common Rail 103kW 140HPПомпа дюза 103kW 140HP BKDПомпа дюза 125kW 170HP с дюзи на СименсПомпа дюза 103kW 140HP DPFЕто и малко помагало за цветовите комбинации при окабеляването:Схема на бушоните, благодарение на колегата Дон Кихот:Спирам до тук просто защото нито мога, нито има смисъл да се прехвърля всичкото инфо от старата тема на ново.Моля колегите които смятат, че пропускам нещо важно да го допълнят! Поздрави от мен и честита да ни е нова тема за 8Р и 8РА! Редактирано 1 Май 2015 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sc00by Публикувано 4 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 (Редактирано) Страхотна тема ! Аз бих допълнил със снимки от интериора A3 sportback Sline interior 2004 Audi A3 Ambition interior 2004 Редактирано 4 Февруари 2014 от Sc00by Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audiceco Публикувано 4 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 Tzvetkov това с ВКР-то го има на VW Passat , на А3 доколкото знам няма такъв код на мотора и нека всички да знаят, че ВКР е най-лошия мотор, на който могат да попаднат няма такова дърво! Sent from Толбухин - градът на мечтите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 4 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 (Редактирано) Браво Tsvetkov83! Мисля, че темата може да бъде полезна на много хора!!Единствената ми забележчица е, че нещо не е съвсем както трябва в снимката на 8PA Facelift S-line - решетката не е S-line-ска отпред сякаш, но както и да е. Както каза е напълно безсмислено да се преписва цялата стара тема тук, но тъй като очевидно почваме с обща информация за модела, вмъквам тук един копи-пейст на мой пост от другата тема посветен на различните окачвания при модела. Знам, че много хора не са наясно с тях и би била полезна инфо в допълнение на първия пост Има 4 вида заводско окачване при A3 8P:Стандартно (най-високо и най-комфортно): По подразбиране за подмоделите Ambiente и Attraction.Спортно Ambition (15 mm по-ниско от стандартното, спортно и твърдо): По подразбиране за подмодел Ambition. От МГ 2005 обаче се предлага опционално и стандартно окачване за подмоделите Ambition.Спортно S-line (25 mm по-ниско от стандартното, спортно и още по-твърдо): По подразбиране за всички с външен S-line пакет."Лоши пътища" - предлага се от МГ 2005 като опция за подмоделите Ambiente и Attraction. И още нещо, което се сетих, за което си намекнал - от 2010-та година има и микро-фейслифтче, което е и последната промяна в дизайна на A3 8P(A). Дръжките на вратите получават хром-лайсни, Б-гредата (между предната и задната врата) отвън става гладко-лачено черна вместо грапово-матово черна и разни други дребни промени по екстериора и интериора. На снимката по-горе на сива A3 8P под "2010-2013" се виждат някои от разликите Редактирано 4 Февруари 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audiceco Публикувано 4 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 (Редактирано) autobild A3 8P.PDFautobild1 A3 8P.PDF Редактирано 4 Февруари 2014 от audiceco Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetkov83 Публикувано 4 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 Tzvetkov това с ВКР-то го има на VW Passat , на А3 доколкото знам няма такъв код на мотора и нека всички да знаят, че ВКР е най-лошия мотор, на който могат да попаднат няма такова дърво!Е никой не е безгрешен, но важното е, че има кой да ме поправи! ... в снимката на 8PA Facelift S-line - решетката не е S-line-ска отпред сякаш, но както и да е.И на снимката 8Р Facelift S-Line е също така! Може да ти прозвучи странно, но мисля, че повечето Facelift-ови модели нямат S-Line бадж на решетката, а само на предните калници! Ето още полезна информация относно индикациите на таблото, разположение на бутони и прочие: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
