gorki Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 Как ви се държат колите при страничен вятър?Моята нещо много играе и трябва нон стоп да коригирам с волана,даже преди време си бях помислил,че имам спукана гума та слизах да гледам...вашите как са?Днес на магистрала тракия незнам дали духаше,но като подминавам тир и точно след като го подмина и колата ми направо си се засилва изведнъж към мантинелата в ляво(дали е от вятър или от нещо друго незнам),но мисля,че е от втъра понеже при тихо време го нямам тоя проблем.Тука говоря за скорости от 100-130/140км/ч иначе при 70-80 и силен вятър си е що годе стабилна.А за тира явно като го подминавам просто спира вятъра и като го подмина и ме удря изведнъж....или и аз незнам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 На А6цата почти не усещам, беше започнала да "сее" над 140 в един момент, но след смяна на окачването се движи като по струна.Но все пак А6 е по тежка и това може да има значение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gorki Публикувано 8 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 И аз се чудя дали не е заради окачването нещо...смених го цялото преди няма и година,но като си сменях кареото преди 2 месеца ми казаха,че долния прав носач бил за смяна,но мен нещо не ми се вярва понеже няма хлопане,скърцане и така нататък та не съм го пипал иначе колата си е стабилна,но появи ли се по-силен вятър и започва да играе.Предния път,когато ми се случи беше още преди да сменя окачването,но старото тогава си беше наред...Нещо заради един тръгнал шарнир(или уш тръгнал)така да играе не ми се вярва,пък и май би трябвало по принцип да е нестабилна,а не само когато духа,но незнам и аз. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Komandira Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 Колега, колата ти комби ли е? Тежестта на колата оказва сериозно влияние над тези променливи! Размера на гумите също! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gorki Публикувано 8 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 Не е комби седан си е.Гумите са на 1 сезон в перфектно състояние 195/65/R15. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
egoisttt3 Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 (Редактирано) сложи по широка гума / на 205 / гледам си със 15-ки ------- пробвай с това 205/60/15 аз съм със 16-ки на 205/55/16 и съм със по малко купе от твоето на А3 веднъж ме пра силен /странично и фронтално/ вятър не съм усетил да се носи колата и пак със скорост 130-140 км Редактирано 8 Май 2011 от egoisttt3 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OZ.RACING Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 (Редактирано) А3-та с 225/45/R17 и ниското окачване,до сега не е мърднала.Иначе преди имах Корса и като изпреварам тир и вече преди да изляза пред него точно до кабината му и едвам се удържаше корсата. Редактирано 8 Май 2011 от OZ.RACING Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gorki Публикувано 8 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 Мен ми се струва,че разстоянието между гумата и калника е много голямо и от там е проблема...иначе доколкото знам заводски излизат с 195/65/р15.Нека някой с А4 да сподели с какви гуми и окачване е и какво е повдението при вятър. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autorazsipnik Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 И аз се чудя дали не е заради окачването нещо...смених го цялото преди няма и година...Вероятно,но не от цялото ,а само от външните накрайници.Това го казвам по мои наблюдения.От комплектите ,които се продават масово на достъпна цена накрайниците с гумения буфер по средата мърдат още като се тества на ръка.Отдава по 5-6 мм между двете части.И хората като знаят,че монтират нова част едва ли им идва наум да проверят. Ами като се натовари при движение от тежеста на колата и разните странични усилия тия колела си шават настрани вероятно повече и все трябва да се коригира с волана.Оригинален накрайник с гума е абсурд да мръдне на ръка.За една година смених три комплекта евтинджоси и всички бяха зле без да са карани.Накрая си купих S-кови и даже чувството за недозавиване изчезна.Те поне са изцяло стоманени.Та аз само да те насоча какво да провериш като още една вероятна причина изписах цял роман Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Veselin Milev Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 Аз я карам със стандартни гуми 15-ки и съм забелязал същият ефект - страничният вятър се усеща доста.Особено при изпреварване на тир с по-висока скорост. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Archetype Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 И аз като я взех сменях кормилен накрайник заедно с шарнир - след няма и седмица накрайникът се разшумя. Взех си от Коко 100 ц4 един и вече 2 години не е мръднал. Иначе по темата - доста си се усеща вятърът, особено при висока скорост(15ки с 205/60). Все пак А3ката не е много над 1тон. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gorki Публикувано 8 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 Как точно шумят тия накрайници?Моята няма тропане няма нищо като минавам през неравности независимо от скороста,но ако примерно се движа с 5км/ч и скоча рязко на спирачката така,че да спре веднага и нещо ми изкърцва в предницата точно когато спра...от какво може да е? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ИСО Публикувано 8 Май 2011 Доклад Share Публикувано 8 Май 2011 Много добре се държи при страничен вятър-стабилна е и си тежи на мястото, а още по-добре се държи при попътен... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hun Публикувано 9 Май 2011 Доклад Share Публикувано 9 Май 2011 Как точно шумят тия накрайници?Моята няма тропане няма нищо като минавам през неравности независимо от скороста,но ако примерно се движа с 5км/ч и скоча рязко на спирачката така,че да спре веднага и нещо ми изкърцва в предницата точно когато спра...от какво може да е?Накладки ?!? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweep Публикувано 9 Май 2011 Доклад Share Публикувано 9 Май 2011 Само веднъж съм усещал вятъра да въздействува... Точно се качвах на бургаскара магистрала. Тама се качваш с един ляв завой и се катериш нагоре, точно на искатерването хълмчетата от двете страни изчезват и около тебе е голото поле. Е там ме лъхна доста сериозно при 150-160 и си се усети ебаси порива. Иначе съм с 215/55/16 и на други места не съм усещал такива работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
