Jump to content

WinOLS - отново за Чиповете


Recommended Posts

По нагоре в темата съм писал относно това. Ако бяхте прочели темата вместо да мрънкате за балкана и тайните му щяхте да сте го видяли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има информация но има толкова чат в нея че ми трябваха 3-4 прочитания за да изцедя информацията. А старите линкове за  VAGsuite  не работят. Както и да е.

В резюме.  EDC15V преди 2000г явно не се четат с тези флаш кабели през OBD буксата. Нужно е да се свалят чиповете за мапване. Въпреки че на много места много хора убедено казват обратното.

После цокъл и така. Кой го прави, нямам идея.

Предполагам и че с Boot mod няма да се прочетат не съм опитал още.

http://www.ecu-programmer.com/how-to-recovery-edc15-with-mpps-in-bootmode/?fbclid=IwAR0zgYw2mYhzQBS97H2Dk8m7s8s9QFjArNDT6nXOF83-9VDqhkoyp0AxYTw

 

http://blog.eobdtool.co.uk/how-mpps-write-ecu-edc15-in-boot-mode-mpps-edc15-recovery-details/?fbclid=IwAR0h95p6qgRF2ECR4m-QAcuX_CAvgMlN3UCanj3pPUscUgGMldqWs2HgVLY

 

тука е описано как става, с MPPS в случай, че стане.

 

800px-VAG_EDC_15V.jpg

 

 

Подробност е, че този компютър долу) рапознаван като EDC15V с номер 038 906 018 BB не със същата платка и паметта му е с два чипа

 

bosch 038 906 .jpg

 

Така че,търси се кой може да да направи операцията на втората платка тъй катотова е моят компютър. :)

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не се чете би трябвало да се води MSA15. Те се слагат преди да навлезнат EDC15V.
Ако смяташ да си оставаш с това еку, аз бих посъветвал да се оборудваш и сам да си програмираш, защото явно смяташ сам да си правиш мапа и най-вероятно ще трябва няколко пъти да програмираш преди да стане както я искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На там май ще заплува кораба :) 

Сега съм на етап събиране на информация за програматорите и видовете памети в това еку. Всяка инфорамция ще бъде ценна.

 

Това са за сега попаденията

 

willem pcb50  US $34  от Алиекспрес

programator-willem-pcb50.jpg

 

 

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти нещо като второто. Първото е за други цели. Доколкото ми е известно, чиповете, които са в екуто могат да се записват само еднократно. Тоест ще трябва да си набавиш празни. За съжаление не си спомням какъв им беше модела. Щом си го отворил, най-вероятно на самите тях пише. Имаш ли го това, би трябвало сравнително лесно да намериш спецификации. Чисто хипотетично е възможно да има и съвместими заместители, които поддържат многократен запис.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, kpematop написа:

29f010

Това е на по новите екута. Всъщно не знам вече..

 

Сега видях на единият резервен еку -  EDC15VM+  който имам е am29f400BT

 

А на колата  флаш паметта в екуто което е  038 906 018 BB,   MSA15

M27C1001  PLCC32

http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/22814/STMICROELECTRONICS/M27C1001.html

 

Има лепенка с заводски номер отгоре му (но видях по друг пак резервен, че трябва да е таква), като сваля лепнката ще съм сигурен.

Преди 1 час, Buddah написа:

Трябва ти нещо като второто.

 

Преди 1 час, Buddah написа:

Трябва ти нещо като второто.

 

REVELPROG-IS   това ли? 

 

 

willem pcb4.5 но предна версия има тук 

http://www.electroninvest.eu/index.php?p=product&id=273118&parent=292

 

 

още един вариант 

 

TL866II, XGecu PRO

 

 

http://www.programatoribg.com/TL866/index.htm

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Buddah написа:

 Чисто хипотетично е възможно да има и съвместими заместители, които поддържат многократен запис.

 

Кофти тръпка, че като гледам в този корпус са по 10 долара бройката.Има нещо което обаче не ми се изясни.

Доколкото разбрах, работят двата чипа в нещо като RAID режим при хардсисковете. Сиреч, на единия се записват високите нива, на другия ниските нива от данните или не съм разбрал? 

Тогава програмирането ще бъде интересно. Би трябвало програматора освен да подържа този чип, да е с програма която да програмира по такъв начин. 

