Jump to content

Елиминиране на втората ламбда сонда.


зеФс

Recommended Posts

Аз преди време съм пускал тема с подобно съдържание, но сега въпросът ми е леко различен.

Извинявам се на Гризли, понеже го скъсах от подобни въпроси.

На моето бубу има сонди горе след мотора и долу точно преди катализаторите, в стената на кат. гърнета, там където потокът газове се разширява.

Някой има ли идея, какво точно измерват тези сонди, дали изобщо са кислородни датчици и как влияят на работата на мотора.

Участват ли в коригирането на горивната смес или само следят за някакви мистериозни процеси, случващи се на няколко сантиметра преди баш-катализаторите??????

За какво са, Дявол да ги вземе???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първата /горе/ сонда е важна, тя следи за изгорелите газове и казва на компа дали да пуска по-малко или повече гориво. Втората сонда има само диагностични функции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мене ми казаха, че била "мониторна", но това в сферите на догатките. Също, че ако по някакъв начин я преместя ще даде грешки и колата ще мине в авариен режим. Това също е в сферата на догадките. Изобщо, жалко, че баба Ванга я няма, може би само тя щеше да нацели верния отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мене ми казаха, че била "мониторна", но това в сферите на догатките. Също, че ако по някакъв начин я преместя ще даде грешки и колата ще мине в авариен режим. Това също е в сферата на догадките. Изобщо, жалко, че баба Ванга я няма, може би само тя щеше да нацели верния отговор.

В Порше не знаят ли? :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също, че ако по някакъв начин я преместя ще даде грешки и колата ще мине в авариен режим.

Това лесно можеш да го провериш, ако временно ги откачиш.

ПП: Искаш да махаш катализаторите ли?

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Порше не знаят ли? :hilezh:

Идея нямат какво има под колата. Гледаха я умно на двуколонния, после гледаха какви резервни части се продават и стигнаха до извода, че сондите били по 450 кинта, а катализаторите по 2500.

Викам си на акъла.... заеби. Какво ги питам, какво ми казват.

Искаш да махаш катализаторите ли?

Да.

В КРАФТ офертата е да ги заменят с 2 резонатора, които обаче вътре имат по една тлъста бленда с няколко дупчици, през които ако пръднеш, ще замирише след 5 минути. Ако били сложили проходим резонатор, сондите щели да дадат грешки.

А аз нямам за цел да заменя катализаторите за още по-големи тапи.

Просто се чудя как да монтирам сондите, така че да им създам сходни условия на работа, при положение, че заменя катализаторите с прави тръби или с проходими резонатори. Посъветваха ме да ги монтирам на 2 гайки, така че да са отдалечени от потока газове.

До тук само теории.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Елиминирай ги напълно, откачайки ги от куплунзите. Ако ти дадат грешки, явно не може да с шунтират лесно, ако всичко е ОК слагаш "прави тръби" на мястото на катализаторите. Другия вариант е да ги извадиш от местата им, без да ги откачаш от куплунзите и да видш какво ще каже след това ВАГкома.

Най добре е да видиш кола като твоята с подобна интервенция.

ПП: Не е лошо да потърсиш консултация с някой форумен майстор, че с тоя масовия мотор които караш да не се объркат нещата.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-чистия вариант е да се изключат с програмиране. Но това се прави от човек който му разбира. С изключване няма да стане.

Възможно е да има процесорни емулатори на втората ламбда като се вземе сигнал от първата. Щях да правя такова нещо преди години обаче ми обясниха че ставало лесно с дистанционна втулка или по начина който предлагат в КРАФТ. Точно те го искаха преди време този емулатор. Бяха тръгнали да си го правят сами. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На D3 емулирането е напълно невъзможно. Вторите сонди, освен сместа, работата на катализатора следят и други процеси. Примерно управлението на вторичен въздух. Тъй като той се пуска за кратко и при определени условия, контрола му се осъществява чрез тези крайни сонди. Ако нямаме реакция от сондата ще се запише грешка или за нея или за системата вторичен въздух. Прави се анализ и лява глава и на дясна глава за да се прецени къде е проблема. Та емулатор не съм видял да върши за дълго работа на D3. На D2 след около 1999-2000 год. също е невъзможно да се залъжат. Има точни методи за това дали сондата е проблемна или катализатора е за подмяна, а и тестера също дава точен анализ, за разлика от други марки, където проблемна сонда може да се запише като " проблемен катализатор " и обратното. Иначе наистина сондата е около 400 лв., а катализатора е 2000-2400 лв. с връщане на стария. Резонаторно гърне не бих сложил, така или иначе няма да излъжеш компа, само колата ще стане по-шумна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вторите сонди, освен сместа, работата на катализатора следят и други процеси. Примерно управлението на вторичен въздух. Тъй като той се пуска за кратко и при определени условия,

Точно това си мислех. Турбината под въздушния филтър, която вкарва въздух за доизгаряне на горивната смес преди катализатора, при студен пуск.

Моето бубу е 2001-ва и явно номерът с хакването няма да стане. Въпреки че, ако няма катализатори, въпросната турбина хич не ми и трябва да се включва.

