Jump to content

Разглобяване на фарове на Ауди 80 В3- история в картинки


Recommended Posts

Такаа, от две години карам с пукнато стъкло на фара(така купих колата) и реших най- после да го сменя, както и да направя лек ъпгрейд- да сменя оранжевите мигачи с бели и да пребоядисам лайстната под фаровете, защото беше в трагично състояние.

Начало:

7:50 Чувам се с lllubo :unsure: по телефона и уговорката ни е след 40 минутки да сме при колата.

Вземам необходимото- права и кръстата отверка, с по- дълго рамо(за кръстата е задължително), новото стъкло Хела, комплекта мигачи Депо и крушките Осрам и се отправям към колата:

o633055034720395000.JPG

o633055034873051250.JPG

Почваме в този вид

o633055035068363750.JPG

Сваляме решетката, като отвиваме двете самонарязващи винчета отгоре, след което внимателно :huh: )

Отвиваме винтовете на лайстната, които я крепят за отвесната "греда" пред радиатора- винтчетата са три, две държат една пластмасова "планка", разположена между лайстната и гредата и едно държи бронята за гредата(моето липсваше, понеже е подпирана отпред колата и беше разкъсало пластмасовото ухо, в което влиза винтчето):

%7Boption%7Dhttp://bgphoto.net/photos/5266/o633055035271332500.JPG' alt='o633055035271332500.JPG'>

Развиваме с кръстата отверка винтчетата, държащи лайстната под фаровете- разположени са точно в средата на всеки от фаровете, има достатъчно място, за да бръкнете с отверка. Дори да изтървете някое от винтчетата, не се притеснявайте, падат или на кората под мотора, или на пластмасата между бронята и гредата под нея- лично тествано :D

o633055035401801250.JPG

След което развиваме горните 2 винта, държащи фара за предната "маска"- това е важно, за да можем да ги повдигнем нагоре и да извадим лайстната, която има едни напречни пластмасови крачета точно под фаровете!

Подреждаме някъде винтчетата, за да не ги загубим- аз лично ги наредих на стелката на пасажерското място отпред.

След като сме освободили двата фара отгоре, махнали сме винтовете на лайстната под фаровете и от гредата пред радиатора, остава да извадим лайстната. Тук вариантите са няколко, аз избрах първо да сваля мигачите.

Мигачите се вадят като леко ги побутнете отвътре, на щипки са и ако не са залепени от някой титан на мисълта, както единия мой с каникнолит :unsure: , би трябвало да излязат за секунди:

o633055035905863750.JPG

o633055035973051250.JPG

Изваждаме им крушките и ги махаме настрани, за да не им набием някой шут в суматохата ;)

След това, с помощта на плоска отверка и внимателно дърпаме, откопчаваме двете щипки на лайстната. Дори да излезе с пластмасовите гнезда, да не ви пука, после само леко ги пръсвате с нещо мазно(аз ползвах силиконов спрей) и си ги щраквате при монтажа B)

Подпъхвате отверката под фара отново, в двата края и развивате малко крепежните два винта- колкото да почне да "хлопа" фара.

Тук вече ще ви е по- удобно ако имате помощник! Понеже lllubo даваше "ноу- хау- то" през цялото време, тук му оставих операцията по издърпването на лайстната навън, докато аз навдигах фара нагоре, за да минат двете напречни крачета на лайстната, намират се точно в средата под всеки един фар(важно е да сте отвили винтовете изцяло отгоре и да сте ги разхлабили долните, за да не потрошите крачетата на фара!)

Така- лайстната е свалена. Нея, както и мигачите, я поместете, за да не я настъпите и деформирате. Аз я измих, минах я с водна шкурка 1200, подсуших я и я пръснах с черен спрей, след което я лакирах- доста се освежи, понеже беше цялата очукана от камъчета.

