Jump to content

"Дневни светлини" във фара.


Recommended Posts

Знам, че някои ще ми се смеят и сигурно са прави, но скуката при мене избива в такива произведения.

Купих 90 см. лента с мощни - уж светодиоди, светещи в топло бяло, около 4000 К, понеже онзи студено син диоден блясък наистина изглежда евтино. Лентите нарязах на по 3 парчета по 15 см. за всеки фар. Изрязах пластинки от фотополимерно клише за тампонен печат с точен размер и върху тях наредих диодите, после ги навързах електрически. На снимката се вижда някаква джажа за 5 кинта, която служи за да не изгорят диодите на 14.5 волта.

023312583-big.jpg?r=0

023312582-big.jpg?r=0

Въпросните плочки залепих по декоративната джаджа, под късите с едно брутално лепило на 3М.

023312586-big.jpg?r=0

Понеже тази част във фара, на която слагам светлините е извита, с пистолет за горещ въздух сгънах плексигласови пръчки по извивката, след което ги залепих с безцветен силикон върху платката с диоди. Извиването беше меко казано "играчка". Кръглите пръчки, ако кажа от къде ги намерих, съвсем ще стана за смях.

023312585-big.jpg?r=0

Имах други идеи за това, как да прикрия диодите, но се оказа, че когато върху светлината се допре кръглата пръчка, се получава много интересен ефект, при това ако погледнеш диодите голи и след това през пръчките се усеща чувствително засилване на светлината. Плексигласът улавя някакви разсейки и насочва цялата светлина напред, като светещата точка се вижда като правоъгълник. Ако бях намерил малко по-широки пръчки, така че да се допрат плътно една до друга, светлината щеше да изглежда като вертикални правоъгълници. На снимката съм подал около 3 - 4 волта.

023312584-big.jpg?r=0

Ето горе-долу какво се получи след около 15 часа труд.

023312587-big.jpg?r=0

Преди време правих един подобен опит, но след като видях резултата, развалих всичко. Този опит ми изглежда малко по-успешен, въпреки че изпитвам малко смесени чувства към резултата. Ако ме налегнат съмнения, пак ще върна оргиналния вид на фаровете.

Цялата дандания ми излезна около 40 лв.

Редактирано от зеФс
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 109
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Хубаво изглежда, даже много хубаво, малко жълтее но предполагам е от фотото. Като цяло не пречи ли на осветяемоста на ламБата отзад.

Плексигласовата пръчка от закачалка ли е?

Редактирано от KPACEH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...изпитвам малко смесени чувства към резултата...

Аз също!!!

Все пак винаги съм бил на мнение, че ако нещо се харесва на някого, другото няма значение!!! :bia:

П.П. Ако беше някой друг, такава хранилка щеше да отнесе от естет-стожерите... :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е станало и аз щях да правя нещо подобно,но така не стигнах до реализация и плексигласовите ми пръчки доста попрахолясаха.Надявам се като се постопли и поостане малко свободно време да се пробвам.Ако понарежеш с ножовка или пирограф повърхноста на пръчките може да се подобри малко светенето и прикриването на диодите когато не работят.

П.С. Като гледам си използвал фотополимерно клише,а аз нещо може на матричен картон, някой епоксигласова подложка за голд да използвам или някой стар ракел. :gruebel: Май сме колеги ,а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко жълтее

Много жълтее. То бива "топло бяло", ма май прекалих. Така ще е.

Плексигласовата пръчка от закачалка ли е?

Не "от", а "за". Продават ги в Борото и в Бриколаж. 6 кинта - 2 метра.

П.П. Ако беше някой друг, такава хранилка щеше да отнесе от естет-стожерите... :steinigung:

То аз и сам мога да се нахраня, като гледам какви ги върша.

Май сме колеги ,а?

Сито.

Ако понарежеш с ножовка или пирограф повърхноста на пръчките

Това става, само ако осветлението идва отстрани на тръбата, като през оптично влакно. Бая експерименти направих, докато реша как да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло не пречи ли на осветяемоста на ламБата отзад.