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точния принцип на взаимодействие между 2та чипа не ми е ясен. Би ми било интересно да споделиш, ако откриеш нещо по този въпрос. Ако трябва да предполагам, всеки от чиповете покрива различна част от някакво виртуално адресно пространство, което се преобразува от централния чип в локално адресиране на всеки от 2та. Едва ли се дублират. Просто Lo е първата част от информацията, а Hi втората.
Иначе се записват поотделно с различен бин файл за всеки - по 128кб, което сумарно прави 256кб. Winols поддържа този начин на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като сложа чертата, започвам да се замислям за преход  MSA15 към EDC15 :stupid:

 

Ето информация по въпроса

 

 

MSA15_EDC15VM+.jpg

MSA_EDC.jpg

 

Виждам и че в VW форума също има тема 

 

 

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко стана като тема в темата но поне е информация :)

 

Да отбележа тъй като цяла вечер си играя  с един EDC 15VM+ доверявайки се на един PINOUT  за MPPS който се оказа обърнат

Като включвате пинове в буксата,  за да пуснете boot mod не забравяйте че " на брега nа реката седяла доячката Маша, но в реката се виждало обратното"

 

Намерете си пинаута на ОБД2 и спрямо него редете кабелите  :)

Ето така това е буксата гледана фронтално, куплунга на MPPS програматора е огледално!!!!1

 

 

 

 

OBD2.jpg

 

 

Това не е вярно!!!!1

 

 

MPPS-write-ECU-EDC15-Boot-mode-5_1.jpg

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.05.2019 г. at 20:38, Buddah написа:

Просто Lo е първата част от информацията, а Hi втората.
Иначе се записват поотделно с различен бин файл за всеки - по 128кб, което сумарно прави 256кб. Winols поддържа този начин на работа.


В общи линии

 

На 4.05.2019 г. at 19:19, kpematop написа:

29f010

 

На 4.05.2019 г. at 20:26, zoo написа:

 

Кофти тръпка, че като гледам в този корпус са по 10 долара бройката.Има нещо което обаче не...


Колегата kpematop  ти е дал нужното, а и работи това

Не виждам проблем в нужните манипулации- сваляне на ориг чипове със станция, четене и последващия им монтаж

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, eic-idimitrov написа:



Не виждам проблем в нужните манипулации- сваляне на ориг чипове със станция, четене и последващия им монтаж

 

 

Зависи колко ще цикъла ще издържат пътечките иначе  29F010  са на същата цена и също толкова трудни за купуване

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам друго питане, MSA 15 да има ли начин да се прочете в boot mod  през куплунга както EDC15 за да си сваля картите от моя автомобил, или остава варианта да се прочетат свалените чипове само?

Не знам дали тези карти които има свободно за намиране са ОК и дали няма да има проблем с тях, за това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте сега, не ми се обяснява на дълго и нашироко, но ето вкратце.

Имам няколко Еку-та и правя и опити върху тях, ще си направя преходник към EDC15 и ще си запазя оригиналният компютър. Надявам се вече да сте спокоен. Нямам намерение да се занимавам "професионално" и да пускам обяви за чип тунинг, нито да взимам хляба на родните тунери ако това е причината за този ви пост. :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това положение по-лесен вариант е да използваш за база файл от EDC15 с максимално близки параметри на дюзите до тези, които са в твоя мотор и да продължиш оттам. Презумпцията ми тук е, че не си сток. Ако искаш да копираш някакви настройки от твоя, спокойно можеш да се довериш на ори файлове от нета със същия код на мотора. Според мен след като сравниш няколко ще е достатъчно, за да знаеш, че това са дадените настройки, които търсиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де, дали са с същите адреси обачена картите? Тези които намерих не пише кода на мотора, или поне не в заглавието. Във Вагсюитата май мернах че има опция за извличане на данни за автомобила от файла. 

Щеше ми се да копирам оригиналните карти от стоковото ЕКУ и да подменя само няколко от тях в новото ЕКУ.  Все пак са различни 90 и 110 коня има променлива геометрия турбото, N75, помпата е с друг елемен и забравих още какво съществено имаше в разлика

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шанса адресите да са същите е минимален. Намирал съм разлики дори и при различни версии за един и същ код на мотора. В случая и фамилията еку е различна. Най-вероятно ще трябва да адаптираш и размерите на картите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава ми остава само да наглася стойностите в картите на edc15 до тези от  msa15

Странно обаче никъде не срещнах  подобни коментари, явно няма проблем новото ЕКУ със старата инсталация и някой друг липсващ датчик. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_I_ECU_Swapping

Процедурата за имобилайзера при смяна на ECU 

 

Immobilizer I ECU Swapping

This procedure details how to swap engine control modules on VW/Audi/Seat/Skoda vehicles with Immobilizer I.

Contents

 [hide] 

1 Determining IMMO-ID

2 ECU Swapping

Determining IMMO-ID

[Select]
[25 - Immobilizer]
or in vehicles with Immobilizer included in Instrument Cluster
[17 - Instruments]
Look at the first "Extra" field. You should see something like: Immo-ID VWZ7Z0W0648696.
[Close Controller, Go Back - 06]

 

ECU Swapping

Prerequisites:

Battery voltage at least 12.0 V.


[Select]
[25 - Immobilizer]
or in vehicles with Immobilizer included in Instrument Cluster
[17 - Instruments]
[Login - 11]

4-digit PIN

Enter zero followed by the 4-digit PIN. For example, if your PIN is 1234, enter 01234.

[Do it!]


[Adaptation - 10]
Channel 000
[Read]
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Switch OFF the ignition and after 5 seconds switch it ON again.

Make sure NOT to start the car within the next 2 minutes. After that, try starting the engine.

Редактирано от zoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...