Да се върнем на колата

Бъркаме под двата фара, за да доразвием крепежните им винтове. Както и при лайстната- дори да падне някое винтче, не се косете, моите половината паднаха на кората под мотора :unsure:

o633055035612582500.JPG

o633055035689145000.JPG

Така, понеже за втори път късно се сетих, да ви кажа, че е хубаво още в началото да развиете двата капака отвътре на фаровете, да махнете крушките на късите, дългите и габаритите и също да ги приберете някъде- аз ги наредих на пасажерската седалка.

След което, издърпваме внимателно фара навън около 15см (lllubo ин екшън):

o633055036482582500.JPG

Ако имате електрическо регулиране на фаровете, изключвате буксите на моторчетата. Само по един начин могат да се включат(освен ако не сте доста силен в ръцете :D )

След което трябва да се издърпа кабела от фара. Това става, като леко натиснете гумения маншон около кабелите, бъркайки между пластмасовия кожух на фара и рефлектора. След това внимателно завъртате буксата, понеже много плътно се движи и я изваждате през отвора, където е бил гумения маншон:

o633055036418676250.JPG

Ето и кабелите извадени:

o633055036715551250.JPG

До тук сме постигнали това :unsure:

o633055036893363750.JPG

Следва разглобяването на фаровете.

Най добре го направете на сухо и удобно място, ние с Любо ги занесохме у нас.

Но преди това, особенно както пръскаше дъжд днес, е добре да покриете кабеляците с найлон:

o633055039093207500.JPG

Фара го слагаме на "операционната маса" След което с тънка плоска отверка подпъхваме под металните щипки- аз подпъхвах от към пластмасовата част и сваляме всичките гадини, по 4 на фар:

o633055037078520000.JPG

o633055037218520000.JPG

Разклащаме внимателно стъклото, понеже е доста добре залепнало за уплътнението между него и корпуса, може да си помогнете и с плоска тънка отверка, но МНОГО ВНИМАТЕЛНО, докато поддаде и почне да се отделя:

o633055037353988750.JPG

Махаме стъклото и го измиваме.

o633055037496332500.JPG

Много внимателно махаме пластмасовата никелирана част между рефлектора и стъклото. Понеже е декоративна, аз лично си я измих с Пур :hilezh: :

o633055037748520000.JPG

Изваждаме уплътнението от корпуса и също го измиваме и оставяме да съхне:

o633055037619301250.JPG

ВНИМАНИЕ!

Стигнахме го рефлектора.

Тук вече действате на ваша отговорност. Разбирачите съветват да не се пипа изобщо рефлектора, но моите бяха доста мръсни и единия си беше овлажнен:

o633055038260395000.JPG

o633055038179301250.JPG

С кърпичка за почистване на екрани на монитори и ТВ- та забърсах много внимателно рефлекторите. Ефекта беше потресаващ!

o633055038723051250.JPG

След което чакате да изсъхнат стъклата, уплътненията и сглабяте двата фара.

Не монтирайте мигачите все още :rotcol:

Занасяме всичко при колата.

Започваме монтажа.

Първо нанизваме кабеляците във фаровете, слагаме добре маншона около тях, включваме буксата на моторчето за ел. регулиране.

Така, сега слагаме двата фара, (стъпката се изпълнява последователно за всеки от двата, а не едновременно!), като ги захващаме само с двете винтчета отдолу. Не затягаме, за да могат да имат известен ход.

Тук един помощник ще ви е безценен- Любо заслужава доста благодарности, всъщност той беше майстора, а аз- помощника :bia: Слагаме внимателно лайстната, като навдигаме всеки един от фаровете, за да влезе крачето, разположено в средата под фара.

Завиваме планката и лайстната за гредата пред радиатора, но не затягаме, а само я захващаме. Отстрани също не щракваме двете чопчета!

Оглеждаме дали всичко е ОК, следва щракване на чопчетата отстрани(малко силиконов спрей доста ще ви улесни).

Продължаваме със затягане на винтчетата на лайстната- на гредата, под фаровете.

Завиваме почти докрая и винтовете крепящи двата фара отдолу, оставяме минимален луфт.

