Jump to content

Претапициране на вратите на Б3 (направи си сам)


vilik

Recommended Posts

От доста време ме дразнят тези платове по вратите, едно че са леко раздърпани, пък и почти разлепени... с една дума: Ужас!

Та взех си изкуствена кожа (естествена се оказа, че е невероятно трудно да се намери в нашия град) но за сметка на това изкуствената е някакво много успешно копие на автомобилна кожа, според продавача немска даже била (това не го коментирам) 17.50 е линейния метър 1см Х 160см парче. Достатъчно да се облепи и предния капак при желание :blink:

Лепилото което ползвах е това ALL%20PURPOSE%20CONTACT%20ADHESIVE.gif има го в Бриколаж, 10лв 750мл(кутия)

Ето го и първия ми опит... стана прилично според мен, има някои забележки, но имам толкова много кожа, че след като приключа с другите врати може пак да я повторя :hilezh:

img0271ux3.jpg

img0273vn1.jpg

на тази оставих кръглата пластмаса около палчето (отключено/заключено) под кожата, много трудно се вади, но на следващите го извадих все пак и е над кожата, е явно ще я претапицирам :lol:

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 71
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега добре се е получило качи снимки и на другите врати като ги направиш че и аз сам решил да я направя тази операция с мойта.Успех колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То кожата е черна, ама не е третирана още със силикона за табло, затова стои малко като сива пък и със светкавица май бяха снимките, салона е черен, така че си пасва добре.

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра е станало. :hilezh:

Корите сваля ли ги или на място пак става . Питам ,щото и на мойте платове съм им хвърлил мерника.

Като свали платовете ,наложи ли се нещо да се стърже под тях. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате супер е станало.Аз вчера пък се борих с плата на вратите на Б4,но използвах лепило "МОМЕНТ" .Явно са ахилесова пета тея врати,но както казват "пълно щастие няма" :hilezh: .То дано това са им проблемите :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Корите сваля ли ги или на място пак става .

Като свали платовете ,наложи ли се нещо да се стърже под тях. :hilezh:

Първоначално се пробвах без да ги свалям, но не е много удобно и в последствие ги свалих. Колкото до плата сваля се елементарно, поне моя, държеше се на някаква странна материя като дунапрен, лепкава такава. Изчистих основата с парцал и спирт( на моменти и малка шпакла), може и с корселин, но при спирта миризмата е по-приемлива. Миризмата от лепилото изчезва за около ден.

Обърнете внимание на това, че се тапицират на две части, първо горната стана, втъква се кожата в пластмасата откъм стъклото, така кожата е фиксирана и от вътрешната страна се нанася лепилото само на късата страна! След това (вратата е легнала) кожата се опъва хубаво и се поставят тежести върху кожата за да залепне изправена. След като е изсъхнала тази част се лепи и останалото. Имаме късмет, че вратите ни са сравнително прости и нямат много извивки точно там, където е този плат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От коресилин и други разтворители като АМБ и МРТ може да се получат някои нежелани ефекти по корите,при попадане на капки върху тях,което при такива процедури не е никак изключено е много вероятно да останат петна,аз съм си "поправял" на преднишното ми ауди излезлите краища на тези тапицерии по корите с помоща на моментно лепило,без да свалям ги свалям,не е трудно и става за нула време,просто трябва да се внимава като се слага лепилото да не се прекалява и да не капе по кората.Тубичките на моментите лепила си имат тънки фуний,ако мога така да ги нарека,просто взимате обикновена отвертка и вкарвате краищата на тапицерията на местата където трябва да си бъдат по-принцип,изпъвате хубаво и веднага след това пъхате там фунията на тубичката с лепило и капвате няколко капки,залепя се много бързо,отделя се кофти миризма и малко пушек,явно топи нещо самото лепило,поне при мен беше така.Но това не е болка за умиране,важното е че става здраво,и си е в тон с оригиналния салон на колата.Само че след такива процедури не е много препоръчително да си карате колата по автомивки да ви перат вратите,аз съм си ги прал сам,с гъба като много внимавах,но по автомивките няма кой да внимава :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Станало е много хубаво. Честито! Аз съм си го мислил същото, даже гледах сива кожа. Кората ясно как се сваля, тази част очертана на снимката неможели да се свали и да се работи спокойно?

post-3985-1222144000_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво сътворих преди време и аз - претапицирах всички врати със оригиналния плат (беше почти напълно разлепен)

p1020737cv2.jpg

w700.png

На тая врата се учех още ;)

Отзад обаче нещата станаха перфектно:

p1020759oq2.jpg

w700.png

Плата е подгънат под гумената подложка, която е с формата на тапицираната част и реално иглежда все едно, че има пласт дунапрен под плата (където е подгъва няма никакъв луфт) :dogeyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам няколко въпроса.

1. От къде взе кожата? Цена и адрес на магазин?

2. Как успя да подлепиш краищата вътре в каналчетата?