koki_a3 Публикувано 9 Май 2011 Доклад Share Публикувано 9 Май 2011 (Редактирано) Audi A3 8l с 225/45/17 + твърдо Bilstein окачване и няма мърдане Редактирано 9 Май 2011 от koki_a3 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 9 Май 2011 Доклад Share Публикувано 9 Май 2011 Причините може да са много, но според мен е комбинация от поумекнали амортисьори и пружини, евентуално с нещо дребно по окачването.Стандартното окачване с високи гуми е смятано да вози комфортно и като понавърти годинки не е върха на сладоледа като стабилност. Ако чаркалаците по окачването са нови, аз бих направил един тест на амортисьорите преди да се задълбавам в нещо друго... Ако покажат гранични стойности, т.е. не са изпуснали, ама не държат много, значи работата върви към подмяна ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
S8_TDI Vasko Публикувано 9 Май 2011 Доклад Share Публикувано 9 Май 2011 Аз също залагам на амортесьори! Всичките отговарят за поведението на автомобила при такива ситуации. Пък нашите кошници са на 10+ години и е нормално да са тръгнали тези неща. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gorki Публикувано 9 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 9 Май 2011 Как да ги тествам амортесьорите?Иначе на Бургаската магистрала много често има силен вятър та точно там въпросното място ми е познато и на мен.Нестабилност не съм забелязал освен когато духа.Иначе за онва изкърцване възможно ли е да е от някаква кривина в накладките?Гледах ги на скоро и не са на свършване още бая си имат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dak Публикувано 9 Май 2011 Доклад Share Публикувано 9 Май 2011 Как да ги тествам амортесьорите?Иначе на Бургаската магистрала много често има силен вятър та точно там въпросното място ми е познато и на мен.Нестабилност не съм забелязал освен когато духа.Иначе за онва изкърцване възможно ли е да е от някаква кривина в накладките?Гледах ги на скоро и не са на свършване още бая си имат.Колкото е по висока колата толкова по зле и обратното , тоест ако колата е със спортни пружини и по широки гуми няма да има проблем и примерно ако в с високите пружини тип щъркел като мойте колата се клатушка при страничен вятър. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 10 Май 2011 Доклад Share Публикувано 10 Май 2011 Как да ги тествам амортесьорите?Иначе на Бургаската магистрала много често има силен вятър та точно там въпросното място ми е познато и на мен.Нестабилност не съм забелязал освен когато духа.Иначе за онва изкърцване възможно ли е да е от някаква кривина в накладките?Гледах ги на скоро и не са на свършване още бая си имат.В някой по-голям сервиз потърси т.нар "тресачка" - качват ти колата едни като ролки, слагат датчици на калниците и машината започва да я клати... датчиците мерят странично отклонение и накрая ти вадят една графика колко ти се клати колата странично. В зависимост от модела на колата ти казват на какво дередже са ти амортисьорите...В София май D&N имат подобни машини навсякъде ... Звънни в 2-3 големи сервиза и питай дали имат такива машинарии, все някой ще те насочи ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PPavlov Публикувано 12 Май 2011 Доклад Share Публикувано 12 Май 2011 Колеги, като ви чета постовете, в реда на мисли и от моя опит стигам до извод, че най-вероятният виновник ще се окажат амортисьорите с пружините. На предишната ми кола се усещаше много силно страничният вятър. При скорост на 130км/ч едвам се удържаше колата. Ходих на какви ли не стендове и майстори и всички казваха, че всичко е ОК. Бях сменил цялото окачване без амортисьори и пружини и така и не можах да го оправя това и я продадох така. Като взех А4-ката най-после видях какво е да управляваш стабилен автомобил. Дори и при 200км/ч не мърда на пътя при какъвто и да е страничен вятър, въпреки че цялата предница беше тотално разбита. И 12-те елемента на предното окачване бяха леш. Преди седмица сложих нов комплект и освен че вече нищо не почуква, промяна със стабилността няма. Вчера на магистрала Тракия между Стара Загора и Пловдив духаше доста силен страничен вятър. Поддържах около 180-210км/ч и нито веднъж не усетих колата да се сейне при порив на вятъра или при изпреварване на камион или кола. Само да ви кажа, че амортисьори и пружини не съм сменял. Видях че са си оригиналните. Колата е комби с 120л метан в багажника /явно че едва ли има голямо значение колкото ти е натоварена колата/ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Archetype Публикувано 12 Май 2011 Доклад Share Публикувано 12 Май 2011 В твоя случай си има значение колко е натоварена. Аз съм с газова уредба и като е пълна се усеща доста по-стабилна. От време на време ходя до едно кърджалийско село за вода и като сложа 150л в багажника си правя кефа по завоите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване