Jump to content

WinOLS - отново за Чиповете


Recommended Posts

Здравейте, имам проблем с winolsa от предната страница. Когато зареждам файла от моя сомпютър (1.9 афн 038906018p) винаги пише no checksum. Теглих друг софтуер със същия номер и пак не става. Пробвах да заредя софт от по нава кола 1.9пд и излезе checksum. Възможно ли е winols 2.24 от предната страница да няма checksum  за моят компютър? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте,може ли някой да ме насочи може ли с winols или друг софтуер да видя теоритични стойности на конкретен файл,като конски сили и въртящ момент,целта ми е да изчета софтуер на 1-2 коли с цел проверка дали са мапвани и съответно колко.И другото което е при готови файлове колко са надути!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, можеш със всеки подобен софтуер. Специализирани форуми като ecuconnections имат големи количества оригинални мапове, с които може да се сравнява. Трябват ти и адресите на картите под някаква форма, дали ще са дефиниционни файлове или самите адреси в текстов формат. При дизелите теоретичните сметки са по-лесни. Имай предвид, че количеството информация, която ще трябва да изчетеш, за да направиш това, което искаш, не е малко, т.е. ако идеята е да стане набързо, според мен няма смисъл да се захващаш.

Това е общата картинка. Има определени коли и мотори, при които нещата са по-улеснени и има много готов материал. Ако споделиш повече конкретика, бих могъл да те насоча.

 

@veskol, отнесъл съм се, извини ме. В случай, че все още ти е нужна, ето снимка на това, което мисля, че ти трябва:

Capture.jpg

SOI картите при мен почват от адрес 58C2C и вървят 10 броя плътно една след друга. Скалите са едни и същи за всичките и се намират на отделно място около адреса 582EC. Фактора е 0.023470 с офсет -78. Офсета понякога не е нужен, ще видиш според числата, които се получат след като го въведеш.

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Колеги, някой ако е слагал winols моля за мнение по въпроса, че файловете за подмяна антивирусната ми ги хваща като някакви троянци.

Знам, че има случаи да е фалшива тревога, но има и да не е. както имаше един ваг командер с вирус.

Свалих и от друго място и същата работа.

 

Скоро ще си направя виртулна машина само с това и няма да ме притеснява, но засега нямам време да сменям компютър и се чудя дали да рискувам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Добър вечер момчета, от скоро чета за chip tunniga i remapa. Тази цялата тема която дискутирате тук съм я прочел и доста неща ми се изясниха има доста полезна информация която си запазих. И като си четях и като ми се разясниха някои работи ми стана много интересно и почнах все повече да чета с интерес кое как става, но нали това което съм разбрал е една много малка част от това което е в действителност. До сега това което съм разбрал като програми които се използват за сваляне на софтуера от екуто са Галето 4 и Кесс V2 до колкото разбрах галетото е китайче и трябва да се внимава с него защото правило мизерии от време на време. Другото което разбрах, че Winolsa с него се преработват съответните карти които ще променяме,но виждам че е трудно да се разпознават картите кои кои са изчислявало се някаква cheksuma също която не ми е ясна как се изчислява. Основно тази информация която сте дали тук в тази тема е за ТДИ ако не се лъжа . Та искам да помоля колеги които са по навътре с нещата да кажат от каде мога да намеря още информация как се работи като цяло с Winols s Kess 2 или галето 4,а също коя от двете програми кесс 2 или галето 4 е по-добра. От къде мога да ги закупя тези софтуери и колко пари са? Също нещо важно което се сещам сега е какви са формулите на съответните карти кое как се променя в тях. Пример: с увеличаването на бууста трябва да увеличим и горивото каква е формулата ако има такава. Питам за това защото от четенето до сега разбрах че има тунери които въобще не знаят какво променят и в какъв диапазон да го променят просто слагат числа които след това не знаят какво ще се случи. Та това е за сега което се сещам да питам. Молбата ми е такава ако може всякаква информация която имате да я споделите тук. И другото което искам да кажа и мисля че е важно, че това което се опитвам да разбера именно как се ремапва него правя да открадна хляба на някой просто защото ми стана интересно а обичам да се ровичкам из колите многоо. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Галето и КЕСС не са програми, аз бих ги нарекъл системи или комплекти. По-скоро са уреди/кабели, които вървят с даден софтуер. Други са MPPS, Ktag, има много. Всяко си има предимства и недостатъци, които зависят и от колата, по която ще работиш. Ако се насочиш към конкретен, мога да ти кажа какво знам за него, ако съм го ползвал. От всички има ментета с различно ниво на качество. В България има една фирма, която продава ментета със задоволително качество. Сигурен съм, че ако потърсиш името на кабела по правилния начин в чичо гугъл ще ти излезне. Цената на ментетата варира от няколко десетки до няколкостотин лева. Оригиналните са в хиляди.

Вярно е, че има тунери, които не са много в час какво правят и слагат готови ремапи или следват чужди схеми без да мислят много. Пожелавам ти да не се превърнеш в такъв :D

Относно останалото - продължавай да четеш. Ако трябва да ти го "споделя", ще трябва да пиша цял ден и пак няма да е достатъчно. Отново, ако имаш конкретни въпроси, отговарям с удоволствие. Има специализирани форуми на тази тема - ecuconnections, ecuedit, nefarious motorsports са примери. Гугъл ти е най-добрия помощник тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз чета по темата от известно време.

В общи линии и аз това съм разбрал.

МППС менте не се препоръчва.

kess v2 ставало. Имало някакъв човек в асеновград, който сменял на ментето вътре неща и ставало по-надеждно.

Тук рискът е при запис да не стане проблем и да прекъсне. В различните години има различни начини за оправяне, на по-старите някакъв боот мод, 2005-2009 май трябва да се сваля флаша и на програматор.

След 2009 трябва да се вади компютъра, не става през буксата. Почват да стават и кодирани, софтуерът ги разкодира, но не всеки. На някои трябва и да запоиш букси. В комплекта си има маса кабелчета за тая работа.

 

Ако имаш пари и си купиш оригинален хардуер със софтуер той си прави сам нещата и е малка вероятността за пролем. Ваденето на компютъра е от теб, ако се налага.

 

Доколкото съм разбрал с тия софтуери са сваля и качва файл с картите, по които работи софтуера. А самия софтуер не се пипа. Има и начин да се сменя самия софтуер с нова версия. Не съм търсил как става.

 

https://sklad66.com/cms/tacho.html

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това което казваш е така с тези китайски Системи както ги нарече по горе колегата е малко опасно, но катo няма възможност а искаш да разбереш как стават нещата и ти е интересно, малко е риск работата. Но да според мен тази кесс е най-удачна защото скоро ходих да ремапват моята кола Ауди а3 8л 1.9 тди 131 АСЗ и гледах че човека използваше кесс. Та мисълта ми е искам да попитам сега ако закупя кесс  от склад66 и сваля моя софтуер от колата за да го разгледам и видя как са нещата съответно след дълго четене и допитване до хората разбиращи в тази тема да подобря евентуално ако може това да стане, абе като цяло да видя нагледно нещата да ми се изяснят повече. Дали като сваля софтуера на екуто то ще си остане и ще мога да си я карам така докато си разглеждам файловете на компютъра. Според мен от това което съм чел би трябвало да може защото колата е 2001 година а след 2000 година чипа в екуто е от тип FLASH  който може да се презаписва многократно. Благодаря!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, само с прочитане няма да му направиш нищо, колата ще продължи да си работи нормално.

Относно надеждността - от 40-50 флаша общо с МППС и Галето V54 ментета имам по 1-2 лоши. КЕСС не съм ползвал.

Относно какво се прави след лош флаш - не бих генерализирал по години, зависи от всичко - производител на колата, тип на електрониката. Мога да кажа, че 1.9 ТДИ ПД се оправя изключително лесно с МППС.

Относно това какво се съдържа във файла, който сваляш - зависи с какъв кабел/софтуер го сваляш и от каква кола го сваляш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Склад66.

И едно допълнение - това с лесното оправяне важи за 1.9 ТДИ ПД с EDC15P. След 2003 моделите са с друга електроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е 2001 и мисля че е с EDC15P но не съм сигурен. Значи ММПС този https://sklad66.com/cms/MPPS-V12.html е добре така ли. Също искам да попитам и дали ще върви под  Win 10.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пиша само за ауди и vw. За други и не чета.

edc15 беше с буут мод. При edc16 е по-сложно ако не стане записа.

 

Ти няма нужда да четеш твоя файл, за да го проучваш. Намери го готов. Аз имам бая трябва да видя дали има за твоята. Отваряш го с winols  и се занимаваш. И аз това ще правя.

 

Като си готов с идеята за корекции си сваляш твоя, коригираш и записваш.

 

Аз имам едни познат, който преди се е занимавал и го питах да ми продаде нещо, ама не ще. А и не му се обяснява, иначе знае доста. Чудя се дали не го питам за какви пари ще предаде малко инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е точно същия номер на компютъра до последната буква има немалка вероятност да има разлики.

Специално МППС има един режим, който ги събужда след лош флаш без да правиш каквото и да било специално, дали автоматично го вкарва в boot mode не знам. Става въпрос за EDC15P. На други не съм го пробвал. @DeluxBG, да това е моя кабел. Софтуера работи на Win10.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да е добър за едц15, но за 16 е опасен, така чета за китайските.

 

едц15 по-лесно се оправя като не стане записа.

 

Ще има разлики, ама нека нещо разберем, пък тогава ще сваляме конкретния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да именно това което казва @Buddah  ''Ако не е точно същия номер на компютъра до последната буква има немалка вероятност да има разлики '' съм го чел че е така може да са едни и същи двигатели но номера на екуто е различен. Но да колега @mshbul първо да разберем нагледно как седят нещата пък после лека по лека.  ;). Ами добре значи скоро ще си взема този ММПС като гледам не е много скъп и това малко ме притеснява но щом казвате че е надежден и работи. Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За четене няма проблем.

Със записа внимавай.

 

На твоя мотор става ли през обд буксата?

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно четенето и записването - при четенето винаги се чете 2 пъти едно след друго, калкулираш hash-a на 2та файла с програмка и сравняваш. Ако не е същия, значи имаш лошо четене или някакъв проблем. В такъв случай при никакви обстоятелства не работиш с нито един от 2та файла.

За записа трябва да имаш лаптоп с работеща батерия. Не правиш запис със лаптоп включен в контакта или особено в някакъв трансформатор включен в системата на колата, не правиш запис и със стационарен компютър(ако по някаква случайност имаш удобно позициониран). Иначе поемаш риск да си направиш поразии, ако има утечки, смущения и прочие. Тогава лошия запис ти е добрия вариант, знам за случаи с изгорели ЕКУ-та.

В края на записа ще чуеш подкачащата помпа в резервоара да се активира все едно току що си включил на контакт. Това е нормално и е признак за успешен запис. Ако не го чуеш, значи има проблем.

Следват линкове към 2та файла, които са ти нужни за инсталацията. Паролата на архива е името на файла, буква по буква, както го виждаш. В него трябва да има и инструкции за инсталация в текстов файл. Прочети ги преди да започнеш. Карти можеш да търсиш по форумите, които споменах в преден пост.

https://drive.google.com/file/d/0B0shhvJtXNv1dXp5QkhTWHBCNzg/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/0B0shhvJtXNv1VWY5b3NwMnUxXzQ/view?usp=drivesdk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така имам лаптоп с работеща батерия, но не разбрах това   ''калкулираш hash-a на 2та файла с програмка и сравняваш''. Как го калкулирам и с коя програмка. Другото сега което ми идва на акъла като прочитам екуто трябва ли да е на чисто преинсталиран windows смисъл такъв с този лаптоп който го имам си го използвам за лични цели имам филми, игри и т.н и да не кача нявки вируси на екуто ако евентуално имам на лаптопа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...