Аз по-скоро предпочитам да монтирам сондите по такъв начин, че мотора да работи правилно, но катализатора да го няма. Мисля си, че щом сондата е монтирана в гърнето, а не в тръбата, то скоростто но потока газове, който я обдухва е по-ниска, отколкото, ако се бодне в права тръба, което може би е с цел удължаване на живота и. Мисля, дали монтирането на сондата в права тръба ще доведе до грешки, защото наистина, количеството газове за единица време, които я обдухват ще се увеличи, но пък качеството на тези газове според мене е все същото, а сондата всъщност прави качествен анализ на газовете. Мисля, че ако монтирам сондата леко отдалечена от потока, примерно на 2 гайки, долната по-широка, има някакъв шанс компа да не разбере, че съм му ампутирал задръстения от БГ-бензин-менте катализатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих се занимавал с експерименти. Какъв е по-точно проблема? Те сондите не са май много достъпни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е по-точно проблема?

Проблемът е, че освен Един Луд във форума има и Друг Луд - аз. Въобразявам си, че катализаторите намаляват мощността на мотора при високи обороти, създавайки съпротива на газовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си въобразяваш,така е когато са си изпели песента.

Друг е моментът с тия сонди ,разбира се...

Аз не мисля обаче ,че махайки катализаторите ще нарушиш особено работата на сондата.Тя е преди катализатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: Много си луд :zustimm: Нали нищо не ти свети? И какво , 4,2 не ти стига? Аз съм с 1,4 , и не мисля за съпротивлението на двата катализатора, а за разхода от 6,5 :hilezh:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

А защо не пробваш да използваш старите катализаторни гърнета, като им премахнеш активните елементи? Сигурно шума ще се увеличи, но си мисля, че ако преправиш ауспуховата състема както планираш с прави тръби или резонатори, шума пак ще е по-голям. Има и вариант с афтърмаркет катализаторни гърнета от ebay: http://stores.ebay.co.uk/Doctor-Car-Parts?_rdc=1 Аз ако не бях направил огромната грешка да позволя да ми отрежат фланеца на двуцевката (и то защото го направиха много бързо и не ги видях т. наречените "майстори" да им *** майката) щях да си купя катализатор от сайта, който ти посочих и да си го сменя сам.

Редактирано от Костадинов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали нищо не ти свети?

Свети ми чек енжин.

Дава Р1131 - Вътрешно съпротивление на едната горна сонда - твърде високо.

Р1423 - Вторична въздушно-инжекционна система - недостатъчен поток. Банк 1

Р1411 - Вторична въздушно-инжекционна система - недостатъчен поток. Банк 2

Интересно е, че след като 10 пъти разни капацитети трият грешката, накрая смених сондата, жълтурчо пак светна и тогава вече, щастливи, че са ме преебали да си купя сонда, пичовете се сетиха да видят каква е тази грешка и възникна теорията, че грешката в сондата се получава заради другите 2 грешки. Казах, че нямам време, тръгнах си и огледах мотора, при което се оказа, че вакумните маркучи са по-изсъхнали от на баба ми цървулите и са се откъснали и от двете вакум-клапи за вторичния въздух. Оправих маркучите и утре ще ходя да ми делнат грешката, че да видя на следващата сутрин, ако е студено, дали пак ще я набие. Щото я набива сутрин, ако е студено.

Но това е малко ОФФ, четиво за забавление и поука.

А защо не пробваш да използваш старите катализаторни гърнета, като им премахнеш активните елементи?

Защото, ако стане гаф, няма връщане, а катализаторите струват колкото колата.

И защото в празните гърнета, газовете веднъж ще се разширят, малко след това ще се свият и ще има така да се вихрят, че далеч по-добре ще е, да сложа резонатор. А шумът не ме плаши. Този мотор и само със средно гърне да го оставиш, пак не е прекалено шумен, освен по баир с товар в колата..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имаш притеснение относно цената на катализаторите , нали ?

и не ти се рискува .. а искаш да решиш проблема .

направи следното нещо ..

палиш колата и отиваш в някой близък пункт за технически прегледи ..

молиш се да ти измерят газовете .. при измерването на газовете излиза една разпечатка ..

на която има отчетени различните стойности на газовете .. кислород и бла-бла вредни емисии .

и има и една друга стойност .. ламда ..

която обаче стойност .. реално не мери ламда ..

не знайно защо са я кръстили така .. поне на мен ми е непонятно ..

макар да се занимавам и с това точно ..

та тази стойност ... мери някаква стойност на газовете ..

за която стойност се предполага , че основна роля би трябвало да играе ламбдата .

обаче ламдата не регулира по никакъв начин газовете които излизат навън в атмосферата ..

това е функция на катализатора ..

коректните стойности които трябва да излязат на разпечатката в полето ламда ..

са от 0,97 до 1,03 .. при около 2500 оборота .. ако при няколко опита газовете не влязат в тези стойности ..

считай , че не друго .. а катализаторите са ти свършили ..

а ти установиш ли това със сигурност .. вече не рискуваш катализаторите ..

защото просто те са не функционални ..

от там нататък ще вземеш лесно решение какво да правиш .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ламбда сондата е датчик на КИСЛОРОД в изгорелите газове.

Идеята е че ако подадеш много гориво кислорода става 0%. Обаче има излишно такова и то се изхвърля неизгоряло. Ако подадеш по-малко гориво то успява почти да изгори напълно. Тогава се явява малък излишък от кислород в газовете. При това условие катализатора успява да доизгори останалото гориво и други отпадъци до безвредни отпадъци.

-------

Тая тема не е ли за раздел "Двигатели"? Що дири тук? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, кислорода в отработените газове на автомобила няма начин да стане 0%, освен ако не прекараме през двигателя чист от кислород въздух. Мен също ме интересува как може да се излъже втория кислороден датчик, тоя дето следи работата на катализаторите на VW/Audi/Porsche. На пазара е пълно със симулатори, но не и за горепосочените марки. Решението е спейсъра (отдалечването на сондата от потока отработени газове), но ми е интересно до кога тоя метод за лъжене работи. Ако катализатора е изгорен и натрошен и трака вътре в кожуха си и вече е тръгнал да излиза през ауспусите на парчета, дали ще помогне спейсъра.

Хората се оплакват и че универсалните катализатори за по $150 не работят дълго в ауди, фауве, порше. Тия коли си искат оригинален, чиято цена тръгва от $800.

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-------

Тая тема не е ли за раздел "Двигатели"? Що дири тук? :bia:

Там няма кой да я прочете. Колкото и да се плюе по Клюкарника, тук е най-посещаваното място. Според мене.

Пък и вече пусках подобна тема. Тази е контролна, да не би някой да е открил решение. Прехвърли я там да доизсъхне, щом си преценил.

Вторите сонди, освен сместа, работата на катализатора следят и други процеси. Примерно управлението на вторичен въздух.

Да, ама вчера установих, че вторичния въздух се вкарва преди първите сонди, някъде в цилиндровите глави. Вероятно има някакъв канал, до пространството след изпускателните клапани на последните цилиндри на двата блока. Мистерията става пълна. Явно вторите сонди служат само, да си купуваш повече резервни части.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По твоя въпрос разгледай следната ТЕМА. Има 3-4 полезни мнения, другото е обичайната плява.

Колеги тука чета аз че много от вас ги премахват катализаторите и се чудите за ламбда сондите. Значи аз имам малко познание за тия работи и реших да допринеса малко на форума, така че ако има някой който се интересува да може да почете малко . Значи при редовите двигатели има една сонда на изпускателните тръби ПРЕДИ катализатора(да я наречем прекат) и една СЛЕД него(следкат). Главната цел на прекат-ната е да изпраща информачия до ЕКУ-то за състоянието на изгорелите газове и по този начин дали двигателя работи по параметри. Тази сонда е важната защото от нея екуто разбира дали сместта на гориво към кислород е в параметри. Ако тази сонда се развали (в повечето случеи просто се замърсява от изгорелите газове) колата почва да гори повече и се губи от мощността също. Колкото до следкат-ната тая е маловажна. Единствената и цел е да проверява дали катализатора не пропуска вредни изгорели газове в атмосферата. С една дума дали е в изправност катализатора. Тази сонда ако се премахне няма да навреди на нищо, просто Check Engine лампичката ще свети постоянно.

Ето ДЖАДЖАТА с която се кълнат че се решава проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за човек "имащ малко познания по тия работи" е написал доста глупости.

"Post-cat lambda" не са свързани само с една лампичка на таблото. Накрая на темата някой го е написал.

ПП Tази тема jacob12 я е изчерпал още в началото :zustimm:.

Търси софтуерно решение.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ДЖАДЖАТА

Това в Ем Комплект 33 го наричат адаптор, струва 80 кинта и е дълга гайка с малко катализаторче под сондата. Ама катализаторчето с диалетър 1 сант е едно такова рехаво, с големи отвори... Ако питате мене - ташак.

А аз между другото си махнах катализаторите и чакам да видя какво ще каже жълтата лампа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега каква грешка пак дава? Нали си оправил вакуумите към вторичния въздух и си сменил съответната Ламбда сонда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дава все същата грешка с високото вътрешно съпротивление. Интересно е, че сондата на втора глава, която дава грешката е с бял нагар, докато другата е с черен. Днеска ги размених една с друга, което трябваше да направя отдавна, защото и третата сонда даде същата грешка. Сега, като светне лампата, ще умра от любопитство, докато разпитаме колата. Ако грешката се премести на първа глава ще ми е най-гот. Това ще означава, че е време да си махна мартениците, защото ми носят лош късмет и трите сонди съответно са били дефектни. Ако грешката остане, пак ще ги махна, защото тогава не ми се вярва някой да разбере, какво предизвиква грешката. Буксите са перфектни, съответно или компа нещо греши или нещо в работата на мотора предизвиква такава грешка, което освен от прегряване (бял нагар), не виждам от какво може да е. За мене белия нагар е бедна смес, но това са само мои теории.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...