Към съдържанието


Снимка
* * * * * 2 Гласа

Комън Рейл или Помпа Дюза


  • Моля влезте във форума за да отговорите
108 отговора в тази тема

#1 mitsubishi galant

mitsubishi galant

    хаймана

  • Members
  • 6671 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sonnenstrand
  • Kaра:А6 2.6Q &1.2+CNG

Публикувано 30 август 2009 - 13:32

Търсих темички по въпроса , но не открих никъде отделна , в която да се обсъжда конкретно такъв въпрос. Знам разликите в принципа на работа, но ми е интересно от позиция на времето, коя е по-добрата система. Знам ,че ВАГ изоставиха , ако може така да се нарече ПД технологията и почнаха да вграждат КР заради ЕКО норми и т.н. От коя година навлизат КР моторите в гамата на Ауди, кои остават с ПД и всъщност да направим един разбор на ситуацията. Никъде не намерих и кои мотори са КР и кои ПД, след коя година и на кои модели.

#2 morfei1

morfei1

    User

  • Members
  • 874 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:VW Golf 4 1.9TDI-ASZ

Публикувано 30 август 2009 - 15:13

CR. По-опростен, по-евтин за обслужване. Едно е да смениш 4-ри дюзи, друго е да смениш 1-на, както се беше изказал един колега преди време. Другото което е екологичните норми, с които CR се справя по-добре.

Казват че не са толкова пъргави като ПД, аз лично чух как работи Голф 6, нямам представа дали беше 1.6ТДИ или 2.0ТДИ, но не останах впечатлен.

Доколкото съм в течение CR е вече 3-то поколение.

Редактиран от morfei1, 30 август 2009 - 15:21.


#3 daks

daks

    ЗАСТРАХОВАТЕЛЯТ

  • Търговец
  • 11355 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:СОФИЯ
  • Interests:ПРОФЕСИОНАЛНО ЗАСТРАХОВАНЕ
  • Kaра:А4/Б8, TDI, S-Line

Публикувано 30 август 2009 - 15:35

Аз лично си оставам фен на П.Д.-то, те постигат перфектната комбинация между динамика и завидно малък разход. Сега съм с комън-рейл, но освен тишината, която е неоспорима, по-всички други характеристики П.Д. го бие.
При Ауди моторите П.Д. ако не бъркам леко са между 2000 и 2007 г, но А3-ки примерно все още се правят с 1.9. К.Р. стартира от 2.7 и 3.0 ТДИ през 2004 г, а от началото на 2008 г. вече и при 2.0 ТДИ. Всичко с 1.9 обаче си е п.д. и особено вариантът с 131 к.с. за мен е непрежалим мотор, който пак някога бих си купил. Единствено той успява да върви като 2.5, но да харчи като 1.9. :dance:
Дано съм бил полезен!

Редактиран от daks, 30 август 2009 - 15:37.


#4 Neotrace

Neotrace

    User

  • Members
  • 2899 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 Avant 1.9TDI

Публикувано 30 август 2009 - 16:30

Според мен единствената причина VAG да се откажат от P.D. е цената....просто CR е по-евтина...нищо друго. PD беше по-напред технологично, но цената си казва думата навсякъде.

Редактиран от Neotrace, 30 август 2009 - 16:35.


#5 stani76

stani76

    User

  • Members
  • 3697 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, България
  • Interests:Семейство, Приятели
  • Kaра:две и пет тъдъи

Публикувано 30 август 2009 - 16:53

помпа дюза е техника от камионите, там е много важно че за 15 минути се подменя целия ПД елемент, спрямо това да се свалят помпи за високо налягане и т.н. , също така ПД може да работи с развален елемент, докато на комон рейл ако помпата за високо налягане умре двигателя спира. комон рейл също може да прави различен брой впръсквания за такт, докато на ПД това е фиксирано (мисля на 1.9 са 2 броя). И нкрая си е екологията, просто комон рейл има там вече мноого предимства.

#6 garo80

garo80

    User

  • Members
  • 275 Мнения:
  • Location:Горно Уйно
  • Kaра:Audi 80

Публикувано 30 август 2009 - 17:03

http://www.youtube.c...feature=related

Прототипът на CR e направен още през 1960 година в Швейцария, по-късно германците и японците го доразвиват.
Първата пасажерска кола с CR е Alfa Romeo 156 1,9 JTD а по-късно Mercedes Benz C 220 CDI.
Audi прилага CR от 2003 година в доста модели.

1997:
First Common Rail system in the world for passenger cars.
Injection pressure: 1,350 bar.
First production use: Alfa Romeo and Mercedes-Benz.

1999:
Common Rail system for trucks.
Injection pressure: 1,400 bar.
First production use: Renault (RVI).

2001:
2nd generation Common Rail for passenger cars makes diesel engines even more economical, cleaner, quieter and more powerful. Injection pressure: 1,600 bar.
First production use: Volvo and BMW.

2002:
2nd generation Common Rail for trucks gives lower emissions, improved fuel consumption and more power.
Injection pressure: 1,600 bar.
First production use: MAN.

2003:
3rd generation Common Rail with rapid-switch piezo inline injectors for cars.
Advantages: up to 20 % lower emissions or up to 5 % more power or up to 3 % lower fuel consumption or up to 3 dB(A) less engine noise.
Injection pressure: 1,600 bar.
First production use: Audi.

Редактиран от garo80, 30 август 2009 - 17:23.


#7 mitsubishi galant

mitsubishi galant

    хаймана

  • Members
  • 6671 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Sonnenstrand
  • Kaра:А6 2.6Q &1.2+CNG

Публикувано 30 август 2009 - 17:53

Ясно , а 2.0 ТДИ (140-170к.с.) КР или ПД е ? Понеже на едно място го пишат ПД, а на друго КР. Не мога да се ориентирам там какво е положението.

#8 Neotrace

Neotrace

    User

  • Members
  • 2899 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 Avant 1.9TDI

Публикувано 30 август 2009 - 19:06

3rd generation Common Rail with rapid-switch piezo inline injectors for cars.
Advantages: up to 20 % lower emissions or up to 5 % more power or up to 3 % lower fuel consumption or up to 3 dB(A) less engine noise.
Injection pressure: 1,600 bar.
First production use: Audi.



Мда....само дето PD впръсква с 2400 бара и хич не е по-зле от CR-а:

"Design of the unit injector eliminates the need for high pressure fuel pipes, and with that their associated failures, as well as allowing for much higher injection pressure to occur. The Bosch unit injector allows accurate injection timing and amount control as in the common rail system. The use of electronic control allows for special functions, such as temperature controlled injection timing, cylinder balancing (smooth idle), switching off individual cylinders under part load for further reduction in emissions and fuel consumption.

Редактиран от Neotrace, 30 август 2009 - 19:08.


#9 morfei1

morfei1

    User

  • Members
  • 874 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:VW Golf 4 1.9TDI-ASZ

Публикувано 30 август 2009 - 20:03

Това можеби ще е интересно на англо-говорящите Pre pumpe duse Bosch VE vs. pumpe duse vs. common rail in VW TDI engines 1996-2009+

Двето клипчета, обясняват нещата доста нагледно, какво се случва :buhu:

Редактиран от morfei1, 30 август 2009 - 20:09.


#10 stani76

stani76

    User

  • Members
  • 3697 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, България
  • Interests:Семейство, Приятели
  • Kaра:две и пет тъдъи

Публикувано 31 август 2009 - 19:24

Който иска да кара ново производство помпа дюза да си купува камион, иначе избора е вече САМО комон реил.

Редактиран от stani76, 31 август 2009 - 19:24.


#11 TDI_Fan

TDI_Fan

    User

  • Members
  • 2220 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Натрапник в София
  • Interests:свински вратни пържоли
  • Kaра:душегуб

Публикувано 03 септември 2009 - 15:09

Според мен единствената причина VAG да се откажат от P.D. е цената....просто CR е по-евтина...нищо друго. PD беше по-напред технологично, но цената си казва думата навсякъде.

Не просто сички други разработват CR и тои вече стигна 3-то поколение/много важни тук са въпросните плавни впръсквания/ с което задмина технологично ПД и го обезмисли.Иначе разлики между двете системи бол ,ма ме мързи да пиша.

#12 nmm

nmm

    Nikalaj4o

  • Audi Club BG Member
  • 7262 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:Плевен
  • Kaра:танк

Публикувано 03 септември 2009 - 17:48

Pre pumpe duse Bosch VE vs. pumpe duse vs. common rail in VW TDI engines 1996-2009+

Най после си изясних нещата, мерси колега :hilezh:

#13 Vorsprung durch Technik 3

Vorsprung durch Technik 3

    Ценител

  • Members
  • 3227 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:СофиЯ
  • Kaра:ЗИЛ

Публикувано 05 септември 2009 - 12:27

квото и да говорим тея 2-те системи промениха дизелите коренно :respekt:

#14 Raino

Raino

    User

  • Търговец
  • 9247 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:Аудита

Публикувано 06 септември 2009 - 00:36

Не мога да направя правилна съпоставка лично за себе си.Аудита с CR съм рзглеждал и карал само две - 3.0ТДИ и 2.0ТДИ.
2.О ТДИ CR го сравнявам пряко с 2.0 ТДИ П.Д. и мога да изтъкна много плюсове за CR-много по-тих е и по-спокойно работи,няма излишни вибрации.Иначе като цяло П.Д. моторите са по-остри ,в смисъл по-пъргави,но по-шумни и неспокойни.Не мисля,че едната технология е по-скъпа от другата,и 2те имат скъпи за подмяна компоненти.
Фен съм си на П.Д.-то,напрво съм влюбен в моя 1.9ТДИ 131к.с.и 310н.м.,незнам с какво бих го заменил.
Факт е,че CR измести изцяло П.Д и явно има причина,но да се говори за съществени разлики и предимства би било преекспонирано.