noX Публикувано 4 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 Темата е страхотна ! Поздравления за труда. Ще е необходима на всички нас Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 4 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 Да, s-line баджа го няма, но решетката е друга (мисля) Иначе инструкциите ги има и в съответната тема, но защо пък да няма линк и тук...: QUICK REFERENCE GUIDE Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tonko2.0T Публикувано 4 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 Tsvetkov83 за положените усилия и труд в направата на тая тема,полезна за всички. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetkov83 Публикувано 4 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 (Редактирано) Спирачките на 8Р/8РА вариарат според модел/годините и най-вече според мощноста и наличието или не на Quattro.Размерите на дисковете се намират (кодирани) на стикера с PR кодовете на автомобила. Стикера се намира под кората на багажника, а някой собственици го лепят на сервизните книжки за удобство. Ето кои кодове Ви интересуват специално за спирачките:Според кода размерите биват:Предни: 1ZA ,1ZC ,1ZM ,1ZD ,1LJ – 312mm1ZE ,1ZP – 288mm1ZF – 280mm1ZK ,1LK – 345mm (S3 only)1LG – 370mm (RS3 only)Задни при предно предаване:1KD ,1KQ – 255mm1KE ,1KF – 260mm1KU ,1KZ ,1KJ – 286mmЗадни при наличие на Quattro:1KF -260mm1KJ ,1KU – 286mm1KW ,2EA – 310mm (S3 only)N/A code – 312mm (RS3 only) И Още веднъж (по-подробно) за джанти и гуми 8P/8PA!Джантите: PDA 5x112 с централен отвор 57,1мм и офсет (ЕТ) 54 , болтовете са М14х1,5Гуми (допустими/препоръчителни размери): 195/65/R15 ,205/55/R16 ,225/45/R17 ,225/40/R18 ,235/35/R19 и 235/30/R20 Редактирано 4 Февруари 2014 от Tsvetkov83 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 4 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 Евала! Я виж ти, как съм забравил, че е имало там и размерите на дисковете.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetkov83 Публикувано 4 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2014 (Редактирано) Как да разберем дали главата е от рисковите или не! Кода е написан наобратно и се намира тук:Възможностите са 3:03G 103 308 A - от 2003 дo 2005,5 -> Почти всички са засегнати и пукат! 03G 103 308 B - oт 2005,5 до 2006,5 -> Много малка вероятност да дефектира, но все пак се е случвало!03G 103 308 C - от 2006,5 до 2007,5 -> Възможно най-сигурен вариант, че няма да дефектира! Редактирано 4 Февруари 2014 от Tsvetkov83 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audiceco Публикувано 5 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 (Редактирано) Лека корекцийка оригиналните 17-ки джанти на ауди А3 8Р са с ЕТ 56, а не 54! Друго важно да се знае, че Голф 5, А3-ката, Шкода Октавия, Сеат Леон ползват обща платформа и двигатели и имат много, ама наистина много сходни части по окачването, а пък моторите им са еднакви напречно разположени! Sent from Толбухин - градът на мечтите Редактирано 5 Февруари 2014 от audiceco Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 5 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 ЕТ56 е правилният офсет за 17 действително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetkov83 Публикувано 5 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 Значи само 18" ОЕМ при S-Line с 5-те масивни лъча е ЕТ54. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
qnkov Публикувано 5 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 Някой да добави информация за осветителните тела - крушки и т.н. по ел. инсталацията. Лично аз искам да знам каква крушка имам на задния стоп (не габарита а най-горната светлина, която свети при натиснат педал на спирачката) също така и на регистрационния номер отзад. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 5 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 За осветлението на рег. номер нямаше да питаш ако беше прелистил поне последните 10 страници на другата тема (и страница 118 по-конкретно) .... то се иска и малко соминициатива И тук да ги изведем като минат 3 страници някой пак ще го домързи да потърси малко назад и пак ще пита Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
