Jump to content

диагностика на стъпков мотор моля помощ


ivang19

Recommended Posts

Абк с пластмасов ст мотор Днес го почиствах защото оборотите много играят и установих че при липса на захранване пропуска доста Като му подам 12 волта отваря и пропуска повече Смущава ме това че не затваря напълно когато е изключен Моля който разбира да ми пише нормално ли е това или да търся нов Благодаря предварително

Редактирано от ivang19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега как си го почиствал и как разбра че ти е виновно моторчето за оборотите. Ако искаш да я погледнеме на место какво прави и тогава да се дават заключения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега как си го почиствал и как разбра че ти е виновно моторчето за оборотите. Ако искаш да я погледнеме на место какво прави и тогава да се дават заключения

Понеже об са нестабилни опитах най простото да почистя ст моторче Затова питам нормално ли е да не затваря изобщо когато е без напрежение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taka e,spoko,теста е прост,колата работи на празен ход,изключваш моторчето за празен ход ,оборотите се повишават на около 1100.Гасиш ,включваш куплунага ,запалваш ,оборотите отново трябва да са около 800.

Моторчето работи,това важи за всички абк,аце,ааб,механични инжекциони и тн....

ако си газифициран ....търси от някаде да смуче въздух,нестабилни в какъв диапазаон 780-860 или 800-840?Студена, топла някави зависимости ли непрекъснато си клати?

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на АВК, като му изключа буксата на стъпковото моторче и двигателя гасне, какво значи?

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип като изключиш моторчето оборотите трябва да паднат до 400-500 а не да се вдигнат до 1100 и като го включиш отново трябва да ги нормализира. това го правиш в движение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип като изключиш моторчето оборотите трябва да паднат до 400-500 а не да се вдигнат до 1100 и като го включиш отново трябва да ги нормализира. това го правиш в движение

Точно си се вдигат оборотите,както го е описал колегата buzzi.

И дори да се включи куплонга преди да е загасен мотора оборотите пак си остават 1100.

След като се загаси и стартира отново,оборотите се нормализират на 850-900.

Това е при изправен стъпков мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето АБК винаги гасне при изключен стъпков мотор,а пък никога не съм имал проблеми с оборотите на двигателя.И това сигурно е нормално,защото поне на още 3 коли с мотор АБК съм го пробвал този номер и всички си гаснат/и с металното моторче и с пластмасовото/,ама знам ли. :respekt:

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като дръпна куплонга при работещ мотор оборотите се вдигат.

При АБК-то може да е различно.Не зная.С пластмасово моторче съм,ако това има значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има поне 2 вида,поне аз толкова съм виждал ,на пасат б3 има и друг модел,първия е с нещо като капаче закачено на оста на моторчето,калибриран е на малък пропуск заводски и е запечатан,в зависимост от изискването на мотора за стабилен пр.ход капачето се отваря и осигурява необходимия въздух.Другия модел са вибрационни или конусовидни,конструктивно изглеждат еднакво ,два отвора на 90градуса и бутало на пружина ,като се духне през отвора първото впечатление е че въздуха си минава спокойно,но ако принудително преместиш буталото назад въздуха, който се пропуска е силно ограничен и когато се прекъсне захранващо кабелче оборотите са високи,същото е , когато компа изключи по някава причина моторчето,буталото се връща в изходно положение и мотора има по високи обороти.Вибрационните са обратно ,там първоначалното положение е запушване на отвора,но още при подаване на контакт компа подава високо честотни импулси и моторчето започва да трепти осезаемо дори като го пипнеш с ръка,на това се дължи и великолепното палене на Диджифант 2 системата,празния ход е изключително прецизно дозиран,имах пасат преди години с такава система ,до сега през живота си такива свещи като критерий на работа не съм виждал.И точно при този мотор или се скапва компа и не подава сигнал или се скапва моторчето, Дайте на контакт ,сипете кавото имате под ръка ,ВД 40 или каквото и да е, и слушайте как след 1 минута звука се променя и избистря,изсипете глечта и се радвайте на изключителен празен ход.Ако това моторче откаже оборотите са доста ниски ,вакума на системата е много силен и все пак принудително пропуска някакъв въздух ,ефекта е нестабилни обороти и доста лошо изгаряне,колта пуши черно .В общи линии това е.Започни от кабелчетата на моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата jordanik е прав - трябва да гасне. Моля колегите с механичните инжекции да не внасят объркване :respekt:

