Jump to content

WinOLS - отново за Чиповете


Recommended Posts

Благодаря за мнението. Не съм забелязъл пропушване, но може и да има минимално. Декалибрирани duration карти - какво ще рече ? В момента любителски започнах да чета за ремап и не съм запознат с термините. Чек сумите съм ги направил точни, нали ... и няма да имам проблем при смяна на оригинален с тунинг файла, и обратно ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригинал

image.thumb.png.71e6dd5b4ef329792db0e4530fc3c717.png

Ремап

image.thumb.png.722bcccd84536789e2914a23cbdf766e.png

Забележи в Injector Duration картите, как една не малка част от тях е увеличена с прибл +2
Това е малоумно, понеже тези карти почти директно определят впръсканото количество гориво. Дюзата няма концепция за количество гориво. Тя знае само отворено-затворено. Тези карти я "учат", колко време "отворено" (измерено в градуси завъртане на кол.вал) се равнява на примерно 60мг/такт гориво при 3800об. В твоя случай, това е увеличено с +2 градуса, и при изискани 60мг гориво (от driver's wish + torque/smoke limiters) в реалния свят се случва нещо съвсем друго. Тези карти трябва да се екстраполират, за да получиш стойностите за по-голямо количество гориво, ако ти е нужно. Редактират се директно само при замяна на дюзи/разпръсквачи. Може би се досещаш, че изискраните 70мг в drivers wish картата, която е прилежно увеличена 😂, са невъзможни при така калибрирани durations, понеже тавана им е 60мг.

Съветвам те да ползваш последната версия на EDC Suite от ecuconnections на този етап. Чексумите ти изглеждат правилни.
Също се стреми да запазиш заводския AFR при "целата газ" в smoke limiter картата (можеш г/д да го получиш и него с екстраполация). Намаляне на АФР води само до задръстване/стопяване на турбини и адски малки ползи от гледна точка на вървеж.

Редактирано от biskazz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам регистрация в ecuconnections  и няма как да сваля програмата, но и още нещата не са ми ясни и ще трябва доста да почета и науча, за да правя каквото и да е. Файла който съм качил е от мапер и исках само мнение за него. Благодаря за информацията 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 2/25/2021 at 7:45 PM, plamen 73 said:

titanium също смята сумите

 

12 hours ago, biskazz said:

..

Съветвам те да ползваш последната версия на EDC Suite от ecuconnections на този етап. Чексумите ти изглеждат правилни.

..

 

Благодаря за информацията, колеги! 

Правил съм си регистрация в ecuconnections преди много време, но малко съм чел и никога не съм писал. Може би за това и нямам права да свалям файлове от сайта. Намерих следния линк, предполагам е същото - https://mega.nz/file/4M5GQKYA#4ZHvRh1SrXPYi2RNIKbGTbP7hoOgtxz0uGy36rTZ5PU 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последната версия е 1.0.5, но може би и тази ще ти свърши работа.

Препоръчавам https://hajes-racing.com/ за някакви непопулярни детайли около ремапването на дизели.

Пишете, с каквото мога ще помагам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ankh 

На 2.03.2021 г. at 15:42, ankh написа:

И аз ще помоля за мнение за файл. Нямам оплаквания,  просто по-запознатите да кажат как е. Колата е 1.9 тди 131 ASZ 

38906019CK-SG 1243_org.rar 148 kB · 5 downloads 38906019CK-SG 1243CheksumOk.rar 145 kB · 7 downloads

Колега колата със сигурност ще върви хубаво ,но има доста неща които на мен лично не ми допадат, duration, boost,N75 ?,SOI?

Няма да ги коментирам,тъй като всеки вижда нещата по различен начин,но обърни внимание на горе посочените неща и вкарай малко умисъл и последователност (логика) 
Ако искаш перфектно настроена кола (така че на теб да ти харесва и да не е ЕКО катастрофа) -Дино,флашове,рънове и така докато не ти стане ясно къде е златната среда :) 
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Не знам дали има Bosch MED9.1 експерти тук, но някой знае ли дали мога да клонирам ECU-то на моята кола като прочета M58BW016DB80T3F флаша и серийния EEPROM и ги запиша на друго ECU?

 

Второто ECU е от Алегрото и е идентично по хардуер на моето. Отворил съм го и мога да му чета и записвам флаша + серийния EEPROM през JTAG-a с един BDM100 китайски клон от Алито. Целта ми е да клонирам моето ECU, така че да мога да го сменям когато си искам с оригиналното и всичко да си работи като преди, включително и имобилайзера. Въртят ми се няколко идеи в главата, но има голяма вероятност да изгоря ECU-то, затова искам да експериментирам само върху клона, за да не остана без кола.

 

Ще съм много благодарен ако някой знае дали ще стане, за да не отварям моето ECU напразно, защото си е риск с този як силикон който слагат. Иска ми се също имобилайзера да си остане активен. Знам че няма да се получи ако идентификационния номер на микропроцесора влиза в играта.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се получи! Преди малко сложих клона да го изпробвам - всичко си е като преди и колата хал хабер си няма че са ѝ подменили мозъка.

 

Следващата стъпка е да сложа още един M58BW016DB80T3F флаш чип в ECU-то и някак си да превключвам между двата чипа през Wi-Fi или Bluetooth.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем със старото поколение...само MEDC17/MDG не може да се клонира освен някои стари на BMW.

Дори може да срожиш софтуер от по-мощен вариант 211/220кс колкото е там и без да се оплаче.