Слагаме мигчите, те само се нанизват по улейте, отстрани на фара, аз откачих фасонките и ги премерих на мигачите(тайванското си е тайванско- нямам му 100% доверие :rotcol: ). Наложи се с макетен нож леко да зачистя единия отвор, в който влизаше едното чопче фасунката- минимално, но все пак иначе не искаше да влезе.

Получаваме това- незавити отгоре фарове и недозатегнати отдолу и затегната лайстна:

o633055039391645000.JPG

Позиционираме си фаровете и мигачите, така, че да паснат добре на калника и лайстната и завиваме двата винта отгоре. Затягаме винтовете отдолу.

Слагаме решетката, капачките на фаровете и проверяваме дали всичко свети :hilezh:

o633055039746645000.JPG

Естествено, ако има резервни части си ги прибираме :) , почистваме боклука от колата:

o633055040434926250.JPG

И се радваме на крайния резултат:

o633055040068520000.JPG

o633055040307113750.JPG

Специални благодарности на Любо за ноу-хау- то, както и за помощта и окуражаването "по- смело" да натискам, ръчкам, ровичкам :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво наистина е станало добре ! Искам самоп да попитам колко струват белите мигачи , и аз искам да сменя мойте !

:unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мигачите са 15,50- Депо. За Б4 и Б3 са напълно взаимозаменяеми. Доста качествени изглеждат мигачите, имах грижи единствено с вкарването на фасунката в единия- трябваше да зачистя с макетен нож едното от улейчетата, в който влиза чопчето на фасунката.

Иначе оригиналните мигачи са по 47лв в комплект с фасунка за бройка.

Крушките ги взех Осрам(по 2,6 бройката), защото всички български "но нейм", които бях сменил изгоряха за нула време, а след като си сложих "маркови", нямам грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня, че:

- щипките са 8бр на фар, а не 4 и, че

- при монтаж на щипките е желателно да легне единия край на стъклото, а този, който трябва да щракне да е към пластмасовия корпус!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Браво колега...много се радвам на хора като теб..с две ръце гласувам за Златен фонд

Перфектно изпълнено...Щте е абсолютна загуба за човечеството ако когато правиш

ремонт по колата не го отразява6 по саштия начин.

Поздрави специални за теб

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добра работа .Аз го правих без да знам за тази тема и ми артисаха щипките под фаровете сега ми е крива лайсната под фара мигачите ми са правени по някой начин не са плътно по калника и така ме дразни май ще ги мятам пак някой ден и фаровете ми светят накриво как и къде да ги наместя на стена ли ? много се разписах .Браво още веднъж от мен :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 1 year later...

А тая декоративната част пред рефлектора оказва ли влияние на светлината.Нещо ми се върти в главата да я направя черна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тая декоративната част пред рефлектора оказва ли влияние на светлината.Нещо ми се върти в главата да я направя черна

Не, тя е, за да няма рязък преход от 'нищото' между рефлектора и стъклото.

За опит- махни ги и пробвай на тъмно фаровете без тези 'гривни'.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 months later...

колеги,малко да изтупаме прахта от темата

понеже на мен на левия фар са ми счупени и двете горни щипки си мислех да ги сменя

но утре съм свободен цял ден и реших да ги сваля отворя почистя и т.н./фаровете ми са оРгинални hella и не искам да си земам некви депо примерно/

някой от вас измислил ли е вариант за счупени щипки?

с какво да залепя стъклото за основата на фара после?първо леко със шкурка да се премахнат евентуално грапавини и т.н. а после?силикон?ако да какъв точно,секундно лепило?

Редактирано от akulata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе уж читаво

просто като го сваля и почистя си мисля,че ако сложа само щипките без неква лепило или силикон ше пропускат вода

тва ше го оправя лесно

щипките по-ме притесняват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега говорим за щипките които държат стъклото към фара,нали?

Спри някой дистрибутор на Вюрт и му обясни какво търсиш или по добре ако можеш му покажи щипката.Почти съм сигурен,че ще имат.Разглеждах преди време техен каталог и видях почти всички щипки,видии и други крепежни елементи които се използват от VW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...