Jump to content

Смяна на ангренажна верига на A6 3.0 TDI


FASHOO

Recommended Posts

Все пак и някой му ги е продал и монтирал... Много хора си нямат на идея, че това изобщо е възможно. Ние тука сме го коментирали доста пъти, но имам двама колеги с 3-ки дизели, където идея си нямат от това нещо и ще си напазарят веригите и обтегачите по цената, без изобщо да се замислят. Сега, ако е бил предупреден и все пак е решил така, това си е друг въпрос :). На мен един приятел като ми показа, как оригиналната верига беше издълбава Феби обтегача, много бързо ми минаха всякакви фантазии за нещо различно от ОЕМ... Затова пък сега ако на комбито вергите проимат нужда от смяна и още не съм продал мотора от седана, най-вероятно просто ще сменя мотора, че ще излезе по-евтино :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 748
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Тя като тръгне и няколко секунди след това разбираш.

 

Не мога да си обясня как може да се произвеждат толкова некачествени части и то сваг, а не не нещо съвсем неизвестно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с оригиналната на 236к километра. Просто питам информативно дали има някакви признаци. Колата пали без проблеми не притраква нищо на студено, но просто да имам едно на ум.

В сервиз няма как да се провери освен ако не се разглоби мотора предполагам ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В български сервиз няма как да се провери... Има си редица начини да се диагностицира, един от които е да се провери тайминга дали е в норми (все пак е timing chain нали :)). Но в БГ не обичат такива работи. Нито майсторите, нито клиента. Едните защото не искат да се нагърбват с отговорност за диагностика, а другите защото не искат да плащат скъпи диагностики, за нещо което в крайна сметка няма да искат да поправят, защото ремонта е 3000-4000лв (такъв след който да не се случи така, като примера по-горе). Затова едната страна си говори на изуст, а другата чака да стане належащо :).

Междудругото не знам какво ги храним, но това си е една що годе сложна и пипкава система (вярно на пръв поглед изглежда излишно сложна), която все пак си държи едно 10 години с пробег от 300-500к км. Нали се сещате че гюнтер не ги е плащал тея коли по 5-6к€, че да се коси за 2к€ ремонт на консуматив. БМВ-то на един колега си му трака веригата 2 месеца след като сложи нова (след акция в БМВ), на 2-ка дизел 2008-а... Бих казал че сме си много добре даже :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В БМВ не се решава проблема със смяна на верига, там проблемът е друг, ама се правят и те на хитреци.

noX

На 236 000, ако са реални, нямаш никакви проблеми с веригите. Още повече, че поне при 4F ако си с оригиналните обтегачи и вериги, шансът да скъсаш нещо преди да чуеш проблема, е нулев.

Или поне аз не съм чул за скъсана ЗАВОДСКА верига на 4ф 3.0тди без признаци преди това - щото 530д на БМВ ги кине като топъл лЕБ без да знаеш предварително. :):) :)

Редактирано от Pagemakerboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги. Колата е на реални километри. Преди 3 години е внесена на 190 000 от първи собственник от Берлин. Надявам се че няма да има ядове скоро,макар че на всяка заплата си заделям по малко един ден като дойде заветния ден да ги смена с качествени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и при мен почукват ( по мое мнение доста сериозно ) веригите при палене до колкото разбирам от прочетеното до сега заради обтегачите . Та въпросът ми е само обтегачите ли да сменя или и веригите и евентуално кака марка да търся ( за обтегачите) колата е 3.0 ТДИ  и показва на километража 185000. НО не е много сигурно ;-);-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От това, което съм чел се сменят само горните обтегачи. И трябва да са задължително оригинални. Тук има 1 колега Райно, който снабдява с оригинални части на добри цени.

 

Освен това докато ги смениш, ако сменяш масло, да напълнят новия филтър преди да го сложат, за да не прескочи веригата. И най-добре ги оправи преди да сменяш маслото.

 

 

Ако решиш да сменяш всичко ще ти трябват 2-3000лв. Като съм чел самите вериги смед 300к са за смяна. Ако няма да я караш много смени само обтегачи. Ако ще караш 100-200к най-добре всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега за информацията маслото го смених преди 4000 км по начина който препоръчваш с пълнене на филтъра.

 

А оригиналните обтегачи каква марка са защото мой близък продава авточасти и ще му възложа задача да ги търси ако някой може да каже каква марка са оригиналните или някакъв номер. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменявал съм на мерцедес верига, там тя беше ИВИС, както пише колегата, и тази която свалихме и тази която монтирахме, няма проблем с това, че не е купена от Балканстар. Според мен не е монтирана правилно, при мерцедес тя е разделена и има с нея допълнително звено, което се занитва, ако не е направено добре може да се откъсне, но при ауди незнам дали е така. Според мен има друг проблем в случая, да не забравяме и грешка при монтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

През датчиците на валовете няма ли как да се хване разтегната верига?

При бензиновите БМВта така ги измервахме, но ако и тука е така каква е нормата. 1.5 градуса беше на БНВ

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Има ли вариант при първи старт сутрин да не чаткат обтегачи , а само на загрял мотор след 15-30мин престой като запаля да изчаткват? Може ли този звук да е от нещо друго? Не го прави винаги това. Другото е ,че при първи старт сутрин върти малко по дълго , но си пали добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Моторът вън и се сменя всичко - обтегачи, болтове за тях, плъзгачи, вериги, О пръстени, семеринги, гарнитури и колата става нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега има ли лек?

Със смяна на верига дали ще се оправи?

Нищо й няма на колата, само джоба на собственика ще олекне. Както написа Райно, всичко сменяш да е чиста работата и пак газ до дупка. Редактирано от shmetko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Аз направих така...сменихме вериги и обтегачи....дали колата е станала, цитирам: ,,нова", само времето ще покаже...За мое успокоение, избрах един определен сервиз / ясно кой, няма да му правя реклама /, отво за мое успокоение сменихме обтегачи и вериги с оригинални такива...От това не се пести...

 

Редактирано от andrei_S40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах на 1 мерцедес как сменят веригите на мотор без да го махат. Откачат старата верига и нейния край го захващат с началото на новата верига. После с някакъв инструмент въртят мотора докато новата верига навлиза и минава между всички зъбци. а старата лека по лека се изкарва. Накрая се откача и на нейно място се закача края на новата верига. Тая процедура не знам дали е възможна на наще коптори но силно ме съмнява имайки в предвид, че тия вериги са на е*аси мястото.

Редактирано от noX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, noX написа:

Цитиране на предходно мнение! 

При А6 С6/4F 2.4  BDW двигател, замяната на ангренажните вериги е невъзможно да се извърши без снематне на двигателя...Осмен, че са на ,,еба...и мястото", двигателният отсек е толкова тесе, че и игла да пуснеш, не може да стигне до корите под двигателя....

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...