В тема за "стъпковото моторче" бях обяснявал какъв проблем имаше при мен и откакто го оправих преди 2 години, оборотите са стабилни винаги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми що мойто АБК държи 950 оборота като не и барам газта? Не са ли много? Като гална леко газта ама много леко и оборотите падат надолу. Не съм вадил куплунга докато колата бачка да видя какво ще стане, ама утре ще пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми що мойто АБК държи 950 оборота като не и барам газта? Не са ли много? Като гална леко газта ама много леко и оборотите падат надолу. Не съм вадил куплунга докато колата бачка да видя какво ще стане, ама утре ще пробвам.

Моето държи по-ниски обороти при загрят двигател, на климатр. като ги изкарам, ми сочи 720-780об/мин. По оборотомер там някъде, ама той моя много лъже, показва по-малко принципно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, видимо нещо май не и е в ред щото държи високи обороти в покой. Къде да и диря проблема, в стъпков, дебиЛомер, нещо друго? Така като гледам 800 об/мин. са нормалните. Стоят иначе стабилни между 1000 и предишната чертичка. Предполагам са 950? Щото може и да бъркам, така като ги гледам стрелките на 10 на брой, че всяка да е 100 оборота до 1000?!?!?!?! Ето едно клипче къде стои стрелката и как леко падат оборотите надолу като и "гална" газта. http://vbox7.com/play:428d84e4 Добре ли е или са високи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги здравейте! Значи моята е 1.8 JN мотора и съм със метално стъпково моторче обаче онзи ден реших да пробвам с махането на буксата или куплунга както му викат, обаче ахаа нищоооо нито се вдигнаха, нито изгасна колата???? Някакви мнения??? Говоря в положение на бензин на газ несам пробвал но засега на газ се представя добре??? Важно е на бензин какво се случва!!!???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте! Значи моята е 1.8 JN мотора и съм със метално стъпково моторче обаче онзи ден реших да пробвам с махането на буксата или куплунга както му викат, обаче ахаа нищоооо нито се вдигнаха, нито изгасна колата???? Някакви мнения??? Говоря в положение на бензин на газ несам пробвал но засега на газ се представя добре??? Важно е на бензин какво се случва!!!???

Няма ли кой да се изкаже по моя проблем колегии?????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че след като RADI B 4 ми направи центровка на мотора .дебитомера и изпарителя оборотите заспаха Моля модератора да закрие темата понеже е изчерпана а пък и се намесиха много колеги с въпроси вместо отговори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ограденото с червено е моторчето???

Това не е стъпково моторче,а байпасен клапан за студен старт на мотора.

И е нормално да не се случва нищо като му дърпаш куплонга при загрял мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е стъпково моторче,а байпасен клапан за студен старт на мотора.

И е нормално да не се случва нищо като му дърпаш куплонга при загрял мотор.

А кое е е моторчето бе колега на тоя мотор а?????????????????????????????????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател няма моторче. Да това ограденото регулира оборотите на двигателя, НО НЕ Е моторче. Вътре има предварително регулиран затвор, който се уравлява от биметална пластина, чието движение се осъществява от увит около нея нагреватаел, управляван от т.н. термоключ или предполагам от компютъра, ако инжекциона е KE-Jetronic.

stv_K-Jetr.jpg

Опа: И не е само за студен старт на двигателя. Това управлява празният ход на двигателя, но по пасивен начин.

Редактирано от auubau
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...