Редактирано от kpematop
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста мислих дали да я засилвам или не и стигнах до извода че искам някои дни да е засилена, но в повечето дни да не е. Затова ако това с превключването на чиповете стане веднага идвам при теб да ми засилиш единия чип. :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.03.2021 г. at 9:20, CVT написа:

Не знам дали има Bosch MED9.1 експерти тук, но някой знае ли дали мога да клонирам ECU-то на моята кола като прочета M58BW016DB80T3F флаша и серийния EEPROM и ги запиша на друго ECU?

 

Второто ECU е от Алегрото и е идентично по хардуер на моето. Отворил съм го и мога да му чета и записвам флаша + серийния EEPROM през JTAG-a с един BDM100 китайски клон от Алито. Целта ми е да клонирам моето ECU, така че да мога да го сменям когато си искам с оригиналното и всичко да си работи като преди, включително и имобилайзера. Въртят ми се няколко идеи в главата, но има голяма вероятност да изгоря ECU-то, затова искам да експериментирам само върху клона, за да не остана без кола.

 

Ще съм много благодарен ако някой знае дали ще стане, за да не отварям моето ECU напразно, защото си е риск с този як силикон който слагат. Иска ми се също имобилайзера да си остане активен. Знам че няма да се получи ако идентификационния номер на микропроцесора влиза в играта.

 

Да няма проблем да се клонира .

На 24.03.2021 г. at 16:08, CVT написа:

Доста мислих дали да я засилвам или не и стигнах до извода че искам някои дни да е засилена, но в повечето дни да не е. Затова ако това с превключването на чиповете стане веднага идвам при теб да ми засилиш единия чип. :)

 

Може да се направи мултимап на мед9 (2.0 тфси в твоя случай) така ще можеш да избираш 3 режима на работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://performancebyie.com/  вижте им нещата които предлагат и зависи кой пакет си купиш можеш да си сменяш каквото ти е кеф /само за 1 кола става , ако се хакне масовка :) / 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как става сменянето на режимите - по какъв начин избирам режима?
Които подържат кодинг, ръчна, автомат, 4х4 може да се променя със прекодиране между тях. Съответно като са направени промени във трите режима. Аз съм си нагласил един такъв но нямам време да сложа цокли на дъртанян [emoji16][emoji16][emoji16]
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е добра идея, можеш да си ги превключваш и през OBDeleven. :)

 

Можеш ли да ги сменяш докато мотора върви, или трябва да е изгасен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е добра идея, можеш да си ги превключваш и през OBDeleven. [emoji4]
 
Можеш ли да ги сменяш докато мотора върви, или трябва да е изгасен?
Е със нещо де подържа прекодиране, на угасен мотор само. Не е като нитро [emoji16][emoji16]
За мен е ок, зимата сток през другото време леко засилен, от време на време повечко. Примерно нали [emoji16]
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи какво си направил по колата . Смяната на софта е винаги флашване на контакт , и после караш . Принципно става за под 10 мин смяната на мап-а . Четене му е "майката" да знаеш какво искаш , и колко пари си склонен да похарчиш :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекодирането за което колегата говори не е флашване и не отнема 10 минути, а най-много 10 секунди. Сменят се само един - два бита в кода на ECU-тo, които инструктират процесора да използва друга карта, която вече е във флаш чипа.

 

Преди 3 часа, Pusheka написа:

Е със нещо де подържа прекодиране, на угасен мотор само. Не е като нитро emoji16.pngemoji16.png
За мен е ок, зимата сток през другото време леко засилен, от време на време повечко. Примерно нали emoji16.png

 

За мен също не е проблем да го сменям само когато колата не е запалена и начина по който мисля да го направя (ако изобщо стане) също ще позволява да се сменя единствено при изгасен мотор. Мисля да добавя още един флаш чип паралелно на съществуващия и да контролирам кой от тях е активиран чрез един ESP32-WROOM-32 модул. Към този модул пък ще се свързвам през Wi-Fi или Bluetooth от Андроидната мултимедия на колата. За сега обаче още съм в самото начало и има доста неизвестни.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Някой има ли случайно МЕD9.1 маппак за 8E0910115M (2.0 TFSI BPG)? Повечето от линковете които колегата @zoo беше дал по-горе вече са мъртви и от тях успях да си сваля единствено WinOLS 2.24. 

 

Намерих много подробни маппакове със 100+ карти за Golf MK5 2.0 TFSI, Seat Leon 2.0 TFSI и едно Ауди А4 8E0910115P, но ще ми отнеме време да ги трансферирам. Иначе намерих и един TunerPro XDF за 8E0910115M, но не е много подробен и има само около 30 карти. Като свърша ще публикувам целия маппак, но ако някой вече го има ще ми спести доста работа.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...






Редактират се директно само при замяна на дюзи/разпръсквачи. Може би се досещаш, че изискраните 70мг в drivers wish картата, която е прилежно увеличена [emoji23], са невъзможни при така калибрирани durations, понеже тавана им е 60мг.


2 бързи белязки тук:

1. Редактират се и когато, например, искаш да увеличиш дължината на впръскването със същите дюзи. Това дали е целесъобразно и безопасно е въпрос на преценка. В конкретния даден случай съм съгласен, че промяната е направена на едро.
2. 70те мг в driver wish картата присъстват и във фабричния мап. Когато се правят такива бързи мапове не мисля че се занимават с нея освен ако не е наложително.



Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая сложих цокли, записах чипове и вече мога да кажа да става. Три различни софтуера на едни чипове само със прекодиране автомат/ръчка/4х4. Сега трябва да наглася два да ми харесат и един сток ще оставя за всеки случай за зимата ако видя зора [emoji16][emoji16][emoji16]

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...