3. С какво обработи основата?

4. Би ли пуснал малко по-подробни снимки как точно си го направил? Ще ми е от огромна полза.

Заел съм се да възкреся 80-тката, след като нашите счупиха пружините, обърнаха капака и направиха стъклото на сол.

Решил съм ако трябва да я правя година, но искам да стане отново в ТОП състояние, както беше преди 3 години...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. От къде взе кожата? Цена и адрес на магазин?

2. Как успя да подлепиш краищата вътре в каналчетата?

3. С какво обработи основата?

4. Би ли пуснал малко по-подробни снимки как точно си го направил? Ще ми е от огромна полза.

Заел съм се да възкреся 80-тката, след като нашите счупиха пружините, обърнаха капака и направиха стъклото на сол.

Решил съм ако трябва да я правя година, но искам да стане отново в ТОП състояние, както беше преди 3 години...

1. Кожата я взех от едно магазинче в Благоевград, едва ли ще ти свърши работи и да ти кажа къде е.

2. С отверка напъхваш хубаво краищата

3. Никаква специална обработка не съм правил, просто махам стария леплив дунапрен след това мажа с лепило основата и кожата... чакам 10мин и лепя

4. Снимки ще направя като тръгна на тапицирам и последната врата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тавана правил ли си го?

Аз вече имам опит с няколко :blink:

Ако нещо ти трябва като помощ - свиркай да се включа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тавана за моя най-голяма радост е твърд и като си взех колата си го измих профилактично с гъба :D че и той ако беше с подобен плат не ми се мисли просто B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Сега се сетих.

Най-новото ми "постижение" по темата :hilezh: догодина може и цялата да я кожефицирам :)

img0308qj0.jpg

Редактирано от vilik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"У Р О Д" - нечовешки :rock: при това

ЕВАЛА или си много сръчен и ти се отдава проявяването на подобни самоинициятиви и интервенции засягащи личната ти кола или някой много ти помага, а ти снимаш само :flipoff:

и в 2-та случая лошо няма (само суперлативи и похвали от мен) от снимките изглежда добре колата - продължавай в същия дух :flipoff: :flipoff: и повечко снимчици поствай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

който ме познава знае как се вманиачавам в разни детайли по колата. За съжаление нямам много навик да снимам докато правя нещо... но ето тук имам една снимка на вратата докато още не е засъхнало лепилото

img0268us1.jpg

, имам още една задна за правене, та когато се навия психически да я тапицирам и нея ще пусна снимки степ бай степ. Но засега съм се насочил към предницата да обновя нещата :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неможе.Това им е кофти,но за съжаление неможе да се сваля

Може, може питах в една морга и момчето ме светна от обратната страна с поялник се разтапят пластмасовите нитове, тапицира се и пак се залепват с нагряване. :hilezh:

Редактирано от Zhivko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

И така днес направих и последната врата, този път използвах малко по-различен метод, но резултатът беше повече от добър.

Стъпка по стъпка ;)

След като сте свалили кората на вратата... махнете изолацията от вътрешната и странна:

1_be612_9043703.jpg

После от предната страна на кората, махнете плата, но без да го късате, ще ви трябва за мярка като режете кожата!

Под плата ще остане една много неприятна и лепкава материя :rotcol: Махате и нея

2_6e162_9043751.jpg

Слагате плата върху кожата и изрязвате точното парче, дупките се правят след това на място, като е хванало добре лепилото.

Започвате лепенето, от горната страна

3_52be5_9043766.jpg

Нанася се и на кожата и на вратата... чака се 10мин и се прилепя едно към друго и чакате да изсъхне добре!

След като горната част е суха и стабилна преминавате с лепенето и надолу

4_6a9bf_9043781.jpg

Пак лепило и на двете части, чака се малко и се прилепят.

Подмушват се ръбовете

5_f209f_9043800.jpg

И сега идва новото, открих го днес :blink:

Значи по този ръб има едни малки дупчици на през 10см. Взимате една голяма игла тим губерка изпъвате добре и правите един шев по ръба... аз използвах рибарско влакно, мислех в последствие да го махам, но едва се забелязва, та може и да си остане. С този шев кожата се изпъва много добре и тази извивка става заводска направо :)

Ето сега съм минал цялата врата, лепилото е стегнало и е време за изрязване на излишното ;)

6_80215_9043830.jpg

Крайния резултат не се вижда много добре, че вече се и стъмни, пък и с ГСМ правих снимките

7_7493c_9043848.jpg

Утре като я монтирам ще направя финална снимка. Но така е най-добрия метод засега :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е много добре! Но съм малко скептичен какво ли ше стане лятото, когато колата се напече от слънцето и температурата в купето достигне 50-60 градуса. Резултата от опит го знам е плачевен, лепилото се разлепя. Поне най -разпостраненото, дори и това което е използвал колегата. Не случайно има лепила, които издържат на по- високи температури.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...