ЛамБата е над, не е отзад. Повърхността под платките е декоративна. Лъскави хоризонтални черти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що да е грозно бе ??? Грозно е на някое Ауди като моето,или някое Б3 ... На Есковицата са си и легнали перфе ... Според мен се е получило адски добре! Нищо не е нарушено,седи като оригинално,без да загрозява ... Аз не бих ги махнал!

Авааааа,кфо тва винтче на левият фар,горе в дясно ???? :steinigung:

Редактирано от Vitcig
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много жълтее.

От енергоспестяващите крушки знам, че "топло бяло" е грозна гледка, поне за моя вкус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре се е получило. Не седят като подарени светлините. :steinigung:

Авааааа,кфо тва винтче на левият фар,горе в дясно ???? :)

И аз го забелязах и тъкмо щях да питам същото! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата я купих ударена отляво, като в един красив момент забелязах, че левия фар не е много в час със законите на симетрията. Оказа се, че е бил счупен и събран от Ганьо-мързеланьо, колкото да си вземе кинтите. Цялата тази част с двете кръгли дупки, разсейващото "стъкло" пред крушката и декоративната плоскост е прикрепена чрез 4 щипки към рефлектора, като седи на няколко милиметра от него, за да може фара да "диша". Има нещо като фар във фара. Наложи се отгоре да пробия дупка (пласмасата е някаква твърда и крехка) и да навия рапидка, вместо липсващата горна щипка, защото "стъкълцето" седеше изметнато. После чукнах як ремонт на изпочупените и монтирани по някакъв Ганьовско-абсурден начин водачи, по които рефлекторът се настройва по хоризоналата и вертикалата. Сега всичко функционира, а въпросната глава на винт не се вижда като се сглоби фара, защото на външната част има разни никелирани елементи, които покриват отвсякъде тази част от снимките.

Между другото научих, защо фаровете с времето натрупват прах отвътре. Като свети фара, въздухът в него се нагрява и съответно разширява. Всеки фар има някакъв отдушник за тази цел. Обикновенно е тръбичка с накривена гумичка. Та като се разшири, излишният въздух излиза през тръбичката. До тук добре. Гафът става после, като фарът изстине и нагълта през същата тръбичка прашен въздух. Не е зле, в тръбичките да се набутва фин дунапрен или пък памук. Но кой ли му пука, при положение, че една кола се кара 2 - 3 години и после друг и бере гайлето.

Във фаровете на Тойота ленд крюизър има такива филтри от нещо като шушляк. Все пак някои производители са се светнали за мръсотията. Уличните лампи също имат такъв филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не светят в цвят "алтай".

Смених диодите с бели и облепих платката с диоди под тръбите с термосвиваемо бяло фолио, като изрязах квадратчета около всеки от 90-сетте диода, така че всичко под плексигласовите пръчки е бяло. Резултатът е неочаквано по-добър от първия. Вече не изпитвам смесени чувства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зефс-е, ти нямаш ли си фабрично дневни светлини бе, батя

Иначе подобни операции съм ги виждал и немците да ги правят.

Идеята ми допада, но не и цвета на светлината от първите снимки.

Редактирано от Stoil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече не светят в цвят "алтай".

Смених диодите с бели и облепих платката с диоди под тръбите с термосвиваемо бяло фолио, като изрязах квадратчета около всеки от 90-сетте диода, така че всичко под плексигласовите пръчки е бяло. Резултатът е неочаквано по-добър от първия. Вече не изпитвам смесени чувства.

Айде снимай де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами новата визия е тази:

023331263-big.jpg?r=0

023331262-big.jpg?r=0

Така изглежда джаджата на голо сега:

023331261-big.jpg?r=0

Преди изглеждаше доста по-гадно. Отдолу си личаха диодите, платките, пътечките...

023312585-big.jpg?r=0

Снимките както винаги са кофти, щото телът ми е гаден. Новата светлина на живо е бяла, но без синкав отенък. Извадих късмет с тези диоди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами новата визия е тази

eee, това е друга бира!

отлично е станало и най - важното: функционално!

п.с. а какви са тези двете кръгчета с ламби встрани от рефлектора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...