Редактиран от Raino, 06 септември 2009 - 00:38.


#15 stani76

stani76

    User

  • Members
  • 3697 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, България
  • Interests:Семейство, Приятели
  • Kaра:две и пет тъдъи

Публикувано 06 септември 2009 - 16:14

Не мога да направя правилна съпоставка лично за себе си.Аудита с CR съм рзглеждал и карал само две - 3.0ТДИ и 2.0ТДИ.
2.О ТДИ CR го сравнявам пряко с 2.0 ТДИ П.Д. и мога да изтъкна много плюсове за CR-много по-тих е и по-спокойно работи,няма излишни вибрации.Иначе като цяло П.Д. моторите са по-остри ,в смисъл по-пъргави,но по-шумни и неспокойни.Не мисля,че едната технология е по-скъпа от другата,и 2те имат скъпи за подмяна компоненти.
Фен съм си на П.Д.-то,напрво съм влюбен в моя 1.9ТДИ 131к.с.и 310н.м.,незнам с какво бих го заменил.
Факт е,че CR измести изцяло П.Д и явно има причина,но да се говори за съществени разлики и предимства би било преекспонирано.

остри - тоест нееластични - за някой е предимство, за повечето - недостатък :hilezh:

#16 Neotrace

Neotrace

    User

  • Members
  • 2899 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 Avant 1.9TDI

Публикувано 08 септември 2009 - 14:37

Мисля, че колегата под остри искаше да каже точно обратното...той го е и казал де.....по-пъргави. Колкото до шума....да CR-а е по-тих, ма като си извън колата....като си вътре мисля че разликата не е толкова съществена. Факт е обаче, че PD-то го спряха /което предполага, че последните години не са го и развивали/....докато CR го развиват постоянно и го ползват /вече/ всички производители....което неминуемо води до неговото усъвършенстване от една страна и поевтиняване от друга.

#17 stani76

stani76

    User

  • Members
  • 3697 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, България
  • Interests:Семейство, Приятели
  • Kaра:две и пет тъдъи

Публикувано 08 септември 2009 - 20:45

Мисля, че колегата под остри искаше да каже точно обратното...той го е и казал де.....по-пъргави. Колкото до шума....да CR-а е по-тих, ма като си извън колата....като си вътре мисля че разликата не е толкова съществена. Факт е обаче, че PD-то го спряха /което предполага, че последните години не са го и развивали/....докато CR го развиват постоянно и го ползват /вече/ всички производители....което неминуемо води до неговото усъвършенстване от една страна и поевтиняване от друга.

какво значи пъргава? въртящ момент или нещо друго? защото 1.9 е макс 310 нютона, и то пиково, а комон реил вече са по 340-350 и то от примерно 1500 до 2500 - изобщо не може да става сравнение кое е по-добро. а за технологиите - и двете са продукт на бош, така че ако се чудите що няма ПД в леки коли вече - бош са виновни! :flipoff:

#18 Neotrace

Neotrace

    User

  • Members
  • 2899 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София
  • Kaра:A4 Avant 1.9TDI

Публикувано 09 септември 2009 - 13:41

какво значи пъргава? въртящ момент или нещо друго? защото 1.9 е макс 310 нютона, и то пиково, а комон реил вече са по 340-350 и то от примерно 1500 до 2500 - изобщо не може да става сравнение кое е по-добро. .....



Ако говориш конкретно за Ауди...да, ма VAG слагат този двигател и на VW и Сеат със 150 и 160+ коня и там Nm са 330 ако не се лъжа. И кой CR двигател 1.9 имаш предвид с тия 340-350 Nm???

#19 stani76

stani76

    User

  • Members
  • 3697 Мнения:
  • Gender:Male
  • Location:София, България
  • Interests:Семейство, Приятели
  • Kaра:две и пет тъдъи

Публикувано 09 септември 2009 - 21:08

Ако говориш конкретно за Ауди...да, ма VAG слагат този двигател и на VW и Сеат със 150 и 160+ коня и там Nm са 330 ако не се лъжа. И кой CR двигател 1.9 имаш предвид с тия 340-350 Nm???

еми гледам двулитровите, 1.9 вече е в миналото.
Интересно е от гледна точка на колите втора употреба дали комон реил ще е здрав като ПД, защото там наистина ПД се представя отлично.

#20 morfei1

morfei1

    User

  • Members
  • 874 Мнения:
  • Gender:Male
  • Kaра:VW Golf 4 1.9TDI-ASZ

Публикувано 10 септември 2009 - 00:07

Кво пък му е здравото на ПД?




0 Потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни

mobile.bg