Jump to content

Гарнитура на глава на двигателя - смяна


Crafter

Recommended Posts

Здравейте , първо се извинявам че, ползвам темата. И аз имам подобен въпрос. Карам б-3 . От около година време , забелязах че , гарнитурата между двигателя и главата се омаслява . Малко по малко се увеличи , на цвят е черно с отблясък. Не се вижда сълзене , за 5500 км. долях само около 0.500гр.масло. Не губи антифриз. Не надува маркучите на охлаждането. Антифриз и масло са чисти. Само омаслена е част от гарнитурта която стой отвън. Дали е за смяна гарнитурата , някой от колегите имал ли такова нещо. Благодаря ви предварително.:rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 59
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Всички колеги имали и имащи Б3-ки са го имали този проблем. 500гр. за толкова километри си е прилично. Според мен, няма нужда от смяна.

Нещо което работи коректно, НЕ СЕ ПИПА!!!

zustimm.gifzustimm.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички колеги имали и имащи Б3-ки са го имали този проблем. 500гр. за толкова километри си е прилично. Според мен, няма нужда от смяна.

zustimm.gifzustimm.gif

Веднага ще те оборя по въпроса с тия 500гр. не знам кой кво кара,обаче аз карам Б3 NE мотора и смея да твърдя,че никога не се е налагало да доливам...по причина да го гори.Колкото е налято толкова се източва от мотора.

Поздрави :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре поддържана ти е колата, колега. Най-добре е да не губи никакви течности, естествено, едва ли при излизане от завода са ги продавали с вметката, че е ОК да губи масло.

Имах предвид, че на Б3-ките гарнитурите на главите са си слабост и е нормално на 20+ годишен автомобил да има някакво омасляване от въпросната гарнитура, което води и до загубата на масло.

Друг е въпроса, кой колко е готов да налива в колата си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0.5 литра масло за 5000км не е много. Ето извадка от книгата "ръководство за експлоатация" за Б3 /до 1,5л/1000км е допустим разход :zustimm:/:

p092.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова нещо пише и в книжката за нашите мотори,само че на италиянски.Докато го преведа........ :zustimm::dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такова нещо пише и в книжката за нашите мотори,само че на италиянски.Докато го преведа........ :dance::bia:

Значи да не се притеснявам от това че и аз доливам :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gruebel.gif Добре де, как така литър и половина масло на 1000 километра ? При такова доливане, маслото ще е винаги ново... hilezh.gif

При мен нещата не са много цветущи, тъй като и гарнитурата ми е за смяна и гумичките на клапаните са ми тръгнали по тоя път, а доливам по около 200гр. на 1000км.. Чудно ми е, какви издънки по мотора трябва да има човек, че да губи по 1,5л./1000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от 1,5 литра разход на масло е застраховка от производителите.

Реално новите коли и в последваща употреба не горят толкоз/като изключем 2,0 бензинката/.

Веча ако са доста км - 300 000 и нагоре примерно се поизносват и си горят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай ама каква е тая застраховка :blink: , то ако гори толкова двигателя е за боклука или е за основен ремонт, една 20 годишна кола с турбо не гори повече от 2 литра на 10000км., не на 1000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колеги, помагайте! Надува маркучите и замръзва изпаритела. Беше хвърлила водата през капачката, смеих я - сега не хвърля, ама си надува истински. Когато достигне80- 90градуса, изпаритела замръзва. За 700-800 км съм долял близо 3 литра антифриз. Има въздух или да отварям главата. Вече се предадох и незнам какво да правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиди в сервиз да ти направят тест на антифриза за газове - ако има значи проблема е от гарнитурата на главата. Не я карай много така да не сменяш маркучи и радиатори после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Това е добра идея, само дето тук няма при кого да извърша тази операция. stupid.gif . Няма да тръгна и до София така . Вече незнам ................ а си обичм каляската

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега вземи някакъв парфюм и го налей във казанчето за охладителна течност , запали колата и ако почне да мирише през аспуха на парфюм значи си за гарнитура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че се слага някакъв лакмус и се оцветява ако има газове в антифриза - т.е. може да потърсиш само препарата и да си направиш пробата сам.

Опаа, някой ме е изпреварил с парфюма :). Този начин, който също работи - сипваш малко парфюм в казанчето с антифриза при 90С загрял двигател и я оставяш да поработи. После отиваш отзад на ауспуха и ако усетиш миризмата на парфюма значи 100% имаш проблем с гарнитурата на главата или на самата глава.

Друг вариант е да са спукани мембраните на изпарителя и от там да вкарва газ в антифриза. Това лесно можеш да провериш като откачиш изпарителя от маркучите на антифриза и сложиш на негово място една тръбичка. После обезвъздушаваш и караш на бензин и проверяваш дали пак надува маркучите.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, колеги! Тези дни съм на работа, но при първата почивка ще я парфюмирам smile.gif . Дано да не ми замирише отзад на парфюм,че тогава е лошо ohmy.gif . А що се отнася до мембраните смених ги скоро........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Забелязах преди днес едно голямо петно масло в кората под двигателя и като пипнах беше мало пипнах и двихгателя  по съединението на главата с двигателя и там имао много доста масло ми е загубила. Какво да правя направо в чудо се виждам с тая кола. Има ли смисъл да я ремонтирам?Старият сосбтвен е прекалил с наливането на малсо налял е над горната черта може би около 3 см. Тези три  сантиметра ми ги загуби за 1г около 500 км, днеска за 100км ми е изгубила около 0,5см. и вече маслото ми е на най горната черта не под нея, а на нея. 

Редактирано от shadou2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се притеснявай...

маслото в повече го изгаря колата...

между другото, с риск да се скараме с колегите, няма кола, която да не гори масло!

елементарна физика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами локвата масло в кората под двигателя и 0,5см намаляне нивото на пръчката само за 100км

Редактирано от shadou2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

питах мои познати майстори оказва се че е гарнитура на картера защото е отдолу на двигателя не отгоре къдетое главата ама понеже съм страшен разбирач................ даслие  скъпа тази гарнитура и дасни е труден ремонта?

Редактирано от shadou2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменях преди много време   ... точно бях взел колата и при първата смяна на маслото намерих топка конци във филтъра.

За да съм сигурен, че няма и в картера го отворих

гарнитурата се сменя лесно, но за съжаление не става в домашни условия понеже магарето пречи да бъде свален капака и се налага да се повдигне двигателя

 

едит: Да  не е самата пробка за източване? Я провери дали има капка на болта

Редактирано от Brandt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстрани по връзката между двигателя и картера е където са болтовете от там, заради виското налягане явно е изпуснала, понже маслото наистина беше много, ще проверя и за това, за пробката.Благодаря за отговора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

самос е чудя като се нормализира нивото на маслото ( влезе в граници защото още е милиметри над горната чера) и спадне налягането в картера дали няма да спре да изпуска масло или където веднъж е протекло няма какд а спре без ремонт?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...