Jump to content

Едно малко по-различно А4


Recommended Posts

Ето че и на мен ми остана малко време да обобщя какво се случи през последните 3 години и половина при мен

Всичко започна в края на 2007-ма, когато реших да сменя страхотното си дизелче (Audi 100 2.5TDI), което макар и много добро откъм двигател и вървене винаги ме дразнеше че беше супер постно откъм екстри.

Най-големия проблем беше че всички Аудита които прегледах в търсене на "новата любов" ме водеха до задънена улица.. след дълги нощи на колебания дали да не се метна на един хубав душегуб, или още от самото начало да дам 8-10 000лв повече.. накрая реших - сменям марката! Бях харесъл много хубаво BMW 320d от 2004-та с приятни екстри и автомат.

Тогава обаче съдбата се намеси, точно в деня на сделката, продавача се наложи да отиде до Германия и ме помоли да го изчакам седмица. Аз бърза работа нямах, кола си имах реших да го изчакам.

Нещо обаче ме човъркаше отвътре, защо неможах да си харесам нито едно Ауди.. ненадейно една вечер видях едно не-лошо quattro. Вярно беше бензиново, но пък беше със 6-степенна кутия. Още на следващата сутрин отидох да се видим и на живо.. видяхме се и се харесахме много. Но нали не съм доверчив и набързо ползвах някоя и друга връзка да видя как са минали последните 3.5 години от живота и. Оказа се че е доста прилична и се взехме :bia:

Ето така изглеждаше тогава... Млада и хубава

IMG_0384.jpg

IMG_0385.jpg

IMG_0388.jpg

IMG_1170.jpg

Нямаше никъде драснато, изхабено по интериора... неможех да повярвам че тази кола е на 130 000км.. бях гледал и други В6-ци на 130 000км, не изглеждаха така.. вярно бяха дизелчета и малко по-стари, но всичките които видях успяха да ме откажат от марката, а тази.. тази имаше драскотинка по заден калник и по предна броня и това и беше.. толкова бях впечатлен че даже и неразбрах какво си купих :bia:

след 2-3 вечери установих че няма борд компютър, че има би-ксенонови фарове, че няма подлакътник и разни други такива дребни детайли.

Хубаво де, ама се почна едно четене, гледане, преценяне и накрая реших че тази визия е прекалено мека. Чудех се какво да избера, че и без това трябваше да оправя драскотините и се спрях на S4 визията.

S4look001.jpg

S4look002.jpg

IMG_1164.jpg

хубаво де, ама веднъж като се хлъзнеш по наклонената плоскост и връщане назад няма.. последва retrofit на борд компютър, дълги мъки в retrofit на темпомат и разни други дреболиики.. S4 накрайници, S4 заден стабилизатор и т.н.

Колата почна да се държи по-различно в завойте и да ми харесва все повече, но хубавия кожен салон почна да ми омръзва.. започнах да се оглеждам, но без да бързам.. в края на крайщата си имах хубава кола, не беше нужно да правя нещо спешно..

Междувременно пробвах разни съчинения на тема маховик и керамичен съединител, къде успешни, къде не дотам успешни.

Докъто се "забавлявах" с тези неща един ден се намери и един хубав рекаро салон. Цената му беше направо отказваща, ама пусти мерак....

IMG_0242.jpg

IMG_0241.jpg

IMG_0240.jpg

IMG_0237.jpg

след първото "кръгче", като видях как добре ми залепнаха дънките на алкантарата и как по завойте не полагах усилия да се задържа на седалката забравих за всичко отрицателно свързано с този салон и му се изхефих на 100%

Хубаво де, но имаше проблем.. ако загледате горните снимки ще видите че капака на пепелника не беше карбонов, ами моя стария си черен капак. Причината - карбоновите елементи бяха от кола с double-din средна конзола, а пепелника има разлика.

Мислех си как да размена капака само, какво да направя и накрая намерих решението...

IMG_0265.jpg

Така пепелника застана като у дома си :) А междувременно намерих и волан, койта да подхожда повече на recaro-то

IMG_0305.jpg

IMG_0296.jpg

Вече си имах перфектната "овца във вълча кожа"!

Хубаво де ама се замислих неможе ли да стане овцата малко повече вълк... почнах да се ровя тук таме, да проучвам разни варианти.. междувременно реших да "разроша" гаргата още малко и да добавя малко "функционалност" към навигацията

IMG_0306.jpg

Ето това беше най-безсмисленото нещо което бях правил по тази кола и на всичкото отгоре ми отне най-много време. Както и да е де.. понякога е хубаво да изгледаш новините или сутришния блок на път за работа

Междувременно бях уточнил целите на "овълчаването" - малко повече мощност и да я има преди 3000 оборота.

Напазарувах едно малко ball bearing турбо от Garrett - GT2560R, докъто си мислих за колектор и за преправяне на турбо пътища влязах във връзка с едно американче - Doug от FrankenTurbo, който предлагаше приличен хибрид на базата на К04. Който се е замислял за К04 турбина, знае че за надлъжните мотори се прилага само К04-015, която си е прекалено малка и направо си е в класа на К03s при голфовете.

Поразгледах разни материали, разни компресорни карти и реших че този хибрид е моето оръчжие за постигане на целта. Вече си бях поръчал Garrett-a, но си поръчах и хибрида :bia: От опита който имах с 1.8Т мотори около мен знаех че едното им слабо място са биелните лагери и биелите. Реших да сменя биелните лагери, рових половин ден из каталозите на GLYCO и стигнах до извода, че моите лагери са от 2.5TDI 5cyl или от добре познатите стари турбо петтаци. Това и направих.. ако някой се чуди що тези лагери са 200лв, а оригиналните за 1.8Т са 40-50лв, да знае че си има причина.

хибридчето дойде и за една събота и неделя беше вече в колата. Разбира се трябваше да разширим малко и генерацията и докъто се чудех дали генерация от S4 или RS4 ще ми е по-добре и дали ще е тиха, ако се ползва на 4cyl турбо мотор вместо на 8cyl асматик пак по воля на съдбата намерих генерация на Oettinger. Не знаех дали няма да е много шумна, но реших че щом Германците и дават tuv сертификат значи ще е поносимо.

IMG00012-20101126-2031.jpg

IMG00014-20101126-2032.jpg

резултата беше потресаващ. Оригиналната генерация тръгва след катализатора на 1х60мм и след това се разделя на 2х55 преди средното гърне, новата е 1х70мм, което се разделя на 2х60мм и не е по-шумна от оригиналната.. има по-басов звук на празен ход и уникален звук при ускорение.

Резултата след всичко това до момента е около 250PS на мотора и убииствен въртящ момент още при 2800-2900 оборота. Времената 0-100 паднаха от 8.5-9сек на 6-6.2сек. Ускорението след като оборотомера подмине 2500 оборота е доста приятно.. е определено това не е най-бързото 1.8Т, но е адски приятно за каране по магистрали и извън градско, а дори и градско.

Мислех си много че това ще сложи края на модификациите по тази кола, а то се оказа че е нещо като начало на новия и живот :bia:

Преди месец реших че е време да стана по-модерен и да пенсионирам старата нокиика, която седеше в колата, в резултат на което я оборудвах с още едно допълнение към навигацията

IMG00079-20110414-0927.jpg

Вече виждам кой ме търси (не само номер, а и име), не се налага да оставам телефон който да съблазнява някое наркоманче, дори и да умре този телефон, просто трябва да pair-на новия към bluetooth-а и пак си имам handsfree в колата.. и най-хубавото нищо не стърчи и не виси в интериора.

Замислих се че екстрите при този модел вече са на изчерпване а и все се дразнех на отделеното време за инсталацията на тв тунера.. затова реших да направя нещо поне малко функционално, нищо че и за него утрепах няколко часа...

Sofiya-20110505-00031.jpg

Така поне намерих оправдание за себе си защо пусках кабели през цялата кола заради този тунер :dance:

Чудя се кога ще обявя края на "доработките", но лошото е че сега пак си мисля че мощността ми е малка.....

Редактирано от M
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 164
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Браво, евала...

С голям интерес прочетох написаното.

Да те питам това с телефона става ли и за по стари навигации, щото и мен това стърчащо нещо много ме дразни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееееее,"Г-н Бавен" :lol:

най-после я дочакахме и тази тема :lol::bia:

Смело мога да кажа,че е за мен е цяло щастие,че съм имал възможност да се возя и да карам тази кола,а за Ицо и като човек единствено и само :zustimm:

Почвай с монтажа на новите придобивки и оригиналното С4 да почва да припада :flehan:

Редактирано от Ц Е Ц О
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на всички ви!

под предния капак наистина не съм снимал, но там всички е като в интериора.. няма нищо излишно което да стърчи или да виси. Под капака си изглежда абсолютно сток колата с изключение на липсващия катализатор и 70мм даунпайп от нераждавейка.

Иначе отвън и в момента е като на последните екстериорни снимки.. камерката е супер компактна и е скрита в единя плафон за осветлението на задния номер.. за да я видиш трябва да знаеш че е там и да се вгледаш :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е! още от първия момент като я видях по пътя към междене миналата година ми направи страшно впечатление, там още повече, а сега всички знаем какъв мерак е положен в нея! браво!

пс. надявам се да си на междене и да направим мисленото :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е колицата :flehan:

И аз съм имал възможността да я видя на живо колата и изглежда още по-добре от снимките.

п.п. Ицка кажи за предстоящите модификаций по двигателя :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Ице :zustimm: .Когато човек има мерак Нищо не може да го спре.

Тия 250 коня до никъде не стигат /може и още и още/ :hilezh.

Строк 2,0 литра, гросе турbо и тн. :hilezh: .

Редактирано от 4ipika
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жив пример е Ицо за това че с Пари - Време - Желание и Упоритост както и много още неща се постига всичко.

Евала за всичко колата наистина ти е нещо уникално и неповторимо.

Дай боже всекиму да постигне такива добри резултати и по своят автомобил. :hilezh::zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице,

още помня как като се качих след твоята в моята кола и имах чувство, че и Смарт ще ме изпревари. :)

Не казвам това с идеята, че твоята е най-бързото "тръц". Просто наистина с тази турбина е много приятна за ежедневна кола.

Хайде продължавай да описваш.

В друга тема има за едни спирачки. Тук нищо.

В друга тема има за един съединител и скоростна кутия - тук нищо. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ицо, страхотна красавица.

Успех с увеличаването на мощността.

ПС Благодаря на теб и на Иво че ме свърза с теб за онзи датчик за ТТ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...