qnkov Публикувано 5 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 (Редактирано) Е защото нали синтезираме всичко и да се прехвърли от там. Сега ще видя.п.с. Аз не видях да има за стоповете. Редактирано 5 Февруари 2014 от qnkov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 5 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 (Редактирано) Май четенето наистина не ти е сред челните качества... Да цитирам автора: Спирам до тук просто защото нито мога, нито има смисъл да се прехвърля всичкото инфо от старата тема на ново. Въпреки, че зъглавието на тази тема е доста амбициозно... няма как да прехвърлим "всичко" от друата тема, пък и да го направим - следващият който го мързи да потърси пак ще пита Поне аз виждам смисъла от тази тема поне да почне с по-конкретна и систематизирана информация компилирана от 130 страници от предната тема, но все пак там има много подробности, детайли, личен опит, съвети и т.н., които ще си останат там и просто трябва да бъдат потърсени... Но идеята ти за крушки не е лоша, стига да има такава систематизирана информация или някой да се наеме да я подготви, тъй като има няколко вида фарове, няколко вида стопове, няколко вида мигачи и т.н. и т.н. през 10-те години на модела ... няма да е лека задача. А и конкретно за крушките си мисля, че инструкцията, която върви с автомобила съдържа информация за типовете основни крушки (може и да греша, но имам такъв спомен). Пак опираме до това някой да отвори и прочете Редактирано 5 Февруари 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tsvetkov83 Публикувано 5 Февруари 2014 Автор Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 "Всичко" е образно казано разбира се, идеята е да минем на друго ниво просто, все пак старата тема е на повече от 2 години и много вода изтече от тогава. Не случайно обаче съм дал линк към нея още в началото на новата! Който има желание и време да прочете, ще го направи там, тук и в още много други теми засягащи пряко или косвено конкретния модел. Темата е свободна, който има въпроси да си ги задава, който има опит да споделя, винаги има полза и от двете неща! Все още са при мен pre-facelift стоповете от моята 8РА и когато намеря време ще се постарая да кача инфо и снимки за тип крушки и прочие. Осветлението на регистрационния номер е коментирано доста и в темата на колегата Мoonland за модификациите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Тома Публикувано 5 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 При S-line моделите има разлика и в задната страна на колите (бронята и стоповете). Поправете ме ако греша. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 5 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 5 Февруари 2014 В стоповете няма. В бронята има между нормално и S-line само преди Фейслифт-а, след ФЛ-а броните са еднакви.И преди и след обаче има разлика в дифузера под бронята при S-line.Има също разлики в бронята и между Sportback и тривратка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 6 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2014 (Редактирано) Осветление на задния номер Доста често има въпроси относно плафоните над задния рег. номер, за това ето и извадка от най-съществената информация по темата.Плафоните са два и оригинално изглеждат така:Крушката е стандартна C5W 12V. Поставянето на LED води до активация на сигнализация за изгоряла крушка на таблото, тъй като плафоните над задния номер се следят от диагностичната система. Вариантите това да се избегне са общо казано 3, но тъй като тук вече нявлизаме в промяна на фабричното състояние на автомобила, за което пък има отделна тема, ето линк (ЦЪК) към съответния пост съдържащ подробностите, за да не размиваме тази тема излишно. Редактирано 6 Февруари 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 6 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 6 Февруари 2014 (Редактирано) Размерите нагледно: 8P: 8PA (Sportback): Редактирано 6 Февруари 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ranji Публикувано 9 Февруари 2014 Доклад Share Публикувано 9 Февруари 2014 Как да разберем дали главата е от рисковите или не!Кода е написан наобратно и се намира тук:Възможностите са 3:03G 103 308 A - от 2003 дo 2005,5 -> Почти всички са засегнати и пукат! 03G 103 308 B - oт 2005,5 до 2006,5 -> Много малка вероятност да дефектира, но все пак се е случвало!03G 103 308 C - от 2006,5 до 2007,5 -> Възможно най-сигурен вариант, че няма да дефектира!Здравей те колеги,Днес гледах едно Ауди А3 2.0 ТДИ 2004 г,отпред до алуминиевите тръбички беше с номер 03G 103 308 A и V400, това V400 където го пише отпред, номера на главата ли е, или трябва да гледам от вътрешния към купето с някакво огледалце? Sent from my GT-P6800 using Tapatalk 2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване