Jump to content

Смяна на ангренажна верига на A6 3.0 TDI


FASHOO

Recommended Posts

Свали си ELSA и прочети как става точно, аз го правих преди няколко месеца и съм забравил. Трябва ти инструмент да въртиш коляновия вал отпред или ръчкаш с отвертката на стартерния венец. През отвора на блока пъхаш бургийка 7 или 8 в коляновия вал, когато ти се появи отвора в тежестта (3 цилиндър ГМТ). Тая тапа ти се пада от дясната страна и с 8 или 10 шестограм се отвива. Горе на дясната глава имаш също една тапа и се отвива с шестограм 5 или 6, в нея трябва да можеш да пъхнеш 6 или 7мм бургия и се застопорява вала. Преди това свали капака на обтегача и ще се ориентираш къде влиза бургийката. По принцип се продават инструменти за зацепване и струват около 100 еврака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 748
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И последно да попитам като заключа отдолу коляновия вал(3 цил. ГМТ) отгоре при отворен капак на обтегача при правилно зацепване така ли трябва да е положението на зъбчатката на разпределителния вал?


Ето снимка

http://prikachi.com/images.php?images/329/8441329n.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно голямо благодаря на колегата kremator всичко стана по начина по който той ми описа  с застопоряването на кол. и разпр. вал.

Дано има повече като него да споделят за нещата които знаят а не като другите които да не попита човек нещо и веднага не ставало пред блока,с тухли ли ще подпреш колата,майсторите за какво били и подобни глупости

Жив и здрав да си колега!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходи на църква и запали една свещичка. Че е прескочило само един зъб... и двигатела не е за Надин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно голямо благодаря на колегата kremator всичко стана по начина по който той ми описа  с застопоряването на кол. и разпр. вал.

Дано има повече като него да споделят за нещата които знаят а не като другите които да не попита човек нещо и веднага не ставало пред блока,с тухли ли ще подпреш колата,майсторите за какво били и подобни глупости

Жив и здрав да си колега!!!!

И после някой ще си купи колата от тебе и ще пуска снимки по форумите какви цигании може да сътвори Българина. Личен опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам въпрос, като цяло веригите четири ли са и четири обтегача...? и ако се преебва горен десен(от погледа зад волана) обтегач и неговата верига, не трябва ли да се смени само тя + обтегача....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горният десен се предава пръв по чисто конструктивни причини, вече е коментирано доста по темата. Може да се смени само той, дори без веригата, но всичко зависи от конкретния случай. Просто трябва малко опит да се прецени точно.

Прочее, тази тема се превърна в точно олицетворение на леко тъжната действителност, която ни заобикаля. Всеки знае и може всичко, ама не точно. "Я го знам бе! Само кажете как от А до Я...." И после - "Оппа, то нещо си е.. м...та". Далеч съм от мисълта, че не бива човек да се пробва сам да се оправя, независимо от причината за това. Дали е финансова, или просто от кефа да сътвори нещо със собствените си ръце. Майната им на механиците, никой не е задължен да ходи при тях за щяло и нещяло  Но всичко си има някакви разумни граници. И после, аман от обидени гримаси от задаващите въпроси от сорта на- "Как да да си ремонтирам туй, щото у сервизО са некадърници". Никой не е длъжен да ви отговаря! Ако има желаещ- ще пише, ако не- търсите инфо другаде! Не да се реве, че форумът бил скапан, и усерите били гадни, защото видите ли не си строшили пръстетата да му пишат.

Успех момци!

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така и не мога да преценя дали е за смяна, защото един път се чува някакво тракане, три пъти не се чува и е някакво странно...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами не точно, за това се колебая, тя попринцип седи в подземен гараж на топло..., чудя се дали не е нормално, защото докато вдигне маслото до този обтегач...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип температурата не трябва да има толкова осезателно значение за тракането. Нормално обтегачите задържат налягане в цилиндърчетата, и съответно са в работно положение много дълго. Тракането започва, когато поради износването маслото се оттича, и е нужно много бързо да се навакса. Затова и десният е пръв в чукането, защото най-последен получава достатъчно налягане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чета и по-малко пиша от 8 години в този форум.

Научил съм много и то основно от тук и от някои чужди. Но това в разделите за по-старите модели.

От 1-2 години чета внимателно и за 4ф и установявам, че има много малко информация за решаване на проблеми и ремонти. 

Даже на мои питания почти не отговаря никой., което не е така в другите раздели.

 

Най-вероятно, защото са много по-малко хората, които могат да я дадат.

 

Освен това най-важното е, че тук всичко е по желание. Не можеш да задължиш някой всеки ден по 1 час да дава съвети. Вече, ако го влече и има желание е друг въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има и нещо друго, да се стимулира човека които разбира с някакъв членски внос..., защото само въздуха е безплатен все още...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чета и по-малко пиша от 8 години в този форум.

Научил съм много и то основно от тук и от някои чужди. Но това в разделите за по-старите модели.

От 1-2 години чета внимателно и за 4ф и установявам, че има много малко информация за решаване на проблеми и ремонти. 

Даже на мои питания почти не отговаря никой., което не е така в другите раздели.

 

Най-вероятно, защото са много по-малко хората, които могат да я дадат.

 

Освен това най-важното е, че тук всичко е по желание. Не можеш да задължиш някой всеки ден по 1 час да дава съвети. Вече, ако го влече и има желание е друг въпрос.

 

По скоро има хора които се държат все едно са си купили бугати вейрон, много високомерно отношение имат някои колеги с тия талиги за 10 хилки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Q7 3.0TDI

Резултат от смяна на вериги с алтернативни части...

Скъсана верига, която се е навила и се е подпъхнала между друга и зъбни колела.

Моторът до тук не е остановено да има нещо здраво останало.

Смяната е извършена незнам къде, но преди около два месеца. Обтегачите са SWAG, веригите също са някаква алтернатива.

6fe3e4ed4dbe2997a377202fb15d14d4.jpga40ce5c36a8cb8b474d259d5c8a8211b.jpgd0c4c40cdc5e6dc3bf58b4fbdbe48ac0.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас. Съжалявам за случилото се. Наистина се потвърждава, че всяка алтернатива различна ОМ частите е недопустима специално за вериги и обтегачите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужасия! ТУк изходът е да се търси втора ръка цял мотор май...Стефан беше писал, че се намират и за по 2500, дано е така.

 

Ми май доста по-евтино се намират... Само блока с главите (+ веригите) върви по 2к, като онзи ден един пазареше моя и каза, че е намерил 2-3 оферти и за 1400-1500лв... При Tuareg-a (предполагам и при Q-то) обаче долу при картера е различно и от там май идва и разлика в цената, но пак за туарег, един от майсторите ми си взе гол мотор за 2400лв преди почти 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така съм написал поста, че все едно говоря за моята кола...., колата е на клиент, в сервиза ни.

Проблемът е, че 99.999% от моторите продаващи се в БГ са без документи.

Такъв мотор особено за клиент няма да взема...

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е, че 99.999% от моторите продаващи се в БГ са без документи.

 

Да ти кажа, като имам, не ми помага при пазарлъка :D. Хората си търсят тънканата...

 

Иначе си е драма, да. Тъпо, че не го смятат за консуматив. А най-слабото е, че дори някой да си смени мотора с такъв без документи, ако го продава в същия град, от КАТ ще се усетят, чак когато някой трябва да го пререгистрира и ще е много забавно. Всъщност никога не съм и помислял да сравнявам номера на мотора с този на талона, като купувам кола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драмата е голяма защото моторът е напълно блокирал, не се върти изобщо и не можем да махнем хидротрасформатора на кутия от него, нито други периферни части...

Важното е, че е спестил 300-400лв. като е купил алтернативи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...